Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Haha nee was dat maar waar... Wat de oplossing wel is, is over een paar maanden bekend. Wordt aan gewerkt.VanAssen schreef:
Martijn, een software update was dus voldoende?
Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Haha nee was dat maar waar... Wat de oplossing wel is, is over een paar maanden bekend. Wordt aan gewerkt.VanAssen schreef:
Martijn, een software update was dus voldoende?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Zou dat mogelijk zijn, @Roland van der Put? Wellicht een "reduced power" button in de app die alleen verschijnt als je het Renault Zoe profiel voor je auto hebt geselecteerd? Lijkt mij toch wel, dat het CP signaal softwarematig vanuit een subroutine dynamisch aangepast kan worden?zoe2goe schreef: Wat natuurlijk veel mooier zou zijn als (als noodverband) [...] Fastned een knopje in respectievelijk het scherm zou zetten met de optie om met gereduceerd vermogen te laden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
(Zoe2goe trapt tegen een open deur) Mocht het worden overwogen, dan lijkt het me zeer verstandig nog even een paar proefjes te doen en niet als een blind paard op 22 kW te mikken. We weten al dat het een edge case is, en als het nou met 36 kW gefixt zou zijn, is iedereen weer helemaal blij en ademen we allemaal weer rustig verder.MartijnEV schreef: Zou dat mogelijk zijn, @Roland van der Put? Wellicht een "reduced power" button in de app die alleen verschijnt als je het Renault Zoe profiel voor je auto hebt geselecteerd? Lijkt mij toch wel, dat het CP signaal softwarematig vanuit een subroutine dynamisch aangepast kan worden?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
In theorie is er natuurlijk veel mogelijk, maar in de praktijk komt er nogal wat bij kijken en zijn er allerlei beperkingen. De huidige workaround hebben we inmiddels een jaar geleden geïmplementeerd. Onze intentie is dat iedereen zonder problemen op 43 kW kan laden als de auto en lader dit beiden ondersteunen.MartijnEV schreef:Zou dat mogelijk zijn, @Roland van der Put? Wellicht een "reduced power" button in de app die alleen verschijnt als je het Renault Zoe profiel voor je auto hebt geselecteerd?zoe2goe schreef: Wat natuurlijk veel mooier zou zijn als (als noodverband) [...] Fastned een knopje in respectievelijk het scherm zou zetten met de optie om met gereduceerd vermogen te laden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Roland, automatisch detecteren is niet nodig. Wat wij bedoelen is dat de gebruiker van een 43kW Zoe met het oude filter (die dus harmonische verstoringen kan geven) zélf op een button in de Fastned app zou moeten kunnen drukken om het laadvermogen (via de CP in de lader) terug te zetten naar bijvoorbeeld 30kW of 24kW.rvdput schreef:In theorie is er natuurlijk veel mogelijk, maar in de praktijk komt er nogal wat bij kijken en zijn er allerlei beperkingen. De huidige workaround hebben we inmiddels een jaar geleden geïmplementeerd. Onze intentie is dat iedereen zonder problemen op 43 kW kan laden als de auto en lader dit beiden ondersteunen. Het is helaas niet mogelijk gebleken om de snelladers deze harmonische verstoring automatisch te laten detecteren om daarna vanzelf het vermogen (stapsgewijs) terug te schroeven.MartijnEV schreef:Zou dat mogelijk zijn, @Roland van der Put? Wellicht een "reduced power" button in de app die alleen verschijnt als je het Renault Zoe profiel voor je auto hebt geselecteerd?zoe2goe schreef: Wat natuurlijk veel mooier zou zijn als (als noodverband) [...] Fastned een knopje in respectievelijk het scherm zou zetten met de optie om met gereduceerd vermogen te laden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Inderdaad dank voor de update Harm.HarmOtten schreef:Beide ZOE's hebben dus een BCB met referentienummer 296050972R, en bij deze versie zou het harmonische-probleem eigenlijk niet meer op kunnen treden. Waarom dat bij mijn ZOE dan toch nog wel optreedt wordt nog verder onderzocht.
Kortom, de fout is geconstateerd. Nu nog de oorzaak en de oplossing vinden..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Dat is 100 euro per kilo!AdvanderMeer schreef:Mij is inmiddels toegezegd dat het onder garantie/coulance vervangen wordt en dat is maar goed ook!
http://www.autospares.eu/search.html?ar ... ce&smode=A
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut