Aankooptips Kangoo diesel

Gebruikersavatar

Topic author
erka
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2006 21:57

Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door erka »

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een Kangoo voor mijn vrouw. Het moet een diesel worden op geel kenteken, gezien de km's die ze elk jaar rijdt.
Mijn eigen idee is dat de 1.9D geen optie is omdat die relatief veel verbruikt en traag is. Ik kom uit op een 1.9 Dti of een 1.5 Dci, bij voorkeur een 80 PK versie. Maar hoe is de 65 PK versie van de Dci?
Waarop moet ik letten? Motorisch? Carosserie? Zijn er "beruchte" probleemgebieden qua roest?
Ik heb gemerkt dat er op geel kenteken weinig te vinden is met acceptabele km stand onder de ca. 2500 Euro.
Ik overweeg zelfs om er een te importeren uit Duitsland oid.

Ik ben nieuw in Renault land. Heb een jaar of 6 geleden een klein jaartje in een Espace van 99 gereden.

Ik hoop dat jullie me wat tips aan de hand kunnen doen.

Groet,

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 9
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door mechanic »

Kijk het internet en dit forum eens rond, dan vind je veel info over de kangoo.
De 1.9D is natuurlijk een slome eend, maar hierdoor bij goed onderhoud erg degelijk. De 1.9dti is wat vlotter en wat meer power. Forumlid bramvt is hier lovend over. Wellicht kan die jou van info voorzien. De 1.5dci is een prima motor, die bij de 1e lichting wel problemen had met de krukas lagers wat motorschade tot gevolg had. Veel over te lezen. Maar deze motor is plezierig te rijden, rustig en verder betrouwbaar.
Vanaf de kangoo faseII is roest geen punt meer, of er moet schade geweest zijn. Ga je voor de faseII kun je alleen de 1.5dci kiezen als diesel variant.
Bij veel km's per jaar is wellicht een lpg g3 auto ook te overwegen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door BramvT »

Daar ben ik al, Mechanic :)

Tsja, ik heb in goed 2 jaar nu 130.000 km (dus dik 60.000 p/jr) met mijn 1.9 DTI gereden uit 2001, kocht hem met 173.000 km op de teller (NAP uiteraard) en staat nu meen ik op 310.000.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KCEMSOQR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-J7GHH4JB.jpg

Het is dus een grijs kenteken uitvoering, maar toen ik hem kocht in 2010 ben ik ook wezen kijken (in Friesland) naar een geel kenteken Kangoo 1.9 DTI....uiteindelijk koos ik toch voor deze, omdat ik hooguit 1 persoon extra meeneem (de kinderen zijn al groot) EN omdat dit een grijs kentekenuitvoering was met 2 zijdeuren....de meesten hebben er eentje of zelfs helemaal geen éen.
Tijdens die zoektocht, welke ik deed met een geleende Suzuki Alto uit 1987 :lol: ...ben ik vanuit mijn woonplaats Haarlem via de Afsluitdijk naar Sneek gereden....daarna door naar Boxtel (waar mijn Kangoo dus stond) en toen ook nog door naar Venlo, kun je je voorstellen, dik 600 km in een 23 jaar oude Alto ? :D

Die Kangoo in Venlo was ook een grijs kenteken, maar wel een 1.5 DCI uit 2002...het is oa. door aanbevelingen van zowel hier op het forum, als van een goede vriend van mij die al 25 jaar werkplaatschef is bij een Renaultdealer...om toch maar te kiezen voor een 1.9DTI die uiteraard standaard 80 pk heeft, maar door het chippen 1 jaar geleden is dat omhoog gegaan naar 98 pk..desondanks rijd ik er continue 1 op 17.5 mee (ik rijd veel Benelux).
(En dankzij het chippen, ben ik op de snelweg de meeste Caddy's en Berlingo's ed. te snel af.) :thumb:

Laat ik het zo zeggen : als mijn motor opeens in de soep zou draaien, zou ik er graag weer een nieuw 1.9DTI blok in willen hebben, zijn heerlijk rustig toerende Kangoo's...het enige technische probleem qua motor wat ik er al sinds aankoop mee heb, is het niet al te vlot starten (maar slaat wel altijd aan)...er is al van alles aan gedaan, 2x nieuwe gloeibougies, gloeirelais, brandstoffilter EN leiding....maar dat heeft niet geholpen.
Verder uiteraard de gebruikelijke zaken als wiellagers, remblokken, banden enz....er zit bij mij nog de 1e koppeling in en die geeft nog geen aanstalten om te gaan slippen of zo.

Dat bij koude start slecht starten zal overigens wel bij die van mij het geval zijn en niet alle DTI's (is hij eenmaal warm dan is het 1 tik en hij slaat aan)...heb er op dit forum ook een draadje over lopen.

Kortom, als je een Kangoo diesel wilt hebben uit (tot) 2002, probeer er eentje te vinden met weinig km's op de teller, laat even checken (bij een Renaultdealer) of er al het nodige aan gedaan is....er schijnt een modificatie te zijn vwb. de Krukaspoulie of zo (weet Mechanic wel meer over te vertellen), maar verder ben ik na 20 jaar PSA diesels (vooral Citroen BX, ZX en Xantia) te hebben gereden, een fan geworden van dit DTI blok. :)

Mijn Kangoo is overigens sowieso een beetje vreemde uitvoering, niet alleen heeft ie 2 schuifdeuren, maar ook Airco, ABS, Radio Renault (dus AB aan het stuur)...maar de eerste eigenaar (waar ik hem van heb gekocht) vond het in 2001 blijkbaar niet nodig om er 2 elektrische ramen in te laten zetten qua opties...ik heb dus draairamen en dat is soms best lastig als je iemand even wil spreken die rechts op de stoep staat of zo. :doh:

Wil je meer weten, vraag het mij gerust. :wink:

NB:
ik kom er twee tegen met geel kenteken (beiden rond de 2,5 ton aan kms)...weet niet of dit betrouwbare adressen zijn (beiden handelaren), ook nog met airco : http://link.marktplaats.nl/583569605

En eentje bij mij in de buurt (Vijfhuizen) : http://link.marktplaats.nl/588772584

Ter vergelijking : ik kocht mijn Kangoo DTI in 2010 (met 173.000 NAP kms) voor 2450 euro, omdat de airco het niet meer deed en dus een nieuwe Compressor en radiator moest kopen om de airco weer werkend te krijgen, kostte mij toen 450 euro.
Ik vind die 3330 euro dus veel te veel geld voor een DTI van 10 jaar oud, die uit Vijfhuizen zit qua vraagprijs redelijker in de buurt, maar er zal vast nog wel wat af kunnen van de prijs.
Plus dat er bij deze 2 aanbiedingen GEEN NAP melding bij staat....dat moet natuurlijk uitgezocht worden of die km.st. klopt.

Ik weet niet waar je woont, anders wil ik weleens een blik gaan werpen. (maar geef beslist GEEN aankoopadvies)

Overigens @Mechanic : je hebt op een Kangoo-type1 uit 2001 12 jaar garantie op roest....die van mij is nu 11 jaar oud en heeft nergens roest, dus kan qua chassis en carosserie nog wel 10 jaar mee denk ik :thumb:
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 9
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door mechanic »

Een heel verhaal :thumb:
Over de roest gevoeligheid: Je ziet bij de kangoo I phI vaak wel roest op diverse plekken. De kangoo I phII heeft dit bijna niet meer, of er moet echt ooit schade hersteld zijn ( slecht ). De garantie is alleen van toepassing als er elk jaar een plaatwerkcontrole gedaan is, en ga er maar van uit dat dit niet zo is en dat je daar geen aanspraak op kan maken.
Heb je technische vragen kun je die altijd stellen :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
erka
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2006 21:57

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door erka »

Hardstikke bedankt al vast voor zover.
@Mechanic: welke motoren zijn het meest geschikt voor ombouw naar LPG-G3?

Vanaf welk bouwjaar zijn de 1.5 Dci's beter geworden? En welke heeft dan de voorkeur?

Groet,

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door BramvT »

Tsja, inderdaad een heel verhaal, Mechanic :wink: ....maar ik zal ook eerlijk vertellen wat de minpunten zijn, ALS ik die al op kan noemen : de zijwind gevoeligheid zal logisch in de oren klinken met zo'n groot zijvlak, als het hard waait.

Qua stoel(en) ben ik echter weer zeer tevreden, het enige wat ik mis is een armsteun...ook al kun je die wel bestellen bij Renault maar moet je stoel er wel voor geschikt zijn....heb er nu een Halfords-ding ingezet.

Dasboard is overzichtelijk te noemen, knoppen liggen goed bij de hand....schakelen doet hij ook prettig, alleen als je iets te snel van 4 naar 5 schakelt, wil hij weleens licht kraken (wellicht heeft de vorige eigenaar een harde schakelhand gehad?)
Doe je het echter rustig, dan heb je geen last.

Topicstarter wil een diesel kopen, dus zullen er wel veel km's mee gereden worden, mag ik aannemen.
Ik zit soms 10 uur achtereen achter het stuur en rij er dan zomaar 700 km op een dag mee, dus je kunt zowat zeggen dat ik er in leef (dat is ook wel te zien aan mijn asbak :doh: )....maar ben dan beslist niet moe.
Ik heb de banden normaal alle 4 op 2.6 bar staan, heb ik er toevallig een zware lading in dan gaan ze alle 4 op 3.0 bar....dan moet je niet vergeten ze terug te zetten op 2.6, want dan gaat hij nogal stuiteren.

Maar voor iemand als ik, die 19 jaar lang met Hydro-pneumatische vering heeft gereden (de veerbollen van Citroen), valt de wegligging en vering van dit type Kangoo mij beslist niet tegen. :wink:
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 9
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door mechanic »

De 1.6 16v is beslist de beste motor in de kangoo om deze op lpg te laten draaien. Is een pittige motor, die als nadeel heeft wel wat toeren draait bij snelweg ritten van 120km p/h. Rond de 3500rpm!
Wel een degelijke motor die met goed onderhoud lang mee gaat. Deze motor werd in de megane I ook al gebruikt, en in de megane III ook dus bewezen heeft het ding zichzelf wel.
Het remsysteem is zoals bij zoveel renault modellen wat onderbemeten en slijt dus harder. Voor altijd schijven en achter altijd trommels, is niet anders bij dit type kangoo. Motorsteunen willen wel eens defect gaan, en de distributie riem is een belangrijk onderhouds punt. Elke 5jaar OF 120.000km, voor zowel de diesels als de benzine. Er moet heus wel wat te vinden zijn voor dit geld op lpg.
De diesels zijn opzich allemaal wel ok, weet zo het bouwjaar niet wanneer deze aangepast zijn. Maar een 1.5dci met 2.5ton op de klok zou ik zeker afraden. Vermogens versies maken niks uit, 65 / 80 pk. Liever eentje met iets meer, dan hoef je ook minder te sleuren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
erka
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2006 21:57

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door erka »

Vanavond een proefritje gemaakt in een 1.5 Dci, 65 PK van midden 2003 met 265.000 km op de teller.
Voelde op zich wel goed aan. Geen roest, distri moet wel gebeuren. Motor loopt goed. Zietr er netjes uit. Wat denken jullie? Kan hem voor 1600 Euro meenemen. Zou het wat kunnen zijn?
Of liever niet aan beginnen?

Groet,

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door DHL »

Mehanic schreef hierboven: Maar een 1.5dci met 2.5ton op de klok zou ik zeker afraden.

Ik zou voortgaan op zijn ervaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door Pleiades »

Vind hem ook wel vrij duur als er nog een nieuwe distributie op moet.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
erka
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2006 21:57

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door erka »

De twijfel over de km stand heeft gewonnen. Ik heb hem laten staan.
Hoe zit dat trouwens met de 1.9 Dti met dit soort km standen?

groet,

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 9
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door mechanic »

€1600 is niet zo duur, en een nieuwe riem en waterpomp is voor een 400-450e wel te vervangen, nog niet duur in totaal dan..
Het punt van auto's met een hoge km-stand is dat alles een heel leven achter de rug heeft en ook sneller kapot zal gaan. Denk aan een turbo, een versnellingsbak etc.. Ook begint meestal de olie overal tussen uit te sijpelen.
Je kunt een auto met 3ton op de klok prima rijden, maar de kans dat je stukken krijgt die prijzig zijn is groter dan bij een lagere km-stand.
Bij ons in de werkplaats komen regelmatig oude diesel voertuigen die nog geen 1.5ton gelopen hebben, dus ik denk als je goed zoekt dat je wel iets moet kunnen vinden.
De 1.9dti zou ik liever hebben met wat meer km's dan de 1.5dci. Hoe dan ook, het blijft altijd een risico. Neem iemand mee die verstand heeft van auto's als je er eentje gaat kopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door BramvT »

Succes met de zoektocht, ik heb je genoeg ervaringen verteld hierboven.
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
erka
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2006 21:57

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door erka »

Ik ga dit weekend een proefrit maken met een 1.5DCI 65 PK met net iets meer dan 100K op de teller.
Is geimporteerd uit Duitsland. Bouwjaar 2002. Dit zal de eerste lichting DCI's zijn denk ik.
Waar op letten?

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door DHL »

Waarom eigenlijk een geimporteerd voertuig kopen... ? Hier kan je moeilijker de historiek van nagaan he. Echt niets te vinden in Nederland?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
erka
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2006 21:57

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door erka »

Het is wel lastig om er een op geel kenteken te vinden met niet al te veel kms.
Nu net op het net aan het struinen geweest naar problemen met 1.5DCI. Hierdoor wordt ik niet echt aangemoedigd moet ik zeggen. Wat een rampverhalen.
Wat mag een 1.9 DTI van 2002 met 200.000 km op de teller ongeveer kosten?

Anders overweeg ik maar helemaal van een Kangoo af te stappen. Maar andere merken hebben ook zo hun problemen.

groet,

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 9
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door mechanic »

Handelswaarde is een 500euro. Dus alles wat je daar meer voor betaald dan dat is in principe te veel. Alleen zo werkt de auto verkoop markt niet, dus een 1500e tot max 2000e is wat die mag op brengen.
Elk merk heeft zn problemen, waarbij wel gezegd moet worden dat de kangoo een van de modellen is van renault met de minste problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door DHL »

Ja, je moet rekenen dat Kangoo een enorm populair model is. Zijn er heel erg veel van verkocht. Als je dan op internet gaat zoeken zal je natuurlijk verhoudingsgewijs meer negatieve commentaar lezen dan bvb over een Ssan Yong... Ook zijn het de mensen die probs hebben die gaan schrijven, de gelukkige eigenaren hoor je niet. Dus dat beeld is wel wat overtrokken.
In de garage waar ik werkte verkochten we 100den Kangoo's. En inderdaad, enkelen hadden motorprobs. Maar om daaruit te besluiten dat het een slechte motor is? 1.9 tdi is wel zeer betrouwbaar doorgaans, dat klopt. Maar ook hier hadden destijds enkelen problemen mee... (distributieriem bvb..).
Je zou ook een Dacia kunnen zoeken. Mocht je zo'n model vinden weet je zeker met een bijzonder betrouwbare wagen te rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
erka
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2006 21:57

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door erka »

Ik heb die 1.9 DTI met 200k gezien en gereden.
Rijdt goed, redelijk pittig. Distr vervangen bij 150k. wat me opvalt is dat de koppeling "hoog" zit, niet versleten, maar laat aangrijpend. Kan dit afgesteld worden? Rijdt niet fijn als je je hele linkervoet moet optillen.
Verder is het blok, carter vochtig, nat. Olie. Is dat normaal?
Mijn espace hat dat ook destijds.
Vraagprijs ligt op 3450, wat ik erg veel vind. Wel een privilege uitvoering met kastjes bovenin en display midden op dashboard en radiobediening aan stuur.

Nog geen beslissing genomen. Maar, die koppeling zit me niet lekker.

Groet,
Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 9
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door mechanic »

Dat is veel te duur joh :hand:
Een motor die vochtig is, is meestal niet zo'n grote ramp. Begint meestal bij een kleppendekselpakking die de ghele motor onder lekt. Koppakkingen die uitwendig lekken komen ook wel eens voor, evenals een carterpanpakking.
Een koppeling die pas laat aangrijpt, is over het algemeen wèl versleten, daar de dikte van de voering dun wordt waardoor het pedaal zo hoog zit.
Bij de 1.9dti weet ik niet of deze al een hydraulische koppeling hebben, volgens mij wel. Die is zeker niet af te stellen, en een kabel bediende koppeling hoef je eigenlijk nooit de afstelling te veranderen.

Kortom, een auto voor 3400e waar je naar alle waarschijnlijkheid ook nog een koppeling moet vervangen is belachelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
erka
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2006 21:57

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door erka »

Bedankt Mechanic!

Is de Dti eigenlijk dezelfde als in de opels wordt geleverd?

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
erka
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2006 21:57

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door erka »

In Apeldoorn staat een gele DTI met 271k op de teller. vraagprijs 1799 Euro.

Die km stand vind ik wel erg hoog en dat bedrijf dat hem aanbied is aan de ene kant van de weg een auto bedrijf en aan de andere kant een sloperij. Zelfde naam!

Is de foto onder het onderwerp wie kent deze KAngoo?

Groet,

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 9
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door mechanic »

Sjah, als de auto goed is maakt het niet uit wie hem verkoopt.
Een nette diesel voor weinig is net zo moeilijk te vinden als een goedkope nette lpg auto.
Achterstallig onderhoud is weg te werken, maar het moet niet te gek worden.
Motoren gaan eigenlijk alleen echt kapot door gebroken distributieriemen, of slecht onderhoud en smeringstekort als gevolg. Lekkaga's zijn conform leeftijd/kmstand altijd te verwachten maar pakkingen zijn niet zo duur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door RichTrip »

erka schreef: Is de Dti eigenlijk dezelfde als in de opels wordt geleverd?
Rob
Dit is hetzelfde als vloeken in de kerk :shock: Opel en diesels ......... een 1.5 dCi uit 2003 met 300.000 km is nog te prefereren boven een Opel diesel :mrgreen:
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 9
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door mechanic »

In de vivaro en movano van opel ligt toch echt een renault diesel motor hoor :thumb: Namelijk de 1.9dci en de 2.5dci.
Nissan heeft natuurlijk de primastar, daarin is de 1.9dci ook te krijgen. Weet niet of de 2.5 daar ook in hangt..
Dat de 2.5dci niet zo'n best stukje techniek is weten we allemaal, maargoed er zijn genoeg exemplaren die wel probleemloos rond rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door DHL »

Lijkt me dat de prijzen in Nederland bijzonder hoog liggen. Denk dat hier in Belgie de prijzen stuk lager zijn. Hier eens rondkijken en invoeren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 9
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door mechanic »

Een nette 1.9D alizé uitvoering:
http://link.marktplaats.nl/592991260
Recent distributieriem vervangen, verse apk. Wel in een uithoek van het land volgens mij.
Prijs is acceptabel, km-stand niet bijster hoog voor een turboloze diesel.

Mijn ervaringen met een turboloze diesel is dat je wel langzaam bent maarja in centrums mag je maar 50 en je komt ook makkelijk mee met 130 op de snelweg. 8)
Als ik zo op marktplaats zoek kom je toch wel aanbieders tegen met twijfelachtige namen en foto's :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door BramvT »

Blijkbaar heeft Rob helemaal niks gedaan met mijn ervaringen hierboven ...heb mij suf getikt, dat doe ik dan ook geen 2e keer meer :naughty:

Slechts 1 opmerking nog : een Kangoo 1.9DTI met max 2,5 ton mag nooit meer kosten dan rond de 2000 euro, Mechanic helemaal gelijk dat die ene van meer dan 3000 euro te duur is.
http://link.marktplaats.nl/588772584
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door Pleiades »

Toekomstige Kangoo kopers zullen je verhaal ook wel waarderen hoor. Ik vond het ook wel interessant om te lezen ;)
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door BramvT »

Pleiades » Di Sep 11, 2012 10:31 pm

Toekomstige Kangoo kopers zullen je verhaal ook wel waarderen hoor. Ik vond het ook wel interessant om te lezen
V.w.b. de rest van de Kangoo (plaatwerk, chassis, wielophanging enz enz) kan ik niet meer vertellen dan dat ik met mijn Kangoo in 2010 al vrijwel meteen 2 rotte achterwiellagers constateerde....die dan ook meteen zijn vernieuwd.
Verder het gebruikelijke onderhoud in 130.000 km's.....remschijven, banden, accu, olie en filters e.d.

Maar ik ben vooral zeer lovend over het 1.9 DTI blok (wat dus een Direct ingespoten Turbodiesel is met elektr. brandstofpomp)....die standaard,vergeleken met o.a. de PSA dieselmotoren uit die tijd, wat weinig PK's heeft (80 pk), een gewone 1.9D van PSA uit eind jaren 80 had al 71 pk en was best rap te noemen, met turbo 90 pk.
En dat waren nog geen direct maar Indirect ingespoten blokken met ouderwetse brandstofpomp.

Vandaar dat ik het wel aandurfde om een jaar geleden mijn DTI blok (licht) te laten chippen naar 98 pk...en dat merk je !
Overigens had ik onlangs een pallet van 450 kg in mijn Kangoo, dus alle 4 de banden op 3.2 bar gezet...terwijl ik normaal rondrijd op 2,5 a 2,6 bar....heb na het lossen van de vracht vergeten de banden terug te zetten op 2,5 bar...en merkte dat hij zelfs nu 1 op 18,4 gebruikte, terwijl het normaal 1 op 17,3 is. :thumb:

Toch netjes voor een bestellertje. 8)
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
erka
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2006 21:57

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door erka »

Blijkbaar heeft Rob helemaal niks gedaan met mijn ervaringen hierboven ...heb mij suf getikt, dat doe ik dan ook geen 2e keer meer
Beste BramvT, bedankt voor de moeite die je hebt genomen om je verhaal op het forum te posten. Ik heb er wel degelijk wat mee gedaan namelijk een 1.5 dci met weing km laten staan en wezen kijken naar een dti met 200k. helaas een slechte koppeling en veel te duur. Die dti in jouw link heeft 245k er op staan. Dat vind ik wel veel. Mijn vrouw rijdt aardig wat kms en we moeten even vooruit kunnen. Ze heeft nu een Seat met 1.9 SDI en wat betreft vermogen wel spijt dat het toen geen TDI is geworden. Daarom ziet ze een 1.9D niet zo zitten.
We hebben besloten het hele verhaal even op een laag pitje te zetten i.v.m. met andere prioriteiten. Ik blijf jullie adviezen echter zeer op prijs stellen. En er zullen beslist anderen zijn die ook blij zijn met je ervaringen BramvT :thumb:

Groet,

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WimL
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2012 13:28
Actief als: particulier

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door WimL »

Heren experts, mag ik even vragen/voortgaan op jullie Kangoo kennis?

Ik kom van een Express diesel (zeer betrouwbaar autootje) en overweeg ook een 1.5dci dieseltje 90 pk aan te schaffen.
Nou zie ik bij een bedrijf in Oss er een aantal staan voor rond de 5000 a 5700 excl. met zo rond de 70.000 op de teller, uit 2009 en 2010. Zijn dit een beetje redelijk prijzen?
Of kan ik toch beter een 1.9 zoeken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door Pleiades »

De nieuwere Kangoo's hebben volgens mij alleen de 1.5 dCi. Het gaat hier om de wat oudere modellen die de 1.9 dTi nog hadden. Je kan wel kijken naar een 1.9 dCi, maar die zijn meestal van 2003 tot 2006 (dus het oude model en dan ook alleen de 4x4)
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door BramvT »

@Rob (erka) : dat zal niet makkelijk zijn om nog een 1.9 DTI te vinden (met geel kenteken) rond of onder de 2 ton aan km's.

Er staan nog wel een paar DTI's met grijs kenteken (en lage km.st.) te koop, maar daar heb jij natuurlijk niks aan.

Of die DTI in Vijfhuizen nog goed is, durf ik natuurlijk niet te zeggen....maar kan er wel eens langs gaan omdat het bij mij vlak in de buurt is.

245.000 is overigens voor dit DTI blok nmm geen enkel probleem....zoals ik in mijn verhalen al schreef, doet dit blok mij een beetje denken aan de oude trouwe 1.9 PSA diesel....zelfs nu met 312.000 op mijn teller is het blok nog helemaal droog boven EN onder, gebruikt geen druppel koelvloeistof en slechts een halve liter olie op 2000 km of zo...en dat mag hij van mij. 8)

Ik ververs om de 20k mijn brandstoffilter en olie om de 12 a 15k km, ook luchtfilter gaat er bij mij om de 10k km nieuw in.....zo verwacht ik de 5 ton met hem te kunnen halen, merk ook geen enkel probleem qua inhouden o.i.d.....alleen het niet al te vlot starten heeft hij al sinds aankoop (met toen slechts 173.000 km), dat probleem hebben ze er bij de garage niet uit kunnen krijgen, hij start uiteindelijk wel na ong. 3 seconden, maar dat zou dus eigenlijk (na goed voorgloeien) al na 1 seconde moeten zijn.
Maar dat is dan ook het enige *minpuntje* van hem.

UPDATE :

ik heb er meteen maar even werk van gemaakt (had toch een uurtje tijd) en ben naar die fa; Bishai gereden in Vijfhuizen...daar aangekomen trof ik een autohandel aan waar ik (ehh) nu niet meteen een fijn gevoel over kreeg...maar goed, daar stond de rode DTI.

Zag al meteen dat er op het spatbord LV een deuk zat (zie foto) en toen ik de kap opendeed zag ik een brandschone motor (2e minpuntje) zodat je niet kunt zien of er ergens lekkages zijn...3e minpuntje: ik trok de oliepeilstok eruit en zag dat het peil al onder het minimum stond en de olie leek wel teer. (slecht onderhoud-en) :naughty:
4e minpuntje (alhoewel ik dat zelf minder belangrijk vind) is, dat hij dofrood was....blijkbaar hebben ze die foto's voor op MP genomen toen hij nat was of zo...verder was de bekleding binnenin niet echt smetteloos te noemen, voor een gezinsauto wel een punt denk ik, voor een bestellertje als die van mij minder belangrijk.

Pluspunt : ik startte de auto en liep met 1 tik (het kan dus wel) en blok liep verder hetzelfde (qua geluid) als de mijne....heb er niet mee gereden, want er stonden nog auto's voor...en als IK voor die auto zou komen kijken, liet ik hem meteen staan.
P13-09-12_15.34.JPG
P13-09-12_15.33.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
erka
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2006 21:57

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door erka »

Hardstikke bedankt BramvT!
Ik had hem op marktplaats ook nog bekeken en Bishai wat vragen gesteld. Maar nu weet ik genoeg. Dit is geen optie. Die deuk zie je alleen op de MP foto als je weet dat ie er zit. Ik heb trouwens ook het idee dat de linker schuifdeur wat wijkt aan de achterkant.
Zoals ik al zei, nu nemen we eerst even een pauze. Ikzal af en toe eens speuren op MP en andere sites. Mochten jullie iets mogelijk interessants tegen komen, dan houd ik me aanbevolen.

En anders moet het wellicht toch een dci worden, maar hoe herken je een goede?

Bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht