fivari schreef:Ik wil maar zeggen: we kunnen blijven rijden, de comfortfuncties tijdens het rijden blijven behouden, enkel het connectief gedeelte is weggevallen. Een tijdelijke uitval van deze functionaliteit is het einde van de wereld niet.
Het blijkt dat de laadkalender ervan afhangt, dus dat is wat kort door de bocht. Er zijn in Frankrijk mensen die uit pure wanhoop over de non-reactie van Renault maar een schakelklok op hun lader hebben laten installeren.
Bij mij gaat het nog (even afkloppen), ik heb een paar keer per week last van verlies aan connectiviteit, zonder veel impact. Starten van de airco mbv de app gaat helemaal niet.
Een ander lid op het Franse forum heeft ook een recente Clio met R-link. Hij heeft de auto's naast elkaar gezet op het statuscherm. Hij kon zien dat ze beiden een even sterk signaal gaven (4 balkjes), maar dat de Clio een stabiele connectie had terwijl de Zoe steeds de connectie verloor, dan weer verbond en weer verloor. Vrij duidelijk experiment.
De ironie is dat de R-link/Tomtom/ZE-connect software de reden was dat Renault op het laatst de introductie van de Zoe nog een half jaar heeft uitgesteld.
Tenslotte, ik vind het gewoon raar dat ze totaal niet weten waar te beginnen met het oplossen van dit probleem. De ZE-dealers krijgen overduidelijk geen enkele support vanuit Renault. Dus gaan ze uit arren moede maar random wat proberen (TCU vervangen, of software-update of is het misschien toch de server van Renault) om dit probleem, waar naar alle waarschijnlijkheid driekwart van de Zoe-rijders last van heeft, boven water te krijgen. Zit er geen foutlogging in dat systeem geprogrammeerd?