Koude start espace IV 1,9 dci uit 2006

Plaats reactie

Topic author
vriej29
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Koude start espace IV 1,9 dci uit 2006

Bericht door vriej29 »

Velen malen op deze site gekeken en veel geleerd. Helaas heb ik nu zelf ook een probleem.
Na een lange rit vanuit het zuiden met hoge snelheid was er niks aan de hand. De volgende ochtend starte de auto gelijk maar met horten en storten en er kwam rook uit. Later kwam ook de melding olie bijvullen. Na een korte tijd loopt de auto weer prime. Ook krijgen we geen enkele melding meer.

Nu twijfel ik of we er verstandig aandoen op vakantie te gaan met de auto of eerst een beurt te geven. Ook heb ik geen idee wat het euvel kan zijn geweest. Heeft iemand een idee?

En is het verstandig hem nu al een beurt te geven terwijl de boardcomputer aangeeft dat het pas over 3500 km moet, wat ongeveer de afstand is die ik in de vakantie afleg.

P.s. mijn peugeot 307 heeft hetzelfde gehad, zelfs langere tijd. Ook toen ging het over als de auto warm was en na een kleine beurt was het helemaal over.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RPS
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 04 apr 2012 16:28
Actief als: particulier

horten en stoten

Bericht door RPS »

Heb met mijn Espace model 3 met benzine motor iets soortgelijks gehad, gewoon mee gereden maar de volgende dag hevig schuddende motor en nauwelijks stationar lopen. jij hebt natuurlijk een diesel maar nadat ik eerst bougies en bobines uitgesloten had bleven alleen de inspuiters over. Ik wist inmiddels welke cilinder er niet meeliep dus de inspuiter gedemonteerd. Normaal worden deze ultrasoon gereinigd en dat heb je niet thuis in de schuur zo'n apparaat.
Wel ben ik in het bezit van een compressor en een luchtpistool. Omdat de inspuiter open moet staan als je hem door wil blazen heb ik een 12 volt adapter aangesloten op de contacten waardoor hij open stond en toen in tegengestelde richting dan zoals gebruikelijk de brandstof loopt doorgeblazen, wel een stukje keukenrol om de inspuiter gedraaid anders kan je niet controleren of er iets is uitgekomen. Bij mij kwam er een schilfertje mee. Hierna alles weer in elkaar gezet en weer netjes lopen. Om dit in het vervolg te voorkomen doe ik preventief eens in de paar maanden een flesje injectiereiniger bij een volle tank brandstof en het probleem is niet meer voorgekomen.
Jouw diesel heeft ook injectoren dus misschien heb je iets aan het bovenstaande.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
vriej29
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door vriej29 »

Dank voor je uitleg. Kan ik wat mee, helaas niet zelf maar de lokale garage wel denk ik. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut