lang geleden maar onze Renault Escpace 3.0 Dci is gewoon een lekkere en betrouwbare auto geweest.
nu al 205000 km ! Met 4 kids al heel wat heerlijke vakantie kilometers gemaakt.
Nu heeft hij een nare rammel rechts onderin, best te horen bij rechter voorwiel.
Rammel geluid is alleen te horen bij stationair, geef je gas is het weg?
Voor de rest loopt hij ook prima.
Ik 14 dagen geleden naar de Renault garage en die adviseerde mij er niet meer te rijden. ik had al wel ca 800 km gereden sinds de rammel er was. Hij is nu al bijna 2 weken bij Renault aan het logeren en zij dachten dan het een geleide poelie van de multi-riem was en hebben ook de multi-riem vervangen. Vandaag bericht gekregen dat poelie is vervangen maar dat de rammel er nog steeds is. Zij kunnen het niet lokaliseren en vragen me nu netjes of ze nog verder moeten gaan. Zij weten dat de rammel aan de distributiekant zit maar om nu verder te zoeken willen ze gaan kijken in de tandwielen die kennelijk oliepomp, waterpomp aandrijven. De multi riem schijnt Airco, Dynamo en stuurbekrachtiging te doen maar olie en water gaat via tandwielen. Zij vinden het ook raar dat het rammel geluid alleen maar te horen is bij stationair!?!?
als ze verder gaan zoeken gaan we misschien van het één in het ander en ze weten niet zeker of ze de oorzaak kunnen vinden.
Ik ben nu 700 euro armer, heb een nieuwe multi-riem en poeplie maar heb nog steeds een rare rammel
ik weet dit is geen gemakkelijke maar ik weet nu niet goed wat te doen.
alle tips zijn welkom want tik wil eigenlijk nog geen afsheid van onze Espace

alvast bedankt
De Baveltjes