Ik ben in het bezit van een 2.0 T uit 2003 die ook aardig wat olie verbruikt. Momenteel 1 liter op 3000 km. Volgens het instructieboekje is een halve liter op 1000 km nog acceptabel. De dealer zei zelfs 1 liter op 1000 km. Ik ben me momenteel nog aan het beraden om een motorflush te doen om te kijken of het olieverbruik minder wordt.
Ik ben vandaag wezen shoppen bij de automaterialenzaak. Ik heb een blikje Wynn's oil system cleaner meegenomen om het hele oliesmeersysteem eens goed te reinigen en ik heb Higher Mileage olie van MPM meegenomen. Dit is een olie speciaal voor motoren met meer dan 100.000 op de teller.
Ik heb vandaag het oliesysteem geschoond met bovenstaande cleaner die je aan de “oude” olie toevoegd. Motor 20 minuten stationair laten lopen en daarna de olie afgetapt. Door de toegevoegde cleaner is de olie zo dun als water. Oliefilter gedemonteerd en nieuwe gemonteerd. 5 liter van bovenstaande olie toegevoegd en peilstok staat nu op 80%, binnen op het display op 1 blokje na vol.
De komende periode zal blijken of bovenstaande akties effect hebben gehad.
Oliesysteem gereinigd + Higher Mileage olie
-
berniez
Topic author - Lid

- Actief als: particulier
-
fgrooten
- lid

- Contacteer:
Wat is het verschil tussen die Higher-mileage-oil dan?
De mijne heeft ruim 2 ton op de teller en ik pleur er gewoon altijd 5w40 in. Hij verbruikt zo'n liter op de 4000km.
Voor een 3.5V6 vind ik dat niet gek. (en ik trap hem af en toe flink door)
De mijne heeft ruim 2 ton op de teller en ik pleur er gewoon altijd 5w40 in. Hij verbruikt zo'n liter op de 4000km.
Voor een 3.5V6 vind ik dat niet gek. (en ik trap hem af en toe flink door)
Mon voiture: 2017 Grand Scenic
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
DexterXL
- lid

- Contacteer:
De dealer heeft de juiste verbruik aan gegeven, ook de ANWB handteerd de 1 op 1000 ltr methode.
Waarschijnlijk is die apparte olie wat dikker, of hij …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Waarschijnlijk is die apparte olie wat dikker, of hij …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 11 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Renault, teveel olie in versnellingsbak ???
door de mon » 23 mei 2025 22:43 » in Technische vragen Kangoo -
Reacties: 6
Weergaves: 1162 -
Laatste bericht door de mon
29 mei 2025 12:01
-
-
-
Reacties: 10
Weergaves: 3348 -
Laatste bericht door mechanic
18 nov 2025 18:46
-
-
Mégane IV GT versnellingsbak, olie verversen of spoelen?
door SjeeleBrik » 10 nov 2025 10:02 » in Aandrijving, wielophanging, besturing, remmen -
Reacties: 14
Weergaves: 1471 -
Laatste bericht door Mathijs
12 nov 2025 18:05
-