Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Wij zijn opzoek naar een scenic vanaf 2004 op LPG, nu heb ik een knappe op het oog van 2004 met redelijk weinig kilometers
en goed onderhouden. Nu weet ik dat de oude 1.4 motor van renault een ketting had en geen riem en dus
niet vervangen hoefde te worden.
Vandaag werd me verteld door een garage dat de 2.0 16v motor ook een ketting zou hebben
Deze heeft toch gewoon een riem die elke 4 jaar of 120dkm vervangen dient te worden ?
2004 Scenic II 1.5 DCI
2006 Clio III 1.6 16v Initiale
Heeft gewoon een riem, heb hem vorig jaar nog laten vervangen (heb zelfde motor in de Laguna)
Moet elke 120.000 km/5 jaar (welke vd 2 eerst komt) dus bij die occasion had hij op z'n laatst in 2009 vervangen moeten of eerder al naar gelang de km stand
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ratelend geluid :
Bij het starten hoorde ik voor t eerst een soort ratelend geluid in de motor.
Deed me denken aan kleppen-geluid .
Wie denkt dit te herkennen. Ik heb het opgenomen (mp4)
Bij welke Km.stand moet de riem vervangen worden preventief om géén motorschade op te lopen,
ook niets van te vinden in boekje of bij Renault onderhoud :cry2: