Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
GertjanVB schreef:Controle (kosteloos door tussenkomst Renault NL) na verbindingsklachten bij onze ZOE Zen leverde 1 defecte TCU op. Te vervangen voor 650,00. Geen garantie, geen coulance. Laat maar, ik doe het wel zonder de app
Als de TCU stuk is, dan kunnen ze ook het opladen van de accu niet meer blokkeren als iemand de batterijhuur niet meer betaald ...
Hiermee wil ik trouwens niemand op ideeën brengen .
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Lijkt erop dat app een update heb gehad. Onder mijn gegevens, mijn meldingen is Zoe toegevoegd.
Hier kan je meldingen aanzetten als bijvoorbeeld de accu vol is of er storingen zijn.
Ben benieuwd of het werk
Q90 uit 2017 sinds dec 2019
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan
Voor Android ja, voor iPhones nee, kan je nog geen meldingen aanzetten. Heb het nu aangezet op mijn Samsung met het telefoonnummer van mijn Apple, ben benieuwd.
UPDATE: aangezet op mijn Samsung, de SMS dat Zoe vol was kwam keurig binnen op mijn iPhone!
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Bert. schreef:
Ik zie trouwens bij de instellingen 2x "Begin melding van lading" staan.
Wat is het verschil hier tussen?
Grt. Bert.
Niets denk ik, mogelijk met maken van de instellingen een regel teveel gekopieerd
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Dankzij dit forum ben ik er eindelijk achter dat die sms notificaties uberhaupt bestaan. Maar de app lijkt mijn instellingen niet op te slaan waardoor het alsnog niet werkt... Iemand enig idee?
Ik heb de tip gekregen, om de Zoe even op te starten en weer af te zetten.
Daarna werkt de app . prima.
Als de Zoe een lange tijd, ik weet niet hoelang, niet is gebruikt, is de Zoe in diepe slaap en werkt het programmeren niet.
Ik had de zelfde klacht, met het programmeren van een laadprogramma.
Ik kreeg op dit forum bovenstaande tip.
Sinds afgelopen zaterdag hebben wij ook een Zoe erbij naast de Tesla. Maar wat een gedoe met die app van Renault zeg pffff. Bij Tesla werkt alle functionaliteit vanaf dag 1. Activatiecode bij Renault regelen voor onze 2e hands Zoe is al onduidelijk hoe dat moet. Via de r-link site gratis ZE Connect besteld voor 12 maanden. Medewerker van Renault geeft aan dat ZE Interactive meer functionaliteiten biedt maar onduidelijk welke. Maar wacht nu al sinds Zaterdag op die activatiecode. ZE Interactive is 24,95 euro maar geen idee hoe dat dan werkt. Iemand die me de verschillen kan uitleggen? Alvast bedankt
@wouter1971,
In dit bericht leg ik de verschillende abonnementen uit. Kan zijn dat die inmiddels iets aangepast zijn, maar volgens mij is het grotendeels nog hetzelfde. Laat via dat draadje maar even weten of je er wat aan hebt.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Op pagina 10, nu een dik half jaar geleden de vraag gesteld of de app op 2 telefoons geïnstalleerd kan worden? Ik heb volgens mij het antwoord nog niet voorbij zien komen?
Mijn vrouw rijdt net zo vaak met de Zoe, en zij weet vaak beter wanneer zij of ik weg moet 's morgens. Dus als zij makkelijk de startijd van de verwarming kan plannen heel graag!
De app werkt trouwens op 1 telefoon wel heel goed icm de nieuwe Zoe!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
In december is Renault blijkbaar weer begonnen met de database voor de laadsessies te vullen. met Zeddy kun je al je laadsessies zien en wat charmanter opgesomd dan Renault het deed.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
In december is Renault blijkbaar weer begonnen met de database voor de laadsessies te vullen. met Zeddy kun je al je laadsessies zien en wat charmanter opgesomd dan Renault het deed.
Helaas laat hij ze alleen niet allemaal staan? Komt dat door de app of door Renault?
Ik ben aan het proberen om de app van onze nieuwe Zoe aan de praat te krijgen.
Ik ben nu aangekomen bij de stap met de R-Link 2 toolbox.
Ik heb een USB stick in de ZOE geplaatst, een Fat32 geformateerde USB stick van 32gb.
Als ik deze 2 minuten ingestoken laat, dan wordt er een map aangemaakt: AllianceNDSMapConfig
Met daarin 1 bestand: AllianceNDSMapConfig
Als ik de stick in mijn pc plaats, gebeurt er niks. De Toolbox software blijft staan op "please insert a USB flashdrive"
Wat doe ik verkeerd?
Erg omslachtig en niet gebruikersvriendelijk zo.
Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.
Groeten,
Herrald
Weet niet welke type Zoe, maar voorheen moest je de SD kaart uit de Zoe in de PC/Mac plaatsen. Daarop wordt de software gezet, die je met het Adidas-netwerk naar de Zoe brengt, alwaar de R-link de upgrade zal starten
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Ook krijg ik een melding dat mijn vin ongeldig is.
Ik heb het een paar keer gecontroleerd. Ik heb toch echt de goede ingevoerd.
Ik ga maar eens langs de dealer. Kan toch niet zo moeilijk zijn.
Herrald schreef:Ook krijg ik een melding dat mijn vin ongeldig is.
Ik heb het een paar keer gecontroleerd. Ik heb toch echt de goede ingevoerd.
Ik ga maar eens langs de dealer. Kan toch niet zo moeilijk zijn.
Dat had ik bij mijn Zoë ook in de ZE APP. Vervolgens even paar dagen gewacht en het werkte er moet denk ik een activatie plaatsvinden bij Renault voor de auto. Controleer je abonnementen eens?
king006 schreef:Rlink2 zit inderdaad in de nieuwe Zoë.
Even om misverstanden te voorkomen, in de nieuwe Zoe zit geen Rlink(2) maar zit Easylink.
Easylink gebruikt geen SD-kaarten of USB om te updaten, daar worden alle updates automatisch door Renault uitgevoerd via de 4G-verbinding.
king006 schreef:Rlink2 zit inderdaad in de nieuwe Zoë.
Even om misverstanden te voorkomen, in de nieuwe Zoe zit geen Rlink(2) maar zit Easylink.
Easylink gebruikt geen SD-kaarten of USB om te updaten, daar worden alle updates automatisch door Renault uitgevoerd via de 4G-verbinding.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hierbij de link naar een Wikipedia achtige site met technische info over de Twingo 3. Elektrische schema’s, onderhoud, plaats van sensoren enz. enz…. Wel in het Frans maar met Google Translate met de camera gaat het prima.
Nog steeds krijg ik bij updates van de software in mijn auto de melding dat 0% is gedaan.
Nu zie ik in mijn contracten de volgende melding:
Pack remote services is in behandeling.
ik heb de garage al gemaild (4 en 8 april, dus snel zijn ze niet) en...
Mijn TomTom Traffic en Dig Services vervalt per 19-05, verlengen lukt niet daarom maar het pakket TomTom Traffic en Digital Services gekocht.
Factuur ontvangen en het staat nu in de R-Link Store vermeld: nieuwe Traffic en Dig Serv per 19-05, en...
nu heb ik een setje op de sloop gezien in het leer,
is dit zo 1 op 1 over te zetten onze kadjar komt uit 2016 en de nieuwe set uit 2019
zal alleen een stroom kabel moeten leggen voor de verstelling