Laadstroom defect bij gas terugnemen
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 16 aug 2014 11:32
- Actief als: particulier
Laadstroom defect bij gas terugnemen
Model/uitvoering : Renault Scenic
Bouwjaar : 2004
Brandstof : benzine
Bij normaal rijden geen probleem als we het gas erop houden, maar bij gas terugnemen doordat we snelheid minderen gaat de foutcode "laadstroom defect" branden. We zijn al bij de garage geweest vrijdag, en de dynamo is 23 mei 2014 vervangen. Laadstroom is bij stationair draaien goed. Garage gaat dynamo vrijdag vervangen door nieuwe en spanrol wordt vervangen. Als het de dynamo niet is, zal dit een duur geintje worden, Weet iemand misschien wat het eventueel kan zijn ?
Bij voorbaat dank voor de hulp.
Bouwjaar : 2004
Brandstof : benzine
Bij normaal rijden geen probleem als we het gas erop houden, maar bij gas terugnemen doordat we snelheid minderen gaat de foutcode "laadstroom defect" branden. We zijn al bij de garage geweest vrijdag, en de dynamo is 23 mei 2014 vervangen. Laadstroom is bij stationair draaien goed. Garage gaat dynamo vrijdag vervangen door nieuwe en spanrol wordt vervangen. Als het de dynamo niet is, zal dit een duur geintje worden, Weet iemand misschien wat het eventueel kan zijn ?
Bij voorbaat dank voor de hulp.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: Laadstroom defect bij gas terugnemen
Kan het niet een doorgesleten draadje zijn dat wanneer je afremt op de motor geen verbinding heeft. Motor kantelt dan een beetje naar voren, zou ook een los kontakt of slechte verbinding(massa) kunnen zijn.
mvg WillemS
mvg WillemS
Hide post links |
-
Bedankt voor de snelle reactie WillemS
Ik ga morgen direct even alles nazien.
Ik ga morgen direct even alles nazien.
Hide post links |
-
Het was inderdaad een doorgesleten draadje, bij gas terugnemen (motor kantelt ) ging het alarm af. Bij Euromaster na lang zoeken het draadje gevonden en vervangen. Was alleen met doorneten te vinden, draad had kabelbreuk. Gematste kosten bij Euromaster 95 euro.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Fijn dat het is gevonden, jammer van de kosten(95euries).
Is de reactiestang van de motorbevestiging nog oke? en de 2 andere motorsteunen? De motor dient behoorlijk vast te zitten.
mvg WillemS
Is de reactiestang van de motorbevestiging nog oke? en de 2 andere motorsteunen? De motor dient behoorlijk vast te zitten.
mvg WillemS
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 04 dec 2023 08:27
Clever Willem!
Lijkt op dat geval van de autoradio, waarvan het geluid sterk vervormde als het portierraam werd opengedraaid tijdens de rit.
In stilstand was alles prima, ook bij rijden tot - het raam open ging.
Oorzaak: een luidspreker met verouderde, vochtige, slechte gecentreerde conus die, bij de hogere onderdruk in de cabine door het open raam, ging aan/vastlopen tegen de magneet en het geluid op de karakteristieke krakende wijze vervormde.
Luidspreker vervangen, klaar.
Tja.
Rein
Lijkt op dat geval van de autoradio, waarvan het geluid sterk vervormde als het portierraam werd opengedraaid tijdens de rit.
In stilstand was alles prima, ook bij rijden tot - het raam open ging.
Oorzaak: een luidspreker met verouderde, vochtige, slechte gecentreerde conus die, bij de hogere onderdruk in de cabine door het open raam, ging aan/vastlopen tegen de magneet en het geluid op de karakteristieke krakende wijze vervormde.
Luidspreker vervangen, klaar.
Tja.
Rein
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Scénic I Phase II · 2.0 RXi 16v Auto · Rouge Cérise Nacré · Blauw leder · ECC · VDO Cruise Control
Scénic I Phase II · 2.0 RXi 16v Auto · Rouge Cérise Nacré · Blauw leder · ECC · VDO Cruise Control
Hide post links |
-
Alles is verder gecontroleerd, lijkt in orde. De draad heeft waarschijnlijk klem gezeten na het monteren van de dynamo en is hierdoor stuk gegaan. Ik had natuurlijk wel jouw opmerking ook aan hun doorgegeven, dus ik denk dat dit wel heeft geholpen bij het zoeken, maar aan de draad was verder niets te zien.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 04 dec 2023 08:27
Op 23mei14 dynamo vervangen met kennelijk gevolg? - lijkt me realistisch om werkplaats #1 aan te spreken op geleden ongemak, materiële schade en kosten aan derden. Eén praatje, desnoods één brief met postzegel daaroverheen - werkt meestal.
Rein
Rein
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hide post links |
-
Rein
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik ben al lang blij dat de jongens mij zo goed geholpen hebben. De oorzaak is ook alleen een vermoeden, niet meer dan dat. En als ik kijk hoeveel uur zij aan het testen en zoeken zijn geweest, en later een externe expert hebben binnengehaald, vind ik het bedrag wat ik moest betalen echt heel laag. Dus voor mij in deze, hulde aan Euromaster Coevorden.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik ben al lang blij dat de jongens mij zo goed geholpen hebben. De oorzaak is ook alleen een vermoeden, niet meer dan dat. En als ik kijk hoeveel uur zij aan het testen en zoeken zijn geweest, en later een externe expert hebben binnengehaald, vind ik het bedrag wat ik moest betalen echt heel laag. Dus voor mij in deze, hulde aan Euromaster Coevorden.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-