De eerste kilometers

Verwijderd 15866

Re: De eerste kilometers

Bericht door Verwijderd 15866 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik vind de automaat in de Captur ook erg fijn, bevalt me zelfs beter dan de CVT in mijn vorige Scenic III.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 08 jul 2017 23:31
Actief als: particulier

Bericht door TCe120ECD »

@Lugtenburg, fijn te weten dat de Captur bevalt, m.n. de automaat. Komt dit misschien omdat het een dubbele koppeling heeft. Ik vond het ook plezierig schakelen tijdens de proefrit. Mijn huidige auto heeft is een vol automaat, maar wel met schakelmomenten. Dat merk vooral bij koude motor, als de motor warm gedraaid is, merk je het niet meer.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 9
Laatste bezoek: 14 feb 2021 12:03

Bericht door Brakb »

Dat zijn mooie berichten dat deze automaat zo goed bevalt
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 25
Laatste bezoek: 11 mar 2025 09:40

Bericht door Huite »

Gisteren op weg van NL naar D de 10.000 km grens gepasseerd.
Auto bevalt nog steeds prima en op dat probleem na met die fout meldingen van het remsysteem doet alles het naar wens.

Ben ook erg blij met m'n xenon verlichting in deze donkere tijd.
Is kleur 6000 wat wel een beetje een "petjes" effect geeft maar de lichtkleur (puur wit) is erg fijn om mee te rijden.
Het contrast qua lichtkleur met de ver en breedstralers is iets waar ik wel nog even aan moet werken.
Heb al wel stadslicht lampjes in de juiste kleur gekocht.
Morgen even monteren net als de winter velgjes.
R5 E-Tech, Dethleffs Advantage 600 DS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TCe120ECD
lid
lid
Laatste bezoek: 08 jul 2017 23:31

Bericht door TCe120ECD »

@Huite, logeer je in je auto, in een korte tijd al over de 10.000 km :shock: Daar zal ik 1,5 jaar over doen :lol:
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gris Cassiopee
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 11 sep 2015 16:57

Bericht door Gris Cassiopee »

@Huite,
Dus als ik een Captur met 'petjes' licht zie moet ik even naar je zwaaien :Yes:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Huite
Donateur
Donateur

Bericht door Huite »

@TCe120ECD
Nee, gebruik de auto zelfs maar gemiddeld 2x per week of zo.
Maar als ik rij dan doe ik het ook goed.
De afstand D -> NL is of 582 of 664 km enkel...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Forma
Lid
Lid
Laatste bezoek: 22 mei 2022 13:29

Bericht door Forma »

MIjn Captur is van september 2013. Het wachten was op de gratis TomTom-update binnen 90 dagen. Deze kwam dus niet. In MyRenault kan alleen maar de Benelux worden aangekocht en bijvoorbeeld niet Werst-Europa die in de CAptur op de SD-kaart staat.
Vandaag Renault Nederland aan de lijn gehad. Gezien de belasting van de site is besloten alleen de Benelux aan te bieden in MyReanault. Voor een kaart van West-Europa moet een SD-kaart worden gekocht bij de dealer. Op de vraag hoe het met de updates dan gaat die TomTom bij mijn vorige auto 4x per jaar via TomTom-home via internet tegen een gering bedrag verkocht, werd gezegd dat iedere keer een nieuwe SD-kaart moest worden gekocht.
Dat is heel bizar en kostbaar. Door Renault duidelijk niet goed over nagedacht. :cry2: :cry2:
Renault Captur, TCe 140 EDC GPF, Mild Hybrid, Intens, Rouge Flamme/Noir Etoile, Pack Easy Link navigatie +, parkeersensoren voor en achter, achteruitrijcamera, instaplijsten, trekhaak en reservewiel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Laatste bezoek: 29 jun 2023 16:44

Bericht door EjT64 »

Hallo,

mijn eerste kilometers met de Captur waren die van de proefrit. Begin januari hebben wij een Captur TCe120 besteld, ik zou hierop een Hyundai Coupé (2.7 V6 automaat) inruilen, maar tijdens het lange wachten op de nieuwe auto kreeg ik gaandeweg steeds meer twijfel. Op de moeilijkste momenten greep ik dan naar mijn aantekeningen die ik van de proefrit met de Captur had gemaakt...

"De proefrit:
de instap is erg prettig, de deuren voelen solide aan. Door de hoge(re) zit voelt het allemaal heel anders dan wat ik gewend ben. Fijn dat overzicht, ik zie meer en verder dan anders. Een goede zit achter het stuur is snel gevonden, maar ik mis een steun onderin de rug. Ook mis ik een armsteun rechts. Starten met de startknop, auto slaat aan, de motor hoor je eventjes, maar is daarna erg stil.

Het rijden:
fantastisch! Wat stuurt hij mooi, wat is de motor stil, en wat een mooi overzicht heb je. Het wegrijden gaat wat zwaar, de reactie op gaspedaal is wat indirect. De auto rolt daarna wel gemakkelijk. De bak schakelt erg snel op, is heel soepel. De handbediening even geprobeerd om wat verder in de toeren op te trekken, maar daar zit niet veel gevoel in. Vooral de stille motor maakt indruk op me, en als je hem wel hoort klinkt het absoluut lekker. De automaat reageert soms wel wat vreemd: als je meer snelheid wilt duurt het even, maar daarna gaat het wel hard. Eerst wil de bak snel opschakelen en corrigeert dat daarna weer door terug te schakelen. Dit maakt hem een beetje onvoorspelbaar. De startsnelheid is ook niet overtuigend, hij reageert indirect. Misschien nog goed inrijden? Update van de bak?
Het is niet heel storend, want alles gaat heel soepel en het voelt solide. Er komt een soort rust over me, geen gehaast meer. Ik krijg het gevoel in een auto uit een hoger segment te rijden. Dit voelt als kwaliteit, ondanks al het plastic in het interieur.
Het veercomfort is prima, ten opzichte van de Coupé is de Captur veel veel beter geveerd, veel meer comfort. Op echt slecht wegdek niet kunnen testen, maar op klinkers dribbelt hij wel wat, maar putdeksels vermijden hoeft niet.
Sturend door de stad is het echt genieten. Toch wel een bijzondere auto. Het dashbord is schitterend - digitale meter, ingebouwde satnav - en ik voel me één met de auto.

De geluiden van buiten lijken ook veel meer gedempt dan de Coupe. Wel lijkt er aan bestuurderskant een geluidslek te zitten, alsof een raam of deur niet helemaal goed sluit. Aanvankelijk rammelt er iets achter de bestuurder, het blijkt dat dit door een loszittende autogordel komt. Na herschikken kwam dit geluid niet terug. Soms wel een wat resonerende bagagebak (reservewiel?) bij dwarsrichels. Een keer gehoord.
Op de snelweg gaat het prima, wel meer windgeruis, bij 130 nog steeds een stille motor. Wel wordt hij iets zoekerig, kleine stuurbewegingen maken hem iets onrustig. Toch nodigt de auto uit om rustig te rijden, je wordt niet opgejaagd. Van binnen ook veel rust. Ook op de passagiersstoel is het prima zitten. Heerlijke ruime auto. Ingebouwde satnav en stereo zijn ook heel fijn. Geluid radio niet echt kunnen beoordelen, maar klinkt niet slecht.
De keyless entry en start/stop is ook heel prettig. Wat een gemak zoiets. Achteruitrijcamera is een must, zicht rondom is er niet.
De automatische airco begreep ik niet helemaal, dat ding gaat zijn eigen gang. Handmatige airco zou ook prima zijn.

Auto met tegenzin teruggebracht, ik had graag wat door willen rijden, maar ja, mijn vrouw wilde op tijd thuis zijn. Jammer…

Conclusie:
Wat ik nooit had verwacht, ik was totaal verrast door de rijkwaliteit van deze auto. Hij is niet snel, maar door het stille interieur, de stille motor en de wat hogere zit, kwam ik in een soort zen-houding waarbij het me niet meer interesseerde wie me allemaal wilde inhalen. Ze doen hun best maar. Die auto rijdt fantastisch."

Als ik dit stukje weer had gelezen zag ik de komst van de Captur weer met vertrouwen tegemoet!

Op 7 maart is de auto afgeleverd en... genieten!
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 17328

Bericht door Verwijderd 17328 »

Wat een positief geluid over de Captur, onderschrijf ik grotendeels.
De automatische werking van de airco kun je uiteraard uitschakelen en met de hand kun je dan ook alles instellen en bijstellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door EjT64 »

Heb de Captur nu bijna een maand in bezit, en ben nog steeds uitermate tevreden. Toch gaat hij maandag naar de dealer om wat dingetjes na te laten kijken:
- er zit iets los in de kofferklep. Als je die omhoog doet hoor je iets metaligs achter het paneel wegrollen.
- bij het rijden is aan de bestuurderskant een kleine fluittoon te horen, ook op lage snelheden. Ben er achter dat dit door de buitenspiegel komt. De kap sluit niet mooi aan op de stander (stengel, weet ik hoe dat ding heet). Op een engels forum ook iemand gehoord die hier last van had. Die beweerde een nieuwe spiegel te krijgen... Mijn dealer wil daar niet aan, maar gaat kijken wat er mogelijk is. De spiegel aan passagierskant is wel goed.
- de ruitensproeiers staan veel te laag

Wat me eigenlijk wel wat tegenviel is dat ik niet een gratis leenauto kan krijgen. Is het gek van me om te denken dat ze dat best wel konden doen? Nu moet ik er een dag voor vrij nemen en ben de hele dag de auto kwijt...
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Huite
Donateur
Donateur

Bericht door Huite »

Ja is vreemd, is tenslotte geen door jouw veroorzaakte situatie.
Snel naar een andere dealer zou ik zeggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 9
Laatste bezoek: 14 feb 2021 12:03

Bericht door Brakb »

@ejt64: onmiddellijk een andere dealer opzoeken, ik moet vandaag ook voor de 3de keer terug omdat er puntjes in de lak zitten. dit is balen maar het wordt nu opnieuw gespoten.
Zal niet verder in detail treden maar RN deed erg moeilijk en mijn dealer , Munsterhuis Hengelo, mag best genoemd worden. heeft het opgelost.
Krijg gewoon weer een leenauto mee.Dat met de spiegel klopt , wij hebben dat met de Scenic gehad en ze hebben de spiegel gedemonteerd en weer gemonteerd nadat ze de kap eraf hadden gehad.
Ruitensproeiers kunnen ze stellen onder de motorkap met een sterschroevendraaier volgens mij.
En in de achterklep ligt gewoon iets in wat ze eruit moeten halen.
Je moet gewoon opspreken want dit is belachelijk.
Daarbij kun je na elke renaultdealer voor garantie en service.

Suc6!!!!
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door EjT64 »

Ik heb wel de indruk dat deze onvolkomenheden (mankementen vind ik een te groot woord hiervoor) door de dealer worden opgelost, tenminste die voordeel van de twijfel gun ik de dealer. Om nu al een andere dealer op te zoeken zonder hun een kans te geven dit op te lossen, vind ik wat voorbarig.

Waar het mij vooral om gaat is of het in dit geval normaal is om geld te vragen voor een leenauto.
Ik ging ervan uit dat omdat de herstelwerkzaamheden onder garantie vallen, de leenauto gratis zou zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Huite
Donateur
Donateur

Bericht door Huite »

door EjT64 » Vr Apr 04, 2014 11:07 am
Waar het mij vooral om gaat is of het in dit geval normaal is om geld te vragen voor een leenauto.
Ik ging ervan uit dat omdat de herstelwerkzaamheden onder garantie vallen, de leenauto gratis zou zijn.
Mijn eerdere bijdrage was dan ook vooral een reactie op de situatie rondom de leenauto.
Zou in dit garantie geval geen thema mogen zijn. Zo'n dealer zou ik mijn centen niet gunnen... :snooty:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 10 feb 2025 15:10

Bericht door Scenicized »

Bij aanspraak op garantie zou ik een leenauto normaal vinden, sterker nog: ik vind het absurd dat ze er geld voor durven vragen.
geen Renault meer in bezit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door EjT64 »

Bij aanspraak op garantie zou ik een leenauto normaal vinden, sterker nog: ik vind het absurd dat ze er geld voor durven vragen.
Precies! Dat dacht ik ook. Alleen wel pas achteraf, nadat ik al akkoord was gegaan met een leenfiets. Die dan wel weer kosteloos is :fp:
Ga het maandag toch maar eens benoemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 7
Laatste bezoek: 18 okt 2020 21:44

Bericht door rmdkg685 »

Mijn auto ook al twee keer een dag kwijt geweest , gewoon een leenauto mee , heb er niet veel mee hoeven rijden hooguit dealer en terug en wat boodschappen doen , maar hoefde hem niet eens af te tanken en kreeg verder ook geen rekening.
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 10 feb 2025 15:10

Bericht door Scenicized »

Zo hoort het, een klant hoort geen financieel nadeel te hebben als gevolg van een onvolkomenheid van het geleverde product!
geen Renault meer in bezit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Tja, een vervangwagen voor zo'n kleine herstelling is natuurlijk wel erg mooi van de garage. Hier bij ons gaan ze nog verder. Als je onderhoud laat doen kan je gratis een Twizy lenen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

powerboot
Lid
Lid
Laatste bezoek: 11 apr 2015 16:34

Bericht door powerboot »

Dat had ik ook bij mij dealert,Automobielbedrijf Velserbeek B.V of leenauto,

:fotoplease2: Groetjes Rob :fotoplease:
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 17328

Bericht door Verwijderd 17328 »

Onderstaand uittreksel uit de garantievoorwaarden:

1 – DEKKING VAN DE MOBILITEITSGARANTIE
In het geval van een incident met uw RENAULT, welke gedekt wordt door de RENAULT Garantie, waarbij reparatie op afspraak
noodzakelijk is en geen sprake is van stranding, maar waarvan de reparatie langer dan drie uur duurt volgens de RENAULT Reparatietijden, biedt de Mobiliteitsgarantie u een vervangende auto aan voor een maximale duur van 3 dagen, onder de volgende voorwaarden:
- u dient minstens 48 uur vóór aanvang van de geplande werkzaamheden een afspraak te maken met een RENAULT-dealer, zodat de betreffende RENAULT-dealer een vervangende auto kan garanderen,
- de klant moet expliciet om een vervangende auto vragen als hij een afspraak maakt met de RENAULT-dealer,
- de ter beschikking gestelde vervangende auto is afhankelijk van de mogelijkheden ter plaatse,
- bij het in gebruik nemen van een vervangende auto dient door de klant en RENAULT een huurcontract te worden ondertekend,
- de duur van het gebruik van de vervangende auto mag niet langer zijn dan de duur van de stilstand met een maximale duur van 3 dagen,
- de vervangende auto dient te worden teruggebracht naar de plaats waar hij in ontvangst genomen is,
- bijkomende kosten, zoals parkeren, tolgelden en brandstofkosten zijn voor rekening van de klant.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door EjT64 »

Ik moet even wat recht zetten vrees ik... :oops:

Dat ik geen gratis leenauto lag in feite aan mezelf... Dit komt omdat de herstelwerkzaamheden een uur tot hooguit anderhalf uur zouden vergen. Ik kon er op wachten, maar daar had ik geen zin in. Daarom had ik de afspraak op mijn roostervrije dag gemaakt (dus niet speciaal voor vrij genomen, ik had die dag toch al vrij), en er zelf voor gekozen om de auto 's ochtends te brengen, eind van de dag weer te halen. De hele dag geen auto = eigen keus.
Kortom, geheel terecht dat ik geen gratis leenauto kreeg. Maar wel een leenfiets! :fp:
Sorry dat ik jullie op het verkeerde been heb gezet :roll:

Nu dit uit de wereld is: Vanochtend de auto weggebracht voor de ruitensproeiers, het piepje van de buitenspiegel en het rammeltje in de achterklep.
Aan het eind van de dag de auto weer opgehaald: Ruitensproeiers zijn bijgesteld, een nieuwe kap op de buitenspiegel gemonteerd en een los stukje metaal uit de klep verwijderd. Alles naar volle tevredenheid opgelost! :thumb:
Hebben ze ook de matten nog gezogen. :clap: Ben weer helemaal tevreden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 7
Laatste bezoek: 18 okt 2020 21:44

Bericht door rmdkg685 »

:clap: m ooi dat het allemaal toch nog goed geregeld is .
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Meerten
Lid
Lid
Laatste bezoek: 09 apr 2018 16:25

De eerste kilometers

Bericht door Meerten »

In IJmuiden reden er binnen de kortste keren al een stuk of vijf rond. Hij staat zelfs bij mij voor de deur. Van de buurvrouw.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

powerboot
Lid
Lid
Laatste bezoek: 11 apr 2015 16:34

Bericht door powerboot »

In IJmuiden reden er binnen de kortste keren al een stuk of vijf rond. Hij staat zelfs bij mij voor de deur. Van de buurvrouw.

Dat komt dat ze in Velserbroek, geboren worden, bij Velserbeek.
de mijne ook? grapje

:fotoplease2: Groeten Rob. :fotoplease:
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N

Link: