Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door electronaut »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik had de kalender ingesteld op 5:00 vanochtend. Om 5:23 was hij pas gestart met laden. En het laden ging maar op halve snelheid. Gelukkig was de accu al bijna vol, anders had ik niet op tijd naar mijn werk gekund.

Het was altijd precies op tijd, en ik dacht dat dat een lichtpuntje was in deze hele ZE connect farce. Op het Franse forum zijn er mensen van wie de auto helemaal niet meer op de kalender laadt en ik prees mezelf gelukkig dat ik hier tenminste op kon vertrouwen. Maar ook dat vertrouwen is nu in een klap weg. Dankjewel Renault. Nog meer onzin erbij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Als ik naar de info kijk van de netwerkstatus zie ik Losgekoppeld staan. Is dat bij jullie ook. Tevens staat er bij MCC/MNC en Sim-ID helemaal niets ingevuld.
Heel af en toe zie je dat er voor een paar seconden verbinding wordt gemaakt en daarna weer losgekoppeld.
Ik heb vandaag tijdens het rijden (130km in totaal) de netwerkstatus een tijd in beeld laten staan en ik heb maar twee keer gezien dat er verbinding was voor een paar seconden.
Dan hoop je als je thuis bent dat er een update doorgegeven is.....helaas. Gisteren was de laatste.

Daarnaast werken alle webgebaseerde functies niet omdat er dus geen verbinding is.

Heeft iemand een idee?
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Remco, uitvallende netwerkverbinding is een niveau dieper: dat lijkt op het TCU probleem. Ik denk dat bij jou de TCU vervangen moet worden.

Onze Zoe heeft geen uitvallende netwerkverbinding.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Hoi Martijn,
Ik heb net al een afspraak voor volgende week bij de dealer gemaakt. Ze zoeken het in een software update. Toen ik over een TCU begon wisten ze niet wat ik bedoelde :fp:
Ik zal ze nog eens bellen dat ze er een op voorraad moeten leggen zodat ze volgende week direct dat ding kunnen vervangen.

Bedankt voor je reactie!
Op die A27 vanochtend kan ik geweest zijn toen ik richting Barneveld ging vanuit Vleuten. Ik stond om 10.38 te laden bij Palmpol Fastned. Gaat toch niet zo snel daar bij mij. 26 minuten geladen en er was maar 4kw bijgekomen.
ik begon bij 64%. Vorige keer ging dat ook zo langzaam. Bij de greenflux palen gaat het veel sneller.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door erijder »

Hoi Smartrix-Zoe, bij mij idem, kwam er in het weekend ook achter dat de auto geen verbinding meer maakt met het netwerk (ook losgekoppeld en geen mmc/mnc en sim-id). Laadkalender werkt bij mij helemaal niet meer :( .
Ik heb ook een afspraak gemaakt bij de dealer. Die begon al gelijk dat ze niet wisten of ze het snel zouden kunnen vinden...
Ik vind het ook raar dat de laadkalender niet meer werkt, dat zou toch niets te maken moeten hebben met de netwerk verbinding?
Niet best voor een drie maanden oude auto met 8000 km op de teller. Nu nog garantie maar hoe moet dit na een paar jaar? Mijn vooroordelen over de kwaliteit van Franse auto's worden zo wel bevestigd. Wel jammer want verder is het een fijne auto en de r-link is in theorie een mooi systeem, maar executie is dramatisch.
Zal hier laten weten wat uitkomst is van bezoek aan de dealer.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MarcoZE »

Bij mij ook geen verbinding meer. Wel sinds gisteren voor het eerst in maanden een goede Bluetooth connectie met de iPhone 5.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door erijder »

Zojuist bij de dealer geweest (Arend auto in Amsterdam), maar onverrichter zaken naar huis gestuurd. 'Er is een probleem met de dienst en er wordt aan gewerkt, bel maar met Renault klantrelaties'. Er is niet eens naar de auto gekeken... Op mijn suggesties over TCU en dat de auto zelf geen verbinding maakt, kwam geen reactie.

Nog wel terug gebeld door een behulpzame collega van de werkplaatsmedewerker die ik had gesproken, maar ook hij had geen idee. Hij ging er wel verder achteraan.

Tevens gebeld met Renault Nederland, waar een 'dossier' is aangemaakt. Ik zou binnen 10 (!) werkdagen worden terug gebeld.
Nou het zal mij benieuwen...

Bij de dealer wisten ze ook te melden dat er ZOE rijders waren waarbij de auto helemaal niet meer wilde opladen a.g.v. de storing... Zo erg is bij mij gelukkig niet. Alleen jammer van de laadkalender en vervelend dat ik niet op afstand kan checken of de auto al vol is of niet. Jammer dat er geen 43 kw laadpalen zijn in Nederland, want snelladen is nu waarschijnlijk ook gratis als de auto geen verbinding maakt met internet.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door fivari »

Ook op het Franse forum zijn er tientalle klachten. Gelukkig gaat het om een algemeen probleem en is er geen herstelling in het voertuig nodig. Omdat het probleem zo algemeen is, mag men ook snel reactie verwachten, hoewel dat niet schijnt te lukken. Waarschijnlijk komt er binnen afzienbare tijd een nieuwe versie die via de PC moet geïnstalleerd worden en waarmee dan alle problemen definitief van de baan zijn. Of ben ik te optimistisch.
Qua functionaliteit gaat er gelukkig niet veel verloren.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

Yep, ook bij mij nog steeds geen ZE Services; al weer meer dan 2 weken dus echt lekker snel gaat het niet.

Maar wat suggereer je? Minder functionaliteit? In vergelijking met andere EV's is het al niet echt uitbundig ...........
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door fivari »

Ik wil maar zeggen: we kunnen blijven rijden, de comfortfuncties tijdens het rijden blijven behouden, enkel het connectief gedeelte is weggevallen. Een tijdelijke uitval van deze functionaliteit is het einde van de wereld niet. Ik heb wel maar een Life zonder opties, dus dat gedeelte interesseerde mij van in het begin al niet te veel.
Maar het moet terug in orde komen, zoveel is zeker. Hopelijk slaagt men erin om na deze langdurige aanpassing de werking wat minder foutgevoelig te maken zodat we achteraf allemaal zeggen: "Goed dat er een ernstig probleem was, nu zijn tenminste ook de bugs eruit."
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door renault15.17 »

Afgezien van afgelopen dinsdag, krijg ik gewoon op ieder moment van de dag de actuele laadstatus van onze Zoe op mijn telefoon (of PC) te zien. Geen problemen hier. :shhh:
Verder heb ik de laatste weken weer drie of vier keer de melding in de R-link toolbox gehad dat er updates klaarstaan. Wat ze precies ingehouden hebben weet ik niet, alleen heb ik gemerkt dat mijn e-mail instellingen compleet gewist zijn (maar dat werkte bij mij dus niet).

Verder eens met fivari, jammer dat de beloofde connectiviteisfuncties (nog) niet goed werken, maar de Zoe rijdt er niet minder fijn om. :dance: :thumb:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Bij mij vandaag ook vanmorgen tussen 9:20 en 12:00 uitval van de SIM-kaart netwerkverbinding (status 'Losgekoppeld'). Sinds 12:00 is er weer connectie, en komen er weer meldingen per email, app en sms binnen. Wie heeft ook sinds 12:00 een verandering gezien?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door PieterZoe »

Nog steeds geen actuele status updates. Heb ook melding bij RNL gedaan. Wordt binnen 10 dagen teruggebeld...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door erijder »

fivari schreef:Ik wil maar zeggen: we kunnen blijven rijden, de comfortfuncties tijdens het rijden blijven behouden, enkel het connectief gedeelte is weggevallen."
En de laadkalender doet het ook niet meer. Begrijp niet waarom niet, maar het is zo.

Dat we kunnen blijven rijden is mooi, maar de salespackage beloofde ook een goede laadpalendatabase, continue ge-update, daar weten we inmiddels van dat iezo Out-of-date is dat die onbruikbaar is. En er was een belofte rondom connectiviteit, werkt dus ook niet meer. Bij mij nu al sinds de 18de niet meer. En bij Renault NL doen ze verbaasd of het de eerste keer is dat ze van het probleem horen...

Ja hij rijdt nog, maar ik zou toch liever zien dat alles gewoon werkt zoals de bedoeling is.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Vandaag heeft ZE Services tot 12:22 verbinding gehad en kwam actuele data door. Daarna heeft de verbinding van de Zoe met het netwerk eruit gelegen (status "Losgekoppeld") tot ca. 19:00. Maar sind 19:00 komen de data weer door vanuit de Zoe tot in de app.
Iemand dezelfde ervaring gehad vandaag?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door renault15.17 »

Nope. Vandaag retourtje Amsterdam gedaan. De hele dag actuele data doorgekregen. Mijn mailbox puilde uit met mails van "my z.e. online" :lol:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Hmm, geen netwerkuitval dus. Dan heeft mijn Zoe misschien toch ook last van het af-en-toe-uitvallende-SIM-kaart-probleem?
Weet iemand waar die SIM-kaart zich precies bevindt in de auto?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door PieterZoe »

Ik zou die conclusie niet zo snel trekken Martijn. Mijn sim/dataverbinding doet het prima maar ik heb nog steeds geen actuele data vanuit Ze-online. Mijn batterij-status is nu van vanmiddag 15.45. Dat zou jou verhaal kunnen staven dat de server even UP is geweest vanmiddag. (En de data van vanavond, namelijk zojuist geladen, wordt dus weer niet doorgegeven)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door PieterZoe »

Zojuist tot 100% de batterij geladen - dat bedoelde ik hierboven te zeggen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

PieterZoe schreef:Mijn sim/dataverbinding doet het prima
Waar kun je dat in het systeem zien/monitoren?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door erijder »

In r-link, systeem, status, netwerkstatus.
Bij mij staat daar al weken 'losgekoppeld' en zijn mei e.d. niet ingevuld.
Volgens dealer dus te maken met server probleem, maar dat lijkt mij raar. Benieuwd waar Renault nl mee gaat komen. Intressant om te zien dat sommige hier wel connectie hebben.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

Ben benieuwd wat Bochane gaat vinden in deze. De BCB wordt vervangen dus leek het mij een goed idee ook eens heel scherp te kijken naar deze problemen (TCU?).
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Hallo lotgenoten :wink:
Komende woensdag gaat mijn dealer in Gouda naar mijn auto kijken. Ze gaan wat software updates doen en er is voor de zekerheid een TCU besteld. Dit koste wel wat overtuiging maar met de medewerking van Renault NL is dat gelukt.
Ga nu niet meteen je dealer bellen maar wacht even mijn ervaringen af. Het is echt een test om uit te sluiten of het aan de tcu ligt ja of nee.

Dus jullie krijgen uiterlijk donderdag verslag van mij.

Gisteren weer heerlijk 200 km gereden met de Zoe. Geladen vlakbij bestemming dus we hoefden niet te wachten.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

LOL, we gaan het zien :-) Zal mijn ervaringen ook delen.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Ja gisteren met vrouw en dochtertje ook weer heerlijk lang gereden in de Zoe, naar Friesland en terug, ruim 200 km in totaal. Onderweg snelgeladen bij Renault Oving Zwolle (top!) en Fastned Heerde. Genieten was dat weer!

Nu weer on-topic:


De vraag is dus concreet, wanneer er "Losgekoppeld" staat in R-Link Netwerkstatus:

- ligt de ZE Connect server eruit?

of:

- ligt het mobiele netwerk eruit (MMC 20801 is Orange/France Telecom en die roamt in Nederland op het T-Mobile netwerk)

of:

- maakt het SIM-kaartje in de Zoe tijdelijk geen/slecht contact door weers- of temperatuursinvloeden, of door slecht contact in de SIM-kaarthouder
[UPDATE: ik lees net op het web dat dit niet kan gebeuren: Renault maakt gebruik van een TCU van Sierra Wireless waarbij de SIM een vaste component is, en dus geen component die eruit kan of slecht contact zou kunnen maken. Vastgesoldeerd-dus solide.]

of:

- Is de TCU zelf defect of 'intermitterend' functionerend


Kortom: in de hele keten tussen Zoe en ZE Connect data center zijn er nogal wat plaatsen waar de fout (wegvallende statusupdates vanuit de Zoe) gezocht kan worden...
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

Gelet op het feit dat meerdere Zoe's hier last van schijnen te hebben, maar niet allemaal, zou ik in eerste instantie "ligt de ZE Connect server eruit?" en "ligt het mobiele netwerk eruit" en "Is de TCU zelf defect of 'intermitterend' functionerend" als minder voor de hand liggend typeren. Ik acht kans aanwezig dat 'de schuldige' nog niet in deze keten staat.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Heb nog even wat online research gedaan: de Telematics Control Unit komt van TomTom/Renault/Telenor Connecion partner Sierra Wireless, dat zeer degelijke componenten levert, ontworpen voor 'rugged' omstandigheden zoals die in een auto voorkomen.
Ook de online en Telematics cloud diensten die daaraan gekoppeld zijn, worden door Renault betrokken van een zeer betrouwbare partij : Telenor Connexion uit Zweden, dat ook de connected diensten levert aan Volvo Cars (Volvo On-Call).
Ook France Telecom, dat de mobiele netwerkdiensten levert, is een topspeler.
Renault en TomTom doen voor R-Link en ZE Connect dus absoluut zaken met hoogstaande partners die alle bekend staan om kwaliteit.
Laten we er dus van uitgaan dat de connectivityproblemen die we momenteel ervaren kinderziektes van het systeem zijn en opgelost zullen worden. Wel zijn daar dus vrij veel verschillende partijen bij betrokken die goed met elkaar moeten (blijven) samenwerken. Laten we er van uitgaan dat zij goede contracten met elkaar gesloten hebben.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Als ze maar niet gaan vingerwijzen naar elkaar. :fp: Daar worden wij consumenten niet beter van.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

"Ook France Telecom, dat de mobiele netwerkdiensten levert, is een topspeler."

France Telecom misschien wel maar het netwerk van T-mobile is een drama. Na 12 jaar ervaring ben ik overgestapt van T-mobile (BEN) naar KPN en dat is een verademing. Ik kan eindelijk thuis bellen en 3G gebruiken (zelfs 4G); met T-mobile was dat onmogelijk.

Zelfs in de Arena kan ik nu live video kijken (herhalingen); voorheen was zelfs een SMS versturen onmogelijk :-(

Als dit de oorzaak blijkt te zijn prop ik desnoods zelf wel een simkaartje van KPN erin!
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door electronaut »

fivari schreef:Ik wil maar zeggen: we kunnen blijven rijden, de comfortfuncties tijdens het rijden blijven behouden, enkel het connectief gedeelte is weggevallen. Een tijdelijke uitval van deze functionaliteit is het einde van de wereld niet.
Het blijkt dat de laadkalender ervan afhangt, dus dat is wat kort door de bocht. Er zijn in Frankrijk mensen die uit pure wanhoop over de non-reactie van Renault maar een schakelklok op hun lader hebben laten installeren.

Bij mij gaat het nog (even afkloppen), ik heb een paar keer per week last van verlies aan connectiviteit, zonder veel impact. Starten van de airco mbv de app gaat helemaal niet.

Een ander lid op het Franse forum heeft ook een recente Clio met R-link. Hij heeft de auto's naast elkaar gezet op het statuscherm. Hij kon zien dat ze beiden een even sterk signaal gaven (4 balkjes), maar dat de Clio een stabiele connectie had terwijl de Zoe steeds de connectie verloor, dan weer verbond en weer verloor. Vrij duidelijk experiment.

De ironie is dat de R-link/Tomtom/ZE-connect software de reden was dat Renault op het laatst de introductie van de Zoe nog een half jaar heeft uitgesteld.

Tenslotte, ik vind het gewoon raar dat ze totaal niet weten waar te beginnen met het oplossen van dit probleem. De ZE-dealers krijgen overduidelijk geen enkele support vanuit Renault. Dus gaan ze uit arren moede maar random wat proberen (TCU vervangen, of software-update of is het misschien toch de server van Renault) om dit probleem, waar naar alle waarschijnlijkheid driekwart van de Zoe-rijders last van heeft, boven water te krijgen. Zit er geen foutlogging in dat systeem geprogrammeerd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ZOE ZEN ZEdriver
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jan 2014 17:27
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door ZOE ZEN ZEdriver »

:idea: In de categorie "Geen kaarten gevonden". Renault Nederland heeft naar zijn dealers laten weten op 27 januari dat er
nieuwe software wordt getest voor R-link (in ieder geval voor Captur en Clio IV) en dat deze naar verwachting eind februari beschikbaar is. Zou het voor onze ZOE ook problemen oplossen?
Geen kaarten kunnen vinden komt notabene soms voor bij een binnentemperatuur onder de 10 graden...en verdwijnt als dat hoger wordt. Het moet niet gekker worden :shock:
100% elektrisch sinds 28 november

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

Kleine update van mijn kant; vandaag is de TCU in mijn Zoe vervangen (naast de BCB maar dat staat hier los van) omdat deze naar zeggen van Bochane defect was.

Dat zou verklaren waarom ik al weken niet meer kon communiceren met 'de centrale' en anderen zoals Martijn en Dave geen centje pijn hadden. Verklaart echter niet waarom anderen wel nog steeds problemen ervaren TENZIJ hun TCU's ook defect zijn (MAAR LAAT IK VOORZICHTIG ZIJN MET CONCLUSIES TREKKEN).

Het schijnt echter nog 3 a 4 dagen te duren voordat alles weer functioneel is, naar zeggen moet de informatie in Spanje of Portugal (ben even vergeten welke van de twee) worden aangepast.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

De ZE-dealers krijgen overduidelijk geen enkele support vanuit Renault.
Dit is absoluut niet mijn waarneming; ik ervaar direct contact tussen RNL en Bochane; zelfs waarnodig op managementniveau.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Ik ben het daar mee eens.
Morgen gaan ze bij mij ook de TCU checken en daar is ondersteuning van Renault NL bij.

Arnold, Ik hoop dat de problemen nu opgelost zijn bij jouw nu er een nieuwe lader en TCU in zit.
Gaf jouw netwerkverbinding dan ook steeds Losgekoppeld aan? En nu bij de nieuwe?

Zoals ik al eerder melde. Donderdag krijgen jullie verslag van mij.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

Gaf jouw netwerkverbinding dan ook steeds Losgekoppeld aan? En nu bij de nieuwe?
Dit vroeg RNL mij ook al; helaas heb ik daar geen antwoord op. Ik had al wekenlang (sinds 23/2) geen contact meer met 'mijn' autootje en ik heb dat niet gecontroleerd.

Overigens probeer ik op goed geluk nu contact te hebben en het lukt weer!!!!!!! Dat is opmerkelijk want volgens de dealer zou dit 3 a 4 dagen niet het geval zijn.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door electronaut »

ZOE ZEN ZEdriver schreef::idea: In de categorie "Geen kaarten gevonden". Renault Nederland heeft naar zijn dealers laten weten op 27 januari dat er
nieuwe software wordt getest voor R-link (in ieder geval voor Captur en Clio IV) en dat deze naar verwachting eind februari beschikbaar is. Zou het voor onze ZOE ook problemen oplossen?
Geen kaarten kunnen vinden komt notabene soms voor bij een binnentemperatuur onder de 10 graden...en verdwijnt als dat hoger wordt. Het moet niet gekker worden :shock:
Ik had hetzelfde probleem, en is door mijn dealer onderzocht. Dit heeft niets met software te maken. Zou ook wel gek zijn, software is over het algemeen niet temperatuursafhankelijk. :D

Bij mij heeft hij een usb-kabeltje vervangen. Volgens zijn zeggen zou de hele kabelboom vervangen moeten worden, maar hij had een zelfbedachte oplossing waarbij er alleen een stukje vervangen wordt. Dan was het sneller gefixt en was ik mijn auto niet zo lang kwijt. Werkt perfect sindsdien!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht