Hi Allen,
Al jaren gefascineerd door de Avantime. Nooit gedacht aan de mogelijkheid er een te kopen. En nu op het punt vàn... Ik kies uit een blauwe diesel van 2003, een blauwe benzine van 2003 of een grijze benzine van 2001 (3 liter versie, van eerste eigenaar, een Renault dealer). Alle drie in de prestige versie, alle drie handgeschakeld.
Wat zijn de punten waar ik bij bezoek en proefrit op moet letten? Ik lees hier en daar dat de diesel niet als een geweldige motor bekend staat, is dat correct? Ik hoor dat er roestproblemen zijn met de daklijsten. Dat sommige auto's vol rammels zitten. Dat er problemen zijn met de bobines van de benzineversie. Dat rubbers aan de ophanging vaak vervangen moeten worden. Dat de GPS problemen heeft. Dat de schokbrekers achter problemen opleveren. Dat het schuifdak niet altijd loopt. Dat de voorstoelen kraken / de elektrische verstelling daarvan nogal eens mankeert. En dat allerlei controlelampjes vaak uitvallen.
Herkennen jullie deze zaken en is er nog meer waar ik op moet letten bij aankoop? Is het correct dat bouwjaar 2001 de meeste gebreken vertoont? Ik besef dat dit brain-picking is, maar ik zou toch graag van jullie ervaring gebruik maken. En vooral van de wetenschap wanneer ik een aangeboden avantime beslist niet moet nemen. Is een km-stand van rond 150.000 voor de 3liter-benzine een probleem als ik er nog lang, redelijk zorgeloos en rond 20K/jaar mee wil rijden?
Zeeer bedankt voor jullie input en goede groet, Pieter den Hollander
Beroep op jullie rijke ervaring - tips bij aankoop
-
avantimelpdh
Topic author - Lid

- Actief als: particulier
-
Arne
- Lid

Re: Beroep op jullie rijke ervaring - tips bij aankoop
Hi Pieter, ik ben niet de grootste ervaringsdeskundige op dit forum, maar ben wel in het bezit van een Avantime privilege 2.2 diesel uit 2003. Eén van de laatsten die dat jaar van de band rolden. Ik rijd er dagelijks mee.
In sommige van je bovenstaande punten herken ik mijn avantime, maar in andere (vooralsnog) totaal niet.
-Roest op de daklijsten?: ja.
-Problemen met de cd wisselaar?: Heeft bij mij nooit 1 cd afgespeeld.
-Maar problemen met de Diesel motor?: Nooit! Voor mijn gevoel is dat blok onverwoestbaar.
Ook het schuifdak werkt perfect en maakt van de Avantime de ideale vakantieauto.
Toen ik een proefrit maakte in deze wagen ben ik er mee naar een Renault garage gereden, heb een van de monteurs 20 euro fooi gegeven, en gevraagd of hij deze op de brug wilde zetten en na wilde kijken. Maar dit zou je eigenlijk bij iedere 2e hands auto moeten doen waarvan je de aankoop overweegt.
Lampjes in het dashboard die wel of niet uitgaan, of sensoren die piepen?: Ik heb er nog weinig last van gehad, maar het kan natuurlijk altijd. Zoals bij iedere auto die in de afgelopen 10 jaar is gebouwd.
De gps werkt prima maar is een beetje gedateerd in gebruiksgemak.
Persoonlijk vind ik grijs de sufste uitvoering die je van een Avantime kan krijgen, maar dat terzijde
Veel succes met beslissen! Laat even weten wat het is geworden.
mvg, Arne
In sommige van je bovenstaande punten herken ik mijn avantime, maar in andere (vooralsnog) totaal niet.
-Roest op de daklijsten?: ja.
-Problemen met de cd wisselaar?: Heeft bij mij nooit 1 cd afgespeeld.
-Maar problemen met de Diesel motor?: Nooit! Voor mijn gevoel is dat blok onverwoestbaar.
Ook het schuifdak werkt perfect en maakt van de Avantime de ideale vakantieauto.
Toen ik een proefrit maakte in deze wagen ben ik er mee naar een Renault garage gereden, heb een van de monteurs 20 euro fooi gegeven, en gevraagd of hij deze op de brug wilde zetten en na wilde kijken. Maar dit zou je eigenlijk bij iedere 2e hands auto moeten doen waarvan je de aankoop overweegt.
Lampjes in het dashboard die wel of niet uitgaan, of sensoren die piepen?: Ik heb er nog weinig last van gehad, maar het kan natuurlijk altijd. Zoals bij iedere auto die in de afgelopen 10 jaar is gebouwd.
De gps werkt prima maar is een beetje gedateerd in gebruiksgemak.
Persoonlijk vind ik grijs de sufste uitvoering die je van een Avantime kan krijgen, maar dat terzijde
Veel succes met beslissen! Laat even weten wat het is geworden.
mvg, Arne
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
avantimelpdh
Topic author - Lid

Re: Beroep op jullie rijke ervaring - tips bij aankoop
Dank Arne,
voor je informatieve reply. Grijs de dufste kleur - hartelijk mee eens. Ik val op die felblauwe. Maar die grijze staat bij een heel betro…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
voor je informatieve reply. Grijs de dufste kleur - hartelijk mee eens. Ik val op die felblauwe. Maar die grijze staat bij een heel betro…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 17 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Aankoop Austral Full Hybrid Esprit Alpine 200
door Rvr1809 » 28 dec 2025 11:35 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 0
Weergaves: 281 -
Laatste bericht door Rvr1809
28 dec 2025 11:35
-
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 815 -
Laatste bericht door Mayn
29 apr 2025 18:33
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 2027 -
Laatste bericht door rteske
30 apr 2025 12:22
-
-
Soms opmerkelijk gevoel in gaspedaal bij bochten
door KDrive » 01 mei 2025 13:01 » in Renault 5 Z.E. -
Reacties: 5
Weergaves: 1206 -
Laatste bericht door KDrive
14 mei 2025 23:05
-
-
-
Espace IV 3.5 V6 achteruitrij sensor blijft piepen bij achteruitrijden.
door ingrid-2000TSE » 02 mei 2025 14:48 » in Elektronica Espace IV -
Reacties: 1
Weergaves: 543 -
Laatste bericht door mechanic
02 mei 2025 18:59
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 665 -
Laatste bericht door Jeroen1970
31 mei 2025 12:04