Hachy schreef:@mrgoogle87 : Zou je nog even willen reageren op bovenstaande Posts, ben benieuwd naar je bevindingen/resultaten/reactie.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb inderdaad een firmware update gehad. De laatste keer dat ik langs kwam was er alleen nog een "EVnetNL" update die beter compatibel is bij laadpalen die "smart" chargen en daarom soms een lagere inschakelstroom hebben. (Dat kon ik de volgende keer wel doen)
Verder heeft RenaultNL het probleem nogmaals erkend per email en de nieuwe accu was helaas nog niet beschikbaar, dus kon ik er ook geen een "krijgen"
Ik ben wel op de lijst gezet voor potentiele kandidaten (maar er is geen "gratis" accu beloofd oid, ik sta neem ik aan enkel op de lijst)
Wij hebben een fastned abbo, 8 a 9/10keer werkt het laden ook wel, maar niet altijd, door bekende problemen, dat is vervelend.
Als er problemen optreden is dat (tot nu toe sinds vervangen van de BCB) tussen de 60-65% vol (bij 90soh%, ik heb nu zo'n wifi dongle voor ios)
De laatste keer heb ik snel de lader eraf gehaald toen ik zag dat die stopte met laden door op knopje dashboard te drukken links naast het stuur(voordat de melding "kan niet laden" permanent te zien blijft)
Wij gebruiken soms wel 4x per dag een snellader, met een Fastned abbo is dat niet al te duur, snelladers van andere aanbieders zijn toch snel 2x zo duur in gebruik en wat vaker defect of bezet (want ja, wij gebruiken ook andere snelladers als wij anders veel moeten omrijden)
Dus ja: het is zeker nog mogelijk om nóg vroeger te vertekken dan wij nu al doen, maar de reistijd is dan al snel verdubbeld ten opzichte van onze (voormalige) eco-diesel.
Over het algemeen rijden wij al langzamer in een EV, omdat je bij hogere snelheid er juist langer over doet (je moet meer bijladen onderweg) dat vinden wij niet zo erg, maar nu blijkt:
- dat ik voorlopig soms extra moet omrijden,
- niet lekker uit kom kwa gebruik met fastned abbo(prijs is gebaseerd op gebruik kWh's per maand)
- Soms een fors start tarief moet betalen bij andere snelladers, die grofweg twee keer zo duur zijn
- losse snelladers zijn vaker buiten gebruik of bezet
- Routeplanner fastned werkt vrij goed, maar heb ik niet zoveel meer aan
- langere reistijden
- soms moet ik ook meer kwh's laden bij laadpalen, terwijl ik dit niet zou hebben gedaan als ik er vanuit kon gaan dat ik bij de (oorspronkelijk) geplande Fastned ging snelladen. Dit is dus ook duurder door laadpaal start tarief en het kost altijd extra tijd om na 1/2uur de auto gelijk weg te halen als die weer vol is (wel zo netjes)
Dus in een notendop, ja wij rijden nog steeds met de Zoe naar schiedam, helaas word het na een lange tijd behoorlijk vervelend deze snellaadproblemen