Technische informatie behorende bij het harmonischen probleem.
Dit is een laadsessie op 43kW met mijn oude BCB (referentienummer:
296050972R) waarbij na 3x afbreken de ZOE een rode neus krijgt:
Test ZOE Harm 43kW @Fastned Old BCB Error_.png
Laadsessie op 43kW met mijn nieuwe BCB (referentienummer:
296054949R) waarbij het laden goed gaat:
Test ZOE Harm 43kW @Fastned New BCB_.png
Ter vergelijk een andere ZOE (BCB referentienummer:
296050972R) waarbij het laden op 43kW ook goed gaat:
Test Demo ZOE 43kW @Fastned opname1_.png
Tenslotte nog een laadsessie met mijn oude BCB op 22kW die ook goed gaat:
Test ZOE Harm 22kW @Fastned Old BCB_.png
Duidelijk is te zien dat de Hoge frequentie lekstroom (PR066) in de foute situatie boven de 300mA komt (met pieken rond de 400mA). Bij alle andere situaties is deze lager. Vermoedelijke zit de oorzaak daar in.
Bij BCB's van de eerste generatie (met lagere referentienummers, in dit topic vaak "oudere ZOE's" genoemd) zullen vermoedelijk nog hogere lekstromen optreden. In die gevallen zal het ABB-laadstation de laadsessie verbreken. Mocht iemand dit met zijn garage een keer kunnen meten, dan zou ik die grafieken heel graag zien!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.