Kangoo 1.4 1998

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
OzzyB
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 31 jan 2013 13:39
Actief als: particulier

Kangoo 1.4 1998

Bericht door OzzyB »

Kangoo :
1998 (?)
1.4 benzine :

Hallo allen,

Ik loop tegen een probleem aan, de situatie is alsvolgt. M'n ouwe heer woont in Frankrijk en heeft al een hele poos een Renault Kangoo 1.4, volgens mij van 1998. De koppelingsplaat is versleten en moet vervangen worden. Nu heeft hij de prijs opgevraagd bij de garage en daar willen ze hem 500 euro uit z'n jas trekken die hij dus niet heeft. :(

Nu wil ik die koppeling met druklager en groep zelf gaan vervangen. Met gezond boeren verstand kom ik er vast wel, denk ik dan, al wil ik natuurlijk wel beslagen ten ijs komen. Ik heb daar best wat gereedschap liggen, echter geen speciaal gereedschap. Wel een ratelset met doppen (- 22 mm), schroevendraaiers, ring- steeksleutels e.d.

Ga ik tegen problemen aanlopen in de geest van speciaal gereedschap, torx, miniTorx, grote boutmaten en dat soort grappen?

Ik beschik daar over twee oprijplaten, twee vaste bokjes en een garagekrik, géén brug. kom ik nog iets te kort?

Alvast dank voor jullie reactie(s)!

Groeten,
Oscar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jun 2025 16:31
Actief als: particulier

Re: Kangoo 1.4 1998

Bericht door mechanic »

Bij dit type kangoo moet het subframe eronderuit, dus dat is wat werk. Vandaar ook de hogere rekening van de garage neem ik aan.
Je zult de steekassen moeten verwijderen, dopmaat 30mm.
Kan zo niet bedenken dat er iets met torx bouten vastzit, maar een torx 20, 30, 40 is veel voorkomend bij renault en nooit weg om te hebben.
Met al het gereedschap is het best te doen, maar je moet de motor ook ondersteunen en iets laten zakken om de bak te kunnen demonteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut