inspuiting defect renault megane station 1.5 dci
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 16 aug 2011 20:07
- Actief als: particulier
inspuiting defect renault megane station 1.5 dci
goeden dag
ik heb het volgende probleem ik hoop dat er mensen zijn die er wat meer van af weten .
ik heb een renault megane 2 1.5 dci 110 pk uit 2005.
met de volgende storing: inspuiting defect zodra hij die geeft slaat de motor uit en doet vervolgens helemaal niks meer.
Het gevolg naar de garage denken dat ze het gerepareerd hebben en vervolgens nar enkele 100 tal km weer ergens te stranden
nokas sensor is vervangen
verschillende draden zijn vervangen
de computer in de auto is vervangen
wie kan mijn hier bij helpen ( ben ten einde raad).
met vriedelijke groeten dirk
ik heb het volgende probleem ik hoop dat er mensen zijn die er wat meer van af weten .
ik heb een renault megane 2 1.5 dci 110 pk uit 2005.
met de volgende storing: inspuiting defect zodra hij die geeft slaat de motor uit en doet vervolgens helemaal niks meer.
Het gevolg naar de garage denken dat ze het gerepareerd hebben en vervolgens nar enkele 100 tal km weer ergens te stranden
nokas sensor is vervangen
verschillende draden zijn vervangen
de computer in de auto is vervangen
wie kan mijn hier bij helpen ( ben ten einde raad).
met vriedelijke groeten dirk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 19 apr 2023 14:30
Re: inspuiting defect renault megane station 1.5 dci
Om te beginnen moet je dealer de storingen uitlezen. Anders kun je van alles gaan vervangen zonder resultaat. Er moet een storing in de computer staan, anders krijg je nl ook geen melding op het display.
Het zou mooi zijn als je die code hier op het forum plaatst, dan kunnen diverse mensen er hier vast wel iets mee. Het liefst uitlezen bij een Renault dealer, omdat dan achter elke code een stappenplan voor de juiste diagnose zit.
Het zou mooi zijn als je die code hier op het forum plaatst, dan kunnen diverse mensen er hier vast wel iets mee. Het liefst uitlezen bij een Renault dealer, omdat dan achter elke code een stappenplan voor de juiste diagnose zit.
Hide post links |
-
dat is gebeurt dan kom je uit bij de nokas sensor deze is al reeeds verschillende keren vervangen
maar de problemen blijven
maar de problemen blijven
Hide post links |
-
- Lid
Als er verder geen storingen in het geheugen zitten, dan zou ik i.p.v de nokkenassensor de b.d.p. sensor vervangen.
Mocht dat niet helpen en komt bij uitlezen weer de nokkenas sensor in beeld, dan is mogelijk de spanning van de distributieriem niet juist.
Mocht dat niet helpen en komt bij uitlezen weer de nokkenas sensor in beeld, dan is mogelijk de spanning van de distributieriem niet juist.
Hide post links |
-
hey groentje
na alles door geven te hebben en uitgevoerd te hebben is het een enkel 1000 km goed gegaan en daarna was hij weer stil gevallen
en vervolgens herhaaldelijk en geeft in de uitlees computer dat de nok as sensor weer kapot is deze hebben ze voor de zekerheid ook bij voor baad vervangen bij de laatste keer dus probleem niet opgelost ben ten einde raad
met vriendelijke gr
na alles door geven te hebben en uitgevoerd te hebben is het een enkel 1000 km goed gegaan en daarna was hij weer stil gevallen
en vervolgens herhaaldelijk en geeft in de uitlees computer dat de nok as sensor weer kapot is deze hebben ze voor de zekerheid ook bij voor baad vervangen bij de laatste keer dus probleem niet opgelost ben ten einde raad
met vriendelijke gr
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 29 dec 2011 14:48
- Actief als: professional
bedrading belast met 21W lamp en V4 meting door meten
Singaal met een scoop (voorkeur) controleren voorbeeld singaal:

voeding van de sensor controleren DEZE MOET 12Volt zijn!, hij schakeld naar massa die naar de PCM gaat, andere massa draad gaat ook naar de PCM
eventueel kun je het singaal controleren met een led tester.
Singaal met een scoop (voorkeur) controleren voorbeeld singaal:

voeding van de sensor controleren DEZE MOET 12Volt zijn!, hij schakeld naar massa die naar de PCM gaat, andere massa draad gaat ook naar de PCM
eventueel kun je het singaal controleren met een led tester.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
Ik vrees dat maar weinig mensen op dit forum deze uitleg bij kunnen houden, maar de kern is dat hier iets met bedrading of stekker verbindingen gaande moet zijn. De sensor gaat niet zo maar kapot en na vervanging komt de storing terug.
De elektrische belasting van de nokkenas sensor is zo gering dat spanningsverlies bijna niet vast te stellen is met proeflampjes of multimeters. Hiervoor moet inderdaad de V4 methode (4 punts meting worden gebruikt) met een flinke belasting. Mogelijk gewoon drie nieuwe draden trekken voor het experiment (jemoettochwat)
De elektrische belasting van de nokkenas sensor is zo gering dat spanningsverlies bijna niet vast te stellen is met proeflampjes of multimeters. Hiervoor moet inderdaad de V4 methode (4 punts meting worden gebruikt) met een flinke belasting. Mogelijk gewoon drie nieuwe draden trekken voor het experiment (jemoettochwat)
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Hide post links |
-
- Lid
hema, met een led spanningzoeker (TE-60 van midlock OA) kun je perfect hall gevers controleren
sensoren meet je op de PCM (heb je de bedrading ook gelijk gehad)
voornood eventueel op de HALL gever zelf.bekje op de + van de accu, en de meetpen in het midden, knippert hij dam werkt de hall gever,
en dan kun je het probleem in de bedrading of PCM zoeken (al software versie geupdate indien mogelijk? )
sensoren meet je op de PCM (heb je de bedrading ook gelijk gehad)
voornood eventueel op de HALL gever zelf.bekje op de + van de accu, en de meetpen in het midden, knippert hij dam werkt de hall gever,
en dan kun je het probleem in de bedrading of PCM zoeken (al software versie geupdate indien mogelijk? )
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
Ja snap ik, maar de scope blijft mijn voorkeur houden. Hall sensoren op de krukas (zoals bij BMW, Opel en VAG) halen bij start toerental een knipperfrequentie van boven de 1000 Hz en daarbij zie je de LED tester niet meer knipperen en is de diagnose: defect. Geen scope, dan kan een oude contacthoek (dwell) tester ook haarfijn vertellen of er een bloksignaal is.
Toch heeft de scope de voorkeur omdat het horizontaal zijn van de blokken aangeeft of er overgangsweerstand is.
Voor de niet techneuten: ditisgeenalledaagsekost
Toch heeft de scope de voorkeur omdat het horizontaal zijn van de blokken aangeeft of er overgangsweerstand is.
Voor de niet techneuten: ditisgeenalledaagsekost
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Hide post links |
-
- Lid
/ even op hema reageren
op mn eigen auto (corrado) heeft en hall gever voor toerental en ontsteking in 1.
deze heb ik ook een kapot gehad, led tester op de oude, geen singaal. nieuwe gemonteert, voor de grap weer geprobeert en je ziet hem duidelijk knipperen.
uitteraad is een scope ideaal voor zulke klusjes maar bij gebrek aan beter...
op mn eigen auto (corrado) heeft en hall gever voor toerental en ontsteking in 1.
deze heb ik ook een kapot gehad, led tester op de oude, geen singaal. nieuwe gemonteert, voor de grap weer geprobeert en je ziet hem duidelijk knipperen.
uitteraad is een scope ideaal voor zulke klusjes maar bij gebrek aan beter...
Hide post links |
-
heren een andere vraag er is gemeten en de spaning is te laag af en de draden zijn vervangen de computer van de auto is ook vervangen waar moet je nu nog gaan zoeken ????
met vriendelijke groeten
met vriendelijke groeten
Hide post links |
-
- Lid
wat is te laag?
wat is er gemeten, post gaarne eens de gemeten waardes, anders wordt het gok werk, en dat mag niet./
controleer de kabelboom voor de accu bak, wil nog wel eens een kabelbreuk verstopt zitten
controleer ook de stekker van de AC compressor, deze wil nog wel eens oxideren met de meest wazige storingen tot gevolg
wat is er gemeten, post gaarne eens de gemeten waardes, anders wordt het gok werk, en dat mag niet./
controleer de kabelboom voor de accu bak, wil nog wel eens een kabelbreuk verstopt zitten
controleer ook de stekker van de AC compressor, deze wil nog wel eens oxideren met de meest wazige storingen tot gevolg
Hide post links |
-
- Lid
Schiet me wat te binnen nu ik de reactie van renaultmonteur lees. Hij heeft het over de stekker v.d. aircopomp, maar de stekker van de druksensor v.d. airco is ook een beruchte.
Hide post links |
-
mensen ik wil jullie bedankt voor de reactie maar helaas was de airco pomp ook niet de dealer heeft de auto terug gestuur d naar de inportuer en heeft daar lang gestaan en heb zo waar een nieuwe auto gekregen uiteraard nog zonder problemen tot nu toe
maar ik wil jullie bedanken voor je adviezen
met vriendelijke groet
maar ik wil jullie bedanken voor je adviezen
met vriendelijke groet
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
Maar wat was nu uiteindelijk de oorzaak dan?
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 26 sep 2011 14:55
Dag allemaal,
Sinds een paar dagen geeft onze auto (Renault Megane Scenic 2005, diesel) de melding "inspuiting controleren" en brandt service lampje. Nu heb ik alle reacties op de forum gelezen en ben erg bang dat er geen reden en/of oplossing achter te halen is. En dat we straks enkele honderden of zelfs duizenden euro s armer worden en dan zonder garantie dat het verhelpen is. Heeft niemand de juiste ervaring.
of dat iemand de juiste dealer of garage weet die weet wat er aan de hand is.
Deze melding blijft constant bij het rijden van 1e t/m 6 versnelling? Wat nu???
Graag advies.
Sinds een paar dagen geeft onze auto (Renault Megane Scenic 2005, diesel) de melding "inspuiting controleren" en brandt service lampje. Nu heb ik alle reacties op de forum gelezen en ben erg bang dat er geen reden en/of oplossing achter te halen is. En dat we straks enkele honderden of zelfs duizenden euro s armer worden en dan zonder garantie dat het verhelpen is. Heeft niemand de juiste ervaring.
of dat iemand de juiste dealer of garage weet die weet wat er aan de hand is.
Deze melding blijft constant bij het rijden van 1e t/m 6 versnelling? Wat nu???
Graag advies.
Hide post links |
-
- Lid
eerst uitlezen, de melding inspuiting defect is een algemene melding, voor zon beetje 10.000 foutcodes
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 04 apr 2013 08:43
Help Help Help:
Onze Renault megane 1.5 dsi geeft ook de foutcode aan: inspuiting controleren. Auto is bij de garage geweest. Auto is uitgelezen. De code die naar voren kwam is: DF028, met daarbij de volgende beschrijving: Injector cylinder 3 besturing. Injector contr bij minimum pijl aanwezig.
Wie kan mij helpen?
groetjes,
veerle
Onze Renault megane 1.5 dsi geeft ook de foutcode aan: inspuiting controleren. Auto is bij de garage geweest. Auto is uitgelezen. De code die naar voren kwam is: DF028, met daarbij de volgende beschrijving: Injector cylinder 3 besturing. Injector contr bij minimum pijl aanwezig.
Wie kan mij helpen?
groetjes,
veerle
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen