Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
@Roy-ZOE,
Lees even terug in dit onderwerp, het telefoonnr staat diverse keren vermeld.
Voor wat betreft je TCU, die wordt bij meerdere Zoe's ook buiten de garantie van 2 jaar vaak kostenloos vervangen. Zie daarvoor dit draadje.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Vandaag keurig volgens de aankondiging per e-mail gebeld door Renault Klantrelaties. In ons telefoongesprek werd bevestigd dat oudere bouwjaren een oudere versie 'lader' hebben die de storing bij Fastned kan veroorzaken. Beloofd werd dat ik door mijn dealer gebeld zou worden om een afspraak te maken. Die belde mij tien minuten later. 6 januari gaat onze Zoe naar de ZE dealer om de lader na te laten kijken. Dan wordt in overleg met Renault Nederland en met mij bepaald hoe het probleem verholpen zal worden. Tot nu toe zeer tevreden over het proces, de case wordt door Renault netjes en transparant gemanaged.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Ik vind het wel apart dat er steeds vanuit wordt gegaan dat het een probleem is met 'oudere' laders. Mijn zoe is van juni '16 en ik heb ook af en toe een rode neus + regendans situatie bij Fastned meegemaakt. Mijn ervaring over het algemeen is dat snelladers juist minder laadproblemen geven dan de meeste 11kw's palen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Volgende week woensdag gaat de mijne ook naar de ZE dealer om uitgelezen te worden. De laadproblemen heb ik o.a. gehad op Bospoort Leiden en Bloemheuvel Veenendaal. Deze staan ook op het lijstje van Fastned.
Dit kan geen toeval zijn. Heb het in totaal 3x meegemaakt. Bij De Hucht (A1) en bij Andel (A12) en Ooijendonk (A2). En die staan inderdaad alledrie op deze lijst. Bij andere Fastned stations heb ik het niet geconstateerd. (A30 De Poel / A15 Alblasserdam / A1 Vundelaar)
Het geluid durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik heb in elk geval van elke situatie een melding gemaakt bij Fastned, waarbij ze me helaas geen van de drie keren hebben kunnen helpen danwel iets hebben kunnen zien.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Voor de onderhoudsbeurt volgende week ook aangekaart samen met drie andere aandachtspunten. Echter mij werd simpelweg gezegd dat er een nieuwe software update is. Wat een beetje op een standaard antwoord begint te lijken tegenwoordig.
Misschien toch eens omrijden naar een andere dealer gezien ze niets wisten van enige andere oplossing.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Vandaag twee keer bij Fastned geladen met issues. Ik zie de thread nu, dat verklaart mijn ervaringen.
Bij Boskoop rode neus tot aan laden niet mogelijk. Tien minuten gewacht zodat error weg was, daarna andere lader (rechter) geprobeerd die het wel stabiel deed (met 16 kW ongeveer aan laadsnelheid). Fastned ingelicht.
In de avond op terugweg bijgeladen bij Blommendaal / Meerkerk. Stabiel, alleen wederom maar 8 kWh na half uur.
Mijn lader is vorig jaar vervangen, maat ik heb zelden probleemloos opgeladen met 43 kW. Laatste zomer moest ik bij een Fastned station wachten op een huur Zoe die voor mij laadde. Die ging aan 1 stuk goed, toen ik ging laden was het om de 10 a 15 sec stoppen omdat hij wilde koelen.
Duidelijk dat mijn lader nog ateeds niet goed gaat, alhoewel hij dus redelijk nieuw is. Maar met 16 kW laden is niet leuk langs de snelweg.
Overigens zal ik nooit langs de Allego snelladers meer gaan zolang die nog steeds 50 ct per minuut (!) durven te vragen. Ook daar ben ik blij als de beloofde 43 kW in de buurt van de 20 kW komt, maar dat kost me een fortuin dan! Bizar slechte prijsstelling zo.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
Allego kost sinds 01-01-17 geen €0,50 per minuut meer en ook de starttarieven zijn weg. Bij Allego snelladers betaal je nu €0,69 / kWh, zie ook Dit topic.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Woensdag 4-JAN-2017 was mijn Zoe voor onderzoek bij de dealer. Alle storingen zijn uitgelezen, en er is overleg met Renault(NL) geweest, maar helaas is nog niet precies duidelijk waar het aan ligt. Ze gaan de komende dagen zelf met een demo-Zoe naar de dichtstbijzijnde Fastned van het lijstje om te meten. En indien nodig, spreken we daar af met mijn Zoe.
Er bestaat nu wél een nieuwere versie van de Caméléon lader (BCB), dan dat er in mijn Zoe zit. Maar onduidelijk is nog of hiermee het probleem zou zijn opgelost.
Wordt vervolgd...
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Vandaag is mijn Zoe naar de ZE dealer gegaan als gevolg van mijn melding aan Renault Nederland over de foutieve laadsessies bij Fastned stations met lokale middenspanningstrafo. Een melding die ik overigens deed op advies van Fastned. Renault Nederland Klantrelaties heeft voor mijn Zoe een case aangemaakt en die gedeeld met de dealer. De bedoeling was dat de dealer zou nagaan welke (hardware)versie van de lader in mijn Zoe aanwezig is. Het probleem bij Fastned wordt immers veroorzaakt door een ouder model filter in de lader. De bedoeling was ook dat de werkplaats contact op zou nemen met Renault Klantrelaties. Beide hebben ze vandaag niet gedaan. In plaats daarvan hebben ze de software van de lader (zonder overleg met RNL of met mij) geupdate naar de laatste versie. Tevens zijn ze met de Zoe naar het dichtsbijzijnde Fastned station gereden (A1 De Hucht) om te testen. Aldaar aangekomen ontdekten ze dat Fastned niet met laadpassen werkt, en wist men niet dat er een app voor nodig was, noch hoe deze werkt. Onverrichter zake zijn ze vervolgens weer terug gereden naar de werkplaats en werd ik gebeld dat de auto klaar was en klaarstond om op te halen. Na mijn navraag over de verrichte werkzaamheden en de conclusie dat niet is uitgevoerd wat RNL gevraagd/geadviseerd heeft, is de auto alsnog bij de dealer gebleven, en gaan ze morgen alsnog de hardwareversie van de lader opzoeken.
Kortom: soepeltjes loopt dit proces niet...
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
VanAssen schreef:Je bedoelt grotendeels niet meer snel-laden. De 22KW optie is toch nog altijd aanwezig?
Nee, als Fastned de laders heeft terug (omhoog)gezet naar 43kW, kan er met Q210/Q90 (Quickcharge) Zoe's niet meer afgegrensd worden tot 22kW, ze zullen dan altijd (proberen) de maximale 43kW (te) halen. De R240/R90 Zoe's die niet meer dan 22 kW kunnen laden, zullen dan natuurlijk gewoon wel 22kW kunnen laden op de 43kW laders.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Wat een treurigheid. Vooral dat ze je niet betrekken bij evt software updates is kwalijk, ik vind dat jij als auto bezitter daar het laatste woord in hoort te hebben.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Inmiddels heb ik contact gehad met de dealer. Zij hebben contact gehad met RNL Klantrelaties en RNL Technische Dienst en het is nu helemaal helder. Aan de hand van het serienummer kon worden vastgesteld dat onze Zoe inderdaad nog is uitgerust met het oudere model filter in de BCB. De software update is gedaan op advies van RNL Technische Dienst. Er zijn enkele opties voor de oplossing, die Klantrelaties met mij zal delen. Kortom: gisteren een beetje teleurgesteld, nu weer helemaal tevreden over de afhandeling omdat alles uiteindelijk toch volgens opdracht/advies van RNL is afgehandeld en er mogelijke oplossingen in zicht zijn.
Kortom: "Al is het soms een beetje met de Franse slag, uiteindelijk besluit je bij Renault alles altijd weer met een glimlach."
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
@MartijnEV, kun je het referentienummer van de "oude" BCB in jou Zoe misschien hier delen?
Bij mij treden de problemen op met referentienummer 296050972R. In december 2016 was dat de laatst beschikbare versie, maar nu blijkt er een nieuwere versie te zijn.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Is er markt voor een "mod plug"? Die je dus tussen de auto en de laadkabel zet en vervolgens de auto knijpt op, liefst een instelbaar niveau? Goed mogelijk dat het probleem pas bij 35 kW optreed, ik geloof niet dat dat is onderzocht. Probleem is een beetje dat die connectoren zo verdomd duur zijn.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Die markt zal niet groot zijn maar ik denk dat het voor enkelen met een oude Zoe wel interessant kan zijn. De pluggen kosten ca. €100 per stuk, plus wat elektronica en een behuizing 'in the middle' plus R&D en arbeidsuren. Kostbaar hulpstukje dus maar wie weet...
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Is een 1-fase kabel dan niet makkelijker? Werkt altijd... alleen 3,7 kW is wel wat langzaam.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
MartijnEV schreef:Inmiddels heb ik contact gehad met de dealer. Zij hebben contact gehad met RNL Klantrelaties en RNL Technische Dienst en het is nu helemaal helder. Aan de hand van het serienummer kon worden vastgesteld dat onze Zoe inderdaad nog is uitgerust met het oudere model filter in de BCB. De software update is gedaan op advies van RNL Technische Dienst. Er zijn enkele opties voor de oplossing, die Klantrelaties met mij zal delen. Kortom: gisteren een beetje teleurgesteld, nu weer helemaal tevreden over de afhandeling omdat alles uiteindelijk toch volgens opdracht/advies van RNL is afgehandeld en er mogelijke oplossingen in zicht zijn.
Kortom: "Al is het soms een beetje met de Franse slag, uiteindelijk besluit je bij Renault alles altijd weer met een glimlach."
Martijn, een software update was dus voldoende?
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Hachy schreef:Is een 1-fase kabel dan niet makkelijker? Werkt altijd... alleen 3,7 kW is wel wat langzaam.
Ik denk dat zoe2goe doelt op een verloopkabeltje dat je bij Fastned kunt gebruiken.
Ah, een soort fivari charger met aan beide kanten een Mennekes stekker.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
Yep. Of via "wire gauge" weerstand, of via het manipuleren van het pilot-signaal. Het eerste is veruit het gemakkelijkste, maar mogelijk dat het in een klap van 43 naar 22 kW gaat. Het tweede is het elegantste maar ook het ingewikkeldste.
Wat natuurlijk veel mooier zou zijn als (als noodverband) of Renault of Fastned een knopje in respectievelijk het scherm zou zetten met de optie om met gereduceerd vermogen te laden. Voor FastNed is dat het gemakkelijkste, maar begrijpelijkerwijze tegen de strategie van het snel(st)laden. Maar ja, nog altijd meer resultaat dan nu. Het duurt allemaal véél te lang.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
zoe2goe schreef:
Wat natuurlijk veel mooier zou zijn als (als noodverband) [...] Fastned een knopje in respectievelijk het scherm zou zetten met de optie om met gereduceerd vermogen te laden.
Zou dat mogelijk zijn, @Roland van der Put? Wellicht een "reduced power" button in de app die alleen verschijnt als je het Renault Zoe profiel voor je auto hebt geselecteerd? Lijkt mij toch wel, dat het CP signaal softwarematig vanuit een subroutine dynamisch aangepast kan worden?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
MartijnEV schreef:
Zou dat mogelijk zijn, @Roland van der Put? Wellicht een "reduced power" button in de app die alleen verschijnt als je het Renault Zoe profiel voor je auto hebt geselecteerd? Lijkt mij toch wel, dat het CP signaal softwarematig vanuit een subroutine dynamisch aangepast kan worden?
(Zoe2goe trapt tegen een open deur) Mocht het worden overwogen, dan lijkt het me zeer verstandig nog even een paar proefjes te doen en niet als een blind paard op 22 kW te mikken. We weten al dat het een edge case is, en als het nou met 36 kW gefixt zou zijn, is iedereen weer helemaal blij en ademen we allemaal weer rustig verder.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
zoe2goe schreef:
Wat natuurlijk veel mooier zou zijn als (als noodverband) [...] Fastned een knopje in respectievelijk het scherm zou zetten met de optie om met gereduceerd vermogen te laden.
Zou dat mogelijk zijn, @Roland van der Put? Wellicht een "reduced power" button in de app die alleen verschijnt als je het Renault Zoe profiel voor je auto hebt geselecteerd?
In theorie is er natuurlijk veel mogelijk, maar in de praktijk komt er nogal wat bij kijken en zijn er allerlei beperkingen. De huidige workaround hebben we inmiddels een jaar geleden geïmplementeerd. Onze intentie is dat iedereen zonder problemen op 43 kW kan laden als de auto en lader dit beiden ondersteunen.
Daarnaast is het helaas ook niet mogelijk gebleken om de snelladers deze harmonische verstoring automatisch te laten detecteren om daarna vanzelf het vermogen (stapsgewijs) terug te schroeven.
Head of Network Technology @Fastned en verantwoordelijk voor het Network Operations Center
zoe2goe schreef:
Wat natuurlijk veel mooier zou zijn als (als noodverband) [...] Fastned een knopje in respectievelijk het scherm zou zetten met de optie om met gereduceerd vermogen te laden.
Zou dat mogelijk zijn, @Roland van der Put? Wellicht een "reduced power" button in de app die alleen verschijnt als je het Renault Zoe profiel voor je auto hebt geselecteerd?
In theorie is er natuurlijk veel mogelijk, maar in de praktijk komt er nogal wat bij kijken en zijn er allerlei beperkingen. De huidige workaround hebben we inmiddels een jaar geleden geïmplementeerd. Onze intentie is dat iedereen zonder problemen op 43 kW kan laden als de auto en lader dit beiden ondersteunen. Het is helaas niet mogelijk gebleken om de snelladers deze harmonische verstoring automatisch te laten detecteren om daarna vanzelf het vermogen (stapsgewijs) terug te schroeven.
Roland, automatisch detecteren is niet nodig. Wat wij bedoelen is dat de gebruiker van een 43kW Zoe met het oude filter (die dus harmonische verstoringen kan geven) zélf op een button in de Fastned app zou moeten kunnen drukken om het laadvermogen (via de CP in de lader) terug te zetten naar bijvoorbeeld 30kW of 24kW.
Zonder een dergelijke optie zouden de Zoe rijders met een oud filter straks anders helemaal niet meer bij de Fastned stations met lokale middenspanningstrafo kunnen laden.
De Fastned app zou zo gemaakt kunnen worden dat de app die 'Reduced Power' button alleen in de app laat verschijnen als de gebruiker voor zijn auto het Zoe profiel heeft ingesteld én een vinkje heeft gezet bij 'enable Reduced Power button (only required for Zoe with first generation harmonic filter)'. Verder zou de app het ook nog zo kunnen laten werken dat deze button op basis van stationherkenning überhaupt alleen in de app verschijnt op stations met een lokale middenspanningstrafo, en niet op de 'oude' stations.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Afgelopen week was de dealer, waar mijn ZOE in onderhoud is, met een Demo ZOE die een BCB heeft van dezelfde versie (referentienummer 296050972R) als mijn ZOE, naar Fastned Ooiendonk gereden om te testen op 43kW. Daarmee ging het laden wél goed. Daarom gaan we morgenochtend naar dat zelfde Fastned station, maar dan met mijn ZOE, om te meten tijdens het opladen. Hopelijk wordt de oorzaak dan duidelijk.
Overigens hulde aan Renault Arend auto Eindhoven dat ze alle moeite doen om het probleem goed op te lossen, en indien nodig gratis een leen-ZOE ter beschikking stellen.
@MartijnEV, Weet je het referentienummer van je "oude" BCB al? en wat bij jou de oplossing wordt?
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Zaterdag nacht er achter gekomen dat mijn Zoe van 08-2014 toch ook last heeft van harmonische problemen bij het laden. Was bij laadstation Ooiendonk, gelukkig was er nog de 22kW optie, anders was ik gestrand. Vind het vreemd. Ik heb vaak genoeg geladen bij De Hucht, op volle snelheid, langdurig, nooit problemen gehad.
Op de heenweg geladen bij van der Valk in Eindhoven. Tijdens het koffie drinken was de laadsessie gestopt, ging weer verder toen we de deur openden. Zucht.
Vanochtend hebben we (Renault Arend Eindhoven en ik) bij Fastned Ooiendonk getest met mijn ZOE. Gelukkig was er op dat moment niemand anders aan het laden, en trad de fout meteen op. Uit de meetgegevens bleek dat de hogere harmonische bij mijn ZOE duidelijker aanwezig waren dan bij een andere ZOE (met dezelfde versie BCB) waarbij het laden op 43kW wel goed ging. Beide ZOE's hebben dus een BCB met referentienummer 296050972R, en bij deze versie zou het harmonische-probleem eigenlijk niet meer op kunnen treden. Waarom dat bij mijn ZOE dan toch nog wel optreedt wordt nog verder onderzocht.
Kortom, de fout is geconstateerd. Nu nog de oorzaak en de oplossing vinden.
Voor de liefhebbers zal ik, zodra ik de meetgegevens binnen heb, ze hier presenteren.
Wordt vervolgd...
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
@jdgh72; vd Valk Eindhoven is een rare. Ik zou niet gelijk naar de ZOE wijzen. Met Allego regelmatig contact over gehad en er zou regelmatig naar gekeken zijn. Maar het is daar altijd een gok of het werkt. Gezien de lay-out van het geheel, zou het harmonisch verhaal daar overigens ook kunnen opduiken (2* 2*22kW Greenflux/ANWB, 1*LoLo, 1*Efacec Allego, batterij Tesla Superchargers, dus daar moet wel een trafostationnetje kort op de laders zitten lijkt me)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Bij van de Valk Eindhoven zit de trafo direct achter de Efacec en de Tesla laders. Maar ik heb daar ook wel eens problemen gehad en gemeld. Leek eerder aan de connector te liggen, dan aan de lader zelf. De laatste tijd overigens geen problemen meer gehad hier.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
nu heb ik een setje op de sloop gezien in het leer,
is dit zo 1 op 1 over te zetten onze kadjar komt uit 2016 en de nieuwe set uit 2019
zal alleen een stroom kabel moeten leggen voor de verstelling
Ik heb een paar nieuwe koplampen gespot op het internet, zogenoemde “angel eyes”. Ik vind deze er geweldig uitzien en wil deze graag bestellen. Maar volgensmij zijn dit led lampen, en in de beschrijving staat de de “elektrische...
Ik heb weer een nieuwe set 195/55/16 91H Michelin e-primacy ter overname voor 300€. Mocht je interesse hebben dan stuur maar een PB, ophalen in Nijmegen of op werkdagen Eindhoven
IK heb gezocht in dit forum maar ik kom geen informatie tegen over de vervanging van de originele radio in een Twingo I van 2003, door een meer eigentijdse radi met Bluetooth, etcetera. De originele radio, nog met cassettespeler, doet niets meer...