Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Dat je soms bij zowel koude als warme motor wel eens 5x moet starten voordat hij aanslaatmet het gaspedaal indrukkend. Auto is verder helemaal orde. Daarom denk ik dat er geen benziene gepompt wordt om een vonk te maken om te starten En dat regelt de sensor.
De pomp begint al met het op contact zetten te pompen. Een aparte druksensor voor de benzine druk heeft deze auto niet.
Benzine druk meet je met een externe drukmeter die je aansluit op de toevoerslang. De bdp sensor regelt in dit geval de inspuiting / start toerental. Geeft deze foutieve waarde zal deze niet aanslaan. Ook kan je gasklep ernstig vervuild zijn of de pakkingen versleten. Laat de auto eens uitlezen, of reiniger de genoemde delen.
Er is een kans dat de auto ergens een foutmelding geeft. De auto rijdt als die loopt verder goed? Dan zou er met de benzine druk niks aan de hand zijn. Reinig je gasklep en bdp sensor maar eens, grote kans dat je probleem dan weg is.
Ja de auto rijdt verder helemaal goed, geen enkel probleem het is alleen het starten. Heb je een handleiding en fotos van hoe ik het stap voor stap kan doen ? Hoe reinig ik die sensor?
Staan diverse topics over op het forum hierover.
Bdp sensor zit met 2 bouten boven op de versnellingsbak geschroefd thv de cilinderkop. Goed reinigen, ook de stekkerverbinding. Even searchen op het forum.
Het gasklephuis is iets ingewikkelder. Deze zit achterop de motor. Maak het luchtfilter los, en daarna de bouten van de klep. Je krijgt het luchtfilterhuis niet helemaal verwijderd. Evt de paravan demonteren.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Mijnmegane van 2005.
Geeft problemen met aanslaan van de motor.
Hebben al een nieuwe krukas sensor incl kabeltjes geplaatst ging poos goed begint nu weer te haperen.als ik er even aan kom doet die het weer.
Iemand oplossing en ervaring hiermee.
Zodra mijn Espace IV 3.5 V6 in R gaat, krijg ik de bekende piep te horen.
Of er iets achter de sensoren staat of niet, het geluid blijft het zelfde.
De bumper dekt de achtersensoren gedeeltelijk af. Waarschijnlijk parkeerschade, er zal iemand dat...
Ik heb een vraag over de sensor die in de cilinderkop zit en de watertemperatuur doorgeeft aan de ECU.
Het gaat om een 16 klepper uit 2003, D4F, zonder airco.
De bedrading is wit, oranje en paars.
Wit levert 5v en komt van ECU, D4
Oranje...
Dag vrienden!
Ik heb vandaag mijn buurman geholpen met zijn Renault Kadjar die niet goed loopt, en de code scanner (goedkoop Chinees ding) gaf een code voor de nokkenas sensor. Die heb ik nu vervangen en start nu ook al beter, maar krijg nog steeds...
Hallo,
Ik heb de melding dode hoek assist reinig sensor . Deze verschijnt elke rit maar verdwijnt ook weer. Ik meerdere malen de sensoren schoon gemaakt, echter zonder het gewenste resultaat.
Is dit uit te lezen (clip/renolink)? Wat kan ik nog...
Ik heb een Megane 1.5 78kw Diesel versie KZ0B06 motorcode K9K G8 met 300K km :D
Onlangs heb ik een nieuwe koppeling in de garage laten plaatsen (de eerste) maar de auto kwam terug met volgende meldingen controleer inspuitsysteem en controleer...