Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Model/uitvoering : Renault Laguna III Estate 2.0 DCI 173PK Initiale Bouwjaar : 2008 Brandstof : Diesel
Hallo,
Sinds kort heb ik het vreemde euvel dat het stuur zo af en toe vreselijk begint te trillen als ik op de snelweg met cruise control rijd voor langere tijd. Het is enkele weken geleden begonnen, maar het lijkt steeds vaker voor te komen. Als ik hem dan heel even van de cruise control afhaal is het ook meteen verdwenen, ook als ik hem dan weer meteen terug op de cruise control zet. Het doet zich voor bij verschillende snelheden (in elk geval 106, 126 en 138) en pas na langere tijd rijden op dezelfde snelheid (ik begin erg vroeg, dan kan dat nog ). Soms gaat het ook dagen zonder problemen . Het voelt een beetje alsof je over heel slecht asfalt rijdt en de wielen er vanaf willen.
Het lijkt me niet te komen door onbalans in de wielen, wat dan zou het toch regelmatiger voor moeten komen lijkt me en het voelt ook wel anders?
Ik ben geen techneut, maar hoop toch dat iemand me hiermee verder kan helpen.
Vandaag was het weer best erg gesteld hiermee. Op de heenweg vier keer en de terugweg drie keer. Heb wel wat meer kunnen proberen en het viel me op dat als ik op het moment dat het probleem zich voordoet:
* gas bijgeef het probleem erger wordt en als ik hem daarna weer terug laat zakken het probleem blijft.
* de cruisecontrol van 138 met - op het stuur terug laat zakken naar 108 het probleem weg is tijdens het terugzakken totdat hij 108 bereikt heeft en dan gaat het trillen weer verder.
* als ik een paar keer - en + op het stuur druk het probleem minder wordt, maar niet helemaal weg gaat.
Als iemand weer nuchter is na de carnaval is enige suggestie welkom!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Goedendag mede Masterrijders.
Zeer naar tevredenheid mijn derde (camper)jaar met de Master L3H2 2.3dCi
Sinds een aantal maanden heb ik het volgende:
Bij aankomst na een tijd rijden, dus warme motor, snelheid laag, piept het sturen af en toe...
Beste lotgenoten... vraagje bertreft ACC... is dit te realiseren door alleen de knopjes op stuur de installeren?.
Heb namelijk een twingo uit 2016 gehad en die had aleen een snelheidslimiet knop. Daar heb ik een combi knop infezet met cruisecontrol...
Heeft iemand ook al gehad dat bij koude er een raar geluid in het stuur zit.
Je hoort het als gepiep van wrijvend rubber (beetje gefluit) onder het stuur. Het klinkt alsof het uit de cabine komt en niet van buiten.
Dus niet van de banden
Mocht...
Sinds vandaag heb ik een clio esprit alpine e tech 2024.
En wat ik ook doe of probeer, ik krijg de “normale” cruisecontrol maar niet gevonden. Het is of een snelheidsbegrenzer, die voorkomt dat ik harder rij dan ingesteld (maar snelheid...
Dag ! Ik heb een Laguna 3 Coupe GT gekocht van 2009. Ik wist dat bij de bestuurderzijde niets werkt in de deur, de spiegels kan ik niet stellen, de ramen links rechts gaan niet open, het raam aan passagierzijde doet het wel goed als je het daar...
Sinds half augustus 2024 hebben we een Dacia Duster Hybride 140 hiervoor een Renault Kangoo 1.2.tce automaat b.j. 2018.
Beide hebben een Cruise control, de werking van de Dacia is naar mijn mening dat hij veel te snel/ heftig naar zijn vooraf...