De Nieuwe ZE Services App en site

Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 15
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door zoe2goe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

En in (mijn?) Android app kan ik op "return" drukken wat ik wil, ik kom niet meer uit het hoofdmenu. Ik moet de app echt killen via "middenknop vasthouden", dan wegswipen uit de tasks. Tis toch nog een beetje prototypen ;-)

Over de API die de nieuwe niet-Renault app nodig heeft: De API voor de oude app is gebaseerd op XML, de nieuwe op JSON en is waarschijnlijk gemakkelijker uit elkaar te peuteren dan de oude. Die knaap die dat aan het bouwen is heeft wel kaas gegeten van deze grappen. De acties van Renault zijn een reëel (en door hem benoemd) risico, maar ik ben het met hem eens dat het hanteerbaar is.

Ik vermoed dat Renault de oude API offline heeft genomen. Dat is niet aardig want ik weet dat er mensen zijn die daar projecten op gebouwd hebben.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 18
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door HarmOtten »

Wellicht heeft de Nissan Leaf hack er ook iets mee te maken dat de oude Renault API offline is gehaald. Deze was wel niet hetzelfde als die van Nissan, maar wie weet zat daar ook wel een (ander) lek in. Ik weet, dat is gissen, maar waarom zouden ze die anders zo plotseling offline halen?

Hoe dan ook, die nieuwe App kunnen ze nu verder gaan verbeteren. En daarvoor hoef je niet iedere keer zelf de App te updaten.

Ik vraag me af of ze op termijn ook nieuwe functies aan de App zouden kunnen toevoegen. Bijvoorbeeld: het instellen van de temperatuur van het voorverwarmen, of het uitlezen van de km-stand.
Iemand nog dringende wensen?
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 15
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door zoe2goe »

De App is geen app meer, het is gewoon een web pagina in een venstertje.

Voordelen: updaten is niet nodig, toevoegen van functies een eitje (mits de auto en de back-office dat ondersteunen uiteraard).

Nadeel: eigenlijk altjd traag getrut.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 37
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door GertjanVB »

Nou, dat het gewoon werkt...
  • Hoe zit het nu met de airco activeren en je laadschema ingeven? Werkt dat bij iemand?
  • Correcte laadtijd tot vol vermelden is al gemeld (en dan echte laadtijd, niet een timer laten aftellen)
  • Laadpunten opzoeken en dan ook weer terug naar de app kunnen (ook al gemeld)
  • Laadpunten zelf ziet er al wel goed uit, maar de lader van de Renault dealer zelf staat er bv niet bij. Van wie wordt de laadpuntinfo betrokken? Zou het liefst een verbond met Chargemap zien (Nissan doet daar al aan mee)
  • Laden tot een bepaald % SoC en dan een berichtje krijgen
  • Dat 20 min interval eruit en realtime info
  • Exporteren van de data uit de laadoverzichten (laadhistoriek heet dat tegenwoordig)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door Sordone »

De app is via Google Play vandaag geupdate. Niet veel wijzigingen, wel verontschuldigingen voor de overlast :clap: en het laadpalen zoek scherm is anders en lijkt wat nuttiger.
Nog niet alle laadpalen staan er echter in. Gireve is nog niet zo ver. Voorbeeld is een routeplanning via 22Kw+ laadpalen. De filter kan je naast het kleine Zoe icoontje en het dropdown pijltje instellen. Laadtijd is nog niet gefixt en staat nog steeds op 1 uur.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 37
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door GertjanVB »

Tof. Toch apart gezien de opmerking van Zoe2goe dat update niet meer nodig is omdat het eigenlijk geen app is. Via de Apple app store geen nieuwe update de afgelopen maand, maar zoals gezegd wel een app waarvan de knoppen werken.

Herhaalde vraag over de werking van de airco en de laadkalender: werkt dat bij iemand?
Zojuist het laden gestart en de airco gestart. De app meld dat de opdracht begrepen en verzonden is, maar mijn ZE-ready laadpunt en de ZOE geven geen kik. Mooi is wel dat mijn batterij vervangen gaat worden.
image.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

landfort
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 dec 2015 20:32
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door landfort »

Herhaalde vraag over de werking van de airco en de laadkalender: werkt dat bij iemand?
Zojuist het laden gestart en de airco gestart. De app meld dat de opdracht begrepen en verzonden is, maar mijn ZE-ready laadpunt en de ZOE geven geen kik.
Bij mij werkt dit niet, helaas.
De Zoe (4/2014) geladen met zonnepanelen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door Sordone »

Net getest en bij mij werkt het wel. Het duurt een minuut voor de Zoe "aangaat". Maar ik moet zeggen dat het soms ook niet werkt. Zou er dan misschien een slechte data verbinding kunnen zijn ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 18
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door HarmOtten »

Gisteren had ik ook weer 's geprobeerd om via de website m'n Zoe even voor te verwarmen. Nou, ze stond nog steeds te klappertanden toen ik bij haar kwam...
De vraag is of dit nu aan de App ligt, of aan de draadloze verbinding met de auto.

Haha Gertjan, interessante titel van het popup-schermpje als je wilt starten met laden :lol:.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Z.E.Paulus
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jun 2015 16:49
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door Z.E.Paulus »

Ik begin mij zo zoetjes aan af te vragen waar de dames en heren van de afdeling ICT bij Renault mee bezig zijn... :fp:
Sinds een week of drie gaat volgens mij van alles verkeerd op "My ZE Online"...
Verkeerde vermeldingen van de accu-status, ontbrekende laadsessies in het overzicht, als Zoe staat te laden geeft My ZE Online aan dat de laadkabel niet is aangesloten en meer van dit soort onzin... :naughty:
Eerlijk gezegd heb ik op deze manier helemaal niets aan My ZE Online, erg onbetrouwbaar en krijg je iets te zien aan informatie, dan klopt de informatie vaak ook nog niet eens!! Echt waardeloos!! :oops:
Met de oude app, die het inmiddels ook niet meer doet, had ik veel minder last hiervan, tot bijna helemaal geen last van dit soort onzin...
Grafisch mocht die oude app dan niet veel voorstellen, maar de verstrekte informatie over Zoe klopte in ieder geval (meestal) wel...
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsTn
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 161
Lid geworden op: 17 sep 2014 13:28
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door NielsTn »

Vanochtend een nieuwe versie van de app uit de Apple store geinstalleerd. ZOu eea verbeterd moeten zijn, echter ik heb nog niet veel gewijzigd gezien.
voorheen Zoe rijder, nu per 6 juni 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 18
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door HarmOtten »

Dit is er nieuw volgens de Apple store:
MyZE Renault v3.1.0.png
"deepest apologies" zijn inderdaad wel op z'n plaats.

Na de update heb ik het oplaadschema naar de auto kunnen sturen.
De titel "batterij vervangen" bij het popupje om het laden handmatig te starten staat er nog steeds. Maar dat is gelijk aan zoals het in de website werkt.
Als je nu naar laadpunten gaat, dan opent de App gewoon een website in de browser App. Per land wordt er een andere website geopend. Voorheen werd die website in de MyZE App zelf geopend, maar dan kon je niet meer terug zonder de App helemaal af te sluiten. Dus dat is wel veranderd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door VanAssen »

Lekker dat Frans op je MyRenault. :fp:
Zeker omdat het om een terugroep actie gaat.
Iets met wielkas achter en schurende remleidingen.
Schermafbeelding 2016-03-09 om 20.39.24.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door RudyH »

App werkt alleen voor het uitlezen van informatie. Aansturing airco/verwarming of kalender werkt niet. (iPhone 6s)
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 18
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door HarmOtten »

@VanAssen,
Ik heb er even een nieuw onderwerp genaamd "Terugroepactie" van gemaakt.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door VanAssen »

Prima @HarmOtten. :thumb:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 37
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door GertjanVB »

De A/C activering via de app en de laadkalender werkt alleen als je een ZE inter@ctive connect pack hebt. In de oude app werden die opties niet getoond als je dat pack niet had. Wordt nu ook gepoogd om dat in de nieuwe app zo te regelen. Bij aanschaf is dat specifieke pack gekoppeld aan de uitvoering van je ZOE en waarschijnlijk zit dat onderdeeltje in een totaalpakket want ik kan hem niet apart in de R-link store ontdekken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 18
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door HarmOtten »

Ik kwam er zojuist achter dat het batterijoplaadschema zich niet heeft aangepast aan de zomertijd :(.
Ik had ingesteld dat ie dagelijks, ivm hoog/laag tarief, om 21:15 start met laden. Nu is dit veranderd in:
zomer-winter-tijd.png
Alles een uur later dus :fp:.

Vervolgens zag ik dat het opladen om 22:15 gestart en direct weer gestopt is:
Opladen direct weer gestopt.png
Vervolgens klik ik op [Nu opladen], waarmee het schema tijdelijk wordt gedeactiveerd, komt er dit te staan:
Laden zonder laadkabel!.png
Oftewel, de Zoe wordt nu opgeladen ZONDER dat de kabel is aangesloten! Interessant :think:.
Na handmatig even de stekker opnieuw te hebben aangesloten, startte het laden wel.

Toen wilden ik het schema aanpassen en opslaan. Ik kan het huidige schema niet wijzigen, dus moest ik ALLES opnieuw invoeren. Vervolgens klik ik op [Naar auto sturen en activeren], krijg je dit:
Kan nieuw schema niet opslaan.png
Grrrr! :discuss: Wat een knutselsite!


Update:
Na nogmaals wat proberen, kwam ik er achter dat je geen duur van 24 uur mag invoeren, want dat veroorzaakt dus een 'Onbekende fout' :fp:. Zie hieronder hetzelfde resultaat, gerealiseerd met een iets ander schema, dat ik wel naar mijn Zoe kan sturen:
Planning laadschema batterij.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 15
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door zoe2goe »

Een slechte implementatie van een slecht idee is nauwelijks slechter dan een goede implementatie van een slecht idee.

Wees nou verstandig, en prop het in je lader Harm. Krijg je er van mij, internet gevoed, gratis triggers bij aan en uit, weekeinden EN feestdagen. En heb je geen gelazer als je een keer een avondje uit ben net te ver van huis, oeps, na het corpuleuze diner toch niet bijgeladen. Car based timing is sh.... ik bedoel niet zo'n goed idee.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 37
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door GertjanVB »

Ik geloof dat ik dat moet onderschrijven. Stond gisteren bij Fastned Meerkerk en bij TNM De Meern en kreeg laden maar niet aan de gang. Bleek de laadkalender te zijn. Had dat ooit ingesteld en heb altijd thuisgeladen sindsdien. Duurde een tikkie lang eer de euro viel......
Aan de andere kant, weinig kans dat dat nog een keer gebeurd.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 18
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door HarmOtten »

De App en website liggen er momenteel weer uit :( .
Het positieve is, dat ze daar nu een speciaal scherm met tekst in 3 talen voor hebben gemaakt (de Duitse tekst staat er onder):
IMG_2265.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door Hachy »

Volgens mij ligt het er sinds 14:00 weer uit.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GillettiNo
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2016 12:23
Actief als: particulier
Locatie: Wilnis

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door GillettiNo »

zowel de site als de app werken bij mij gewoon.. :?
-Wijnand-
2014 Zoe Intens vendu dec 2016
.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door Hachy »

Het bleek aan mijn account te liggen. Is na een telefoontje naar Renault door een engineer van Renault Frankrijk opgelost.

Hoe hebben jullie dat trouwens opgelost met meerdere gebruikers die status updates willen ontvangen van de Zoe? Je kan de auto wel koppelen aan 2 accounts maar dan schakelt bij het oudste account de 'rijmodus' uit.

Ik heb het nu zo gedaan dat alle notificaties per mail gaan, met een filter dat alles wat van Renault komt ook wordt doorgestuurd. Dat werkt, maar echt chique vind ik het niet.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 37
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door GertjanVB »

Zou niet te veel verwachten en moeite doen. De updates komen per 20 minuten, dus voor het bewaken van een laadsessie heb je er niet veel aan. De rest is nice to have maar geen basisbehoefte. CanZE levert meer zinvolle info. Kortom; ik kan inmiddels zonder en als er een abbo verlengd moet worden gaat dat niet gebeuren door mij, ik heb al afscheid genomen van dit stukje broddelwerk. Het enigste is dat de functie van de laadkalender op de ZOE zelf zou moeten werken zonder dat daarvoor een abbo nodig is.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door Hachy »

Nou ja een functie die ik opzich wel handig vindt is dat je tijdens een afspraak een bericht ontvangt of het laden gereed of gestopt is en bij welk percentage.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 37
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door GertjanVB »

Dat is waar. Ik zit niet zo vaak in zo'n situatie. Heb graag inzicht in de status als ik het wil weten en het liefst wil ik niet tot 100% laden (de laatste procenten duren het langst). Beiden geen optie in de huidige app. De foutmeldingen die ik krijg als ik de status opvraag zijn niet op de vingers van meerdere handen te tellen. Soms werkt het en soms niet en daar hebben we niet zo veel aan.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door Hachy »

Ach we zien het wel, misschien verbetert het nog wat de komende jaren.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door Sordone »

Sinds weken had ik de hoop opgegeven dat de display van de resterende laadtijd die maar op 1 uur bleef staan gefixt zou worden. En dacht ik dat het aan mijn ZE services lag. Maar zowaar vandaag lijkt het gefixt. :dance: Mogelijk werkte het al eerder maar ik had er nog geen update van gezien. Bij deze.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 18
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door HarmOtten »

Toen ik laatst via de ZE Services App op m'n telefoon het laden activeerde, zou ik bijna denken dat de Zoe ook draadloos opladen ondersteund...
Bezig met laden, Laadkabel niet aangesloten.PNG
:doh:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 37
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door GertjanVB »

I rest my case.... :fp:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 37
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door GertjanVB »

Zo vaak kijk ik niet meer in My ZE Online services of hoe dat ook heet. Gisteren wilde ik terug kijken in de "historiek" maar kreeg geen toegang. Mijn contract was niet geldig en de aktiveringscode was verwijderd. Dit alles via mijn MacMini desktopbrowser. Via de iPad Mini lukte het nog wel, maar die aktiveringscode wordt niet geaccepteerd via de browser op de desktop. Vanmorgen op de iPad weer een poging, daar was de aktiveringscode inmiddels ook weg, maar nu weer terug. De historiek kan ik daar gewoon inzien.
Nu heb ik in oktober 3 jaar batterijlease betaald en ga er vanuit dat er automatisch verlengd wordt of gevraagd wordt naar mijn wensen.
Mijn ZOE rijd nog, dus het zal wel goed komen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door VanAssen »

Gertjan,
Automatische verlenging. Heb je wensen moet je zelf bellen.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 18
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door HarmOtten »

Ik had vorige week op de ZE Services website ook de melding "Controleer de geldigheid van uw contract", en daarbij de mogelijkheid om de Activeringscode in te vullen. Dus ik die code (weer) invullen, maar dezelfde vraag kwam terug. Na contact opgenomen te hebben met de klantenservice van Renault kwam ik er achter dat ik bij de verlenging van ZE Connect ongeveer 5 maanden geleden een NIEUWE Activeringscode had gekregen. Die code bleek inderdaad in een Franstalig mailtje te staan die ik toen gehad had. Nadat ik die code had ingevuld werkte de website weer.

Overigens krijg ik op dit moment, zowel in de App als op de website, de melding:
My ZE Online does not get a response from the remote service. Please try again later
:(

Update (5 min later): Oh, nu doet ie het weer wel.
Update2: De foutmelding is dan wel weg, maar command's die ik naar de auto stuur komen niet aan. :(
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GillettiNo
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2016 12:23
Actief als: particulier
Locatie: Wilnis

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door GillettiNo »

Heb al een paar dagen de onderhoudsmelding bij de app en op de website (zowel op computer als in de browser van mn telefoon).
IMG_7210.png
Maar nu kijk ik en kan ik via m'n computer de website wel openen en zie ik daarbij de laatste accustatus van de Zoe, maar op m'n telefoon geven zowel de app als de website nog steeds dezelfde melding..

Meer mensen? :?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-Wijnand-
2014 Zoe Intens vendu dec 2016
.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 37
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Bericht door GertjanVB »

Mijn Pack's zijn per 15/10 verlopen na drie jaar looptijd, daarmee is ook de verbinding met ZE-connect geëindigd:
- Digital Pack NL 36 mnd, 6 apps
- Discovery Pack 36 mnd
- ZE connect 36mnd
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht