Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
@Smartrix-Zoe: dank! Ik kan niet wachten, vandaag de verzekering geregeld voor 6 oktober. De mobiele lader is ook 'in uitvoer'.
Ben benieuwd hoe de 17inch stuurt/rijdt/veert en wat t met actieradius doet i.t.t. de 15-16 inch variant.
Het dashboard is bij mij nog licht van kleur, ik vind dit wel sjiek staan, geeft meer gevoel van ruimte. Hoe het gaat met rijden in dagelijkse praktijk moet nog blijken, maar anders gaat via Renault NL die procedure wel beproefd worden.
voorheen Zoe rijder, nu per 6 juni 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor
Ik ben MJK (Michel Krabshuis) en kom uit Vleuten, en ik werk in Utrecht.
Heb sinds dec 2013 een Zoe Intens in de kleur Zwart, en ook nog een witte Tesla Model S
De Zoe heeft nu 26000 km gereden, zonder problemen. Sommige laadpalen doen moeilijk, maar dat ligt meer aan de laadpaal (oud type, uit het pre-Prius tijdperk).
Ga morgen naar de Renault dealer en ga gelijk vragen voor een nieuw zwart top dashboard. Bedankt voor alle tips hiervoor.
Renault Zoe Intens - Kleur: Noir Étoilé - 17 Inch Tech Run Velgen - December 2013
Waarom een Zoe naast een Tesla S? Ik bedoel ik heb veel lol van mijn Zoe naast een C70 Diesel maar volgens mij is de Tesla S de enige auto die op alle fronten superieur is aan de Zoe. Ja behalve de prijs en zuinigheid Dus wat is de meerwaarde van een Zoe?
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Hallo !! Nieuwe gelukkige Zoë rijder en bezitter!! Demo wagen gekocht in drachten met 2300 km op de teller dus eigenlijk nieuw!! Zwarte intens en ben er zo blij mee!!! Enige nadeel is doordat we hem bijna direct kregen heb ik nog geen thuis lader dus tel de dagen af tot die komt, steeds 10 km rijden en 2 uur wachten op te laden is niet zo heel lang leuk
Eerste rit was direct een flinke drachten-Heerde (laden) -Betuwe(bij Tiel) perfect verlopen snelweg gaat het hard met het bereik dus vanaf Heerde heerlijk binnendoor verder gegaan!!
Nu zit ik nog te wachten op de activatie code voor de ZE services maar ik las hier al dat dat en vaker voorkomend probleem is. De rest ook de Rlink, werkt perfect.
Groet Leontine
Hai Ivanoort. Laat me weten als je mijn Italiaanse noodlader wil lenen. Laden is langzaam (uur of 16 op 10 amp geloof ik), maar je krijgt hem in ieder geval opgeladen via een stopcontact.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
E-mission schreef:Hai Ivanoort. Laat me weten als je mijn Italiaanse noodlader wil lenen. Laden is langzaam (uur of 16 op 10 amp geloof ik), maar je krijgt hem in ieder geval opgeladen via een stopcontact.
Hallo e-mission!
Wat een super aardig aanbod! Ik neem aan dat ik vandaag hoor wanneer de lader komt mocht het niet zo zijn, hoe ik me aanbevolen!!
Leontine
Sinds 1 week de trotse bezitter van een Renault Zoe Zen uitvoering, gebruikt exemplaar.
Is natuurlijk wel ff wennen als je een diesel gewend bent met een actieradius van bijna 1000km!
Gelijk een vraagje. Bij het "starten" van de auto draait in het vooronder heel erg hoorbaar een ventilator of iets dergelijks. Klopt dit en hebben jullie dit ook?
Welkom Paul!
Die ventilator die je hoort direct na het starten, is van het verwarming/airco systeem, en dat is normaal in deze tijd van het jaar. Dat zorgt er voor dat je vrijwel direct warme lucht in de auto hebt.
Jammer hè, dat je dan niet heel stilletjes weg kan rijden
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Soms doe ik het wel eens: de verwarming volledig afzetten door de snelheidsknop van de aanjager op 0 te zetten en dat geluidje voor de voetgangers ook. Dat heeft een weerstandsverwarming wel voor op een warmtepomp: die is perfect stil. Maar het bereik wint er flink bij, dus voor mij koos Renault voor de enige juiste oplossing.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Het is nu onze beurt om ons voor te stellen!
Sinds enkele dagen zijn wij als Autorijschool Dyane de trotse eigenaar van een witte Zoë! (Blanc Nacré) Daarmee zijn we na onze collega's in Tiel, Middelburg, Balk, Nieuwegein de nummer 5 van rijscholen met een Zoë (tenminste voor zo ver wij weten). Ons werkgebied ligt globaal tussen Arnhem Centrum en Nijmegen Zuid. Binnen dit gebied zijn wij ook de eerste rijschool met een Zero Emissie lesauto. Omdat we veel in de stad rijden is de Zoë een prima alternatief op lesauto's met fossiele brandstoffen. En ja, zakelijk is elektrisch rijden is ook nog eens aantrekkelijk. Na de proefrit in november waren we ook gelijk verkocht. Wat een genot, de fijne automaat waarbij je als instructeur niet zeeziek wordt, de stilte en het goede uitzicht. De Zoë gaan we inzetten als lesauto voor de automaatopleiding. Maar we bieden onze leerlingen met de schakelopleiding ook de mogelijkheid om een aantal lesuren met de Zoë te rijden (om zelf eens elektrische rijden te ervaren)
Helaas moeten we nog een week wachten op onze eigen laadpaal (11 kwh met vaste kabel, keylock en aparte Kwh-meter) Maar tot die tijd kunnen we de Zoë nog op 200 m afstand in de wijk opladen. Sinds gisteren zit de dubbele bediening er ook in. In i.p.v. drukke reclame staat er op beide voordeuren en op de achterbumper alleen de tekst: 100% Elektrisch! (we gaan er ook privé mee rijden). Inmiddels hebben we al een aantal leuke ritten kunnen maken (Eindhoven-Nijmegen en Nijmegen-Waalwijk en retour) Het is leuk om te zien dat je met een tekort aan stroom vertrekt (volgens R-link) en dan toch met ruime marge thuiskomt. Dus mocht je in Arnhem of Nijmegen onze Zoë (al dan niet met dakbord) tegen komen dan weet je nu van wie die is.
Wat een ontzettend goed initiatief om alle leerlingen een paar uur in de Renault Zoe te laten rijden, niet om alleen met een automaat kennis te maken maar vooral het elektrische rijden zal ze positief stemmen. Waar kun je nu nog beter beginnen dan bij de toekomstige autorijders? Zouden alle rijscholen moeten doen.
Was vandaag Zoe rijder voor 1 dag.
Heb m'n Captur TCe 90 omgewisseld voor een dCi 90.
Ja, ja, met plofmotor dus...
Op mijn verzoek een Zoe meegekregen van de garage omdat er het nodige omgebouwd moest worden.
Super ervaring! Ben dan ook een beetje jaloers op jullie...
Met mijn huidige ritjes van steeds tussen de 650 en 700 km van Zuid NL naar Noordoost D en 50 a 60 k per jaar is "stromen" nog even niet zo handig. Maar ik ben helemaal "om" en wacht met smart op een Tesla-achtige reikwijdte en laadsnelheid.
Aha, hier moet je je voorstellen... Ik had het al in het algemene Renault gedeelte gedaan, dus hier even knippen en plakken (sorry voor de crosspost). Mooi al wat gelezen hier, vooral het onderwerp over het dashboard is een opsteker. Wellicht dat ik ook ooit nog iets kan bijdragen.
Zo(e), ik ben weer terug bij Renault. Wie had dat ooit kunnen denken. Vorige week een 4 maanden oude demo van de dealer ontvangen: Een Renault Zoe Intens in een zwart pak. Niet echt een hartebreker maar leuk om te zien. Ik ben benieuwd hoe het ding me gaat bevallen de komende jaren.
Over de Zoe: Niet veel bijzonders, uitvoering Intens en meteen een middenarmsteun laten monteren en oma-lader mee aangeschaft. 4 maanden oud, 4.000 Km en een zeer mooie prijs betaald. Het ding stond in Friesland, dus aan de lokale dealer gevraagd of ze hun demo voor hetzelfde geld konden leveren. In de verste verte niet, dus uiteindelijk hebben ze hem netto doorgeleverd. Iedereen blij, lokale dealer het onderhoud, Friesland de demo kwijt en ik een goedkope Zoe.
Waarom Zoe? Meerdere redenen. Ten eerste ben ik ondernemer, dus fiscaal erg leuk. Ten tweede wil ik proberen zelf ook een steentje aan de wereld van mijn kinderen en verder nageslacht bij te dragen. Ten slotte roept iedereen dat het belachelijk, onhandig, etc. is, dus een goede reden om het toch te doen.
Eerste indruk en vraagtekens. Allereerst, het ding rijdt fantastisch. Zowel in de stad als op de snelweg. Heerlijk stil en voldoende stevig in de veren. Na een paar dagen denk ik niet dat actieradius een probleem zal worden, maar voor de zekerheid (en voor de trekhaak) heb ik er een benzineslurper naast aangeschaft. De enige aanmerking tot nu toe is de klimaatbeheersing in de auto. In de "Eco" stand moet je handschoenen en sjaal dragen, maar dat is bekend en heb ik geen problemen mee. Maar in de normale stand waait er ook een irritante koude luchtstroom door de auto. Ik vermoed als boosdoener de zijruitontwaseming (die je niet kunt afsluiten). Erg jammer, want verder een goed doorwrochte auto.
Verder natuurlijk de oplaad uitdaging die iedereen heeft. Ik heb op 50 meter afstand een publiek laadpunt staan, dus dat is alvast mooi. Dat brengt me bij het dilemma wat voor eigen laadpunt ik zal monteren. Nu laad ik 's nachts met de oma-lader en dat gaat op zich goed. Maar een laadpaal met vaste kabel wil ik ook. 3 fasen zijn aanwezig, dus ik zou een 11 kWh wallbox kunnen monteren. De totale (installatie) kosten zijn echter zoveel hoger dan van een 1 fase 3,7 kWh, dat ik dat denk ik niet doe. Als het echt even sneller moet, zet ik hem dan wel 50 meter verderop aan de paal.
Laadpas heb ik bij Flow genomen. Deze rekenen geen vaste kosten en 10 cent per laadbeurt. Verder alleen de kosten van de aanbieder.
Petrolhead. Een beetje over mijn achtergrond nu. Mijn eerste baan was bij Renault Nederland, vandaar het "weer terug" in het onderwerp. Altijd veel met auto's gehad, dus na de studie een open sollicitatie aan (bijna) alle importeurs geschreven. Enkele jaren met veel plezier gewerkt, toen nog aan de Wibautstraat in Amsterdam. Toendertijd reed ik in een 5 Alpine Turbo en daarna ook nog enkele jaren Renault trouw gebleven met een Laguna I 2.0 (privé) en een Laguna II zakelijk. Wat een verschrikkelijke ellendebak was die laatste, dat was gelijk de laatste Renault tot nu toe.
Vervolgens een Fiat Marea 2.4 JTD (fantastisch snelle en betrouwbare auto), Opel Vectra GTS, Volkswagen Sharan (bye bye VW betrouwbaarheids imago), BMW 520D Touring (de zaken gingen steeds beter) en ten slotte een Fiat Punto 1.3 JTD (de crisis was toegeslagen en 14% bijtelling kwam een stuk beter uit). Nu dus de Fiat ingeruild op de Zoe en een Volvo S60 2.4 op benzine erbij gekocht voor de lange afstanden en als er een trekhaak nodig is. Volgens mijn berekeningen zullen de totale kosten voor beide auto's zelfs iets lager zijn dan van de Fiat Punto alleen... Daarnaast staan er nog 2 motoren in de garage en een BMW 325 cabriolet uit 1990 (E31 type I). Dus wielen zat.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Welkom Olaf. Er is hier al zeker 150.000 km ZOE ervaring bij elkaar, dus samen kunnen we vrijwel alle vragen beantwoorden.
Voor wat betreft het oplaadpunt heb je denk ik de juiste argumenten al genoemd, gewoon kiezen voor de goedkopere 3,7 kW oplossing en voor die keren dat het handig is de openbare paal gebruiken.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
De koude tocht herken ik niet. ECO mode rij ik nooit, ik bepaal zelf hoe rustig ik het stroompedaal bedien en zet vaak zelf de verwarming / airco in een lage (temp / fan) stand. Daarbij is de kachel best efficient, zelfs in auto mode als ie eenmaal maar verwarmd is. Rij je zoveel lange afstand dat je een aparte auto daarvoor nodig hebt? Huren via snappcar of iets dergelijks is geen (goedkopere) optie?
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
Welkom Olaf, je schrijft dat je ondernemer bent: de aanschaf van een laadpaal valt ook onder MIA/VAMIL. Ik heb gekozen voor een 11 kw lader en ben er erg blij mee en vind het de extra kosten zeer zeker waard. Je komt 's avonds thuis, eet een hapje en je auto is weer vol geladen als je 's avonds weer weg gaat.
De koude tocht heb ik ook last van, maar volgens mij heb ik een oplossing gevonden...
1. Geen eco stand gebruiken!
2. Temp niet op de gewenste stand zetten, maar 1-2 graden lager(!)
3. begint de auto enigszins op temperatuur te komen: ventilatie op voorruit en op jezelf richten (twee bovenste knopjes), blazer op vol vermogen en de temperatuur op de gewenste stand zetten. Je zult merken dat er eerst koude(re) lucht uit de ventilatie stroomt, zodra er warme lucht uit de ventilatie komt, blazer op laagste stand zetten en dan er vanaf blijven...
overigens is dit volgens mij niet een specifiek probleem van Renault, de Fiat Punto van mijn vrouw heeft hetzelfde 'probleem' . Lijkt wel of dat als de auto op temperatuur is de climate control denkt, zo nog even een stoot koude lucht erbij en dan is het goed...
Bedankt voor de reacties. Ik rij denk ik 10% (te) lange afstand, of waarbij ik onvoldoende planningsruimte heb om meerdere laadpalen aan te doen. Daarnaast wil ik ook flexibel zijn, dus meteen de andere auto kunnen pakken. Wellicht is het lui, maar ik vind het een prettige gedachte er een te hebben staan.
Wat betreft de laadpaal: om voor MIA/VAMIL in aanmerking te komen moeten de kosten minimaal € 2.500 zijn. Een 3.7 kWh met vaste kabel heb ik al voor € 1.000 hangen. Dat kan ik niet recht rekenen met een publieke paal 50 meter verderop.
En de airco... Bedankt voor de tip. Maar met een automatische airco zou dit niet nodig moeten zijn. Temp instellen en klaar in plaats van zelf nog zitten hannesen. Irritant, maar tot nu toe het enige (naast het dashboard).
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut