Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door erijder »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Bij mij zelfde scenario als smartrix-zoe. Kalender gewist, opnieuw ingesteld maar auto gaat toch laden. Ook de app en computer geven nog altijd de status van de 18de. Heel irritant allemaal. Dit moet in 10 dagen toch op te lossen zijn. Problemen worden alleen maar groter. Heel irritant en morgen maar eens bellen met dealer en renault nl.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door electronaut »

electronaut schreef:n gelijk maar eens klantrelaties gebeld over mijn openstaande probleem met het niet kunnen updaten van de laadkalender vanuit MyRenault. Dit was in de vergetelheid geraakt en wordt opnieuw weer opgepakt. Dus we wachten verder.
Ja en na veel excuses dat mijn call ergens in de digitale vergetelheid geraakt was, beloofde de zeer vriendelijke dame (een verademing na wat korzelige gesprekken met enigszins geïrriteerd overkomende heren), dat ze er gelijk achteraan zou gaan. En ze heeft woord gehouden. Vanaf vandaag kan ik weer met mijn laptop de kalender wijzigen. Renault kán het wel, als ze maar willen. :clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mouw
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 dec 2013 14:37
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door mouw »

Sinds gisteren werkt Z.E services bij mij en het Discoverypack is geactiveerd. Inloggen via MyRenault werkt goed. Maar inloggen via de IPhone app lukt niet. Meldt gebruikersnaam of wachtwoord onjuist. Log in met de zelfde gebruikersnaam en wachtwoord als in MyRenault. Klopt dat of doe ik iets fout.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Nee dat werkt niet. Ga naar https://www.services.renault-ze.com en registreer je als ingezetene van België. Dan krijg je je login, daarna aanpassen naar Nederland en kun je je op de App aanmelden
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

Ik zou die truc toch afraden; zelfde geintje uitgehaald destijds en ik kon inloggen maar het bleef aanmodderen (sommige zaken werkten niet). Ik zou je dealer vragen dit te regelen via RNL!
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door renault15.17 »

avdvee schreef:
Ik zou die truc toch afraden; zelfde geintje uitgehaald destijds en ik kon inloggen maar het bleef aanmodderen (sommige zaken werkten niet). Ik zou je dealer vragen dit te regelen via RNL!
+1.

Daar is je dealer toch voor. Hoort gewoon bij het netjeas afleveren van je Zoe.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

Iets anders, en ik plaats het hier omdat ik een causaal verband vermoed, mijn Rlink/ TomTom is de laatste week echt ver-schrik-ke-lijk langzaam op sommige momenten. Sinds de aflevering in oktober 2013 was het systeem (geheel Rlink/ TomTom) al niet echt lekker snel maar nu lijkt het systeem met enige regelmaat, met name na opstarten, totaal te bevriezen bij mij. Vandaag 2x ervaren dat ik bijna 5 minuten aan het rijden was voordat ik in TomTom een route kon invoeren. Maar ook dat de radio zo hard stond als gevolg veelvuldig drukken dat ik de auto langs te kant moest zetten om door middel van contact aan/ uit weer verder te kunnen. En dat op de snelweg. I

Wat ik graag zou weten is a) of er mensen zijn die dit ook ervaren b) op welke momenten en c) sinds wanneer?

Ik had er tot voor kort namelijk geen last van.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door renault15.17 »

Zoals al eerder geschreven, sinds afgelopen weekend functioneert alles (R-link, app, my renault, radio, TT) weer 100% probleemloos bij mij.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Bij onze Zoe werkt alles prima, behalve de verwarming timer via de app.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door PieterZoe »

Arnold, Ik heb precies hetzelfde. De audio springt ook steeds terug naar USB als ik de auto inschakel. Hopelijk gaat de volgende update verlossing bieden. Pieter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door electronaut »

renault15.17 schreef:Zoals al eerder geschreven, sinds afgelopen weekend functioneert alles (R-link, app, my renault, radio, TT) weer 100% probleemloos bij mij.
Echt 100%? Nooit dat je inplugt en je app geeft aan dat hij losgekoppeld is? Of dat je laadt, en het laadniveau wordt niet bijgewerkt? Of je parkeert je auto en de app blijft het batterijniveau weergeven van 15 minuten voor het eind van de rit? Krijg jij echt al die statusupdates binnen?

En werkt de airco timer vanaf de app of website bij jou wel? Ik had de indruk dat die bij niemand werkte.

Als het bij jou kan werken, waarom dan bij de meeste anderen niet? Ik ga je nummer aan Renault doorgeven, kunnen ze je auto in besslag nemen en ontleden. In de naam van de wetenschap zullen we maar zeggen. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MarcoZE »

@ Arnold: Vanmorgen 5x radio opnieuw opgestart. Elke keer begint de USB met muziek weer bij het eerste nummer.
Meer dan een half jaar heeft mijn bluetooth connectie met Iphone 5 goed gewerkt. Sinds een maand niet meer. Twee weken geleden in een keer wel. Sinds vorige week niet meer. Hele telefoonmenu is niet op te roepen. Connectie maken lukt dus ook niet. Dus probleemloos nou nee.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

MartijnEV schreef:Bij onze Zoe werkt alles prima, behalve de verwarming timer via de app.
USB stick voor muziek gebruiken wij niet, dus daar heb ik geen ervaring mee. Maar van een trage R-Link hebben wij ook nauwelijks last (alleen even kort na de start van de auto, als tekefoongegevens gesynchroniseerd worden is R-Link eventjes traag, daarna niet meer).
Misschien is het voor degenen met trage R-Links een idee om even uit te proberen of het traag reageren van R-Link is opgelost als je de USB stick niet gebruikt/er uit haalt? De iPhone laden wij dus niet via de USB aansluiting maar via de sigarettenaanstekerplug met zo'n adaptertje.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

Misschien is het voor degenen met trage R-Links een idee om even uit te proberen of het traag reageren van R-Link is opgelost als je de USB stick niet gebruikt/er uit haalt? De iPhone laden wij dus niet via de USB aansluiting maar via de sigarettenaanstekerplug met zo'n adaptertje
Wij gebruiken geen USB kabel; louter BT. Het vreemde is echter dat dit voorheen geen probleem was. Ik vraag me serieus af wat er zodanig anders is dat het optreedt. Omdat ZE Services nu al weer een week week 'blijft hangen' vermoed ik een causaal verband.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MarcoZE »

@martijn hoe luister je dan muziek? Een cd speler is er ook niet.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

@MarcoZE. Tot nu toe (in tegenstelling tot in de andere - ICE - auto) nog weinig: ik luister soms naar de radio, maar meestal, genietend, luister ik naar... het subtiele geluid van de elektromotor en vooral: de stilte :-D

Ik zal binnenkort eens testen hoe het afspelen van iPhone 4S muziek via BT verloopt, namelijk of R-Link in onze Zoe dan ook 'stabiel' blijft.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door renault15.17 »

renault15.17 schreef:Zoals al eerder geschreven, sinds afgelopen weekend functioneert alles (R-link, app, my renault, radio, TT) weer 100% probleemloos bij mij.
Echt 100%? Nooit dat je inplugt en je app geeft aan dat hij losgekoppeld is? Of dat je laadt, en het laadniveau wordt niet bijgewerkt? Of je parkeert je auto en de app blijft het batterijniveau weergeven van 15 minuten voor het eind van de rit? Krijg jij echt al die statusupdates binnen?

En werkt de airco timer vanaf de app of website bij jou wel? Ik had de indruk dat die bij niemand werkte.

Als het bij jou kan werken, waarom dan bij de meeste anderen niet? Ik ga je nummer aan Renault doorgeven, kunnen ze je auto in beslag nemen en ontleden. In de naam van de wetenschap zullen we maar zeggen. :D
Vooropgesteld, ik loop niet de hele dag de app te controleren of op de website te kijken. Maar toen het systeem na vorig weekend weer up-and-running kwam, heb ik alles een keer doorgelopen. De app geeft inderdaad altijd keurig de laatste stand door en als ik tijdens het laden om een update vraag, krijg ik tegenwoordig keurig (na ca. 5 minuten) een e-mail met de gewijzigde status. Voordat het systeem een week plat ging, kreeg ik altijd de melding "er kan geen update verstrekt worden want auto buiten bereik of rijdt niet" of iets van die strekking. Maar nu werkt dat gewoon. Het starten van de voorverwarming via de telefoon werkt ook, het inplannen via de telefoon werkt meestal. De laatste keer dat die een foutmelding gaf, was 22-1. Daarna nog een keer via de telefoon ingepland op 25-1 en toen werkte het.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door fivari »

Bij mij juist omgekeerd: daar werkte alles tot de problemen rond 22/01, sindsdien eigenlijk nog een waardeloze want foute update gekregen op 25/1 en nu al dagen niets meer.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door electronaut »

renault15.17 schreef:
renault15.17 schreef:Zoals al eerder geschreven, sinds afgelopen weekend functioneert alles (R-link, app, my renault, radio, TT) weer 100% probleemloos bij mij.
Echt 100%? Nooit dat je inplugt en je app geeft aan dat hij losgekoppeld is? Of dat je laadt, en het laadniveau wordt niet bijgewerkt? Of je parkeert je auto en de app blijft het batterijniveau weergeven van 15 minuten voor het eind van de rit? Krijg jij echt al die statusupdates binnen?

En werkt de airco timer vanaf de app of website bij jou wel? Ik had de indruk dat die bij niemand werkte.

Als het bij jou kan werken, waarom dan bij de meeste anderen niet? Ik ga je nummer aan Renault doorgeven, kunnen ze je auto in beslag nemen en ontleden. In de naam van de wetenschap zullen we maar zeggen. :D
Vooropgesteld, ik loop niet de hele dag de app te controleren of op de website te kijken. Maar toen het systeem na vorig weekend weer up-and-running kwam, heb ik alles een keer doorgelopen. De app geeft inderdaad altijd keurig de laatste stand door en als ik tijdens het laden om een update vraag, krijg ik tegenwoordig keurig (na ca. 5 minuten) een e-mail met de gewijzigde status. Voordat het systeem een week plat ging, kreeg ik altijd de melding "er kan geen update verstrekt worden want auto buiten bereik of rijdt niet" of iets van die strekking. Maar nu werkt dat gewoon. Het starten van de voorverwarming via de telefoon werkt ook, het inplannen via de telefoon werkt meestal. De laatste keer dat die een foutmelding gaf, was 22-1. Daarna nog een keer via de telefoon ingepland op 25-1 en toen werkte het.
Ik zou zeggen: gefeliciteerd. :D Kennelijjk is er verschil tussen de auto's. Vanmiddag na het inpluggen, weer geen updates. Verzoek om een update geeft het bekende sms'je met foutmelding. Sinds de grote storing van ZE Connect tweemaal geprobeerd met de app de airco te starten. Tweemaal zonder succes. Het is me eenmaal gelukt de kalender via de My ZE Connect website te wijzigen, en bij de tweede keer hing hij weer op status 2/3. Dat duurde twee dagen en nu zie ik dan een foutmelding 'mislukt'. Dat is dan tenminste een verbetering want dan kan ik het opnieuw proberen ipv dat het eeuwig geblokkeerd blijft. Kortom, weinig reden tot tevredenheid hier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door RogerS »

Realiseren wij ons dat je zo'n 5 euro per maand betaald voor de "My Z.E. Inter@ctive pakket". Iets dat dus niet of zeer slecht werkt.... :discuss:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Roy-ZOE »

Mijn R-link heeft ook het USB-issue. Dat was er in het begin zeker niet. Daarentegen werkt de bluetooth muziek wel weer. 1-1 dus.

Soms irriteer ik me er mateloos aan en op andere momenten denk ik aan Parijs: een heerlijke stad waar je soms schofterig veel betaald voor lauw bier, of een botte ober. Toch ga ik telkens terug. Vive la France!
Het doet me erg denken aan de eerste stappen van de smart-phone een jaar of 10 geleden. Prachtig als het werkte, maar heel veel storingen.

Weet iemand eigenlijk een goede plek om e.e.a. te melden. Mijn garage vangt totaal bot bij Renault, terwijl ze wel graag willen helpen!

Ondanks alle blijf ik erg happy met m'n ZOE. Bijna 7000 km op de klok sinds half oktober. Iemand nog een 10 jaar aude Passat kopen. Radio werkt altijd, losse navigatie en een heerlijk pruttel geluid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door renault15.17 »

Heb ik hier gisteren nog een halleluja verhaal opgehangen, heb ik vandaag ook weer geen contact met de auto. Laadniveau is niet actueel, kan niet ververst worden. Bovendien doet er zich een nieuw probleem voor, het opladen hier thuis start niet vanzelf. :doh:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Helaas voor jouw maar een bevestiging dat wij niet gek zijn. :roll:

Kijk even naar je laadkalender want die van mij was op wonderbaarlijke wijze geheel veranderd.

Ik kan zelfs niet meer online inloggen bij ze services op de myrenault pagina. Al op diverse computers geprobeerd. Ik dacht dat er iets geblokt werd maar dat was niet zo dus. Misschien betekent dit wel dat ze met het probleem bezig zijn :o
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door renault15.17 »

Laadkalender gebruik ik niet.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

Weet iemand eigenlijk een goede plek om e.e.a. te melden.
1. Eerst bij je dealer
2. Als het (te) lang duurt case laten aanmaken bij RNL
3. Hier melden; sommigen van ons hebben vanwege ervaringen/ problemen veel contact met RNL
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ZOE ZEN ZEdriver
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jan 2014 17:27
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door ZOE ZEN ZEdriver »

Ik ben bijna door mijn 'gratis' proeftijd aan software. Heeft iedereen trouw alles verlengd? Ondanks de forse nadelen van de TomTom (laadpalen). En dan zowel de Coyote als Discovery?
En hebben jullie dat via RLink gedaan of bij de dealer?
Ben benieuwd. Heb het idee dat ik alleen die TomTom doe
100% elektrisch sinds 28 november

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

TomTom Live (optioneel) Navigatieservices van Carminat TomTom Z.E. Live: HD® Traffic, TomTom Places, verkeersinformatie** en de weersverwachting voor de komende vijf dagen.
TomTom heb ik vorige week via de MyRenault site verlengd; ik vind fileinformatie erg nuttig.

Coyote vond ik superirritant; ik zie ook geen waarde want ik rij niet meer te hard met mijn Zoe en Flitsmeister is veel beter.
Discovery Pack (optioneel voor de ZOE Life en standaard voor ZOE Intens & Zen) Dit pakket biedt toegang tot vier vooraf geïnstalleerde gratis internetapplicaties: e-mail, weerbericht, Renault Assistance en Renault R-LINK Tweet.
Deze kreeg ik dus standaard bij mijn ZEN; om eerlijk te zijn doe ik hier niets mee.
My Z.E. Connect (standaard voor de Renault ZOE) U kunt overal de informatie over de laadtoestand van uw auto raadplegen. Op uw computer of smartphone ziet u in één oogopslag het laadniveau, de laadstatus (bezig/klaar/probleem), de resterende tijd totdat de batterij volledig is opgeladen, een schatting van de actieradius aan de hand van de laatste rijgegevens en informatie over uw laatste laadbeurt.

Via uw computer:
- krijgt u tips hoe u de actieradius van de auto kunt optimaliseren;
- kunt u ook de oplaadpunten in een bepaalde stad vinden*.
Dit is waar het over gaat in deze topic. Daar betalen we dus NIET voor maar ik heb er de laatste tijd geen bal aan. Werkt al 10 dagen niet meer bij mij (maar bij sommigen wel).
My Z.E. Inter@ctive (optioneel voor de ZOE Life en standaard voor ZOE Intens & Zen) Via uw computer en smartphone kunt u bepaalde functies van uw ZOE op afstand instellen: het starten of programmeren van de verwarming of koeling om uw actieradius te besparen, op het opladen starten of stopen. Via uw computer kunt u een wekelijks oplaadschema programmeren om zo het oplaadschema qua stroomkosten en CO2-uitstoot optimaliseren*. Uiteraard kunt u deze functies ook instellen in de auto zelf.
Deze dienst werkt ook niet goed bij mij; los van daarvan zie ik nu het nut er minder van in.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Idd is de file-informatie nuttig,

Coyote heb ik nooit begrepen en dus niet verlengd,

ZE Services; die werkt nu weer. Als ik hier laadpunten zoek, krijg ik een mooie lange lijst van TomTom met niet ZOË specifieke laadpunten incl. de vele fietsladers. Niet iets waar Renault zich voor op de borst zou moeten slaan. Idem voor de bespaartips: 1 velletje statische tekst dat we zelf hadden kunnen verzinnen.

ZE inter@ctive; heb ik niet maar lijkt me het vervelendst als dat niet werkt (je invoer iedere keer voor nop ingevoerd). Ben wel geïnteresseerd maar als ik in de Rlink"shop" kijk zie ik de helft van de tijd niets (site laad maar gedeeltelijk) en van wat er staat kan ik geen soep koken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Ik kan vandaag weer inloggen bij my ZE mobiliteit op de my renault pagina. :D
Maar helaas ontvang ik nu al twee dagen helemaal geen updates meer........
Het gaat van de regen in de drup...

Misschien dat er na het weekend weer wat gedaan wordt in Frankrijk. :cry2:

Zullen ze gehackt worden daar in Frankrijk? Ddos aanval of zoiets waardoor server overbelast is?
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Ik bedoelde niet mobiliteit maar My ZE Connect.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Ik heb vandaag wat testjes gedaan en ik heb wat resultaten.
Deze ochtend was de auto gewoon weer opgeladen maar gaf de app geen enkel bericht over de status. De laatste was van 2 dagen geleden.
Je krijgt vaak de mededeling bij het ophalen van de accu status de melding dat de auto nog niet gewekt is.
Ik heb daarom eens de auto met de afstandsbediening open en dicht gedaan. 5 minuten later krijg ik een statusupdate binnen met de App :shock:
Ook maar eens de airco geprobeerd te starten met de app en ik wist niet wat me overkwam. Die ging gewoon aan :think:

Zou hier een probleem kunnen liggen in de software van de auto. Ik bedoel dat wanneer je gewoon keyless de auto open en dicht doet, de auto niet echt wakker wordt.
Ik ga het vandaag nog eens proberen en misschien dat jullie het ook even kunnen testen.

App openen en kijken of de info klopt met de auto.
Zo niet, App echt helemaal even afsluiten.
Auto met afstandsbediening openen en 10 seconden later weer afsluiten.
2 minuten wachten en App openen om te kijken of er data is binnen gekomen.
Mocht dat zo zijn kun je ook even de airco optie testen.

Ik ben benieuwd.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Ik denk dat er in de Franse/Portugese IT kantoren dit weekend weer hard gewerkt is aan verbeteringen. Vanmorgen airco gestart via app: werkte prima.
Statusupdate was ook goed.
Wel leek het alsof ZE Connect server weer gereset was want de geschatte actieradius stond nu op 125 km, terwijl met de huidige temperaturen ca. 110 km geschatte actieradius gebruikelijk is.
Remco: 's nachts krijg je geen melding per email dat het laden gestopt is. Dat kan kloppen : in Instellingen kan je instellen dat er tussen bepaalde (nacht) uren geen meldingen mogen komen vanuit ZE Connect. Heb je daar al naar gekeken?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Wat ik al zei is dat er 2 dagen geen meldingen waren gekomen. Ook vandaag tot 10.30 was er niets. Tot dat ik de auto open en dicht deed met de afstandsbediening. Ik had toen 100% lading en 117km bereik.
Op de internet pagina ze connect staat nu vermeld dat mijn accu geheel leeg is en dat de auto niet is aangesloten terwijl de app aangeeft dat de auto ...... eh..... ik zie nu dat op de app ook de accu compleet leeg is. Natuurlijk zojuist meteen gekeken maar die 100% zit er gelukkig nog in.

Ik snap het niet echt meer :fp:
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door PieterZoe »

@Smart-matrix: ik heb jouw sequentie getest en bij mij werkt het niet. Nog steeds blijft de status 2 dagen oud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Waarschijnlijke was het bij mij een toevalstreffer want het werkt bij mij nu ook niet meer.
Vandaag 3 ritjes gemaakt en 1 keer opgeladen en de laatste info is van daar voor.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door electronaut »

Ik had de kalender ingesteld op 5:00 vanochtend. Om 5:23 was hij pas gestart met laden. En het laden ging maar op halve snelheid. Gelukkig was de accu al bijna vol, anders had ik niet op tijd naar mijn werk gekund.

Het was altijd precies op tijd, en ik dacht dat dat een lichtpuntje was in deze hele ZE connect farce. Op het Franse forum zijn er mensen van wie de auto helemaal niet meer op de kalender laadt en ik prees mezelf gelukkig dat ik hier tenminste op kon vertrouwen. Maar ook dat vertrouwen is nu in een klap weg. Dankjewel Renault. Nog meer onzin erbij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht