dashboard (boordcomputer) problemen

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Gebruikersavatar

renaultpiloot
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2013 21:47
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door renaultpiloot »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Even een reactie op het vorig bericht
In 2012 heb ik hetzelfde gedaan als MBR. Ik had een goede soldeerbout en heb onder vergrootglas gesoldeerd. Op één device waren haarscheurtjes te zien. Na het solderen werkte alles perfect.
In juni dit jaar begon het opnieuw. Eerste dag reset van teller en 's avonds gehele dashboard zwart.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Het jammerlijke aan "Do it yourself" klusmethodes waarvan de kennis vernomen is op het internet via Google of YouTube, concludeert vaak dat de "reparatie" geen stand houd.
We krijgen steeds vaker instrumentenpanelen van klanten die het eerst zelf geprobeerd hebben te repareren maar waar het van kwaad tot erger is gegaan.

Wat we zoal tegenkomen zijn; gecrashte software, weggebrande printbaan sporen door het plaatsen van verkeerde componenten, componenten die verloren zijn gegaan omdat het solderen van SMD componenten een nauwlettende techniek vereist, Onherstelbaar beschadigde displays als gevolg van het "terugklappen/wegklappen" enz.

In de meeste gevallen kunnen we het dan wel weer allemaal herstellen ook al hebben we er meer werk mee en kunnen we alsnog het instrumentenpaneel redden van de ondergang, maar soms is er zoveel aan "geprutst" en "geklungeld" dat het instrumentenpaneel niet meer te redden is.
En dit is allemaal te wijten aan onkunde :doh:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

anne57
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2013 00:27
Actief als: particulier
Locatie: Emmer-Compascuum

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door anne57 »

Hoi,

mijn Scenic uit 2005 vertoond dezelfde kuren, eerst klokje op 00:00, nu een zwart display.
Ik ga toch eerst even proberen of het solderen van de 1R0's uitkomst biedt, en anders stuur ik 'm waarschijnlijk ter reparatie op naar Limburg. Heb daar zoveel goeie verhalen over gelezen, en opsturen behoorde volgens mij ook tot de mogelijkheden.
Ik woon zelf vlakbij Emmen (Drenthe) dus op en neer rijden is eigenlijk geen optie.

Dus Demi, misschien bel ik je nog,...

Anne

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

naminator0007
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2013 19:50
Actief als: particulier

Re: snelheidsmeter en km teller werken niet valt uit????

Bericht door naminator0007 »

hallo beste renault experts, ik heb een probleem ,

mijn snelheidsmeter (km teller) vallen geregeld uit springt dan onder rijden op nul hierdoor staat mn km stand ook stil ,
even later gaat hij weer aan en dan weer uit , denk aan een sensor, mn auto is een renault grand espace van 1998 2.0 uitvoering.
wie o wie kan mij helpen ,


grtjes danny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

aina
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2013 22:07
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door aina »

Onze Renault Scenic Privilege is nieuw aangeschaft in 2005, kostte 37.200 euro. In 2007 gingen we op vakantie en na 200 meter te hebben gereden hadden we een complete dashboard blackout. AMWB kon dit verhelpen door het vervangen van een zekering.

Hierna hadden wij herhaaldelijk problemen met de electrische ramen die niet werkten en viel tijdens onze vakantie in 2009 naar Spanje de airco volledig uit. De dealer in Spanje kon ons vertellen dat de condensor kapot was. Gelukkig kon hij voor 20 euro gas bijvullen, waarmee we de hele vakantie en terugreis toch nog koelte in de auto hadden. Thuis naar de dealer, Kerkhof en Visscher in Rotterdam, die een prijsopgave gaf van 850 euro. Bij een erkende aircoreparateur hebben we de auto laten maken voor 300 euro met garantie. Daarna geen problemen meer gehad met de airco.
Het probleem met de ramen bleef zich herhalen, ook nadat Renault de auto teruggehaald had voor controle van de ramen. Achteraf bleek dat de controle bestond uit het drukken op de knopjes om te zien of de ramen werkten. Om 2 ramen daarna onder garantie gerepareerd te krijgen, omdat ze niet meer open gingen, hebben we veel moeite moeten doen en werd ook pas gedaan na overleg met de importeur.

Het uitvallen van het dashboard gebeurde weer toen wij in februari 2013 een paar dagen op vakantie gingen. De auto startte niet meer en het dasboard bleef zwart. Weer pechhulp erbij die de auto aan de praat kreeg, maar het dashboard bleef zwart. Snel naar Renault, waar men een stekkertje achter het dashboard vastzette en alles het weer deed.

Voor de 3e keer gebeurde het recent in oktober 2013. Weer kreeg pechhulp de auto aan de praat en is de auto naar de Renault dealer gebracht. De accu laadde niet meer op en moest vervangen worden, terwijl deze pas 2 jaar oud was. Een nieuwe accu, de 3e dus, werd geplaatst en de week erop stond de auto weer met een lege accu en een zwart dashboard. De geschiedenis herhaalde zich en de dealer vertelde ons dat er een compleet nieuw dashboard met computer in moest om het probleem te verhelpen. Kosten ruim 800 euro.

Om hierover in gesprek te gaan met de manager, heeft men mijn man 4 uur laten wachten om uiteindelijk te horen dat de auto geen garantie meer had en hij contact kon opnemen met de klachtenlijn van Renault. Ik heb een klacht ingediend. Na 14 dagen niets gehoord te hebben uiteindelijk zelf maar gebeld. Overigens werd ik keurig te woord gestaan.
We komen in aanmerking voor de coulanceregeling, de garantie is wel verlopen, maar omdat onze auto weinig kilometers heeft gemaakt (58.000) en altijd in onderhoud is geweest bij de Renault dealer zijn ze bereid om 70% van de kosten voor hun rekening te nemen. Op mijn vraag wat de garantie te maken heeft met een defect dat blijkbaar bij dit model lijkt te horen en dus een bekend probleem is waarbij de fout in de fabricage zit, antwoordde men dat zij daarom ook besloten hadden om dit probleem alsnog onder de coulanceregeling te laten vallen. De dealer was inmiddels op de hoogte gesteld.

Contact met de dealer opgenomen en daar kon men nog niet precies zeggen wat de reparatie in totaal zou gaan kosten. Ook kunnen wij pas volgende week donderdag terecht, terwijl we al 3 weken met dit probleem zitten en de auto liever niet rijden met een zwart dashboard.

Omdat we op dit forum hebben gelezen dat er een goede reparatie mogelijk is door Demi voor 135 euro en 24 maanden garantie (Renault dealer 1 jaar), heeft mijn man met Demi contact gezocht. Hij kan daar al aanstaande zaterdag terecht. Omdat ons vertrouwen in de Renault Dealer, Kerkhof en Visscher in Rotterdam volledig weg is, overwegen wij nu om de reparatie bij Demi te laten doen. Sneller, vakkundig(er) en goedkoper met 2 jaar garantie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

@ aina » Wo Okt 16, 2013 10:47 pm


Tja uw Scenic heeft ondanks de lage Km stand al een aantal kenmerkende en standaard defecten vertoond waar de Scenic II mee te kampen heeft.
En dan is het nog eens dat bij de Dealer het niet altijd bekend is dat het om standaard defecten gaat en dat er vaak lukraak vervangen word zonder de oorzaak aan te pakken.

Maar ik zal er zorg voor dragen dat uw instrumentenpaneel correct gerepareerd word :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

aina
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2013 22:07
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door aina »

Uiteindelijk hebben we toch gekozen om op het aanbod van Renault in te gaan. Dit omdat Renault de boel volledig heeft vrnieuwd en wij zelf 255 euro moesten bijleggen. De rit naar Demi en de reparatiekosten zouden niet veel in het totaal schelen, plus dat de boel nu vernieuwd is met garantie. In ieder geval doet alles het nu weer. We gaan nog wel een brief schrijven naar Frankrijk, omdat we het eigenlijk te gek voor woorden vinden dat we zoveel ellende hebben met deze auto. Demi in ieder geval bedankt voor je reactie en mocht in de toekomst de nood weer aan de man zijn en de garantie verlopen, we weten je nu te vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

aina schreef:De rit naar Demi en de reparatiekosten zouden niet veel in het totaal schelen, plus dat de boel nu vernieuwd is met garantie.
Het voordeel dat u had gehad bij een reparatie bij ons is dat u dan 12 mnd. lager garantie had gehad :wink: t.o.v. de Dealer waar u maar èèn jaar garantie heeft gekregen :thumb:

Het voornaamste is dat het allemaal weer gemaakt is :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

krikkybilly
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2013 10:01
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door krikkybilly »

eerder deze week gebeld naar Demi en vandaag reeds een afspraak gehad. Was wel een eindje rijden, volledig zonder paneel, want het mijne was helemaal dood. Afspraak om 16u, was er rond 15u45, de mannen zijn direct aan de slag gegaan terwijl ik een wandelingetje heb gemaakt in en rond Stevensweert. Een goei uurtje later was alles klaar, paneel werkt weer zoals het moet, alle foutmeldingen zijn uit het systeem gehaald en dat alles voor 135 euro + twee jaar garantie. Ik kan hun service in alle geval alleen maar aanraden. En die 300km die ik ervoor heb gereden was het dubbel en dik waard.

Bedankt mannen, ik hoop jullie niet meer nodig te hebben, maar anders weet ik zonder twijfel waar naartoe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Richard1969
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2013 13:30
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Richard1969 »

Helaas heeft ook mijn Espace III uit 1998 hetzelfde probleem; het begon met een heel af en toe wegvallend dashboard (display werd donker, maar werkte nog wel); met tussendoor een af en toe brandend airbag storings lampje en een brandstof niveau aanduiding die af en toe heen en weer schommelt tussen helemaal leeg (ook al had ik net getankt) en het daadwerkelijke brandstofniveau tot aan een kilometerteller die spontaan op 0 springt. De garage vermoedde losse contacten en heeft er al eens naar gekeken (aanluitingen van de airbags) en toen ik vorig jaar voor de APK moest deed het euvel zich niet voor (zul je net zien) en heb ik het maar laten gaan...Een naar nul springende kilometer teller rijdt al wat ongemakkelijk en een schommelende brandstofniveau aanduiding helpt ook niet echt, maar nu sinds een week licht het dashboard niet meer op; alles blijft donker, ook al zie je wel dat er informatie wordt weergegeven (als er zonlicht op de display valt) tijdens het rijden. Is dit hetzelfde euvel als waar alle voorgaande posters last van hebben?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

kawaspider
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2013 16:51
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door kawaspider »

hoi ben nieuw hier maar heb ook hetzelfde probleem ;-(

Denk dat ik eens dringend een afspraak moet maken bij demi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

kawaspider schreef:hoi ben nieuw hier maar heb ook hetzelfde probleem ;-(

Denk dat ik eens dringend een afspraak moet maken bij demi
Ja als je mij wilt bereiken dan kan dat via een [pb] of via 0630463996 :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rich69
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2009 09:43

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door rich69 »

Ik heb je een pb-tje gestuurd, Demi 8) Ik hoor wel wanneer je tijd hebt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Monica Hoogmoed
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2013 18:32
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Monica Hoogmoed »

Vorige week een Renault Megane Scenic uit 2003 gekocht. Heerlijke auto, maar ook het probleem dat de boordcomputer de tijd en overige gegevens niet onthoud. Door google op dit forum terecht gekomen en na alle lofzangen over Demi in Stevensweert gelezen te hebben deze heren gebeld en een afspraak geregeld. Geen idee of er echt een storing is of dat het aan mijn onkunde met boordcomputers ligt, maar ik vind het wel een veilig idee om alles even uitgelezen te hebben voor een eerlijke prijs.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Lifesg88d
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2013 20:22
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Lifesg88d »

Ik heb hetzelfde probleem als de leden hier voorheen, mijn dashboard begint te knipperen en geeft af en toe storingen aan. Ook hoor je een aanhoudende piep geluid uit of achter de dashboard vandaan zodra je instapt. Wanneer de auto gestart is dan hoor je het niet meer. Verder werkt het klokje en de kilometerstand teller niet naar behoren, bij elke keer auto starten staat alles weer op 0.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat er precies aan de hand is met de dashboard?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Monica Hoogmoed
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2013 18:32
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Monica Hoogmoed »

<edit: onnodige quote (bovenstaand bericht) verwijderd>

Waarschijnlijk staat jouw dashboard ook op het punt van crachen. Ik had dit probleem ook vanochtend begonnen alle waarschuwingslampjes te branden. Een spoedafspraak bij Demi gemaakt, waar we vanavond om 19:00 uur nog terecht konden. Toen ik de auto startte was alles zwart. De tomtom aangesloten om in elk geval te kunnen zien hoe hard ik reed, zijn we naar Demi gegaan. Hij heeft alles vakkundig verholpen, storingen uitgelezen en met 2 jaar garantie op zak, zijn we weer vertrokken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

123darts
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2013 20:10
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door 123darts »

Is er iemand in de buurt van Lelystad die dit probleem ook goedkoop kan maken? want die van mij doet ook niks meer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

123darts
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2013 20:10
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door 123darts »

dank je racker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

kawaspider
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2013 16:51
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door kawaspider »

Ok, ik heb een [pb] naar demi gestuurd, hopelijk is de miserie met het display spoedig verholpen :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

johnneman
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2013 08:51
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door johnneman »

MIjn Display ging helaas ook kapot. Beeld viel steeds weg en alles was zogenaamd in storing.

Eerst even wat laten proberen (aan de hand van wat info op internet) door iemand die wel met een soldeerbout overweg kon gaan. Helaas hielp dat niet. Ik moest direct weer terugdenken aan het bericht van Demi waarin hij aangaf dat mensen eerst zelf altijd gingen knutselen :( en dat dit meestal niet hielp..

Toen maar even met die beste meneer gebeld en en het display vervolgens opgestuurd :D Op een woensdag verstuurd en dinsdag zat het scherm weer in de Scenic.

Heb in de tussentijd gewoon met de auto gereden :) kon niet zo snel vinden dat het slecht zou zijn. Even een appje op m'n phone gezet waarmee ik de snelheid kon aflezen.. regelmatig tanken en bewust de knipperlichten uit/aan doen (daar heb je ook geen indicatie meer van natuurlijk).

Al met al ben ik erg tevreden, ook over de afhandeling. Heb sindsdien al weer rond de 400km zonder problemen kunnen rijden. Thanks dude!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

kawaspider
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2013 16:51
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door kawaspider »

Net terug thuis van stevensweert en moet eerlijk zeggen het is een dikke aanrader bij peter en demi :thumb: :thumb: :thumb: super vriendelijk ontvangen en snel geholpen :dance: :dance: Bij deze voeg ik me bij de fanclub ;-)
Nogmaals bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

just_me
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2014 13:11
Actief als: particulier
Locatie: Landgraaf

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door just_me »

Hallo,

Ik ben net nieuw hier en heb sinds een paar weken een megane uit 2003, 2.0 16v!
Ook ik heb problemen met mijn dashboard. Toen ik de auto kocht werkte het display niet waar normaal de tijd,graden en radiogegevens staan aangegeven. Er zat tevens ook geen radio in toen ik hem kocht.
Met veel moeite heb ik een originele radio weten te krijgen voor mijn auto met code en al. Toen ik de radio aansloot moest ik dus een code gaan invoeren om hem te activeren. Ik heb het deel van het dashboard los gehaald waar het betreffende display zich bevind.
Toen zag ik dus dat de stekker los lag en dacht: oh gelukkig is het dat, dus dat is zo opgelost. Ik heb de stekker ingeplugd en het display werkte meteen. Na 1 min begon hij al een beetje te knipperen en viel de helft weg en dan deed hij het wel weer gewoon.
Ik probeerde snel de code in te voeren van de radio maar dit was niet mogelijk via mijn stuurwielbediening. Ik kreeg alleen de 1 of de 9 ingevoerd en via de radio zelf wilde hij helemaal niet reageren op het display. Na een aantal minuten gingen ineens mijn ruitenwissers aan en mijn alarmlichten en had ik spontaan kortsluiting. De accu was namelijk ook meteen volledig leeg getrokken. Ik heb het display weer losgekoppeld en de auto doorgestart. De auto werkt nu weer prima en zonder problemen, zolang ik mijn display maar niet aansluit. De radio heb ik nog in een andere auto getest en daar werkte hij naar behoren dus daar ligt het niet aan.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen of wie mij daarmee kan helpen? de rest van de electronica werkt gewoon naar behoren, op het raam van het rechter portier na dan!
Renault megane 2.0 16v privilege deluxe uit 2003!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marcel vdL
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2013 09:03
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Marcel vdL »

Demi in Stevensweert zou ik maar eens bellen. Ik denk dat die je wel kan helpen.... Even naar boven scrollen voor zijn telefoonnummer. Mij heeft hij in 2012 snel, tegen een redelijke prijs, prima geholpen. Bij mijn Scenic werkt alles sindsdien nog steeds prima!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

johnneman
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2013 08:51
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door johnneman »

Hoi just_me,

Ik had mijn display ook stuk (zie hierboven) en dit is goed gefixt door Demi. Echter kreeg ik tegelijkertijd meer problemen! Waaronder: ruitenwissers die spontaan heen en weer gingen, er werd vanzelf geprobeerd de deuren van het slot te halen terwijl deze niet op slot waren, stadslicht wou soms niet uit als ik de auto uit zette.. en nog wat kleinigheid.

Al die dingen heb ik laten oplossen door mijn boordcomputer te laten vervangen, 500 euro verder..

Ik lees dat jouw routewissers ook vanzelf heen en weer gaan. Ik hoop niet dat je in hetzelfde schuitje zit als waar ik in zat :)

Daarnaast heb ik nu nog het probleem dat er op het scherm staat 'handrem controleren', dat schijnt nu bij mij alleen nog opgelost te kunnen worden door het mechanische gedeelte v/d handrem te vervangen (600 euro)..

Al die drie mankementen binnen drie weken tijd... toeval?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

johnneman schreef: Echter kreeg ik tegelijkertijd meer problemen! Waaronder: ruitenwissers die spontaan heen en weer gingen, er werd vanzelf geprobeerd de deuren van het slot te halen terwijl deze niet op slot waren, stadslicht wou soms niet uit als ik de auto uit zette.. en nog wat kleinigheid.

Al die dingen heb ik laten oplossen door mijn boordcomputer te laten vervangen, 500 euro verder..
Naar mijn weten is het instrumentenpaneel wel een rekeneenheid maar regelt hij niks. Het is immers een weergavebord van de instrumenten en geeft weer wat hem verteld word

Bedoelt u met "boordcomputer" dat de BSI is vervangen. Dit is namelijk de rekeneenheid die alles regelt en de commando's geeft voor b.v. verlichting of vrijgave start blokkering of ruitenwissers enz..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

just_me
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2014 13:11
Actief als: particulier
Locatie: Landgraaf

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door just_me »

Hoi johnneman,

Die problemen had ik alleen op het moment dat ik dat display aansluit!
Nu ik hem heb losgekoppeld doet alles het gewoon naar behoren. Dus ik denk dat mijn probleem zich bij het display bevind wat dan tevens ook voor kortsluiting zorgt.
Ben echt blij als het eindelijk opgelost is en ik kan genieten van muziek in mijn auto.
In ieder geval bedankt voor je reactie en ik hoop idd dat ik niet zoveel kwijt zal zijn als jij.
Renault megane 2.0 16v privilege deluxe uit 2003!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

johnneman
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2013 08:51
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door johnneman »

Demi; dan denk ik inderdaad dat het BSI vervangen is.. ik heb er niet zoveel verstand van maar ik kan me ook niet wat anders voorstellen (wat er vervangen is)

Dus tsja ik kreeg alles in 1 keer.. eerst met het display, en direct daarna (en ook tijdens dus) met het BSI en de melding 'handrem controleren'. Ik zou dan zeggen dat het defecte display de rest heeft veroorzaakt :) maarja wie ben ik hehe

Ik hoop 't allerbeste voor je just_me :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Denk dat het voor just_me slecht uitpakt. hij vertelde mij via mail dat hij ook last heeft van water overlast in de auto :shock: wat ook zichtbaar is aan de bijrijders kant en klaagt over "zeik natte vloermat" :doh:

Ik denk dat dit de oorzaak is van de door hem genoemde problemen. Water en kabelbomen en rekeneenheden gaan niet goed samen :snooty:

De radio die hij heeft is canbus gestuurd, dus de comando's lopen via de BSI en als die nu net getroffen is door water dan kan dit de oorzaak zijn dat hij die vreemde storingen heeft zodra hij de radio activeert.

Het vergt veel tijd en kennis als je dit allemaal wilt oplossen en repareren, want wat is er allemaal getroffen door het water.

Ik hoop voor hem dat het allemaal meevalt :pray:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mrtinus
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2014 09:30
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door mrtinus »

Woensdag viel het display uit van mijn Grand Scenic 2004. Via het Renaultforum kwam ik bij Demi. Voor vrijdag een afspraak gemaakt en binnen een uur was het probleem verholpen. Ook de kilometerstand weer naar de originele stand terug gezet. Al met al zeer tevreden over de service en kosten bij Demi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

just_me
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2014 13:11
Actief als: particulier
Locatie: Landgraaf

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door just_me »

Hallo,

Ik ben samen met een goede vriend(automonteur) bezig geweest aan mijn auto bij hem in de garage. De paravanen waren idd verstopt en we hebben dit probleem verholpen. We hebben de auto in de gargae laten staan met een kachel erin en de ramen open. De auto is goed gedroogt en nergens nat meer. Vervolgens is hij stekkers gaan controleren en heeft stekkers aangetroffen met oxidatie. Deze heeft hij toch schoon gekregen en na wat werk functioneerd het display en kan ik de radio aansluiten zonder problemen. De stuurwielbediening werkt ook weer naar behoren, dat was voorheen niet het geval. Na het aansluiten van radio en display geven deze ook geen kortsluiting meer.
Het enige probleem dat ik nu nog heb is: Mijn display geeft niet alles optimaal weer. Je ziet de temperatuur maar voor de helft en andere gegevens ook. Zal dat dan aan een kapot display liggen?
En als ik de code van mijn radio invoer geeft hij na bevestiging ERROR aan. Iemand enig idee hoe dit kan? Het is volgens degene die mij de radio heeft verkocht de juiste code. Deze staat namelijk ook met dikke stift op de radio geschreven.
Ik ben blij dat nu weer alles naar behoren functioneert. Ik zou alleen graag nog de radio werkend willen hebben en dan eventueel mijn display willen vervangen.

Groeten
Renault megane 2.0 16v privilege deluxe uit 2003!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

eelco1959
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2014 14:17
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door eelco1959 »

Goedendag, Ik heb het forum eeen bezoek gebracht sinds donderdagnacht ging bij mij het klokje op 00.00 en dag dagteller ook zoals bij zovelen. Vrijdag naar de dealer geweest en bleek dat mijn accu defect was, dus een nieuwe erin en het probleem was opgelost, dacht ik Zaterdag naar Amstelveen geweest niets aan de hand op de heen reis maar op de terugreis klokje op 00.00 dagteller ook alle lampjes op het daschbord (de waarschuwing en controle ) lichten even op daarna 1:30 achtereen naar huis gereden en geen last verder meer.

Heb ik nu het zelfde probleem als veel van mijn voorgangers, het dashbor gaat nog niet op donker of uit, want als ik het allemaal zo lees zijn de kosten in de garage hoog en hier word gesproken met lof over Demi te Stevensweerd om zulke zaken te repareren.

Wie kan mij hier een passend antwoord op geven.

Ik zag dathet tel nummer van Demi 06-304633996 s hoop dat dat de goede is.

Alvast bedankt

E van Zanten
Meppel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

eelco1959
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2014 14:17
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door eelco1959 »

En toen werd het dashbord gewoon zwart, maandags peter gebeld en voor de dinsdag een afspraak gemaakt in Stevensweert.

In een woord perfect, voor ons een eind rijden maar met de kosten van de reparatie en een volle tank bezine was dit wel waard om te doen, gezien reparatie door de dealer behoorlijk kan oplopen.

Dus mocht er iemand ook problemen krijgen is dit adres een goede aanrader voor dit probleem

Bedankt Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jacob44
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2014 10:16
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door jacob44 »

Ik heb ook een probleem waarvan ik denk dat het een computer probleem is. Het betreft een Renault Grand Scenic type III, van oktober 2009. Gekocht september vorig jaar. In december j.l trad het probleem voor het eerst op. Het begon met een hele serie storingsmeldingen kort na de start: ABS, parkeerrem, stuurbekrachtiging, airbag, wielsensoren, die zouden allemaal niet meer werken. En een stop! op het dashboard. Aan de kant gezet, motor proberen uit te zetten, lukte niet, licht uit , lukte ook niet. ANWB gebeld. Die was er gelukkig snel. Heeft accuklemmen losgemaakt en met elkaar kortgesloten om computer te resetten. Daarna startte die weer en was alles weer normaal. Probleem kwam wel eens vaker voor zei hij, en er was niet veel aan te doen.
Afgelopen maandag trad het probleem weer op, begon weer hetzelfde met allerlei storingsmeldingen. Weer gereset via de accuklemmen, maar na het starten trad het probleem direkt weer op met dezelfde storingsmeldingen als bovengenoemd. Toch weggereden, ondanks het STOP teken op het dasboard. Reed normaal, alleen de stuurbekrachtiging werkte wat minder (dus zwaarder sturen). Na een paar km werd het dasboard compleet zwart, maar auto bleef normaal bestuurbaar. Direkt naar de garage gereden, een renault dealer. Die zijn nog steeds opzoek naar wat er mis is, maar kunnen nog niet echt iets vinden. Dit soort problemen komen volgens dit forum vaker voor, maar zouden in type III opgelost moeten zijn. In deze auto is het dus al in zijn 4e jaar opgetreden. Mijn vraag is : zijn er nog meer Scenic III rijders met dit probleem, en nog belangrijker: heeft iemand een oplossing (behalve een nieuwe computer)?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VincentdeGraaf
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2014 11:29
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door VincentdeGraaf »

Goedemorgen,

Hier nog een Renault Scenic rijder met precies hetzelfde probleem.
De Dealer wilde mij 780 euro rekenen voor een nieuw dashboard waar 0 km op stond (dag NAP :cry: ).

Na wat zoeken ben ik bij een bedrijf in Zeist uitgekomen (www.renault-reparatie.nl),
dit was voor mij makkelijker ivm met de afstand en de kosten vielen heeeeeel erg mee.

Deze jongens hebben me perfect geholpen,
ik rij weer met een prima werkend dashboard rond ( dag Renault! )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lagerwaard
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 129
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:12
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door lagerwaard »

wat bedoel je de kosten vielen mee?
De één vindt 500 euro weinig en de ander vindt 100 euro te veel ?
zet gewoon de prijs er bij .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VincentdeGraaf
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2014 11:29
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door VincentdeGraaf »

Oh sorry maar dacht dat het anders onder reclame maken valt,
veel forums houden daar niet van.

Ik was voor de reparatie 110 euro kwijt.

Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht