Aankooptips Kangoo diesel

Gebruikersavatar

Topic author
erka
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2006 21:57

Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door erka »

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een Kangoo voor mijn vrouw. Het moet een diesel worden op geel kenteken, gezien de km's die ze elk jaar rijdt.
Mijn eigen idee is dat de 1.9D geen optie is omdat die relatief veel verbruikt en traag is. Ik kom uit op een 1.9 Dti of een 1.5 Dci, bij voorkeur een 80 PK versie. Maar hoe is de 65 PK versie van de Dci?
Waarop moet ik letten? Motorisch? Carosserie? Zijn er "beruchte" probleemgebieden qua roest?
Ik heb gemerkt dat er op geel kenteken weinig te vinden is met acceptabele km stand onder de ca. 2500 Euro.
Ik overweeg zelfs om er een te importeren uit Duitsland oid.

Ik ben nieuw in Renault land. Heb een jaar of 6 geleden een klein jaartje in een Espace van 99 gereden.

Ik hoop dat jullie me wat tips aan de hand kunnen doen.

Groet,

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 9
Berichten: 16029
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Aankooptips Kangoo diesel

Bericht door mechanic »

Kijk het internet en dit forum eens rond, dan vind je veel info over de kangoo.
De 1.9D is natuurlijk een slome eend, maar hierdoor bij goed onderhoud erg degelijk. De 1.9dti is wat vlotter en wat meer power. Forumlid bramvt is hier lovend over. Wellicht kan die jou van info voorzien. De 1.5dci is een prima motor, die bij de 1e lichting wel problemen had met de krukas lagers wat motorschade tot gevolg had. Veel over te lezen. Maar deze motor is plezierig te rijden, rustig en verder betrouwbaar.
Vanaf de kangoo faseII is roest geen punt meer, of er moet schade geweest zijn. Ga je voor de faseII kun je alleen de 1.5dci kiezen als diesel variant.