RENAULT SCENIC 2002 Moeilijk starten, resultaat lege accu.

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Tomas
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 feb 2017 21:35
Actief als: particulier

RENAULT SCENIC 2002 Moeilijk starten, resultaat lege accu.

Bericht door Tomas »

Hi allemaal.

Ik zit met een probleempje. En wie weet kan iemand mij helpen met de juiste keuze te maken...

Mijn Renault Scenic Air 1.4, bj 2002 is de laatste maanden raar bezig met zijn toeren. Regelmatig uitval bij het achteruit rijden,
en ik moet hogere toeren maken om weg te komen. Bij de APK keuring meteen ook afspraak hiervoor gemaakt. Hiervoor is de gashuisklep gereinigd, oliefilter etc. Helaas nog een keer terug moeten komen omdat er ergens een lek zat bij het luchtfilter. Deze was niet goed vastgezet.

De auto reageerde meteen anders. Normaliter 50 / 60, nu 75 / 80 toeren stationair. Maar het starten duurde nu iets langer. Even wennen, maar het klonk allemaal weer goed. Gisteravond daarentegen schoten de toeren helemaal door toen ik vanuit de 1 terug ging naar in koppeling. Dus: Koppeling helemaal ingedrukt, geen gas maar wel een hoop toeren. Even opnieuw geschakeld en hij liep weer terug. Klein akkefietje. Vandaag, ging het starten weer moeizaam, met resultaat dat ik nu met een lege accu zit. De accu is van 2011. Dus vermoedelijk zal ik die moeten vervangen. Hij ligt nu aan de druppellader, in de hoop morgen nog weg te kunnen komen. Wat zou het kunnen zijn? En is het slim om eerst naar de accuwinkel te gaan ( goedkoper ) en te proberen of meteen terug naar de garage? Of anders?

Het is nu zondag. De garage is dicht, maar wil graag morgen nog op pad kunnen gaan... Alles wat ik vandaag zelf kan doen, scheelt. Al is het eerste beste ding om morgen een accu te halen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BadEend
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jul 2012 03:08
Actief als: particulier

Re: RENAULT SCENIC 2002 Moeilijk starten, resultaat lege accu.

Bericht door BadEend »

Controleren op valse lucht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16012
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: RENAULT SCENIC 2002 Moeilijk starten, resultaat lege accu.

Bericht door mechanic »

Accu moet zoiezo fris zijn,controle/vervanging is raadzaam.
Valse lucht is er meestal constant,maar controle kan geen kwaad. Neem aan dat dit de k4j 16v motor is. De stappenmotor,en stekkerverbinding hiervan geven vaak euvels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht