Bezineklep slot?
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Bezineklep slot?
Hallo iedereen,
Ik ben Jakob en sinds kort in het bezit van een Laguna 2.0L 16V IDE Initiale uit 2003. Het is een prachtige wagen met veel snufjes. Daar heb je echt wel het boekje voor nodig om alles eruit te halen wat erin zit.
Wat me opviel is dat de benzineklep niet vergrendeld is. De benzindedop heeft ook geen slot. In het boekje vind ik hier geen info over.
Mijn vraag is dan ook: klopt het dat de benzineklep niet op slot kan?
Toen we de auto kochten lag er in het dashboard kastje een besteld onderdeel (op het doosje stond 'klep slot'), ik vroeg de garagehouder ernaar en hij zei dat dit een artikel is om de banden mee los te maken. Op een of andere manier denk ik toch dat het te maken heeft met de benzineklep, er kan ook een stekkertje in.
Wellicht weet iemand van jullie het!
Mvg,
Jakob
Ik ben Jakob en sinds kort in het bezit van een Laguna 2.0L 16V IDE Initiale uit 2003. Het is een prachtige wagen met veel snufjes. Daar heb je echt wel het boekje voor nodig om alles eruit te halen wat erin zit.
Wat me opviel is dat de benzineklep niet vergrendeld is. De benzindedop heeft ook geen slot. In het boekje vind ik hier geen info over.
Mijn vraag is dan ook: klopt het dat de benzineklep niet op slot kan?
Toen we de auto kochten lag er in het dashboard kastje een besteld onderdeel (op het doosje stond 'klep slot'), ik vroeg de garagehouder ernaar en hij zei dat dit een artikel is om de banden mee los te maken. Op een of andere manier denk ik toch dat het te maken heeft met de benzineklep, er kan ook een stekkertje in.
Wellicht weet iemand van jullie het!
Mvg,
Jakob
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 09 jan 2018 21:56
benzineklepslot
Hallo,heb zelf een laguna uit 2002 aut,als je met de keycard de auto op slot doet is het benzineklepje meteen vergrendeld door een pennetje.
grtn VB
grtn VB
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
- Actief als: particulier
Als je met de sleutelkaart de auto op slot doet terwijl het klepje open staat moet je dit pinnetje zien uitschuiven en weer inschuiven als je hem ontgrendelt. Zo niet, dan is het motortje vd klepvergrendeling overleden.
Heb ik ook gehad, kreeg de klep niet meer open want pinnetje zat uitgeschoven.
Zit gelukkig een handbediening in de koferruimte, rechts aan de zijkant achter de bekleding.
Dus mogelijk dat dat onderdeel wat je hebt gevonden, een nieuw motortje is
Motortje was bij mij zo vervangen, kan je waarschijnlijk ook zelf doen als je er 1 vd sloop haalt. Ik had echter nog garantie, dus laten doen.
Heb ik ook gehad, kreeg de klep niet meer open want pinnetje zat uitgeschoven.
Zit gelukkig een handbediening in de koferruimte, rechts aan de zijkant achter de bekleding.
Dus mogelijk dat dat onderdeel wat je hebt gevonden, een nieuw motortje is

Motortje was bij mij zo vervangen, kan je waarschijnlijk ook zelf doen als je er 1 vd sloop haalt. Ik had echter nog garantie, dus laten doen.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
-
Bedankt voor de reacties!
Je kunt hem zo open drukken ook als de auto op slot is. De vergrendeling die er hoort te zitten werkt dus idd niet. Het pootje in de klep zit er nog wel m.a.w. geen braakschade.
Het onderdeel zou heel goed een nieuw motortje kunnen zijn er zit ook een pen aan. Ik zal morgen es in de kofferruimte gaan kijken achter de bekleding. Wellicht kan ik het onderdeel dan zelf vervangen.
Je kunt hem zo open drukken ook als de auto op slot is. De vergrendeling die er hoort te zitten werkt dus idd niet. Het pootje in de klep zit er nog wel m.a.w. geen braakschade.
Het onderdeel zou heel goed een nieuw motortje kunnen zijn er zit ook een pen aan. Ik zal morgen es in de kofferruimte gaan kijken achter de bekleding. Wellicht kan ik het onderdeel dan zelf vervangen.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
@ Jakob, Doe eens het volgende open de auto met je AB, open het klepje, sluit nu de auto met je AB, komt het pennetje nu tevoorschijn ? Ja, dan werkt het motortje goed. Nee, dan motortje vervangen via de kofferruimte.
Als je het klepje open doet zit er een "oogje" waar het pennetje in komt om hem te sluiten, zit dat er nog, Nee, dan moet je de klep vervangen, lastig met de kleur, en prijzig bij de Dealer. SUC6
Als je het klepje open doet zit er een "oogje" waar het pennetje in komt om hem te sluiten, zit dat er nog, Nee, dan moet je de klep vervangen, lastig met de kleur, en prijzig bij de Dealer. SUC6
Hide post links |
-
- Global Moderator
Volgens mij had hij al geconstateerd dat het motortje overleden is 

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
-
- Global Moderator
Dat hangt ervan af hoe handig hij is
Blijkbaar zwak punt die motortjes
Maar goed, bij elke keer op slot doen gaan ze natuurlijk ook mee, dus vroeg of laat begeven ze het

Blijkbaar zwak punt die motortjes

Maar goed, bij elke keer op slot doen gaan ze natuurlijk ook mee, dus vroeg of laat begeven ze het
Hide post links |
-
- lid
Het brandstof klepje waar de pin van het motortje in valt is gewoon zwart.WillemS schreef: Als je het klepje open doet zit er een "oogje" waar het pennetje in komt om hem te sluiten, zit dat er nog, Nee, dan moet je de klep vervangen, lastig met de kleur, en prijzig bij de Dealer. SUC6
Op de brandstof klep word een kapje geschoven.
Allen dat losse kapje is in de kleur.
En die kan gewoon over gezet worden.
Hide post links |
-
Het ´oude´ slot werkt nog, het stekkertje lag eruit. Het slot ontgrendeld niet tenzij je de benzineklep een beetje aandrukt. De vorige eigenaar dacht waarschijnlijk dat hij kapot was en heeft hem in de ontgrendelde stand ontkoppeld. De handbediening is er nu wel afgebroken en ik wil hem daarom alsnog gaan vervangen omdat ik toch een nieuw slotje heb (dat onbekende onderdeel is idd een nieuw slot).
@ WillemS, hoe krijg ik het slot eruit en de nieuwe er weer in? In een kwartier (of langer, dat maakt niet uit)?
Ik heb achterin de kofferbak dat kunstof plaatje eruit gehaald, dan zie ik het slot. Vanaf hier kun je het stekkertje eruit halen. Maar het slot zelf lijkt door de beplating te steken en daarachter met een moer vast te zitten. Dit onder andere n.a.v. hoe het nieuwe slot eruit ziet. Moet ik de bekleding weghalen of het via de buitenkant ontmantelen?
Wie heeft ervaring met het vervangen van het benzineklep slot?
@ WillemS, hoe krijg ik het slot eruit en de nieuwe er weer in? In een kwartier (of langer, dat maakt niet uit)?
Ik heb achterin de kofferbak dat kunstof plaatje eruit gehaald, dan zie ik het slot. Vanaf hier kun je het stekkertje eruit halen. Maar het slot zelf lijkt door de beplating te steken en daarachter met een moer vast te zitten. Dit onder andere n.a.v. hoe het nieuwe slot eruit ziet. Moet ik de bekleding weghalen of het via de buitenkant ontmantelen?
Wie heeft ervaring met het vervangen van het benzineklep slot?
Hide post links |
-
- lid
Je moet de wielkuip demonteren.
En dan zul je een bout los kunnen draaien die om het slotje zit.
Je kunt het best even het wiel demonteren.
En dan zul je een bout los kunnen draaien die om het slotje zit.
Je kunt het best even het wiel demonteren.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-