Kapotte dynamo of niet?

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
bertobasten
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2014 22:44
Actief als: particulier

Kapotte dynamo of niet?

Bericht door bertobasten »

Model/uitvoering : Renault Grand Scenic II
Bouwjaar : 2004
Brandstof : Benzine

Hallo iedereen,

Ik zit nu al een tijdje met het probleem dat de display van mijn display van de AC/kachel niet werkt zodra de auto gestart is. Zodra ik ga rijden spring de display aan en werkt alles weer zoals het hoort.

Bij de armsteun/middenconsole zit een knop waarmee ik deze heen en weer kan schuiven, deze werkt als ik de knop indruk maar als ik hem los laat en weer indruk lijkt het alsof hij niet genoeg stroom krijgt, na een paar keer op die knop drukken doet hij helemaal niks meer tot dat ik weer een stuk heb gereden dan doet hij het weer even, dan lijkt het alsof die weer is "opgeladen"

Het lijkt erop dat als ik dus ga rijden dat die wel "opgeladen" word en dat het dan weer werkt. want als de display defect zou zijn van de AC/kachel dan zou die helemaal niet aan moeten springen lijkt mij.

Zelf denk ik dat het aan de dynamo ligt van de wagen maar dit weet ik dus niet zeker..
De garage denkt dat er een hele nieuwe display in moet voor de AC/kachel maar dat lijkt mij dus niet het probleem.

Wat denken jullie hiervan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmF
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 apr 2014 21:54
Actief als: particulier

Re: Kapotte dynamo of niet?

Bericht door HarmF »

Hoi Berto,

Lijkt mij niet in de dynamo te zitten. Als je gaat rijden gaat de dynamo stroom leveren waardoor display en midden console ontgrendeling het weer gaan doen.
Als de auto uitstaat en je drukt op de startknop zonder rem of koppeling in te drukken gaat het display van de AC/kachel dan wel goed aan? idem middenconsole?
Zo niet kan er iets in de bedrading niet goed zitten: zekeringen nalopen, aansluiting accukabels goed vast.

Ik verwacht niet dat de accu een probleem is deze zijn meestal goed, of leeg.
Renault Grand Scenic II 1.9DCI 11-2004

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht