Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Van het ene op het andere moment werkte mijn elektronische parkeerrem niet meer. Dat wil zeggen: bij wegrijden gaat hij niet vanzelf van de rem af en bij stoppen trekt hij niet automatisch de rem aan.
Ondertussen is een sensor bij het koppelingspedaal vervangen (niet de blauwe) en is na een ongevraagde uitlees actie bij een garage de EPB ECU in de kofferbak vervangen. De melding echter blijft...
De handrem werkt wel middels de schakelaar op de middenconsole, maar dus niet automatisch bij starten en wegrijden / stoppen. Hebben jullie nog een idee. Ik hoor graag van jullie.
Het betreft een Renault Megane Coupe III uit 2009 / 2.0 Ltr. Turbo
Die sensor lijkt een zwak punt van het overigens mooie aut. handremsysteem. Mijn vorige auto, Megane III Estate had ook kuren, dashboard melding "Stop voertuig". Na handmatige bediening, en opnieuw starten ging het doorgaans weer uit. Maar ook 1 keer gehad dat oranje garage sleutel symbool bleef branden, en alleen door de dealer gereset kon worden.
De mijne geeft ook af en toe deze melding. Alleen bij het op de rem zetten. Oplossing is dan parkeerrem eraf en opnieuw, dan altijd ok. Dealer kan niets bijzonders vinden, zou toch graag weten wat het is.
Bij een scenic 2 is de stekker onder de bestuurdersstoel ook vaak een zwak punt , als er door een verstopte paravan water in de auto is gekomen is deze stekkerverbinding vaak de klos , je geeft niet aan om wat voor auto dat het gaat , dus misschien niet van toepassing , Bas1975
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Sinds enkele weken krijg ik de melding controleer parkeerrem.
De parkeerrem gaat nog wel automatisch erop en eraf.
Volgens de dealer moet er een nieuwe remmodule op
Ruim 700 €, iemand bekend met dit probleem?
Bedankt alvast
Sinds kort ervaar ik een probleempje. Zodra ik de auto geparkeerd en vergrendeld heb dan blijft het lampje bij de automatische parkeerrem (rood) branden en ook het lampje van de deurvergrendeling (rood).
Vanochtend vroeg was ik onderweg en na zo’n 5 minuten rijden hoorde ik iets aan de onderkant van de auto. Vervolgens kwam er een melding, controleer wielsensoren met een uitroep teken in beeld. Auto stilgezet en gekeken en met de band was niks aan...
Bij het automatische inschakelen van de Parkeerrem geeft hij regelmatig de melding “storing remsysteem” daarna de melding “Controleer TPW” gevolgd door “controleer radar”
Iemand enig idee wat de oorzaak is?
Hallo,
Mijn Renault Scenic II 1.6 benzine automaat van 2009, heeft een parkeerrem defect melding op het dashboard. Auto is een tijdje weinig gebruikt en heeft 2 maanden helemaal stil gestaan. Daarna starte de auto wel maar sloeg net niet aan. Na...