Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Dan is die installatie wel erg ongelukkig gemonteerd. Olie zou je toch moeten kunnen peilen...
Maar zie jij het oliepeil niet op je dash na het starten?
Ik adviseer altijd om de peilstok tenminste 1x te gebruiken, nl. om de niveaumeter in de wagen te ijken.
Aangezien bij deze wagen de gasinstallatie in de weg zit. zou ik het op een brug doen vanonder de wagen.
Wellicht moet er een en ander tijdelijk gedemonteerd worden, maar dan kan je na het peilen goed vergelijken met de stand op de meter in de wagen.
mvg WillemS
Hoi. Bedoel je dat de tekst "oliepeil correct" verschijnt?
In de mijne kan ik tijdens die melding op de knop van de boordcomputer drukken, dan krijg ik een serie rondjes te zien die veranderen in streepjes naarmate het oliepeil lager is.
ja idd die tekst verschijnt , maar als ik dan op de BC druk zie ik helaas geen andere info ( blokjes , rondjes ) of moet ik dan de BCknop ingedrukt houden of snel achter elkaar drukken
mijn oliepeilstok is zo kort dat deze onder op het blok zit omdat erboven de gasinjectie zit gebouwd en visuele controle zeer lastig te doen is
De bolletjes geven het verschil tussen minimum en maximum aan, dat verschil is om en nabij 1L. Dus reken uit dat bij 6 bolletjes elk bolletje minder o.16L olie is.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut