Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 mei 2013
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
- Actief als: particulier
Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Model/uitvoering : Grand espace IV
Bouwjaar : 2004
Brandstof : Diesel
Ik heb hetvolgende probleem. Nadat ik mijn nokkenas heb nagelopen heb ik geen turbo druk meer. Tijdens het uitlezen kwam een DF301 code naar voren. Aangezien ik niet aan de turbo zelf heb gezeten maar wel aan de bedrading die naar de omvormer loopt heb ik als eerste (aangezien ik regelmatig te horen kreeg dat die omvormers snel stuk kunnen gaan) een nieuwe omvormer geplaatst. Dit loste het probleem niet op. Daarna ben ik gaan meten en kwam ik erachter dat de omvormer met lopende motor maar 10.25 volt krijgt in plaats van 12 volt. De bedrading tussen de ECU en de omvormer heb ik doorgemeten en deze geeft geen weerstand. Hetzelfde geldt voor de bedrading tussen het relais en de omvormer.
Iemand een idee waarom ik maar 10 volt op de omvormer krijg in plaats van 12 volt?
Bouwjaar : 2004
Brandstof : Diesel
Ik heb hetvolgende probleem. Nadat ik mijn nokkenas heb nagelopen heb ik geen turbo druk meer. Tijdens het uitlezen kwam een DF301 code naar voren. Aangezien ik niet aan de turbo zelf heb gezeten maar wel aan de bedrading die naar de omvormer loopt heb ik als eerste (aangezien ik regelmatig te horen kreeg dat die omvormers snel stuk kunnen gaan) een nieuwe omvormer geplaatst. Dit loste het probleem niet op. Daarna ben ik gaan meten en kwam ik erachter dat de omvormer met lopende motor maar 10.25 volt krijgt in plaats van 12 volt. De bedrading tussen de ECU en de omvormer heb ik doorgemeten en deze geeft geen weerstand. Hetzelfde geldt voor de bedrading tussen het relais en de omvormer.
Iemand een idee waarom ik maar 10 volt op de omvormer krijg in plaats van 12 volt?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
hallo, de drukregelklep werkt met een RCO signaal .
Vandaar een verkeerde meting die je krijgt .
Vacuumslangen goed controleren .
Nadat ik mijn nokkenas heb nagelopen ? wat bedoel je daar precies mee?
Mvg Kurt
Vandaar een verkeerde meting die je krijgt .
Vacuumslangen goed controleren .
Nadat ik mijn nokkenas heb nagelopen ? wat bedoel je daar precies mee?
Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 mei 2013
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
- Actief als: particulier
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Wat bedoel je met een RCO signaal? Dacht dat die omvormer gewoon 12volt hoort te krijgen.
Ik had een vreemde tik in de motor zitten. Aangezien ik mijn klepstangen vervangen had inclusief de klepstoters dacht ik als eerste dat het daarvandaan moest komen. Dus ik heb het kleppendeksel losgehaald en kwam erachter dat 1 van de bouten niet goed aangehaald was. Deze veroorzaakte die tik. Dat bedoelde ik dus.
De vacuumslangen heb ik allemaal nagelopen en tot dusver nog niets in kunnen vinden. Ik zit zelf nu ook te twijvelen of de turbo zelf niet het probleem is aangezien ik hem ook niet hoor. Volgens mij (ook al werkt de omvormer niet) zou je de turbo moeten horen huilen.
Ik had een vreemde tik in de motor zitten. Aangezien ik mijn klepstangen vervangen had inclusief de klepstoters dacht ik als eerste dat het daarvandaan moest komen. Dus ik heb het kleppendeksel losgehaald en kwam erachter dat 1 van de bouten niet goed aangehaald was. Deze veroorzaakte die tik. Dat bedoelde ik dus.
De vacuumslangen heb ik allemaal nagelopen en tot dusver nog niets in kunnen vinden. Ik zit zelf nu ook te twijvelen of de turbo zelf niet het probleem is aangezien ik hem ook niet hoor. Volgens mij (ook al werkt de omvormer niet) zou je de turbo moeten horen huilen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Hallo ,dit signaal is een blokspanningssignaal .12V bij contact op en massasturing van ECU.
De storing DF 301 gaat van elektroklep fout tot turbo en EGRklep .
wat volgt er na de DF301 ?cc1 ,co0 ,1def, 2def .
Probeer eens aan de ingang van de turbo aan de schoepen te draaien of deze niet vast zit .
Hoor het graag .
Mvg Kurt
De storing DF 301 gaat van elektroklep fout tot turbo en EGRklep .
wat volgt er na de DF301 ?cc1 ,co0 ,1def, 2def .
Probeer eens aan de ingang van de turbo aan de schoepen te draaien of deze niet vast zit .
Hoor het graag .
Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 mei 2013
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
- Actief als: particulier
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
de volledige melding was df301-1def. dacht eigenlijk dst dit niet bij de melding hoorde.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Heb je even een handboek gestuurd met alle foutcodes .
Goed lezen en één voor één nagaan .
Mvg Kurt
Goed lezen en één voor één nagaan .
Mvg Kurt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 mei 2013
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
- Actief als: particulier
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Bedankt voor deze info. De pagina's van DF301 met de bijbehorende vervolg pagina's had ik ook van de renault dealer gekregen maar ik had niet de pagina's met van de beschreven testen gekregen (Zoals test 4 etc). Hier ga ik naar kijken. Wat mij onduidelijk was is bijvoorbeeld geleiding en ontbreken van overgangsweerstanden tussen de ECU en de begrenzingsklep. Deze heb ik wel doorgemeten en ik had een weerstand tussen de ECU en de klep. Deze draad heb ik vervangen en heeft nu geen weerstand meer. Wat mij alleen opviel is dat deze 10 volt kreeg terwijl ik 12 volt verwachte (zoals ik eerder aangaf) maar L2 op de stekker van de ECU is het commando signaal dus ik verwacht dat deze naar bijvoorbeeld 12volt gaat tijdens optrekken.
Nu ik dit doorgelezen te hebben zit ik met de volgende vraag (TEST 7). Ik moet controleren of het bedieningssteel van de VG is geblokeerd. Kan ik deze makkellijk induwen of moet er nog iets losgehaald worden voordat je deze kan bedienen en hoe soepel moet deze lopen?
Nu ik dit doorgelezen te hebben zit ik met de volgende vraag (TEST 7). Ik moet controleren of het bedieningssteel van de VG is geblokeerd. Kan ik deze makkellijk induwen of moet er nog iets losgehaald worden voordat je deze kan bedienen en hoe soepel moet deze lopen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Hallo ,
je kan deze testen met een vacuumpomp of met wat kracht de steel bewegen .
Je moet voor dit niets losmaken als je het met de hand doet.
Met pomp : op het slangetje van de turbo en onderdruk naar 750mbar gaan .
Als je de luchtleiding van luchtfilterhuis naar turbo eraf haalt kan je eens voelen of de turbo los draaid .
Mvg Kurt
je kan deze testen met een vacuumpomp of met wat kracht de steel bewegen .
Je moet voor dit niets losmaken als je het met de hand doet.
Met pomp : op het slangetje van de turbo en onderdruk naar 750mbar gaan .
Als je de luchtleiding van luchtfilterhuis naar turbo eraf haalt kan je eens voelen of de turbo los draaid .
Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 mei 2013
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
- Actief als: particulier
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Ik heb inderdaad al getest of de turbo wel uberhaupt draait door de slang vanaf het luchtfilterhuis los te halen. De turbo zelf draait nog wel gewoon. Alleen die test met de steel had ik nog niet gedaan. Weet niet precies hoeveel kracht er eigenlijk voor nodig is om die te bewegen. Wat ik soepel vind kan voor het systeem te zwaar zijn en omgekeerd.
Nu zag ik wel dat het een heel kort stangetje is met een boutje erop. Kan ik deze dan met een tang vasthouden om die test uit te voeren of moet hij soepel met de hand te bewegen zijn?
Nu zag ik wel dat het een heel kort stangetje is met een boutje erop. Kan ik deze dan met een tang vasthouden om die test uit te voeren of moet hij soepel met de hand te bewegen zijn?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Je mag met een tang eens bewegen .
Je kan ook rechtstreeks eens vacuum van de vacuumpomp opzettten om te zien of deze geweegt
Mvg Kurt
Je kan ook rechtstreeks eens vacuum van de vacuumpomp opzettten om te zien of deze geweegt
Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 mei 2013
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
- Actief als: particulier
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Gisteren de turbo zelf gecontroleerd inclusief het in en uitlaat traject. Alles is goed. Turbo ziet er uit alsof hij net gereviceerd is. Ook de steel is goed te bewegen. Wat wel opviel is dat de variabele geometrie niet aangestuurd wordt. Dus alles wijst weer richting de omvormer. Ik heb ook een nieuwe LMM geplaatst en de relais vervangen om te kijken of dat het probleem was maar dat was niet het geval.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Heb je vacuum op de slang inlaat regelklep bij draaiende moter ?
Toch geen slangen verkeerd geplaatst bij montage ?
Stuur anders eens een foto .
Op vacuumpomp is eenaansluiting van de rembekrachtiger en eentje voor vacuum moterbediening (turbo en dergelijke )
kijk eens of deze niet dicht zit .
*Mvg Kurt
Toch geen slangen verkeerd geplaatst bij montage ?
Stuur anders eens een foto .
Op vacuumpomp is eenaansluiting van de rembekrachtiger en eentje voor vacuum moterbediening (turbo en dergelijke )
kijk eens of deze niet dicht zit .
*Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 mei 2013
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
- Actief als: particulier
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Ik heb inderdaad een vacuum bij stationair draaiende motor richting the regelklep. De slangen zouden goed moeten lopen. Heb deze eigenlijk niet los gehad. Als ik een multimeter aansluit op de stekker van de omvormer en ik geef even volgas dan zou deze toch vanuit 85% RCO naar 100% moeten gaan (12v)? Ik zit namelijk richting de aansturing van de omvormer te denken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Als de aansturing niet werkt heb je een foutcode toch ?
Bij stationair trekt stang in en bij gas geven gaat ze uit. van 85% naar bv 45%
Ik heb er even een van een 2.0 dci bijgeplaatst .
Dan zie je wat de waarden ongeveer zijn .
Mvg Kurt
Bij stationair trekt stang in en bij gas geven gaat ze uit. van 85% naar bv 45%
Ik heb er even een van een 2.0 dci bijgeplaatst .
Dan zie je wat de waarden ongeveer zijn .
Mvg Kurt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 mei 2013
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
- Actief als: particulier
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Ik heb ook een foutcode DF301-1DEF maar aangezien ik alles verder heb gecontroleerd blijft die verrekte omvormer over. Ik had alleen de voltage anders verwacht aangezien ze aangeven dat die dingen op 12volt werken (pierburg omvormer) zou je verwachten dat met stationair toerental 10volt krijgt en met optrekken (zodat hij gaat werken 12volt). Zijn er toevallig verschillende types omvormers die op andere voltages werken? Heb er nu eentje van pierburg op zitten (welke 12volt vraagt) en zou het kunnen zijn dat er eentje van 10volt op moet?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 mei 2013
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
- Actief als: particulier
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Hmm, het enige wat ik nog niet heb gecontroleerd zijn de inlaatklep en de turbelentieklep. Waar zitten die eigenlijk verstopt? Heb je toevallig ook een schema van hoe die slangen moeten lopen (vanaf de vacuumpomp naar omvormer etc)?
Alvast bedankt.
Mvg, Alex
Alvast bedankt.
Mvg, Alex
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Hoi,
normaal moet je op aansl 2 van de stekker 12v hebben met contact op.
Dit komt van de relais inspuiting .dus moet gelijk zijn aan accuspanning.
en aansl 1 naar stekker B L2 op rekeneenheid .
Als beide draden gecontroleerd zijn en geen weerstand hebben dan
.
Probeer eens een lamp 21W op aansl 2 en andere draad op massa moter of batterij , aan te sluiten .(zelf een tester maken door 21W lamp twee draden aan te solderen met pennetjes .
Als deze goed brand is de draad van de relais goed (12V)
Het is niet omdat je spanning meet dat er ook voldoende stroom door kan .
Volgens mij zit je met een geoxideerde kabel .
Trek anders er een bij naar de (omvormer) elektroklep van de batterij zelf .
Dan ben je zeker dat op aansl 2 voldoende stroom op komt.
Mvg Kurt
Je hebt geen turbulentieklep
op 2.2 soms
Als inlaat klep niet werkt dan blijft ze open , enkel wanneer wagen wordt stilgelegd sluit ze evenaf .
deze zit juist boven EGR klep waar luchtbuis linksboven op zit aan collector.
normaal moet je op aansl 2 van de stekker 12v hebben met contact op.
Dit komt van de relais inspuiting .dus moet gelijk zijn aan accuspanning.
en aansl 1 naar stekker B L2 op rekeneenheid .
Als beide draden gecontroleerd zijn en geen weerstand hebben dan

Probeer eens een lamp 21W op aansl 2 en andere draad op massa moter of batterij , aan te sluiten .(zelf een tester maken door 21W lamp twee draden aan te solderen met pennetjes .
Als deze goed brand is de draad van de relais goed (12V)
Het is niet omdat je spanning meet dat er ook voldoende stroom door kan .
Volgens mij zit je met een geoxideerde kabel .

Trek anders er een bij naar de (omvormer) elektroklep van de batterij zelf .
Dan ben je zeker dat op aansl 2 voldoende stroom op komt.
Mvg Kurt
Je hebt geen turbulentieklep


Als inlaat klep niet werkt dan blijft ze open , enkel wanneer wagen wordt stilgelegd sluit ze evenaf .
deze zit juist boven EGR klep waar luchtbuis linksboven op zit aan collector.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 mei 2013
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
- Actief als: particulier
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Ok, Zal het nogmaals doormeten. Dus aansl2 moet 12v hebben met contact en aansl 1 naar ECU 85% en inderdaad een extra draad vanuit de accu naar de omvormer gooien op aansl 2. Moet ik deze dan vanaf de + pool trekken aangezien de ECU ook een stuurstroom stuurt?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
De ECU stuurt alleen maar op aansl 1 massasturing . aansl2 moet zelfde spanning hebben dan batterij !
De 12V komt van -relais - inspuiting .Kan van + batterij nemen .
85% is een waarde die de rekeneenheid geeft als info op clip met een refferentiespanning .
Je kan deze enkel maar meten met een scoop .
De 12V komt van -relais - inspuiting .Kan van + batterij nemen .
85% is een waarde die de rekeneenheid geeft als info op clip met een refferentiespanning .
Je kan deze enkel maar meten met een scoop .
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 mei 2013
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
- Actief als: particulier
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Ok dus ik kan hem direct van de + pakken aangezien er in dat document stond dat geen enkel component direct op de + 12 V verbonden mocht zijn?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Ik geef dit aan om aan de batterij te nemen omdat dit de snelste manier is om te testen .
anders moet je het op de relais aansluiten van de navoeding inspuiting (238 of 236 ) in relaiskast wat moeilijk bereikbaar is .
Sluit hem dan pas aan als contact op staat en start nadien .
Zo kan je zien of de regeling van de turbo werkt.
Trek dan eens bij draaiende moter de vacuum op turbo af en weer op .
als de stang beweegt is het probleem opgelost ( voorlopig ) met andere kabel .
anders moet je het op de relais aansluiten van de navoeding inspuiting (238 of 236 ) in relaiskast wat moeilijk bereikbaar is .
Sluit hem dan pas aan als contact op staat en start nadien .
Zo kan je zien of de regeling van de turbo werkt.
Trek dan eens bij draaiende moter de vacuum op turbo af en weer op .
als de stang beweegt is het probleem opgelost ( voorlopig ) met andere kabel .
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 mei 2013
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
- Actief als: particulier
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Ik heb nu aansl 2 op de +12v gezet en idd nadat contact op aan staat de omvormer aangesloten. Deze sloeg niet aan. Ik ben toen gaan doormeten wat de doorvoer stroom is naar de ECU en ik merkte dat hij maar 8v doorgaf. Als ik de motor start schiet hij door naar 10v en komt niet hoger.
Dus het lijkt naar de ECU fout te gaan. klopt mijn conclusie?
Dus het lijkt naar de ECU fout te gaan. klopt mijn conclusie?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Je conclusie klopt .
ergens is de draad beschadigd of geoxideerd.
Nu nog vinden waar .
voor juiste schema heb ik chassisnr nodig.
Je kan dan een ieuwe draad leggen tot aan de regelklep .
Mvg Kurt
ergens is de draad beschadigd of geoxideerd.
Nu nog vinden waar .
voor juiste schema heb ik chassisnr nodig.
Je kan dan een ieuwe draad leggen tot aan de regelklep .
Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 mei 2013
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
- Actief als: particulier
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Blij dat mijn conclusie klopt
.
Het chassisnr is: VF1JK0HC630267460
Het draad vanaf de ECU naar de regelklep heb ik al getrokken. Ik heb voor de zekerheid nog even het draad vanaf de relais naar de klep toe gemeten deze geeft geen weerstand en een mooie 12v bij contact aan.
Bedankt voor je hulp.
mvg Alex

Het chassisnr is: VF1JK0HC630267460
Het draad vanaf de ECU naar de regelklep heb ik al getrokken. Ik heb voor de zekerheid nog even het draad vanaf de relais naar de klep toe gemeten deze geeft geen weerstand en een mooie 12v bij contact aan.
Bedankt voor je hulp.
mvg Alex
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Heb er nog even schema met code's bijgezet mocht je nog eens iets zoeken .
Mvg Kurt hopelijk geen prullen meer met de wagen he


Mvg Kurt hopelijk geen prullen meer met de wagen he


Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 mei 2013
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
- Actief als: particulier
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Het schema geeft bij mij een blanko pagina
Motorisch loopt hij perfect op dit probleem en een disco display na. Het komt door een slecht contactje in de linker stekker dus dat is makkellijk te verhelpen.

Motorisch loopt hij perfect op dit probleem en een disco display na. Het komt door een slecht contactje in de linker stekker dus dat is makkellijk te verhelpen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
hoeps , opnieuw nu
Mvg Kurt

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 mei 2013
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
- Actief als: particulier
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Dit schema ken ik
heb ik ook van de renault dealer gehad. Het gaat om comp 1475 waarbij een draad direct van L2 aansl B ECU komt en een draad doorloopt naar E3FB-1. Het laaste was dacht ik een laspunt maar dat weet ik niet zeker. Dus als ik het schema volg heb ik een draad direct vanuit de ECU (L2) naar aansl 1 en een draad vanuit de omvormer naar die laspunt (als dit daadwerkelijk een laspunt is). Maar verder zie ik hem niet lopen.
Wat mij wel opvalt is dat vanuit de ECU op stekker B (M3-M3) 2 massakabels lopen. Zouden die het probleem kunnen zijn waardoor er niet (voldoende) massa gemaakt wordt?

Wat mij wel opvalt is dat vanuit de ECU op stekker B (M3-M3) 2 massakabels lopen. Zouden die het probleem kunnen zijn waardoor er niet (voldoende) massa gemaakt wordt?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
3FB + INSPUITSYSTEEM > VEILIGHEIDSRELAIS .
Dit is een knopppunt waar alle draden met 12V van relais samen komen .
Massa is vastgeschroefd op balk onder koplamp dicht tegen ECU.
Mvg Kurt
Dit is een knopppunt waar alle draden met 12V van relais samen komen .
Massa is vastgeschroefd op balk onder koplamp dicht tegen ECU.
Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 mei 2013
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
- Actief als: particulier
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Ah dus alle 12v draden komen hier op 1 punt samen. Snap het idd. Op aansl 2 heb ik 12v vanuit het relais. Dus die klopt. Ook de lamp test heb ik gedaan en die ging goed. Houden we over het draad naar de ECU, ECU zelf massa aansluiting vanuit de ECU. Dus zou het aan de ECU massa kunnen liggen? neem aan dat er dan meerdere storingen op moeten treden en niet alleen deze maar toch?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Hallo, als de draad van de ECU niet vervangen is zou ik een nieuwe leggen naar omvormer.
12v zit goed dus de sturing van ECU werkt niet of kabel beschadigd.( de rechtstreekse van ECU naar omvormer)
De massa moet goed zijn anders kan de wagen niet starten .
Als dit alles goed is op naar volgende stap volgens storingslijst .
Maar aangezien de klep nog niet werkt bij stationair ... toch draad ergens niet goed .
Mvg Kurt
12v zit goed dus de sturing van ECU werkt niet of kabel beschadigd.( de rechtstreekse van ECU naar omvormer)
De massa moet goed zijn anders kan de wagen niet starten .
Als dit alles goed is op naar volgende stap volgens storingslijst .
Maar aangezien de klep nog niet werkt bij stationair ... toch draad ergens niet goed .
Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 mei 2013
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
- Actief als: particulier
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Ok, zal de draad vanuit de ECU naar de omvormer doormeten op weerstand en eventueel vervangen. Als deze goed is ben ik bang dat de ECU zelf het probleem is. Moet een ECU van bijvoorbeeld de sloop opnieuw ingeleerd worden of gaat dit automatisch? Mocht het de ECU zijn dan kan ik eventueel eentje van een sloperij gespecialiceerd in renault onderdelen halen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
ECU's kan men niet omwisselen omdat de startvergrendelingscode van de wagen er in zit .
Je zou dan in jouw geval de kaarten en UCH en slotgrendel ook moeten mee vervangen .
Trek gewoon een nieuwe kabel , dan ben je 100% zeker .
Je kan je kabel doormeten maar dit wil niet zeggen dat er nergens geen andere er tegen ligt .
Mvg Kurt
Je zou dan in jouw geval de kaarten en UCH en slotgrendel ook moeten mee vervangen .

Trek gewoon een nieuwe kabel , dan ben je 100% zeker .

Je kan je kabel doormeten maar dit wil niet zeggen dat er nergens geen andere er tegen ligt .
Mvg Kurt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 mei 2013
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
- Actief als: particulier
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
Ok, ga een nieuwe draad vanaf L2 op de ECU naar de omvormer trekken. Hoe zit het dan als de ECU stuk is?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 30
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Drukomvormer krijgt maar 10 volt in plaats van 12 volt
NIeuwe der in en alles inlezen :codes verstuivers en configuratie ,vin nummer (chassisnr),programeren .
Ik moet zeggen , heb er weinig gehad die deffect gaan zomaar.
Buiten de eerste 2.2 dci met draden van injectoren die doorschuren op aircoleiding ! dan ging de ECU wel kapot .
Heb onlangs eentje binen gedaan bij ACTRONICS maar konden ze niet herstellen .
daar was een probleem met sturing debiet actuator op pomp.
Dus effe een draadje trekken voor de ECU de schuld te geven he .stukje van een 700 à 800 euro zonder werk
Ik moet zeggen , heb er weinig gehad die deffect gaan zomaar.

Buiten de eerste 2.2 dci met draden van injectoren die doorschuren op aircoleiding ! dan ging de ECU wel kapot .

Heb onlangs eentje binen gedaan bij ACTRONICS maar konden ze niet herstellen .

daar was een probleem met sturing debiet actuator op pomp.
Dus effe een draadje trekken voor de ECU de schuld te geven he .stukje van een 700 à 800 euro zonder werk

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 976 Weergaves
-
Laatste bericht door groen_duiven
-
- 5 Reacties
- 283 Weergaves
-
Laatste bericht door Herbie0007
-
- 0 Reacties
- 169 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 3 Reacties
- 352 Weergaves
-
Laatste bericht door Mesmi