kachel probleem
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 apr 2015 20:16
- Actief als: particulier
kachel probleem
Hallo Allemaal,
Ik heb zojuist een rode Renault Megane 1.6 GE (BAOF / BADFOF) van 03-1997 voor mijn dochter gekocht en dit model heeft een handmatige airco.
Nu heeft de eigenaar mij uitgelegd dat als je de airco aanzet er om de paar seconden een tik te horen is, die er niet is als je het luchtverversing systeem ook inschakelt (de andere knop, boven de airco). Dit werkt inderdaad zo en vermoedelijk is dat een kwestie van de blauwe stekker loshalen onder de parafan bij de accu ben ik achter. Voordat ik daar aan ga beginnen, klopt dit wel, zou iemand dat kunnen bevestigen?
Het andere probleem, ook verwarming/kachel gerelateerd, Is dat de selecteerknop van de blower het alleen op stand 6 doet. Ik heb al begrepen dat dat waarschijnlijk de kachelweerstand is maar hoe ik die moet vervangen lees ik zo veel verschillende mogelijkheden dat ik nu even niet weet waar die nou zit bij dit model. Zouden jullie mij kunnen helpen hoe dat bij dit model zit?
Ik heb de zoekfunctie hier en op het web gebruikt maar er zijn zo veel mogelijkheden dat ik het handiger vond om het aan de experts, jullie dus, te vragen.
Alvast enorm bedankt en mocht er meer informatie nodig zijn hoor ik het wel.
Ik heb zojuist een rode Renault Megane 1.6 GE (BAOF / BADFOF) van 03-1997 voor mijn dochter gekocht en dit model heeft een handmatige airco.
Nu heeft de eigenaar mij uitgelegd dat als je de airco aanzet er om de paar seconden een tik te horen is, die er niet is als je het luchtverversing systeem ook inschakelt (de andere knop, boven de airco). Dit werkt inderdaad zo en vermoedelijk is dat een kwestie van de blauwe stekker loshalen onder de parafan bij de accu ben ik achter. Voordat ik daar aan ga beginnen, klopt dit wel, zou iemand dat kunnen bevestigen?
Het andere probleem, ook verwarming/kachel gerelateerd, Is dat de selecteerknop van de blower het alleen op stand 6 doet. Ik heb al begrepen dat dat waarschijnlijk de kachelweerstand is maar hoe ik die moet vervangen lees ik zo veel verschillende mogelijkheden dat ik nu even niet weet waar die nou zit bij dit model. Zouden jullie mij kunnen helpen hoe dat bij dit model zit?
Ik heb de zoekfunctie hier en op het web gebruikt maar er zijn zo veel mogelijkheden dat ik het handiger vond om het aan de experts, jullie dus, te vragen.
Alvast enorm bedankt en mocht er meer informatie nodig zijn hoor ik het wel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 16:31
Re: kachel probleem
Dan zal er inderdaad een probleem zijn met je recirculatieklep die de tik geeft.
De weerstand zit onder de bovenplaat van het dashbord. Even de speakerroosters los,schroef los en dashbord plaat wegnemen.
De weerstand zit onder de bovenplaat van het dashbord. Even de speakerroosters los,schroef los en dashbord plaat wegnemen.
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 apr 2015 20:16
OK, dank voor de snelle reactie, klusje voor mooi weer dus. Maar dat is de tik, dus die heeft niet smet de blauwe stekker te maken begrijp ik hier uit?
En weet je heel toevallig hoe het zit met de blower die alleen op de hoogste stand begint te blazen?
En weet je heel toevallig hoe het zit met de blower die alleen op de hoogste stand begint te blazen?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Dat van gedeelte dashbord verwijderen ging over de weerstand. de weerstand zit dan rechts onder een plastic kachelbuis die je ook even los moet halen.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
En die tik kan een klemmende recirculatieklep zijn. Als je het dash toch los hebt dan even zoeken waar de tik vandaan komt en dan met siliconenspray de klemming opheffen.
mvg WillemS
mvg WillemS
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Bij auto's zonder airco is de klep volgens mij via de paravan aan te komen. Elk geval te zien.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-