Grand Scenic 2007 stekkertje los bij oliewissel
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 19 nov 2015 11:07
- Actief als: particulier
Grand Scenic 2007 stekkertje los bij oliewissel
Grand Scenic II
2007
LPG
Hr. Zekering: Even voorstellen. Twee jaar geleden, in 2011, heb ik een 2007 Grand Scenic gekocht (LPG, 158.000 km) die zonder problemen heeft gereden (nu 204.000 km). Het werd dus tijd voor een olie- en filterwissel, en wel één die ik zelf wilde uitvoeren. Nou, dat heb ik geweten. Nooit gedacht dat ik nog eens in een virtuele "uphill fight" terecht zou komen. Je kunt het oliefilter namelijk alleen maar op de tast eruit en erin draaien, want je hebt geen enkel rechtstreeks zicht op wat je doet.
Advies voor degenen die het ook willen doen: schaf de originele oliefilterverwisselsleutel aan (MOT 1329, http://www.spxtools-shop.com/jlr/produc ... p2849.html)) omdat je daarmee het minste risico loopt dat je een in de buurt van het oliefilter aanwezig stekkertje eruit trekt, zoals bij mij het geval was met de drieklauw.
Nu is mijn vraag: weet iemand wat dit voor stekkertje is? Kan ik zonder dit stekkertje bevestigd de auto starten en naar de garage rijden om het stekkertje te plaatsen? Ik krijg het namelijk niet meer teruggeplaatst, of ik moet het hele voorfront uitbouwen om er goed bij te kunnen. Het stekkertje laat zich moeilijk fotograferen, maar hierbij toch een foto van het stekkertje (nabij het oliefilter; het filter zelf - kun je niet zien - zit links boven de koelslang; de laatste ontneemt het zicht op de stekkerbus).
Vriendelijke groeten,
Zekering.
2007
LPG
Hr. Zekering: Even voorstellen. Twee jaar geleden, in 2011, heb ik een 2007 Grand Scenic gekocht (LPG, 158.000 km) die zonder problemen heeft gereden (nu 204.000 km). Het werd dus tijd voor een olie- en filterwissel, en wel één die ik zelf wilde uitvoeren. Nou, dat heb ik geweten. Nooit gedacht dat ik nog eens in een virtuele "uphill fight" terecht zou komen. Je kunt het oliefilter namelijk alleen maar op de tast eruit en erin draaien, want je hebt geen enkel rechtstreeks zicht op wat je doet.
Advies voor degenen die het ook willen doen: schaf de originele oliefilterverwisselsleutel aan (MOT 1329, http://www.spxtools-shop.com/jlr/produc ... p2849.html)) omdat je daarmee het minste risico loopt dat je een in de buurt van het oliefilter aanwezig stekkertje eruit trekt, zoals bij mij het geval was met de drieklauw.
Nu is mijn vraag: weet iemand wat dit voor stekkertje is? Kan ik zonder dit stekkertje bevestigd de auto starten en naar de garage rijden om het stekkertje te plaatsen? Ik krijg het namelijk niet meer teruggeplaatst, of ik moet het hele voorfront uitbouwen om er goed bij te kunnen. Het stekkertje laat zich moeilijk fotograferen, maar hierbij toch een foto van het stekkertje (nabij het oliefilter; het filter zelf - kun je niet zien - zit links boven de koelslang; de laatste ontneemt het zicht op de stekkerbus).
Vriendelijke groeten,
Zekering.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: Grand Scenic 2007 stekkertje los bij oliewissel
Ik zou toch eerst het stekkertje monteren, je dient het metalen beugeltje (rechts op de foto) in te knijpen en dan de stekker erop.
SUC6
mvg WillemS
SUC6
mvg WillemS
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
Hallo ,
is de stekker van de oliepeilzender.
Zit onderaan schuin in moter.
Mvg Kurt
is de stekker van de oliepeilzender.
Zit onderaan schuin in moter.
Mvg Kurt
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 19 nov 2015 11:07
WillemS en Scenic2000, dank voor jullie snelle reactie. Ik neem even "vakantie" van mijn onderhoudswerkzaamheden en laat jullie binnenkort de afloop weten.Ik ga eerst op zoek naar zo'n stekkertje om enig gevoel te krijgen hoe ik het "op de tast" moet monteren. Vriendelijke groet, Zekering.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Bijna alle stekkertjes in de motorruimte hebben dit systeem, moet niet zo moeilijk zijn dacht ik.
mvg WillmS
p.s. zorg wel dat het kontakt uit staat als je stekkertjes los gaat hlen.
mvg WillmS
p.s. zorg wel dat het kontakt uit staat als je stekkertjes los gaat hlen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-