Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
goedemorgen, na een lange tijd geen problemen gehad te hebben, ja hoor er is er weer 1
vermoed de nokkenas sensor, kan die niet vinden
gaat om scenic 2 phase 2 2.0 uit 2006.
motorcode f4r als ik mij niet vergis, bobines zijn net nieuw valeo en de...
Vorige week hebben wij een prachtige Renault Scenic 2.0 uit 2004 gekocht.
Helaas komt er onder de motorkap een raar geluid vandaan: zzzza - zzzza - zzzza - zzzza
Ik heb een video opgenomen.
Ik lees al een tijdje mee op het forum (niet dat ik veel van dienst heb kunnen zijn omdat ik niet heel veel ervaring heb met klussen aan auto's maar wel interessant vind).
bij mijn scenic 1.5 dci staat de melding inspuiting defect houd ook in af en toe. en geen vermogen dan.
heb laten uitlezen en daar kwam uit lucht massameter deze proberen schoon temaken .maar geen succes.
dus denk beter een nieuwe plaatsen.
maar...
Goedendag,
Zal mij even voorstellen ben Henry en sinds oktober 2019 n het bezit van een Scenic 2008 automaat.
Bij aankoop hebben wij de bak laten spoelen en bougies vervangen.
Tot en met januari probleemloos meegereden tot...........
Bij stilstaan...
Mijn Scenic II 2.0 16v valt soms uit na of tijdens het nemen van een bocht naar rechts (niet stotteren maar echt uit). Het komt soms ook voor als ik hard optrek bij het stoplicht. Dit gebeurt voor een seconde of 2, daarna pakt de motor...
Veel over gelezen, veel twijfel, vandaar dat ik het probeer middels een nieuw topic.
Zoals je ziet ben ik nieuw, dus even kort voorstellen. Ik ben Robert, afkomstig uit regio Haaglanden en in bezit van een Grand Scenic 1.6 uit...
Hallo! Vorige week is bij mijn Scenic (2007, 1.6, LPG) de distributieset vervangen. Samen met een oliewissel. Sindsdien valt het mij op dat de motor, als deze koud is, mooier is gaan lopen. Maar eenmaal op temperatuur hoor ik een nadrukkelijk...
Ik heb ondanks meerdere problemen met scenic's toch weer een scenic gekocht.
Nu is het een 1.5dci 78kw van 2006 geworden.
Deze auto bevalt, net zoals de vorige modellen goed, alleen doet zich vlak voor de vakantie weer iets voor,net als de...
Tijdens het rijden op de snelweg hebben we veel last van (motor) geluid. Bij een snelheid van 130 km of meer. Ca 3500 toeren of meer. Maakt de motor( of iets anders) veel lawaai. (Gemeten met een decibel app 83 dec. )
Sinds enige tijd draait de motor niet helemaal lekker, Ik heb hem uitgelezen en daar kwam uit dat de bobine op cilinder 3 kapot was. Die heb ik vervangen en daarna waren de problemen weg. kort daarop begon de motor wat te horten/stoten en naar mijn...
Gisteren terwijl ik voor het stoplicht stond de melding: emissiesysteem controleren . Hij liep ook even wat onregelmatig.
Auto opnieuw gestart, melding weg en verder normaal functioneren.
Vandaag eens uitgelezen met de Clip, gemiste verbrandingen...
Hallo beste lezers,
Ik heb een andere startmotor nodig voor mijn scen i c uit 2005 benzine. Nu zie ik ook van VALEO verschillende prijzen onder en boven de 100€. Specificaties zijn hetzelfde 0,85 kw 8 tanden enz. Wat is nu een goede keus, neem aan...
In een andere discussie heb ik de aan de problemen rondom de lambdasonde aan de orde gesteld bij renault scenic II 1.6 16v bj 2005. Met hulp van Willem S. kwam ik tot de conclusie dat dit niet het probleem was, de garage zat er behoorlijk naast met...
3 jaar geleden is de krukas poeli defect geraakt en heeft de distributie ontregelt, gevolg dure reparatie met kop revisie en alles vervangen. Nu is afgelopen zaterdag de multiriem gebroken, buitenkant van de riem zag er nog uit als nieuw maar...
Onze renault scenic loopt niet lekker als hij stationair loopt. Bij achteruitrijden valt hij soms zo maar uit of begint echt te stoten. Ook loopt hij niet lekker stationair de toeren vliegen op en neer. Als ik hem op 1500 toeren laat lopen schiet...
Hallo ik heb een grand scenic uit 2006 1.9 dci 131pk
Bijna 395.00 op teller.
Ik heb bij renault deze melding laten uitzoeken en bleek een sensor achter turbo die met warmte temaken had en uiteraard de druk verschilsensor en de slangetjes voor...
Vraag: kan je de oude distributieriem niet over de lengte doorsnijden zodat je ruimte hebt om de nieuwe erop te schuiven. En daarna de spenrollen enz monteren. :think:
Wie weet wat dit probleem zou kunnen veroorzaken;
Ik heb een Renault grand scenic en wilde net starten maar hij slaat niet aan, krijg de melding regelaar. Het is niet de accu , hij maakt wel geluid alsof de auto gaat starten maar zet niet...
ik heb twee ophangrubbers nodig voor mijn uitlaat.
de middelste kan ik nog wel vinden, maar de achterste...
wie heeft er codes voor me? kan ik ze bestellen...
Heeft iemand voor mij de aanhaalmomenten
Van het kleppendeksel (tevens bovenlkantager nokkenas)
En van de nokkenas uitlaat zijde en van de nokkenas versteller
Ik ben bezig met het vervangen van de distributieriem incl. Nokkenasversteller en de nokkenaskeeringen
Hoe het beste de nokkenassen blokkeren bij het...
hallo, heb een scenic 2 phase 2 uit 2006. bezine 16v 2.0
kan het benzine filter nergens vinden, vermoed onder de tank. bij de scenic 1 was het een eitje, heb het idee dat dit wat lastiger wordt.
kan iemand mij het uitleggen of is er een tutorial...
Ik moet mijn distributieriem + spanrollen + waterpomp vervangen ze zijn al 7maanden over de tijd heen kom er nu pas achter.
Is het mogelijk om het zelf...
Ik heb een scenic 2007 2 liter automaat, ik vooral bij koude start , dat de auto trilt.
Kan dit de motor ophanging zijn, zijn er meer die dit probleem hebben- hadden en hoe is dit opgelost?
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum