Aankoop Renault Espace eerste type

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie

Topic author
Gietz
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Actief als: particulier

Aankoop Renault Espace eerste type

Bericht door Gietz »

Ben mij op het orienteren op een grotere auto. Ik vroeg mij af een Renault Espace van het eerste type een auto is die in het dagelijkse verkeer nog goed meekomt? Kun je deze auto's goed op gas zetten? Is hier makklijk aan te sleutelen? Daarnaast wat zijn specifieke zaken waar je bij deze auto's op moet letten?

Alvast bedankt voor een reactie!

Groeten Guido

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

bartus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Re: Aankoop Renault Espace eerste type

Bericht door bartus »

Het eerste type heeft nog al wat kwaaltjes, en al helemaal nu ze toch aardig opleeftijd zijn.

Ik heb 3 espace type 1 gehad en sleutelen kun je aan deze autos goed en veel hahah.

elektrisch is deze auto een drama de hoofdprintplaat trekt krom door vocht en elektrische warmte en slechte kontanten tot gevolg. De stekker (rood) van de koplampen gaat slechtkontant maken en doordaar gaat deze smelte en zwak brandende koplampen veroorzaken let hierop ook brand gevaar.

De centrale vergrendellings motoren gaan kapot door vocht dat langs het asje het motortje inloopt.
De deuren zijn aan de onderkant vaak slecht, het metale frame van de deur is niet gegalvaniseerd wat de rest van de auto wel is, dat zit wel goed.
De voorstoellen hebben een zwak frame en de zij wangen breken af, en ook de zitting verliest zijn schuimrubber dat afbrokkeld, waardoor de stoellen geen comfort en steun meer geven.

Het volgende punt is het uitlaat spruitstuk dat is vaak gescheurd en moet gasdicht zijn voor de a.p.k keuring en ook voor de eigen gezondheid natuurlijk.

stuur en fuse kogels zijn ook een punt van aandacht, die heb ik nog al vaak moeten vervangen dank aan ons verkeersdrempel rijke landje.

De kachel ventilator zit diep verborgen in het daschboard en die moet goed zijn, en geen vervelend lager geluid hebben of slechtlopen want deze wil je niet vervangen nacht merrie om bij te komen.

laatste wat espace type 1 graag doet is lekken, en dan met name de versnellingsbak.
De gaffel zit namelijk met een 3 kwartjes keering onder het olie nivo van de bak en die gaat lekken als een dolle en als de olie niet word aan gevuld gaat de bak naar de haaien.
De motor heb ik nog nooit kapot gehad hij heeft mij altijd thuis gebracht soms met horte en stoote en zonder licht maar het is ook een fransman De ombouw op gas heb ik nooit uitgevoerd maar met deze simpele motor zonder al te veel elektronica moet dat door een deskundige goed te doen zijn.
koop vooral een espace die altijd binnen geslapen heeft, dat schild een hoop aan elektrische problemen maar dat zal niet mee vallen succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Gietz
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn

Re: Aankoop Renault Espace eerste type

Bericht door Gietz »

Hallo Bartus,

Dank voor je heldere uitleg en tips.

Zal er nog eens goed over nadenken ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 7 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken