Vanavond hetzelfde rondje als zondag gedaan. Van de 5 doorgegeven EVBox probleem-palen hier in de buurt doen het er nu drie 100% OK. Die zijn dus onder handen genomen door EV-box en naar ik aanneem is daar het startvermogen van verhoogd.
2x dubbele gemeente-paal en 1x semi-public.
De andere 2 semi-public nog steeds disco.
@MartijnEV jij woont bij mij in mijn buurt.
Kan jij eens testen met jouw 'oude' zoe bij één van deze palen; volgens de theorie kan jij hier dus wél goed laden:
https://chargemap.com/points/details/va ... t-bankiers
https://chargemap.com/points/details/so ... -apeldoorn
Ik blijf het jammer vinden dat ze dat niet standaard gewoon doen ipv op individuele "piepsysteem" basis. Wat zoe2goe hierboven ook ergens zegt, ze horen toch te weten op wat voor soort net-aansluiting / meter ze zitten.
@PieterZoe even nog iets rechtzetten uit jouw post:
Zover ik tot nu toe kan beoordelen kunnen de nieuwe Zoe's inderdaad niet laden bij een deel van de 3-fase EV-boxen met lage opstartvermogens. Let op, bij veel single EV-boxen gaat het prima en ook op 11kW palen van andere partijen zoals Ecotap / ICU / EVnet kunnen wij prima laden!
@MartijnEV even terugkomend op jouw punt dat je EV-Box bashing voor een groot deel onterecht vindt;
Als je met zoveel geïnstalleerde laadpalen dan martkleider bent, neem dan álle EV rijders serieus en probeer pro-actief daar waar mogelijk het startvermogen gewoon op het maximum in te stellen wat voor die installatie is toegestaan. Volgens mij niet zo erg ingewikkeld als je je administratie een beetje op orde hebt. En goed voor de huidige Zoe rijders maar evt ook voor latere modellen EV's. Wat Gertjan ook zegt; alleen PR-technisch is het killing om vingertje te gaan wijzen naar Renault... hoe waar dit op specifieke punten dan ook moaf zijn, voor de beeldvorming van Zoe rijders over EV-boxen verandert dat niets aan de situatie.
@Zoe2goe: Dat 12,5A Minimum is voor zover ik weet dus alleen van toepassing in combinatie met EV-box hardware. Ik weet niet of de recente Zoe bij andere types laders ook dit startvermogen nodig heeft. Misschien kan hij niet met ramp-up omgaan <10A, who knows?
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1