Laguna diesel langzamer dan benzine

Plaats reactie

Topic author
lagunafreak
repeating visitor
repeating visitor

Laguna diesel langzamer dan benzine

Bericht door lagunafreak »

Hallo mensen. Vandaag heb ik mijn laguna uit 97 ingeruild voor een "RENAULT LAGUNA DYNAMIQUE 2.2DCI 150PK GR T AUT5". In mijn oude laguna was ik van achteren aangereden waardoor de trekhaak helemaal in de auto was verdwenen, geen mooi zicht. Ik weet helaas niet hoeveel PK deze laguna had, wel dat het een 2 liter motor was.

Nu heb ik vandaag een laguna stationwagon gekocht uit 2003, maar dan diesel. Ik heb geen ervaring met diesels maar ik dacht pk is pk en met 150 daarvan moet ik wel redelijk vlot de snelweg op kunnen rijden. Hij blijkt in de praktijk echter veel minder reactief dan mijn bezine versie. Of het nu van 0 naar 50km/u is of van 100 naar 120km/u, dit gaat in de diesel toch een stukje langzamer. Bij 100 naar 120km/u lijkt het soms alsof ik niet versnel. (het duurt even). Ik kan natuurlijk het gaspedaal helemaal intrappen en dan krijg je de kickback naar een lagere versnelling maar dat zou toch niet hoeven met 150pk? VErschil is wel dat de diesel 1500kg weegt en de bezine 1200kg.

Is dit te verwachten of moet er iets afgesteld worden aan de motor dat deze beter reageert op het gaspedaal?

Alvast bedankt voor jullie inzicht!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Actief als: particulier

Bericht door WillemS »

Ja, 300 kg is meer dan 20% meer gewicht, om dat te versnellen heb je heel wat pk's nodig, afgezien nog van het feit dat een diesel anders reageert dan een benzinewagen. Als de motor goed schoon is en de turbo goed werkt dan is toch heel goed te merken dat die inkomt, maar het gewichtsverschil maakt dat hij veel "luier" overkomt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DexterXL
lid
lid
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Als je nog weet wat je vorige kenteken was, dan kan je op de site van de rdw dit intoetsen en krijg je het aantal
KW's te zien, dit is om te rekenen n…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 16 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken