Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
ik wilde de accu van mijn kangoo eruit halen om aan de lader te zetten.
De min en de plus losgekoppeld en wilde daarna de accu eruit trekken maar die zit muurvast, zie ik nog een schroefje of
iets dergelijk over het hoofd of zit die gewoon vastgevroren??
Ik dacht vraag het maar even voor ik de boel kapot trek
volgens mij zit aan de onderkant van de accu een klemmetje wat je los moet draaien
aan de accu zit een randje waar dat klemmetje opdrukt omdat je accu vast moet staan
Ja, de akku zit uiteraard vastgeschroefd, idd. met een klem onderaan de bak, dacht dop 13.
O, ja, als je auto langere tijd zonder stroom staat, dien je deze na aansluiting plm. 15 min. stationair te laten draaien, om het geheugen weer in te leren. En verder dus weer de luxe-dingen zoals geheugen van je radio en evt. Code. (Die heb je toch wel ergens opgeschreven voordat je de stroom eraf haalt).SUC6
Had inderdaad een boutje over het hoofd gezien maar het is gelukt! allen dank voor het antwoord.
Maar zit met een andere vraag, hoeveel ampere is een standaard accu van een kangoo 1.9D uit 2001??
heb zelf geen werkplaatshandboek dus kan het niet opzoeken, heeft iemand enig idee?
Want ik had met de kou problemen om de kangoo te starten en er zit nu een zwaardere accu, meer ampere, en de problemen zijn voorbij.
De dealer waar ik de kangoo gekocht had wil er niet aan, maar naar mijn mening en de mening van een andere
dealer zat er een te lichte accu in.
Voor dit model zijn 3 accu's beschikbaar tw; 60, 70 en 77 Ah.
Met een maatvoering van lxbxh 278x175x190 mm. accupool 1
Er is ook nog een 80 Ah maar weet niet of die past maat is 314x175x190 mm. accupool 1
SUC6
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
IK heb de afgelopen vijf weken alleen maar korte ritjes gedaan met mijn Renault Megane Plugin Hybrid.
Nu kreeg ik vanmorgen de melding: Elektrische syst controleren.
Er brandt geel driehoekje links op scherm en het gele lampje met de...
Kan ik ook zien wat de conditie is van de accu pack?
Want men zegt dat je 5 minuten op EV kan rijden maar dat red ik niet. Denk dat ik net 2 minuten haal.
Ik heb een foutmelding in mn Airbag systeem. Dit is met een flinke reparatie aangepakt door de accu en de dynamo te vervangen, want de redenatie as dat de dynamo slecht was en daardoor te weinig spanning, en dat dat de foutmelding kon verklaren. Dat...
Mijn Zoë ZE 50 R135 gaf aan dat de accu zwak was en werd opgeladen. Ik vond dat niet zo’n wonder want volgens het onderhoud boekje moest er ook een nieuwe in. Echter dit heeft niets gebracht. Het blijkt dat de Zie niet goed in slaap gaat. Inmiddels...
We hebben sinds een paar weken een probleem met de accu van onze Megane IV TCe 130 uit 2016. Ondanks dat we hoofdzakelijk lange stukken (>100 KM) hebben gereden rond de kerst, was de accu toch ineens zo leeg dat de auto niet meer startte en een...
Ik heb me accu los gehaald om bij de lampen te kunnen komen. Bij het terug plaatsen begon ik te twijfelen hoe de draden moesten zitten de + en - zijn mij wel duidelijk maar ik heb nog 2 extra draden.