Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan

Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Sorry, de mon. Ik heb geen idee hoe jij er bij komt dat er sprake is van een snel verhogend toerental zonder dat de auto daarbij versnelt. Het toerental loopt perfect op met dito snelheid.

Wat ik dus weet is dat er geen sprake is van een slippende koppeling. Dit is ook nergens waarneembaar in de filmpjes. Als er wel sprake zou zijn van een slippende koppeling zou ik nooit van 0 naar 100km/h komen in net geen 10 sec. Dat is de opgegeven acceleratie dus er slipt niks.

En persoonlijk vind ik dat de bak steeds beter gaat functioneren. Misschien dat de flush toch iets heeft gedaan. Op aanraden van een ander forumlid ben ik toch maar eens gaan kijken maar de motorsteun. Daar zit toch ook wel wat speling op.

Dus voornemen is nu eerst motorsteun vervangen en dan banden er achteraan. Want de banden zijn slecht en hebben platte vlakken er in. Dit zorgt natuurlijk ook voor een hobbel. Als dat is gedaan ga ik weer kijken. Dan is er een hoop uit gefilterd en wie weet is het dan minder irritant.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 25
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door mechanic »

Dit zijn zaken die bijv de garage vermeld/vervangen zou moeten hebben en elk geval bij kunnen dragen aan trillingen. Zou vreemd zijn enkel in de 4e,maar deze steun is elk geval versleten.
Kijk ook even of de distributiesteun aan de onderkant niet gescheurd is,dat kàn ook extra trilling geven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Ik moet ook bekennen, Mechanic, dat ikzelf toch lang genoeg monteur ben geweest om een slippende koppeling te herkennen. En ik kan het niet vinden in de filmpjes dus ben benieuwd hoe de mon hier op komt?

En ja, ben het ook met je eens dat het vreemd is dat er alleen een probleem in vier waarneembaar is. Moet ik bekennen, tussen 50 en 60 is het nagenoeg weg. Tussen 60 en 86 voel je het nog wel. Maar het is minder geworden sinds de flush. Nouja, minder? Het is anders geworden sinds de flush. En zoals vele al zeiden, zit het niet nog ergens anders in? Dus vandaar dus de motorsteun.

Ik heb mijzelf dus maar voorgenomen eerst alle andere storende dingen op te lossen die het beeld vertroebelen. De auto blijft sowieso en dan wil ik hem ook goed hebben. Dus de motorsteun gaan we vervangen.



Hier loopt het blokje stationair. Naar mijn inziens best netjes en zonder teveel schudden. Zat trouwens te kijken, aangezien ik ook in eerste instantie de lambdasonde verdacht, of ik daar makkelijk bij kon komen. En nu zie ik er maar 1. Of kijk ik verkeerd?

Ben enige tijd Twingorijder geweest en weet dat daar twee sensoren in zaten. (Althans, dat meen ik mij te herinneren).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 25
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door mechanic »

De motor draait inderdaad netjes. Pendelsteun onder is een slijtage deel dus geen schande dat het eens versleten raakt.
Banden achter geven trillingen in bijv de zetels.
De lambda zit in het uitlaatspruitstuk,onder de auto geen dacht ik zo.
Dat deze bakken niet geweldig zijn is bekend,eerst maar eens de steun en banden. Wat er over blijft mogelijk genoegen mee nemen ipv hoge kosten te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 10
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door WillemS »

Zou idd die pendelsteun vervangen, te veel speling nu. Het zal een wereld van verschil uitmaken echt waar.
En de bak gaat zeker beter schakelen na de flush het duurt zo'n 1000/2000 km. voor de nieuwe olie z'n werk volledig doet.
mvg WillemS
p.s. wil je weinig geld uitgeven haal de steun dan los en giet dat eind dat beweegt op de video vol met rubberlijm/ruitenkit.
Ha, ha, het is bijna even duur als een nieuwe steun.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door de mon »

Die rechtse motorsteun is dat ene met olie in ? Die durven doorzakken ,bij mij hangt er een zwarte kap op. Als er geen speling meer is tussen onderkant kap en 'metaal dan is de steun doorgezakt en defect.
Ik had een foto van een defecte en een nieuwe maar toen ging de laptop stuk, alles weg.
Een egr kun je bijna alleen testen als je ze afschroeft en er indirect op blaast . Is giftig en iets lekken geeft inhouden motor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

WillemS schreef: p.s. wil je weinig geld uitgeven haal de steun dan los en giet dat eind dat beweegt op de video vol met rubberlijm/ruitenkit.
Ha, ha, het is bijna even duur als een nieuwe steun.

Hahahahahaha, klopt Willem. Ik zag een video op youtube staan. Kost je een setje binnenbanden en een tube kit. Nah, dat zou ik hebben gedaan toen ik 20 was. Inmiddels weet ik dat een nieuwe ongeveer 20 euro kost dus die hoesten we gewoon op.

Deze auto kost sowieso geld. Maar dat deed iedere auto die ik tot nu toe kocht. Mijn 306 cabriolet moest ook flink wat aan gebeuren. Heb de kap van die auto helemaal met de hand opnieuw voorzien van sticksels omdat deze allemaal los lieten.

Daar zat al gauw een uurtje of 40 in. Als ik een auto koop wil ik gewoon dat hij als nieuw rijd. En daar kom ik best wanneer ik alles, stukje bij beetje vervang. Tot nu toe vind ik het verbruik van de Clio veel te hoog. Dus er is nog zat te doen.

Ik ben van nature een rustige rijder. En ik verwacht van een Clio dat hij beneden de 6.5 liter op 100 km verbruikt bij 80km/h op cruise controle. Tenslotte rijd mijn vader een scenic 1.6 16v en die red dat ook. Dus dan moet een Clio het ook kunnen.

Persoonlijk denk ik dat de banden daar ook een grote rol in spelen. De werkplaatschef van Renault, die een keer een rondje reed, kon lastig onderscheiden waar het probleem vandaan kwam. Enkel omdat de banden vierkant zijn en er een slag in de rechter voorvelg zit. Uit balans is het niet maar fijn rijden doet het ook niet.

Kortom, we ploeteren door. En als alles klaar is staat er hier een prima verslag voor de toekomstige Clio 1.6 16v automaat rijder. 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 10
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door WillemS »

Zet die slingerende velg eens achter, wellicht is dat haperen dan ook meteen weg.
Ik houd niet van slechte velgen, op de sloop zijn er zat te vinden, en die even op een balanceer app. ter kontrole. Ze kosten je de kop niet.
Ben erg benieuwd hoe het allemaal afloopt.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 25
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door mechanic »

Mbt het verbruik kan je de auto uitlezen en diverse sensoren op waardes controleren. Een haperende sensor geeft vaak een foutcode. Ook een 4gasmeting is een goede graadmeter.
De steun aan de distributiekant is olie gevuld wat de mon al aangeeft en scheurt geregeld waardoor de olie eruit loopt. Kan extra trilling geven,meestal niet merkbaar maar wie weet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Motorsteun achter is vervangen. Resultaat is natuurlijk dat je het schokken, wat eerst mee viel, nu beter voelt. Het is nu beperkt tussen 60 en 84. 86 is het niet meer voelbaar.

Heb via marktplaats een setje velgen gevonden. Haal ik morgen op voor weinig. Dat voorwiel naar achteren verplaatsen had ik zelf al willen doen ware het niet dat de achterbanden een plat vlak hebben.

Dan verkas ik dus probleem A naar achteren en probleem B naar voren. Kortom woensdag andere velgen en banden. Mij benieuwen.

Wat mij net ook weer opviel was:

Ik kom aanrijden met 78 en laat schakel de cruise uit. De auto remt nu op de motor maar doet dit met schokken. Het schokken is niet het terugschakelen. Dat voel je bijna niet. Het is meer alsof de motor wil afslaan. Maar opnieuw, op de toerenteller zie je niks vreemds.

Jullie begrijpen inmiddels dat ik niet rust voor het irritante probleem eruit is. Het gaat wel allemaal low budget maar uiteindelijk kom ik er achter. Al is het mijn laatste daad.

Overigens, in de ochtend, dus bak koud, valt het meer op. Blijf dus dapper naar de bak wijzen. Wat betreft de foutcode's, Renault heeft hem al uitgelezen. De sensoren vangen geen fout op. Dus we zoeken verder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2012
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door nikk »

Ook van deze kant blijft bak / koppelomvormer de verdachte. Wat je nu vervangt zijn slijtdelen, die waren vroeger of later toch wel aan de beurt.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Maar beschrijf dan eens waarom je dat denkt. Want zomaar iets opnoemen is niet logisch. Vind de koppelomvormer niet logisch gezien de staat van de auto en de lage kilometerstand. Buiten dat, dan zou het in iedere versnelling waarneembaar zijn. En dat is het dus niet. De bak? Ja die verdenk ik ook. Maar het kan net zogoed een tekort zijn aan ATF in de bak. Bij een koude bak is het meer waarneembaar dan bij warme ATF. Maar heb zelf al zitten denken, dan kan ook de viscositeit een rol spelen. Enfin, de velgen van morgen waren zonder centreerringen dus gingen niet passen. Nu een setje op de kop getikt in Duitsland dus het word ff sturen morgenavond. Mooi een testrit van maken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2012
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door nikk »

De lockup die alleen in het hoogste verzet actief behoort te zijn lijkt niet goed / continue te locken, vandaar. Dat "hunten" bij constante snelheid zou mi niet moeten kunnen als de lockup goed functioneert.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door de mon »

Een oude Golf heeft ook zo van dat schokken en dat zijn de binnenste homokineten. Dicht bij de uitlaat ,uitdrogen etc.
Omdat je sprak over de motorrem en schokkerig. Voor een partikulier is nogal moeilijk de aandrijfassen even switchen met andere om te checken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Ik zal er vanavond eens op letten, Nikk.

En voor zover ik kon beoordelen, zagen de assen er prima uit. Maar eerdaags gaat hij toch nog een keer op de brug dus gaan we nog eens kijken. En het klopt, deze particulier heeft geen setje assen liggen om te proberen. Maar wie wel? De garage probeert ook niks. Die laten je rustig twee assen afrekenen bij een verkeerde diagnose :dance:

Vanavond word er ineens meer dan 300 km gereden. Problemen voorzie ik niet behalve mijn standaard storing. Zal er maar gewoon een beetje van genieten. Heenweg met rotte banden. Terugweg met goede michelin banden. Iedere verbetering is er 1. :clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 25
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door mechanic »

Probleem mbt aandrijdassen is ook niet snelheidsafhankelijk. Als je tijdens het 'trillen/stoten' de auto in de N zet en het is dan weg weet je dat het niet in de motor of aandrijfassen oid zit maar enkel in de bak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Oke. Ritje ging prima tot we Duitsland in reden. En iedereen weet wat ik toen heb gedaan. Ff het pedaaltje in het tapijt geduwd. En gelukkig maar want nu heb ik eindelijk ene melding. Althans, dat denk ik.

Bij 160km/h schakelde de bak over naar vier en toen ging het bak symbooltje op het dashboard knipperen. Daarna gas losgelaten en rustig gaan rijden (100km/h). Er is geen klap geweest of iets dergelijks, maar toen ik de afslag nam duurde het telkens heel lang voor de bak overschakelde naar de volgende versnelling. Pas rond 5000rpm schakelde de bak op in alle versnellingen. Na een 15 min rustig rijden viel het mij op dat het symbool niet meer knipperde en uit was. Daarna begon de bak weer te schakelen zoals men mag verwachten en heb ik geen last meer gehad. Heb ook niet meer boven de 120 km/h gereden.

Kortom, zou er nu een melding zijn uit te lezen? Ik hoop het eigenlijk wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 10
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door WillemS »

Banden met een plat vlak geven vaak ook gekke trillingen bij bepaalde snelheden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 25
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door mechanic »

Zou het nog eens proberen de auto uit te laten lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Vandaag bij ATR geweest in Montfoort. Aardig personeel. Hoj dacht goed mee en vroeg of ik originele bougies had gemonteerd. Bij de DP0 bak blijkt de aansturing storingsgevoelig te zijn. Heb gezegd dat ik er naar zal kijken maar vind het lastig te verklaren dat hij het dan alleen in vier doet.

De storing zelf weet hij toch aan waarschijnlijk het brein en de klepjes. Vervangen daar zou 600 euro ex btw kosten. Dat gind ik wel een flink pak geld dus ga nog ff verder kijken. Want opnieuw kreeg ik te horen dat hij niet zeker was dat dit het probleem zou oplossen.

Ben ook bij Stam in Hilversum geweest. Die heeft even naar de meldingen gekeken maar kon niks vinden dat bij mijn auto past. De service meldingen hadden betrekking op andere Clio's (geen 1600/k4m). Hij verdacht eigenlijk het ATF niveau. Is dat wel op peil?

Kortom, ben nog niet veel opgeschoten. Maar mochten de klepjes stuk zijn dan ga ik toch kijken of ik die zelf kan vervangen. Bedoel, dat kan ik wel maar loop enkel vast op het programmeren. Volgens ATR kan je namelijk de betere versie krijgen die andere software nodig heeft. En ja, die kan ik zelf niet installeren.

To be continued.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 25
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door mechanic »

Op het www is veel info over hoe de klepjes te vervangen.
Zelf vervangen en bij dealer programmeren is een goede optie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Heb weer iets ontdekt wat mij niet aan staat. Deze foto is genomen staand voor de auto, accu zijde. Je ziet de transmissie dus vanaf de bovenzijde. Het uitvergrote deel is waar een draad naar binnen gaat. Ik neem aan de bedrading van de solenoids. Precies dat punt heb ik nu al enkele keren schoongemaakt maar telkens staat er weer een klein plasje ATF in. Kennelijk dicht het doorvoer rubber, dat om de bedrading heen zit, niet meer goed af. Zou dit nu de reden kunnen zijn?

Ik bedoel daarmee, kennelijk staat de bak nooit op peil. Maar dan lijkt mij dat er in alle versnellingen iets merkbaar moet zijn. Of denk ik nu verkeerd? Het gaat niet om liters maar als ik een schatting maak sinds ik hem heb toch zeker 100ml.

Bak op peil zetten is een enorm gedoe. Maar wie wil het doen? Renault garage in de buurt is er niet heel happig op.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door de mon »

Ik heb 't al zelf een paar keer gedaan ,auto moest toch weg . Overloopbuisje onderaan boutje eruit doen . Motor draait niet . Die verzegelde vulstop kun je los prutsen zodat je met een oliekan kan bijvullen . Oliesoort moet wel correct zijn en is(enkel) te krijgen bij Renault.
Veel is dat niet ,tot het uit buisje lekt dan is het peil goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Ja daar zeg je wat, De Mon. Wat hebben ze na het flushen er in gegooid. Dus denk ik toch maar ff vragen bij Vakgarage Lamme in Loosdrecht. Want ik wil wel hetzelfde er in gooien. Volgens mij gebruiken zij Kroon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Hoewel minder merkbaar is het probleem nog altijd daar. Wat nu vooral opvalt is:

Als je continue 70 rijd, en je wil zo zuinig mogelijk rijden, dan neem je steeds wat gas weg. Dit lukt mij altijd prima en zo rijd ik heel zuinig met iedere auto. Maar bij deze slaat dat om in hokken/schokken. Verder zijn de klachten als eerder omschreven gebleven. Spoelen heeft geluid tot een amder gevoel maar het probleem blijft. Lijkt nu meer op stevige windstoten ipv inhouden.

Dus vandaag een nieuwe email richting autrans. En nu kreeg ik een bevestiging dat de email was ontvangen. Mijn eerste email was dus niet aangekomen. Heb autrans gesproken daarna, telefonisch, en klacht voorgelegd. Ook autrans ment deze storing niet. Ga dus nu, zodra ik weer geld over heb, afspraak maken met autrans. Ze willen de auto daar even testen en uitlezen. Kijken of ze iets kunnen vinden.

To be continued.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Zit nog altijd met mijn foutje. Heb nu besloten om zelf CLIP aan te schaffen. Heb een mooi klein Samsung laptopje (NC10) waar het volgens mij op moet kunnen draaien. Versie 168, via Marktplaats aangeboden. Mijn vraag aan jullie, heeft dit zin? Kan je met CLIP aangesloten gaan rijden? Want ik verwacht dan wel iets te zien met betrekking tot de bak. Het is sowieso handig om aan te schaffen gezien het feit dat ik de bak op peil wil zetten. En ik neem aan dat dit met CLIP moeiteloos kan (temperatuur).

Mij benieuwen of er hier mensen zijn met ervaringen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 25
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door mechanic »

Je kunt inderdaad met aangesloten Clip een testrit maken en data uitlezen. Ook 'opnames' van data en deze later terug kijken.
De automaat olie temperatuur is inderdaad ook uit te lezen,dat kan ook met bijv een infrarood meter op de bak. Weliswaar iets onnauwkeuriger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Nah, denk dat een clip aanschaffen geen onverstandige beslissing is. Mijn vader, zus en neefje rijden ook Renault dus haal het er vanzelf uit. Nog maar te zwijgen over alle clubleden die probleempjes hebben en er gebruik van willen maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Clip is inmiddels in huis. En er is een foutmelding. Maar dje heeft niks met de bak te maken. DF010, en als ik hem wis is hij er na een stukje rijden altijd weer opnieuw in. Iemand een idee? Want ik heb gezocht maar kan niet zo snel vinden waar ik het moet zoeken. Iets met rekeneenheid aansluiting schoonmaken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door de mon »

Volgens mij moet ge zelf gaan vast stellen , anders bouw je nooit iets op. EGR eraf vijzen en via een tube(gif) erop blazen of deze gasdicht is(geeft stompen,). Is benzinetoevoer/druk wel goed(luchtbellen erbij,verstuiver(s) versleten, inlaatcollectorpakking goed, inlaatcircuit dicht). Dit is niet uit te lezen zomaar . Er was nog zoiets als verstopte uitlaat door defecte(gebroken) cat, die mannen schroefden de lambda los en toen trok de wagen beter op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door de mon »

Sommige duwen je in de goede richting, weten, kennen het of 't al meegemaakt hebbende." Al rijdend met de CLIP uitmeten" . Als hij de map sensor kan uitlezen tenminste.
Vroeger had je de 3-traps automaten ,die schakelden niet enkel op snelheid ,maar ook op motorbelasting(map) en die kick-down. Nu is dat elektronica en canbus.
Dat vacuumdoosje op de oude automaat ging wel eens stuk waardoor de automaat ging gek doen.
Als je egr slecht is of iets anders de motor slecht doet draaien. Dan is die (onder)druk niet een contstante maar iets labiel=> de automaat gaat dan ook gek doen(schakelen,blijven hangen,enz).
Voor zover mijn preek.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Mmmmm, mooie preek. Maar er is dus niks slecht. Er is niks op te merken aan de motor. Auto is altijd prima onderhouden en kent dus geen problemen behalve het kleine beetje stotteren in de bak.

Moet ik bekennen, de bak is steeds beter aan het worden. Er is zelfs langzaam te rijden zonder te stotteren. Nu is het probleem eigenlijk meer verplaatst naar afremmen. Daarbij lijkt het of de motor wil afslaan.

Wat betreft de storing DF010. Ik heb een keer iets gelezen over slechte aansluitingen bij de Clio II. Met name ergens voorin onder de kap bij de rekeneenheid. Vandaar mijn vraag, welke rekeneenheid bedoeld men hier? Is het die van de motor of de bak? Als je namelijk lang gaat doorlezen op deze foutmelding dan kom je vanzelf bij die rekeneenheid.

Ik ga nooit uit van slechte pakkingen of slechte EGR als de motor verder goed loopt. Dus alles uit elkaar halen ga ik niet aan beginnen in dit stadium. Beter eerst de bedrading controleren, welke toch een zwak punt was bij deze versie Clio.

Maar als iemand dus tips heeft, omtrent de bedrading en de melding DF010, ik hoor het graag. Wie weet kan ik dan, als DF010 is opgelost, dit topic verplaatsen naar motorprobleem ipv bakprobleem :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Even weer een update. Vandaag de Clio op de brug gehad. Tijd om maar eens te controleren hoeveel bakolie er in zit. Dus Clip aangesloten, netjes gewacht tot de bak was afgekoeld, half litertje ATF bijgevuld en toen starten maar. Toen eenmaal de bak op 60 graden was stopje losgehaald en bakje eronder.

Ik was blij dat ik een extra bakje mee had. Want ik had verwacht dat er iets minder dan een halve liter zou uitstromen. Tenslotte dacht ik dat er net iets te weinig in zou zitten. Maar die gedachte kon ik snel loslaten. Het bakje, een halve liger groot stroomde ineens vol. En na dat bakje nog een maatbeker van bijna een liter. En toen pas begon het druppelen dus draaide ik netjes de stop er weer in.

Als ik het zo bekijk heeft de bak dus al die tijd een liter teveel ATF gehad. Hoelang weet ik natuurlijk niet exact maar voor de tijd dat ik hem heb zeker. Ik ben dus nu weer begonnen met proefrijden en moet bekennen, opnieuw is er een verbetering waarneembaar. Het hokken/stotteren lijkt veel minder geworden.

Maar als ik echt heb proefgereden laat ik het weer weten. Zo zie je maar, al die kleine dingetjes zorgen voor stomme storingen. En voor je het weet ben je honderden euro’s verder terwijl de oplossingen soms zo simpel zijn. Ik ben in iedergeval blij dat ik rustig stukje bij beetje aan pak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 25
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door mechanic »

Slordig van de garage die de flush heeft uitgevoerd,even op attenderen..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door cordesweg »

Heb ze gevraagd, welke atf hebben jullie gebruikt en hoeveel? Maar hij liet weten, geen idee hoeveel. Het apparaat haalt x eruit en vult automatisch x weer aan. Dus wat er uit komt gaat er weer in. Tja, daar heb ik geen antwoord op. Geen idee of dat apparaat zo werkt. Wat ik wel weet is dat ik stomverbaast was toen ik met mijn halve liter maatbekertje er onder stond. Ik bedoel, ik ging uit van een tekort. Vooral vanwege de kleine lekkage bovenop de bak (bij de kabelboom doorvoer). Nu snaap ik waarom hij daar lekte. Er zat veel te veel in. Ik hield dus rekening met 0,1 liter in mijn maatbekertje en eventueel meer. Maar alles beneden de 0,5l. Nah, mijn bekertje zat in een paar seconden vol. En de tweede beker (bijna een liter) spuugde hij ook zo vol tot bijna aan de rand. En toen werd het inderdaad, zoals Renault voorschrijft, druppelen.

We gaan het zien. Beetje bij beetje rijd hij beter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 2012
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)

Bericht door nikk »

Geen antwoord op? Zonder enige ervaring met bakolie oid is het een slap antwoord van het bedrijf. Dus je bent specialist en stopt simpelweg net zoveel olie er weer in als er uit komt en dan zal het wel goed zijn. Niet handmatig controleren? Doe je dat ook met motorolie. O, er komt een liter uit. Litertje terug en goede reis. Het "apparaat" weet het wel.

Anyways, weer een stapje verder, het olieniveau is nu op peil.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht