Motor draait niet stationair Scenic phase 2 type 1

Alles wat met de motor van de Scenic te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Pecomaro
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jul 2011 16:32
Actief als: particulier

Motor draait niet stationair Scenic phase 2 type 1

Bericht door Pecomaro »

Ik vroeg me af of iemand weet wat er met mijn auto aan de hand was. Ik rijd al lange tijd zorgeloos rond in mijn Scenic, vandaag was ook zo'n dag, echter wilde ik een parkeerplaats opdraaien en merkte dat mijn binnenverlichting brandde. Al snel had ik in de gaten dat mijn motor afgeslagen was. Geen probleem auto starten en verder rijden. Kort daarna op de parkeerplaats merkte ik dat elke keer dat als de motor zou moeten draaien op zijn stationair, hij dat niet deed maar elke keer uitviel.

Na het bezoek aan het restaurant had ik de stille hoop dat het een kort en toevallig euvel was geweest en dat de auto na 2 uren stil te hebben gestaan, wel weer normaal zou functioneren. Niets was minder waar, nog steeds wilde de auto niet stationair blijven draaien, wel viel op dat als de auto op toeren was er geen problemen waren en de motor gewoon aanvoelde. Ik heb de gok naar huis genomen en ben die 20 kilometer gaan rijden, via de rijksweg om zo min mogelijk stoplichten tegen te komen.

Die rit van 20 kilometer heeft de auto zich voorbeeldig gedragen, geen mankementen, niet het gevoel dat er weer een Bobine uitgeklapt zou zijn. Eenmaal thuisgekomen blijkt tot mijn verrassing de auto weer normaal te doen, dus ook weer over een stationair toerental te beschikken.

Heeft 1 van jullie enig idee wat dit geweest zou kunnen zijn? Moet ik me zorgen maken er was immers geen storing in mijn scherm gekomen, dus de computer heeft hem niet in mijn display getoond.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Motor draait niet stationair Scenic phase 2 type 1

Bericht door WillemS »

Even een heel andere vraag, is het nog droog onder het tapijt bij de voetenruimte's ?
Vind je daar vocht dan "kan" dat een oorzaak zijn
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Pecomaro
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jul 2011 16:32
Actief als: particulier

Re: Motor draait niet stationair Scenic phase 2 type 1

Bericht door Pecomaro »

Ik heb even gekeken vanmorgen, ja de vloerdelen onder de matten uiteraard zijn kurkdroog. De motor liep vanmorgen na koude start geweldig stationair, ik vrees dat het of iets is wat binnenkort doorkomt of een toevallig tijdelijke euveltje was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Motor draait niet stationair Scenic phase 2 type 1

Bericht door WillemS »

Tank dan een keer kwaliteitsbenzine V-power van Shell of Excellium van ? en zoek een echte snelweg op bv afsluitdijk heen en weer met 130.
Wanneer is het gasklephuis voor het laatst gereinigd?
SUC6 mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Pecomaro
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jul 2011 16:32
Actief als: particulier

Re: Motor draait niet stationair Scenic phase 2 type 1

Bericht door Pecomaro »

Ik heb geen idee wanneer het gasklephuis gereinigd is. Sinds ik die auto gekocht heb, heb ik hem in onderhoud bij Renault. Hij krijgt zijn zomerinspecties, winterinspecties en zijn beurten op tijd. De laatste grote beurt die hij gehad heeft was de Motrio Onderhoud beurt (187) in September 2011, hierbij is de auto volledig nagekeken. Dit destijds met Renault afgesproken om weer een schone start met deze auto te maken, aangezien de auto daarvoor kennelijk bij de vorige eigenaar, niet bij Renault in onderhoud was geweest. Hierdoor wist ik precies wat voor vlees ik in de kuip had na de aankoop.

In oktober is er een bobine vervangen, die was defect namelijk en tijdens deze reparatie is hierbij gelijk een motorsteun vervangen en een thermostaatpakking.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht