Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Buck_Rogers101 schreef:
CerielK schreef:
Buck_Rogers101 schreef:
Mils schreef:Op het duitse forum staat pas te lezen dat het "niet volle vermogen" leveren van de TCE200 zou liggen aan de turbo.
Er zou een probleem zijn met de schoepenlagers van de turbo waardoor hij niet de volle laaddruk zou kunnen geven.
De leverancier van de turbo's zou er met "hoge prioriteit" aan werken. Daimler blijkt dat probleem ook te hebben.

https://www.talisman-forum.de/index.php ... &pageNo=26

Bedankt Mils, ... ik heb de volledige thread doorgelopen en een probleem met de turbolader zou wel eens kunnen.
Ik tracht dit aan te kaarten bij m'n dealer ... maar ik vrees wel dat ik een rapport van een testbank met een bewezen lager vermogen zal moet voorleggen vooraleer Renault iets zal willen ondernemen...
Ik ga hier morgen ook mee naar de dealer, vooral ook het feit dat elke 200tce op YouTube makkelijke volle kracht trekt op de hp en nm meters en die van mij max 75%... dat icm 215km/h top (berg af) en 0-100 timen op minimaal 9s en het verhaal op het duitse forum zou toch voldoende moeten zijn voor actie...
@CerielK : Ik heb zonet een mail verzonden naar Renault Antwerpen met de door mij bekende info en de vraag of zij hiervan reeds op de hoogte zijn.
Ik ben heel benieuwd hoe de reactie zal zijn... zowel in Antwerpen als in Maastricht... :discuss:
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mils »

DHL schreef:Mijn Duits is niet erg goed (lees slecht :) ). Is dit geldig voor alle modeleen met de 200TCE motor of enkel in Talisman ?
Er staat geschreven:
In een grote Duitse garage hebben ze een Talisman (hun eigen wagen, niet van een klant) willen chippen.
Daarbij zou de officiële software vervangen zijn en toen is gezien dat de turbo (ondanks andere software) niet de normale laaddruk gaf waardoor de motor niet aan de opgegeven prestaties geraakte. Hieruit is afgeleid dat het geen software probleem kon zijn en hebben ze contact gehad met Renault. Daar zou iemand (intern Renault) over de turbo problemen gesproken hebben.
Er staat nergens dat dit voor alle 200TCe motoren zou zijn.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door DHL »

Ok, bedankt Mils ! Duits was mijn allerslechtste vak op school ;)
Misschien hierdoor dat ik het gevoel had van weinig koppel te hebben en dat die schokte bij een bepaald toerental ? Maar dat was een Espace V.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buck_Rogers101
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2017 13:16
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buck_Rogers101 »

Goedemiddag allen,

Zoals beloofd verzond ik gisterennamiddag een mail naar Renault Antwerpen met mijn vaststellingen/bedenkingen i.v.m. de reële PK's en/of eventuele problemen met de turbolader.
Ik kreeg zonet telefoon van Renault België met de vraag of zij mijn wagen grondig mochten onderzoeken inclusief test op vermogensbank teneinde eventuele problemen op te sporen. Dit is goed nieuws !
Ik houd jullie op de hoogte van zodra de testresultaten bekend zijn.
Talisman Grandtour Initiale Paris Tce 200 Amethystzwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mils »

Knap door Renault Antwerpen om het direct door te spelen.
Dit zou door Renault de enige correcte en respectvolle manier van handelen zijn om zo'n probleem op te lossen!
Nu nog zien of niet alles "binnen de toleranties valt of conform is"...
Ben benieuwd naar het vervolg, succes!
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Mils schreef:Knap door Renault Antwerpen om het direct door te spelen.
Dit zou door Renault de enige correcte en respectvolle manier van handelen zijn om zo'n probleem op te lossen!
Nu nog zien of niet alles "binnen de toleranties valt of conform is"...
Ben benieuwd naar het vervolg, succes!
Dat is inderdaad er snel en correct, vooralsnog...

Was vandaag in garage, geen chef werkplaats, enkel een net begonnen luisterend oor, maar die kon me niet verder helpen, dus wordt ook mail en een vervolgbezoekje, wil graag weten hoe ze ermee verder gaan 8)

Renault België pakt het in elk geval wel serieus op :clap:
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door berenburg »

Storing dab+

Ik kwam erachter dat coyote en digitale radio elkaar in de weg zitten
Vandaag storing coyote geen netwerk beschikbaar en dab perfect

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buck_Rogers101
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2017 13:16
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buck_Rogers101 »

berenburg schreef:Storing dab+

Ik kwam erachter dat coyote en digitale radio elkaar in de weg zitten
Vandaag storing coyote geen netwerk beschikbaar en dab perfect
Da's inderdaad bizar ... zou één van beiden eveneens de oorzaak kunnen zijn dat 'vaste' FM-zenders ineens van positie veranderen of dat er vreemde zenders zondermeer de plek innemen van een reeds eerder vastgelegde frequentie? Iemand dit eens gehad ? ... gebeurt bij mij regelmatig en ken de oorzaak niet.
Talisman Grandtour Initiale Paris Tce 200 Amethystzwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Jumpman »

Bij mij weigeren de usb poorten spontaan! En dan opeens doen ze het weer wel, en dan weer niet. Echt super vervelend.
Telefoon/iPod laden nog wel op, maar de Talisman herkent ze niet meer in de R-link.
Iemand nog tips of ik het eea kan resetten.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LB9
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2016 13:19
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door LB9 »

Mijn Talisman staat na 3 weken afwezigheid weer op de oprit. Wat is het toch een mooie wagen en wat ik heb hem al die tijd gemist. Enfin, nieuwe versnellingsbak erin, koppeling vervangen en de auto is opnieuw uitgelijnd. Proefrit gemaakt... eindelijk, dit is hoe een 200Tce hoort te rijden. Power in overvloed en soepel door de versnellingen heen. Goed werk geleverd door de dealer!
Talisman sedan, 200Tce Initiale Paris, Blanc Nacre / Noir Gris, met Panoramadak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Adventure »

Dat zijn de betere berichten !!
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mooky »

LB9 schreef:Mijn Talisman staat na 3 weken afwezigheid weer op de oprit. Wat is het toch een mooie wagen en wat ik heb hem al die tijd gemist. Enfin, nieuwe versnellingsbak erin, koppeling vervangen en de auto is opnieuw uitgelijnd. Proefrit gemaakt... eindelijk, dit is hoe een 200Tce hoort te rijden. Power in overvloed en soepel door de versnellingen heen. Goed werk geleverd door de dealer!
Ik kan het me erg goed voorstellen dat het 3 zware weken zijn geweest... Gelukkig is je schone weer terug thuis! Geniet ervan! :mrgreen: Vroooom, VRROOOMMM!!
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buck_Rogers101
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2017 13:16
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buck_Rogers101 »

LB9 schreef:Mijn Talisman staat na 3 weken afwezigheid weer op de oprit. Wat is het toch een mooie wagen en wat ik heb hem al die tijd gemist. Enfin, nieuwe versnellingsbak erin, koppeling vervangen en de auto is opnieuw uitgelijnd. Proefrit gemaakt... eindelijk, dit is hoe een 200Tce hoort te rijden. Power in overvloed en soepel door de versnellingen heen. Goed werk geleverd door de dealer!
Dat zullen 3 lange weken geweest zijn.... nu eindelijk genieten ! Veel plezier en rijgen!
Talisman Grandtour Initiale Paris Tce 200 Amethystzwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 24
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door jefb »

Erger me aan verschillende zaken, maar parkeersensoren achter zijn echt waardeloos. Iemand zelfde ervaring?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mooky »

Geen enkel probleem met de sensoren. Ik denk dat het een ritje dealer word...
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Vervolg van 'De tce200 en het "verdwenen vermogen"': Ben eind vorige week in de garage geweest, gaan rijden met een tce150 die wel max vermogen levert en marginaal langzamer blijkt te zijn dan de mijne... dus ze zijn ermee aan de slag gegaan bij Renault Maastricht, ns benieuwd wanneer ik weer iets ga horen...
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Update: maandag 8 mei gaat de Talisman terug naar de garage voor parametertests en rollenbank ! Dit alles op initiatief van Renault Janssen Kerres te Maastricht, want van Renault Nederland mogen we niet te veel (lees: niets) verwachten...

Dealer heeft contact gehad met Renault Nederland over dit probleem en die zeggen (weer) doodleuk dat het niet bekend is en erger nog, een verzonnen l*lverhaal over het feit dat die nm en pk metertjes nooit tot max zullen gaan omdat max pk pas bij 6000tpm bereikt zou worden en de bak dan al geschakeld heeft :discuss: dit kan toch niet, dat Renault Nederland dit soort reacties aan de dealer terugkoppelt ??

De reactie op de eerdere post van de dealer bij Renault NL was dat de klant zich waarschijnlijk vergist had in het feit dat er maar 150pk uit de tce200 kwam en dat deze vergissing mijnerzijds waarschijnlijk de 147kw betrof (zijnde 200pk)... kan me hier wel echt boos over maken, € 45k voor een nieuwe auto en dan dit soort reacties van Renault NL... ben benieuwd of de leidinggevende van degene die reageert (ene heer van der Zwaard) op de hoogte is van dit soort 'oplossingen'... :fp:

Maar dus volgende week meer....
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Buck_Rogers101 schreef:Goedemiddag allen,

Zoals beloofd verzond ik gisterennamiddag een mail naar Renault Antwerpen met mijn vaststellingen/bedenkingen i.v.m. de reële PK's en/of eventuele problemen met de turbolader.
Ik kreeg zonet telefoon van Renault België met de vraag of zij mijn wagen grondig mochten onderzoeken inclusief test op vermogensbank teneinde eventuele problemen op te sporen. Dit is goed nieuws !
Ik houd jullie op de hoogte van zodra de testresultaten bekend zijn.
@Buck_Rogers101: zijn er bij jouw al nieuwe ontwikkelingen ?
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Elmac »

CerielK schreef:Update: maandag 8 mei gaat de Talisman terug naar de garage voor parametertests en rollenbank ! Dit alles op initiatief van Renault Janssen Kerres te Maastricht, want van Renault Nederland mogen we niet te veel (lees: niets) verwachten...

Dealer heeft contact gehad met Renault Nederland over dit probleem en die zeggen (weer) doodleuk dat het niet bekend is en erger nog, een verzonnen l*lverhaal over het feit dat die nm en pk metertjes nooit tot max zullen gaan omdat max pk pas bij 6000tpm bereikt zou worden en de bak dan al geschakeld heeft :discuss: dit kan toch niet, dat Renault Nederland dit soort reacties aan de dealer terugkoppelt ??

De reactie op de eerdere post van de dealer bij Renault NL was dat de klant zich waarschijnlijk vergist had in het feit dat er maar 150pk uit de tce200 kwam en dat deze vergissing mijnerzijds waarschijnlijk de 147kw betrof (zijnde 200pk)... kan me hier wel echt boos over maken, € 45k voor een nieuwe auto en dan dit soort reacties van Renault NL... ben benieuwd of de leidinggevende van degene die reageert (ene heer van der Zwaard) op de hoogte is van dit soort 'oplossingen'... :fp:

Maar dus volgende week meer....
Ben benieuwd, hoeveel kilometers staan er inmiddels op de teller? De motor wordt echt krachtiger bij het stijgen van het aantal kilometers.

Kwaliteit van de antwoorden van Renault NL is inderdaad niet best, maar het zijn tenslotte ook maar call center medewerkers die scriptjes voorlezen of reeds bekende oplossingen en standaard antwoorden aandragen. De survey die je ernà ontvangt negatief invullen zorgt er in ieder geval wel voor dat je wordt teruggebeld. :)
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Elmac schreef:
CerielK schreef:Update: maandag 8 mei gaat de Talisman terug naar de garage voor parametertests en rollenbank ! Dit alles op initiatief van Renault Janssen Kerres te Maastricht, want van Renault Nederland mogen we niet te veel (lees: niets) verwachten...

Dealer heeft contact gehad met Renault Nederland over dit probleem en die zeggen (weer) doodleuk dat het niet bekend is en erger nog, een verzonnen l*lverhaal over het feit dat die nm en pk metertjes nooit tot max zullen gaan omdat max pk pas bij 6000tpm bereikt zou worden en de bak dan al geschakeld heeft :discuss: dit kan toch niet, dat Renault Nederland dit soort reacties aan de dealer terugkoppelt ??

De reactie op de eerdere post van de dealer bij Renault NL was dat de klant zich waarschijnlijk vergist had in het feit dat er maar 150pk uit de tce200 kwam en dat deze vergissing mijnerzijds waarschijnlijk de 147kw betrof (zijnde 200pk)... kan me hier wel echt boos over maken, € 45k voor een nieuwe auto en dan dit soort reacties van Renault NL... ben benieuwd of de leidinggevende van degene die reageert (ene heer van der Zwaard) op de hoogte is van dit soort 'oplossingen'... :fp:

Maar dus volgende week meer....
Ben benieuwd, hoeveel kilometers staan er inmiddels op de teller? De motor wordt echt krachtiger bij het stijgen van het aantal kilometers.

Kwaliteit van de antwoorden van Renault NL is inderdaad niet best, maar het zijn tenslotte ook maar call center medewerkers die scriptjes voorlezen of reeds bekende oplossingen en standaard antwoorden aandragen. De survey die je ernà ontvangt negatief invullen zorgt er in ieder geval wel voor dat je wordt teruggebeld. :)
@Elmac: Ondertussen precies 3 maanden oud en 9.500km gereden. Zou dan toch wel ingesleten moeten zijn he :wink:

Heb jij er geen last van ? (Topsnelheid 215kmh, 0-100 min. 9s, maximaal vermogen en koppel niet haalbaar (volgens metertjes), max 75% ? Waarbij het vreemde is dat op youtube een aantal filmpjes staan van accelererende tce200's waar dit wel gebeurd (afwisselend) en die van de tce150 van de verkoper bij dealer ook gewoon tot max gaan...)
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Elmac »

Die van mij heeft net 3.500 km gereden; metertjes slaan ook niet tot de max uit maar wel bijna. 0-100 nog niet gemeten maar voelt wel snel, tot 170-180 km is de acceleratie ook prima, daarna wordt het moeizamer. Binnenkort naar Duitsland, dan moet blijken of de topsnelheid gehaald wordt... Had hiervoor een Laguna III dCi met 180 pk en 400 Nm koppel, dat laatste mis ik wel een beetje.
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buck_Rogers101
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2017 13:16
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buck_Rogers101 »

CerielK schreef:
Buck_Rogers101 schreef:Goedemiddag allen,

Zoals beloofd verzond ik gisterennamiddag een mail naar Renault Antwerpen met mijn vaststellingen/bedenkingen i.v.m. de reële PK's en/of eventuele problemen met de turbolader.
Ik kreeg zonet telefoon van Renault België met de vraag of zij mijn wagen grondig mochten onderzoeken inclusief test op vermogensbank teneinde eventuele problemen op te sporen. Dit is goed nieuws !
Ik houd jullie op de hoogte van zodra de testresultaten bekend zijn.
@Buck_Rogers101: zijn er bij jouw al nieuwe ontwikkelingen ?
Update : Op woensdag 10/05 komt Renault België mijn Talisman ophalen voor test op rollenbank en nieuwe firmware voor de R-Link. Aangezien ik echter nogal wantrouwig ben naar de resultaten van de vermogensbank heb ik nu woensdag 3/5 op eigen initiatief een afspraak bij een onafhankelijke vermogensbank voor de vaststelling van koppel en vermogen met een maximum afwijking van 2%... dan heb ik de resultaten reeds in de hand en wacht ik op de bevindingen van Renault.
De dame heeft nu bijna 5000km op de teller en zowel op benzine 95+ als op 98 blijf ik nog steeds het gevoel hebben dat ik met een 120pk rijd en dat bij acceleratie (kickdown) de wagen pas vooruit schiet als ik het gaspedaal wat losser laat... bizar ..
Talisman Grandtour Initiale Paris Tce 200 Amethystzwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buck_Rogers101
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2017 13:16
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buck_Rogers101 »

CerielK schreef:Vervolg van 'De tce200 en het "verdwenen vermogen"': Ben eind vorige week in de garage geweest, gaan rijden met een tce150 die wel max vermogen levert en marginaal langzamer blijkt te zijn dan de mijne... dus ze zijn ermee aan de slag gegaan bij Renault Maastricht, ns benieuwd wanneer ik weer iets ga horen...
@ CerielK, wat deden die pk en NM metertjes bij die tce 150 ??
Ik las trouwens je entry op het Duitse Relault Forum. ik had daar ook al een tijdje rondgezocht naar antwoorden ... daar leek ik met mijn beroerde Duits iets te lezen over bewuste vermogensafstelling om oververhitting van de EDC7 te beletten ?.... da's een ander verhaal dan de mogelijk falende schoepenlagering van de turbolader ...
Talisman Grandtour Initiale Paris Tce 200 Amethystzwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door TBiRD »

Buck_Rogers101 schreef:
CerielK schreef:
Buck_Rogers101 schreef:Goedemiddag allen,

Zoals beloofd verzond ik gisterennamiddag een mail naar Renault Antwerpen met mijn vaststellingen/bedenkingen i.v.m. de reële PK's en/of eventuele problemen met de turbolader.
Ik kreeg zonet telefoon van Renault België met de vraag of zij mijn wagen grondig mochten onderzoeken inclusief test op vermogensbank teneinde eventuele problemen op te sporen. Dit is goed nieuws !
Ik houd jullie op de hoogte van zodra de testresultaten bekend zijn.
@Buck_Rogers101: zijn er bij jouw al nieuwe ontwikkelingen ?
Update : Op woensdag 10/05 komt Renault België mijn Talisman ophalen voor test op rollenbank en nieuwe firmware voor de R-Link. Aangezien ik echter nogal wantrouwig ben naar de resultaten van de vermogensbank heb ik nu woensdag 3/5 op eigen initiatief een afspraak bij een onafhankelijke vermogensbank voor de vaststelling van koppel en vermogen met een maximum afwijking van 2%... dan heb ik de resultaten reeds in de hand en wacht ik op de bevindingen van Renault.
De dame heeft nu bijna 5000km op de teller en zowel op benzine 95+ als op 98 blijf ik nog steeds het gevoel hebben dat ik met een 120pk rijd en dat bij acceleratie (kickdown) de wagen pas vooruit schiet als ik het gaspedaal wat losser laat... bizar ..
Interessant. Wil wel weten welke R-link firmware je gaat krijgen.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Henrytali
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 sep 2016 20:43
Actief als: particulier

Re: RE: Re: RE: Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Henrytali »

TBiRD schreef:
Buck_Rogers101 schreef:
CerielK schreef:
Buck_Rogers101 schreef:Goedemiddag allen,

Zoals beloofd verzond ik gisterennamiddag een mail naar Renault Antwerpen met mijn vaststellingen/bedenkingen i.v.m. de reële PK's en/of eventuele problemen met de turbolader.
Ik kreeg zonet telefoon van Renault België met de vraag of zij mijn wagen grondig mochten onderzoeken inclusief test op vermogensbank teneinde eventuele problemen op te sporen. Dit is goed nieuws !
Ik houd jullie op de hoogte van zodra de testresultaten bekend zijn.
@Buck_Rogers101: zijn er bij jouw al nieuwe ontwikkelingen ?
Update : Op woensdag 10/05 komt Renault België mijn Talisman ophalen voor test op rollenbank en nieuwe firmware voor de R-Link. Aangezien ik echter nogal wantrouwig ben naar de resultaten van de vermogensbank heb ik nu woensdag 3/5 op eigen initiatief een afspraak bij een onafhankelijke vermogensbank voor de vaststelling van koppel en vermogen met een maximum afwijking van 2%... dan heb ik de resultaten reeds in de hand en wacht ik op de bevindingen van Renault.
De dame heeft nu bijna 5000km op de teller en zowel op benzine 95+ als op 98 blijf ik nog steeds het gevoel hebben dat ik met een 120pk rijd en dat bij acceleratie (kickdown) de wagen pas vooruit schiet als ik het gaspedaal wat losser laat... bizar ..
Interessant. Wil wel weten welke R-link firmware je gaat krijgen.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Hallo,

Ik ben heel benieuwd naar de resultaten.

Ben ook niet helemaal tevreden over de 200pks

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Buck_Rogers101 schreef:
CerielK schreef:Vervolg van 'De tce200 en het "verdwenen vermogen"': Ben eind vorige week in de garage geweest, gaan rijden met een tce150 die wel max vermogen levert en marginaal langzamer blijkt te zijn dan de mijne... dus ze zijn ermee aan de slag gegaan bij Renault Maastricht, ns benieuwd wanneer ik weer iets ga horen...
@ CerielK, wat deden die pk en NM metertjes bij die tce 150 ??
Ik las trouwens je entry op het Duitse Relault Forum. ik had daar ook al een tijdje rondgezocht naar antwoorden ... daar leek ik met mijn beroerde Duits iets te lezen over bewuste vermogensafstelling om oververhitting van de EDC7 te beletten ?.... da's een ander verhaal dan de mogelijk falende schoepenlagering van de turbolader ...
@Buck_Rogers101: bij die TCE150 gingen metertjes om en om tot max, is ook logisch max nm moet ie over groot deel van toerenbereik doen (gezien turbo) en pk idd bij richting maximaal toerental.

Zal hierna twee links posten van een tce200 die doet wat ie moet doen, als ik probeer te achterhalen waar die van mij achter blijft is 't vanaf 60-100...

Vertrouw dealer wel omdat ze naar een onafhankelijk bedrijf gaan (Auto Hellebrand in Brunssum) om de rollenbank te testen en (over een omgekeerde wereld gesproken) bewijs aan Renault NL kunnen overleggen dat er überhaupt een probleem is.... :snooty:

Wat betreft het Duitse forum, als ik het goed zie is het idd een combinatie van twee conclusies, ten eerste (de optimisten) concluderen dat de software gewoon niet goed is vanaf nov 2016 (deels agv andere turbo vanaf dat moment ?) en ten tweede (de pessimisten) vragen zich dan deels terecht af waarom dit soort softwarefouten er zouden zijn... opzet omdat een of meerdere onderdelen (turbo/bak/koppeling) het niet aankunnen of niet opzet omdat er een fors tekort aan steekproeven en tests van het eindproduct worden uitgevoerd door Renault...

Volgende week wordt een spannend weekje in NL en B... :wink:
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Bij deze de links naar 'snelle' tce200's:



17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mils »

Elmac schreef:Die van mij heeft net 3.500 km gereden; metertjes slaan ook niet tot de max uit maar wel bijna. 0-100 nog niet gemeten maar voelt wel snel, tot 170-180 km is de acceleratie ook prima, daarna wordt het moeizamer. Binnenkort naar Duitsland, dan moet blijken of de topsnelheid gehaald wordt... Had hiervoor een Laguna III dCi met 180 pk en 400 Nm koppel, dat laatste mis ik wel een beetje.
Mijn Talisman Tce 200 is sinds een week geleverd en deze metertjes komen niet op mijn dashboard...??? Ook niet in sportstand??? Is er een aanpassing gebeurd?
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gompie67
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 dec 2016 19:04
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Gompie67 »

Nee, op het stuur kun je de weergave wijzigen, zit nu niet in de auto maar je kunt omschakelen tussen nav, radio/mp3titel en die balkjes. Is toets met die vierkantjes rechts.

G.
Talisman ip 160 dci noir amethyste - full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Izzy
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 mei 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Izzy »

Ja, ik wilde net hetzelfde zeggen.
Ik denk ook dat dat het is.
Talisman dCi 160 EDC Initiale Paris Noir Amethyste
April 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Dit knopje met de drie blokjes idd:
IMG_2646.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buck_Rogers101
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2017 13:16
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buck_Rogers101 »

Mils schreef:
Elmac schreef:Die van mij heeft net 3.500 km gereden; metertjes slaan ook niet tot de max uit maar wel bijna. 0-100 nog niet gemeten maar voelt wel snel, tot 170-180 km is de acceleratie ook prima, daarna wordt het moeizamer. Binnenkort naar Duitsland, dan moet blijken of de topsnelheid gehaald wordt... Had hiervoor een Laguna III dCi met 180 pk en 400 Nm koppel, dat laatste mis ik wel een beetje.
Mijn Talisman Tce 200 is sinds een week geleverd en deze metertjes komen niet op mijn dashboard...??? Ook niet in sportstand??? Is er een aanpassing gebeurd?

Ik denk trouwens dat de metertjes geselecteerd kunnen worden op dashboard lay-out type 2 ... dus het standaard dashboard in sportmodus.

Anyway, tegen morgenavond weet ik of het werkelijk 200 paarden zijn ... of 200 pony's.... ;-)
Talisman Grandtour Initiale Paris Tce 200 Amethystzwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mils »

Bedankt!
Ik ben ook wel eens nieuwsgierig naar het resultaat van de paarden of pony's :-)
Succes!
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mils »

Ok, ik heb de metertjes op het dashboard staan en ben vandaag Duitsland ingereden en heb daar even volgas doorgetrokken tot 185 km/hr (aangezien de auto nog maar 1750 km heeft) maar de metertjes geraken ook niet helemaal tot boven...
Zal het na een paar duizend km nog eens proberen als de auto volledig ingereden is ;-)
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Johanvw »

De meter van het koppel komt bij mij (tce200) ongeveer op zo'n 90% (nooit hoger), dat is bij 1200km. Het PK metertje kan ik pas testen als ik wat meer snelheid heb, maar dat komt nog wel. Maar ik wacht rustig de 3000km af, alhoewel...rustig...ik wil eigenlijk zo snel mogelijk op de 3000km zitten. :wink:
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Johanvw schreef:De meter van het koppel komt bij mij (tce200) ongeveer op zo'n 90% (nooit hoger), dat is bij 1200km. Het PK metertje kan ik pas testen als ik wat meer snelheid heb, maar dat komt nog wel. Maar ik wacht rustig de 3000km af, alhoewel...rustig...ik wil eigenlijk zo snel mogelijk op de 3000km zitten. :wink:
@JohanVW: als ik al ns 90% haalde...heb een filmpje van 0-170 van de mijne :arrow:
Maar de metertjes in die youtubefilmpjes van gisteren komen idd echt wel tegen 'de bovenkant' aan :think:

Volgens mij is t zo dat je in elke versnelling bij ongeveer 6.000tpm je max aan pk moet halen en bij 2.500tpm de maximale nm's, cf de technische gegevens van deze Talisman...

@Buck_Rogers101: al resultaten bekend ??? :?:
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht