Laadprobleem Zoe

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 42
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadprobleem Zoe

Bericht door GertjanVB »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Wat jdgh ook zegt: beetje pionieren geeft niet. Je moet grenzen verkennen door er overheen te gaan en het hoogst haalbare te bereiken (Gilles Villeneuve was daar op zijn terrein meester :wink: ). Volgende stap is idd de wil om het op te lossen en dan het liefst samen op te lossen voor de beste oplossing. Die wil zie ik wel, af en toe moet er wat gepookt worden. Met een paar vasthoudende gebruikers met opbouwende kritiek moet er voldoende stimulans zijn....
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 12
Laatste bezoek: 06 apr 2025 09:02
Contacteer:

Bericht door Sordone »

Vandaag een korte test kunnen doen met mijn instelbare mobiele 22KW lader bij een collega die een CEE stekker met drie fase 16A heeft.
Via CANZE de pilot uitgelezen en zowel op 11A en 12A op 3 fase kan ik met mijn Zoe laden. Het leek erop dat 10A niet ging maar dit heb ik niet kunnen uitlezen met CANZE ter controle. Ik moet wel zeggen dat vanmiddag mijn Zoe via Bochane de laatste update van de BCB software heeft gekregen in verband met laadproblemen bij Fastned. Ik zal eens kijken of ik een disco EV-box in de buurt van Ede/Arnhem kan vinden om daar te testen. Maar die moet dan wel heel laag ingesteld zijn om problemen te geven.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 54
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Vandaag heb ik geladen op de Jaarbeurs P1 aan een 'vierkante' EV-Box - de stalen zuilvormige versie van EV-Box. Het laden begon met 3,9kW (dus 6Ampère) vanuit de CP (auto liet 40kW toe), en na precies 1 minuut schakelde het laadvermogen op naar 8kW (dus 12Ampère). Geen disco, gewoon aan één stuk door tot vol.
Dezelfde (probleemloze) laadervaring als bij de kunststof EV-Box bij mijn werkgever Oracle.
Ik heb een Zoe van november 2013 dus met het 'oude' type BCB. En volgens mijn dealer sinds vorige week met de allerlaatste softwareversie voor de BCB. Dit brengt bij mij tot de volgende analyse:
- oudere Zoe Q210 met oude versie BCB met nieuwste software (MartijnEV nu): geen disco bij dubbele 11kW EV-Boxen, wel issue bij middenspanning aangesloten Fastned stations
- oudere Zoe Q210 met oude versie BCB met oudere software (MartijnEV voorheen): geen disco bij dubbele 11kW EV-Boxen, wel issue bij middenspanning aangesloten Fastned stations
- oudere Zoe met nieuwe (vervangen) versie BCB met onbekende versie van de BCB software (HarmOtten): disco bij dubbele 11kW EV-Boxen, geen issue bij middenspanning aangesloten Fastned stations (heb ik dit juist, HarmOtten?)
- nieuwere Q210 Zoe met nieuwste versie BCB met dus nieuwste software voor de BCB (Hachy): wel disco bij dubbele 11kW EV-Boxen, geen issue bij middenspanning aangesloten Fastned stations

Er lijkt dus voor wat betreft het disco-probleem geen directe afhankelijkheid te zijn van de BCB softwareversie. De combinatie van BCB-hardwareversie en BCB-softwareversie bepaalt kennelijk of er een disco issue zal zijn of niet.
Eens/oneens? Opinies?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 60
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51

Bericht door HarmOtten »

Als vervolg op de metingen van fivari op 1 fase, heb ik net als Sordone (zie 2 berichten hierboven) getest op 3 fasen met mijn ZOE:
10A ingesteld ==> CanZE geeft 0A, Available charging power 3.0kW, DC Power -0.2kW :?
12A ingesteld ==> CanZE geeft 11A, Available charging power 4.2kW, DC Power 4.0kW
13A ingesteld ==> CanZE geeft 12A, Available charging power 5.1kW, DC Power 5.1kW
14A ingesteld ==> CanZE geeft 13A, Available charging power 6.0kW, DC Power 5.6kW

Bij een instelling van 10A gaf zowel de fivari-charger als de auto aan dat er geladen werd, het ZE logo in de neus bleef blauw, maar de bekende fluittoon was niet hoorbaar, de resterende tijd gaf iets van 10 uur aan, en in CanZE kon je zien dat er geen stroom in de batterij ging. Heel vreemd.
Op 12A of hoger startte het laden probleemloos, al vind ik [Available charging power] erg laag :think:. Bv, 12A * 230V * 3 = 8.28kW
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 135
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42

Bericht door zoe2goe »

Thanks! Morgen maar eens induiken ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nivve
lid
lid
Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01

Bericht door Nivve »

Sordone schreef:Vandaag een korte test kunnen doen met mijn instelbare mobiele 22KW lader bij een collega die een CEE stekker met drie fase 16A heeft.
Via CANZE de pilot uitgelezen en zowel op 11A en 12A op 3 fase kan ik met mijn Zoe laden. Het leek erop dat 10A niet ging maar dit heb ik niet kunnen uitlezen met CANZE ter controle. Ik moet wel zeggen dat vanmiddag mijn Zoe via Bochane de laatste update van de BCB software heeft gekregen in verband met laadproblemen bij Fastned. Ik zal eens kijken of ik een disco EV-box in de buurt van Ede/Arnhem kan vinden om daar te testen. Maar die moet dan wel heel laag ingesteld zijn om problemen te geven.
Even een zijstapje, maar hoeveel kostte het updaten van je lader bij jou?
Aalsmeer rekende 74 euro voor het updaten van de firmware, waar ik hevig van schrok (ik wist de prijs pas toen ik de factuur onder ogen had). Ik wist al dat de kans klein was dat het zou helpen (gezien de oorzaak het filter zou zijn) en als ik wist dat dat meer dan 70 euro kost had ik dat nooit laten updaten. Voel me een beetje opgelicht waar ik bij sta.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Contacteer:

Bericht door fivari »

HarmOtten schreef:Als vervolg op de metingen van fivari op 1 fase, heb ik net als Sordone (zie 2 berichten hierboven) getest op 3 fasen met mijn ZOE:
10A ingesteld ==> CanZE geeft 0A, Available charging power 3.0kW, DC Power -0.2kW :?
12A ingesteld ==> CanZE geeft 11A, Available charging power 4.2kW, DC Power 4.0kW
13A ingesteld ==> CanZE geeft 12A, Available charging power 5.1kW, DC Power 5.1kW
14A ingesteld ==> CanZE geeft 13A, Available charging power 6.0kW, DC Power 5.6kW

Bij een instelling van 10A gaf zowel de fivari-charger als de auto aan dat er geladen werd, het ZE logo in de neus bleef blauw, maar de bekende fluittoon was niet hoorbaar, de resterende tijd gaf iets van 10 uur aan, en in CanZE kon je zien dat er geen stroom in de batterij ging. Heel vreemd.
Op 12A of hoger startte het laden probleemloos, al vind ik [Available charging power] erg laag :think:. Bv, 12A * 230V * 3 = 8.28kW
Dat jouw fivari (jij was de allereerste!) aangeeft dat er geladen wordt, wil eigenlijk gewoon zeggen dat de contactor werd aangetrokken en dat de stroom wordt vrijgegeven. Dat de auto vervolgens toch niet laadt, wordt niet gedetecteerd. De recentere modellen hebben een ingebouwde ampèremeter waarmee je zou kunnen nagaan of er werkelijk stroom loopt.

Bovenstaande ervaring is wel belangrijk. Het toont dat de Zoe het laden niet afkapt maar ook niet begint. Dit in combinatie met de ervaring van Martijn die vaststelt dat de geteste EV-box begint bij 6A en vervolgens opschaalt tot 12A.
Wat er volgens mij gebeurt: 10A of minder geeft geen aanleiding tot een fout, maar er wordt ook niet geladen. Pas wanneer de pilot aangeeft dat de stroom hoger mag, lijkt het laden te beginnen. Dat maakt het des te vreemder dat EV-boxen problemen geven. Want beginnen bij een lage stroom is volgens deze experimenten geen reden om het laden te stoppen.
@Martijn: Of had je ook bij 6A al een laadstroom?
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 54
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Ja bij 3.9kW / 6A had ik al echte laadstroom naar de Zoe.
Ik begin het vermoeden te krijgen: zou het disco effect te maken kunnen hebben met de slechte cos-phi bij lage stroomsterkten? 'Meting' van blindvermogen die niet overeenstemt met waarde van de CP?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 93
Laatste bezoek: 19 aug 2021 23:39

Bericht door Hachy »

Jongens top al die 'tests' van jullie! Samen geeft dit veel inzichten!

@MartijnEV bedankt voor de opsomming m.b.t. de verschillende modellen, ik sluit niet uit dat recente Zoe's ook last hebben van het Fastned probleem, zij het in mindere mate.

@Nivve moest je betalen voor die update? Is dat geen garantie kwestie?

@Sordone ik weet er nog wel een paar disco palen bijv deze en deze, kan je gelijk ff koffie komen drinken :)
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Een andere theorie zou kunnen zijn dat EVBox palen niet opschalen als ze niet detecteren dat er stroom wordt afgenomen. Harm heeft eerder geconstateerd dat de detectie van afgenomen vermogen niet helemaal OK is en dat kan dan ook nog een rol spelen.

Ik laad zelf veel te weinig extern om fatsoenlijk te kunnen meten, maar ik zou wel een grafiekje in CanZE "experimental section" kunnen maken waarin alleen de pilot en het daadwerkelijk afgenomen vermogen staat. Zo'n theorie is dan in een wip getest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sordone
lid
lid
Laatste bezoek: 06 apr 2025 09:02
Contacteer:

Bericht door Sordone »

@Nivve. Er is met mij niet gesproken bij Bochane Arnhem over een factuur voor de firmware update. Ik had vantevoren wel een dossier bij Renault NL geopend.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nivve
lid
lid

Bericht door Nivve »

Dan ga ik er straks maar even achteraan bellen. Anders moet ik maar even kijken of de ZE dealer in Gouda wat minder inhalig is.
Ga voor de zekerheid even langs Boskoop om nog even het snelladen te testen, dan kan ik gelijk aangeven dat het niet eens geholpen heeft ook (zit er dik in).
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

@Nivve Bochane Almere staat volgens mij wel goed bekend. Ik doe zelf zaken met Hans Jongerius in Gouda en ben daar zeer tevreden over. Geen ge-OH, de conversaties zijn kort en zakelijk, de koffie is gastvrij, de chef werkplaats aanspreekbaar en absoluut kundig, en als je eens wat vraagt (vb: "doe mij nou voor de lol eens een Twizy als vervangend vervoer"), dan doen ze dat ook als het kan, zonder doorzeuren. Ik heb overigens wel eens begrepen dat een software update van de BCB wel een klerewerkje is omdat de autospanningsvrij zou moeten worden gemaakt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nivve
lid
lid

Bericht door Nivve »

Gouda is nog goed te doen vanaf mijn nieuwe woonplaats, dus zal daar eens kijken. Bedankt voor de tip!

Overigens kan ik nu niet meer laden op mijn werkadres. Dit zijn ook allemaal EVBoxen en vorig jaar werkte alles nog prima. Echter sinds dit jaar hebben ze de laadplekken uitgebreid (top!), echter de aansluiting is niet uitgebreid, dus zijn ze volgens EVBox allemaal op 6A gezet (Flop!).
Nu is de wijziging tegelijkertijd met de laatste firmware update van de lader, dus ik kan nu niet bepalen of ik zonder lader update nog wel of niet zou hebben kunnen laden hier (6A is wel héél weinig voor de Zoe denk ik).
Overgeens geen knipperlicht laden of zo, weigert gewoon te laden zonder foutmelding. Niets meer en niets minder.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Met het risico op het ontvangen van enige "flak" omdat het het om EV gaat: 6A?? Now really??? Even los van of je auto dat aankan of niet, een beetje karretje doet in de orde van 6 km/kWh, dus na een hele dag kneiterhard werken heb je maar liefst 50 km binnen, het equivalent van wel 3 liter peut. Wow. Just Wow.

Ik begrijp dat het 6A ook geldt als je maar met 2 auto's staat te laden? Bij het EVBox cluster in de Uithof parkeergarage stonden ze allemaal ten minste nog op een beetje capaciteit bij lage totaalbelasting. Zij het dat daar ook de hele keten rücksichloos naar iets van 3kW werd geramd als het te veel werd i.p.v het beschikbare maximaal te verdelen.

Iets slimmere load balancing dan gewoon maar alles op 6A zetten zou wel, nou ja, slim zijn. Oh wait. :fp:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hachy
Donateur
Donateur

Bericht door Hachy »

6A. Op een gemiddelde camping in the middle of nowhere krijg je meer. Zelfs de Renault granny charger doet al 10A. Misschien die maar meenemen en laden bij de e-Bikes in het fietsenhok. Of een klacht indienen dat je niet meer thuis komt nu je niet meer kunt laden op normale stroomsterkte.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 42
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Proef ik enig sarcasme in de laatste berichten..........

We hebben hier wel wat "moois" bij de veter, vasthouden heren, doorgaan, blijven reclameren. Ik zal ook even bij de lokale Unica vestiging hier op de hoek langs gaan, die hebben ook zo'n knipperpaal. Kijken hoe dat daar uitpakt.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

alexdepalex
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Laatste bezoek: 15 mar 2018 13:35

Bericht door alexdepalex »

Heijmans Nuon gaat dus inderdaad 2500 nieuwe laadpalen plaatsen in Limburg en Brabant. Het is mij alleen niet duidelijk of het nu om EVBox hardware gaat en gezien dit draadje hoop ik stiekem ook van niet :?

De combinatie Nuon-Heijmans plaatst 2.500 slimme laadpunten voor elektrische auto’s in Noord-Brabant en Limburg. Dit is de eerste grote aanbesteding buiten de Randstad waarbij er geen financiële bijdrage nodig is vanuit de overheid.

http://slimladenbrabant.nl/nuon-heijman ... aadpunten/
Zoe Intens QC, maart 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

hugovdw
lid
lid
Posts in topic: 46
Laatste bezoek: 02 dec 2021 10:53

Bericht door hugovdw »

Vervolg: auto staat sinds afgelopen zaterdag weer bij Bochane Almere waar ze in samenspraak/samenwerking met RNL een aantal analyses hebben uitgevoerd. Ze hebben zogezegd live-logs van het laden gemaakt en zien dat de auto laden afbreekt/afkeurt indien bepaalde waardes onder een bepaald percentage (20%) komt. Dit vergt een software-update die nog in de maak is en ze gaan morgen met RNL overleggen over hoe hier nu mee om te gaan. In de tussentijd heb ik een Nissan Leaf te leen (helaas niet met een Type2 stekker die ik wel als vaste kabel thuis heb), welke lelijk is, wel prima rijdt maar tergend langzaam laadt... Ben ik al ZE-fan? Nee, maar ik laat mijn andere auto wel voor alle korte stukjes staan als het met een EV te rijden is, dus dat zit al tussen de oren :-)

Wordt vervolgd.
2020 Zoe -R50 First Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hachy
Donateur
Donateur

Bericht door Hachy »

Ik heb wel een tijdelijke workaround oplossing voor RNL, geef de mensen die zich als probleemgeval gemeld hebben tijdelijk een 1-fase laadkabel ter beschikking. Kunnen ze in elk geval op die probleem laadpalen laden. Niet snel, maar 3,7kW is beter dan niets.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

hugovdw
lid
lid
Posts in topic: 46
Laatste bezoek: 02 dec 2021 10:53

Bericht door hugovdw »

Leuk voor RNL, maar heb geen auto gekocht om met dergelijke workarounds akkoord te gaan. Fiksen of vervangen.
2020 Zoe -R50 First Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

aip
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 05 dec 2022 14:06

Bericht door aip »

Nou, na drie weken is onze Zoe terug. Eerder al alle software geupdate, maar dat mocht niet baten. Na ca 20 minuten laden kapte het proces. Na de laadkabel los te halen en dan weer aan te koppelen begon hij weer te laden, voor 20 minuten. En dan weer, etc.

Nu de lader vervangen. Werd mij verteld dat dat al de 2e keer is, in de tijd dat onze Zoe van Renault NL was (en bij Autoweek rondreed? :lol: ) was er kennelijk al een vervanging geweest.

Al met al heeft het wel lang geduurd (3 weken voor een lader....?!?), maar wel nette service. Nu hopen dat ze het blijft doen.

Nb. over accu wissel per Q2 wist de medewerker in Aalsmeer wij niet veel te vertellen, anders dan dat ze daarover in Q2 meer weten, ook over de mogelijkheid een nieuwe accu te kopen. Dat was de eerste keer dat ik daarvan hoorde....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hachy
Donateur
Donateur

Bericht door Hachy »

Dat kopen is in elke review video besproken en zou ongeveer 8K gaan kosten. @Hugo, ik zeg toch ook tijdelijk. Natuurlijk moeten ze het oplossen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hachy
Donateur
Donateur

Bericht door Hachy »

Ik ga volgende week een paar dagen naar Rotterdam en moet daar op verschillende palen laden. Je raadt het al... alleen maar EVbox. Dus EVbox gemailed, situatie uitgelegd en ongeveer 10 EVB-nummers van laadpalen doorgegeven. 2 uur later kreeg ik een mailtje terug; alle laadpalen aangepast.

Het kán dus wel, kudo's voor EVbox in deze, jammer dat ze het niet gewoon standaard bij alle / zo veel mogelijk / laadpalen doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

aip
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 05 dec 2022 14:06

Bericht door aip »

Nou, vandaag voor het eerst geprobeerd met de nieuwe lader te laden op mijn werk. Dat doet t dus niet, terwijl het met de oude lader voordat die defect was prima ging. Net even gecheckt: EV-Box. Dus ik vermoed zo maar eens dat ik ze kan gaan mailen. Moet ik wel eerst van alle 20+ laders de nummers op gaan schrijven.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Kjschuil
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 04 apr 2021 13:11

Bericht door Kjschuil »

Gister 'grote' laadproblemen, 2 11kw palen deden het niet op mijn Zoe en ook 2 22kw palen niet: 'controle bezig'. Dan maar naar Fastned gereden wat bij mij het minste problemen geeft. Mijn Zoe kan daar op 43 kw laden (model 2015). Echter, aangekoppeld aan de eerste paal bij Knorrestein knalt paal 1 er uit. De paal was gelijk niet meer bruikbaar. De 2e paal vervolgens en die knalde er ook uit :O
Renault assistance maar gebeld en 50 min later stond mijn zoe op de trailer. Gelijk een vervangende auto meegekregen, top service.
Fastned heeft mij zojuist ook nog gebeld, die zagen natuurlijk dat 2 palen eruit knalden op mijn Zoe. Een andere Zoe was daar vanochtend al gestrand, sorry
Nette service al met al.
Nu maar kijken wat de renault garage vindt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 16
Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25

Bericht door OlafH »

Mooi balen zeg. 50 minuten vind ik nog een hele tijd om te wachten. Ben benieuwd wat er met je Zoe aan de hand is, want hier is iets niet in de haak natuurlijk.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Precies, ik geloof niet dat we het eerder zo grijs hebben meegemaakt, dat palen er permanent uit worden getrokken. Klinkt als een lelijke aardfout de aardlekautomaat is getript. Dat is niet zo mooi. Hou ons op de hoogte alsjeblieft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hachy
Donateur
Donateur

Laadprobleem Zoe

Bericht door Hachy »

Balen Kjschuil! De evboxen in r'dam deden het zoals verwacht prima. De fastned's zonder middentrafo ook.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Kjschuil
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 04 apr 2021 13:11

Bericht door Kjschuil »

Ik word net gebeld door de Renault dealer. Stuk is de 'lader'. Schrik niet, het onderdeel kost € 2085 excl btw, excl montage :shock:
Gelukkig allemaal binnen de garantie, maar stel je voor dat het net daarbuiten is :naughty:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 31
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25

Bericht door PieterZoe »

Hebben we helaas wel eerder meegemaakt. Als de palen 'eruit knallen' dan is de BCB fysiek stuk. En dat kost inderdaad 2k. Gelukkig valt dit onder de 5 jaar garantie van het elektrische gedeelte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Vandaag Hoogoorddreef 5, palen op P9 (naast gebouw "Azië"). Setje van ik 10 aansluitingen, andere staan hybrides die om 13:00 allang vol zijn. Mijn lege is groen. Stekker er in en TNM swipe. Geel, niet knipperend (volgens de legenda "klaar met laden"). Okaaaaaay?!?!?. Even wachten. Klik - blauw - fluit. Jippie! Gauw een CanZE schermprintje (4.5 kW) en off we go. Bij terugkomst: Geel, niet knippperend. 6km bijgeladen, gestopt na 14 minuten. Hint: iets met een LED ring.

Ik stel voor dat we deze draad splitsen per merk laadpaal, iedereen weet toch wel dat we het hier over ZOE hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hachy
Donateur
Donateur

Bericht door Hachy »

Heb je EVbox er nog voor gebeld?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 16
Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25

Bericht door OlafH »

Bekend plekje, kom ik regelmatig. Nog nooit een probleem gehad daar.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Ik zag het op Chargemap :-) EV-Boxen vinden mij niet aardig! Gelukkig was het geen moetje.

Hachy: nee. Ik merkte het uiteraard pas toen ik wegging (de auto begon te laden dus het was geen ramp-up probleem, alhoewel de 4kW natuurlijk geen 11 was, maar met de meeste plaatsen bezet en eerdere ervaringen over hun load-balancing geloofde ik dat allemaal wel), en ik beken kleur: ik ben enigszins hoofdschuddend vertrokken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 34
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Contacteer:

Bericht door fivari »

KJschuil,
dat platleggen van de laadpalen had ik ook, in 2015. Laden was niet meer mogelijk, zelfs met mijn fivari lukte het niet meer. Maar omdat daar toen geen aardlek inzat, sloeg die niet af. Maar laden lukte niet.
Uiteindelijk was de oplossing om alle 400V componenten behalve de klimaatregeling te vervangen. Ik hoop dat het bij jouw minder ernstig is.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen