Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik ben binnenkort van plan de koppakking te vervangen van mijn oude Megane Scenic 1.6 RT. Het lijkt mij gewoon leuk om te doen omdat er een koelvloeistoflek zit. Als het niet lukt dan is er niets verloren.
Nu heb ik de officiele torque specs gevonden, alleen deze verwarren mij een beetje. Het leest als volgt:
Eerste keer alle bouten vastdraaien naar 2dan.m = 20 nm
Dan snap ik dat er een hoekmeter nodig is om de 100 graden te draaien, maar wat bedoelen ze met die +/- 6 graden??
Dan hetgene wat nog het minst duidelijk is: ik moet de bouten ‘slackenen’ dus losdraaien weer?? En vervolgens weer vastdraaien?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen voordat ik aan deze klus begin. Alvast bedankt!!
Ik heb ook een plaatje voor je, let op de motorcode en vervang de bouten(!)
Om het echt helemaal na te zoeken heb ik de motorcode nodig.
Megane-B64-K64-L64_S64.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ... Freudiaanse verspreking: 'onbedoelde uitspraak die inzicht kan geven in de onbewuste gedachten of verlangens' Trumpiaanse verspreking: 'per ongeluk de waarheid vertellen'
Denk aan:
- tandriemset/waterpomp
- poly v-riemset
- kleppendekselpaking
- in/uitlaat spruitstuk pakkingen,of neem een motorcode specifieke pakkingset
(Bekijk het uitlaatspruitatuk op scheuren)
- olie+filter
- koelvloeistof
- inderdaad kopbouten
- goede tijd om de thermostaat mee te vervangen
Controleer/laten controleren de cilinderkop op vlakheid.
Stel na de installatie van de kop de kleppen correct af.
mechanic schreef:Denk aan:
- tandriemset/waterpomp
- poly v-riemset
- kleppendekselpaking
- in/uitlaat spruitstuk pakkingen,of neem een motorcode specifieke pakkingset
(Bekijk het uitlaatspruitatuk op scheuren)
- olie+filter
- koelvloeistof
- inderdaad kopbouten
- goede tijd om de thermostaat mee te vervangen
Controleer/laten controleren de cilinderkop op vlakheid.
Stel na de installatie van de kop de kleppen correct af.
Ha Mechanic! Toevallig heb ik een aantal dingen van je lijst inderdaad besteld, op de distributieriem na, deze is nog niet zo lang geleden vervangen.
De k7m is een eenvoudige,maar erg prettige motor in je scénic.
Om aan te werken,maar ook om mee te rijden.
De koppakking vervangen is relatief eenvoudig bij dit type.
Zelf zet ik riemen altijd precies zo terug (ALS ik ze al terugzet ipv vervang) zoals ze er af gekomen zijn.
Kan bijgeloof zijn, maar ooit eens iets gehoord over draairichting enzo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ... Freudiaanse verspreking: 'onbedoelde uitspraak die inzicht kan geven in de onbewuste gedachten of verlangens' Trumpiaanse verspreking: 'per ongeluk de waarheid vertellen'
Bij dit motortype staat er een draairichting op de riem,en merktekens die overeenkomen met de krukas/nokkenastandwielen.
Kun je eigenlijk niet fout doen.
Goed om te horen, dat stelt me al gelijk wat meer gerust. Ik zal er binnenkort langzaam aan beginnen, eerst kijken of het lukt met de koppakking, of de cylinderkop nog recht is en dergelijke. Zo ja, dan zal ik eens denken aan een nieuwe distributieriem. Hij is 50.000km oud, de helft van zijn levensduur. Hij hoeft in principe nog niet vervangen te worden, hoewel dat altijd een goed idee is natuurlijk.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik ben bezig om mijn kachel ventilator te demonteren omdat er heel veel blad in zit,
De ventilator zit aan de bestuurderskant, en bij het weghalen van het interieur filter en huis zie ik em zitten.
Het gaat om een Scenic II met 2.0 liter, 16V motor
Krukaspoelie, spanner en multiriem laten vervangen door KwikFit.
Hierna ging de auto inhouden bij gas geven (ong boven de 2500 toeren). Motor maakt dan raar geluid. Als er niet teveel gas wordt...
Ik heb een Grand Scenic uit 2007. In het voorjaar hadden wij het alombekend Paravane probleem met waterschade onderin bij de stekker onder de bestuurderstoel en alle gevolgen van dien. Dat begon met problemen dat het vochtig in de auto was en...
Onlangs ben ik eigenaar geworden van een Renault Scenic 2011 2.0 16V CVT, benzine 1.997cc 103kW (140pk). Helaas laat de huidige radio (model 281150030R) veel te wensen over. Men claimde dat het een Bose-uitvoering was, maar dat...
Als je de voorstoelen wil wisselen van een megane senic met andere kan dat wel zelfde stoelen en bouwjaar en model auto.
Of moet ik nog ergens opletten met de stekkers onder de stoel..
En hoe krijg ik de a en b en c stijlen los aan de binnenkant wil...
Ik heb een scenic gekocht met keyless entree, Als ik weg loop bij de automaat hij keurig op slot, alleen de bestuurdersdeur blijft open. Heeft iemand een idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?
Ik ben op zoek naar deze bekabeling omdat (één van de) eigenaar(s) de kabel naar de module van de raam motor heeft doorgeknipt. :oops: :fp:
Electrisch raam doet het dus niet.
Bij voorbaat dank
Maarten