Onderweg laden met Zoë ZE40

Plaats reactie

Topic author
Anouk68
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Actief als: particulier

Onderweg laden met Zoë ZE40

Bericht door Anouk68 »

Sinds kort heb ik een Zoë ZE40. Heerlijk! Ivm het werk van mijn partner hebben we een laadpaal thuis. Het geeft een enorm betaal- en gebruiksgemak.

Ik ben mij aan het verdiepen in een lange reis naar zuid-Brabant die ik vanuit Friesland moet gaan rijden. Dat betekent tussentijds laden.

Ik heb diverse apps voorbij zien komen, websites, ik heb net zelf wat aan de weg geëxperimenteerd. Ik heb alleen vragen die ik het beste hier kan stellen.

- rijd je 100km/uur of Max op de ecostand op de snelweg?
- na hoeveel kms is het het beste om te gaan opladen?
- houd je een marge aan (bijv 80% van de fictieve kms)?
- welke app is nou de handigste voor de laadpalen?
- ga je aan de snelweg tanken of een dorpje in?
- stel ik kan 250km rijden en je ga bij 90km tanken, wacht je dan tot de accu helemaal vol of ga je na een uur weg?
- is het 22kwh per uur of?

Ik heb m’n auto tweedehands gekocht en eigenlijk voor de kleine stukjes. Dit keer dus een lang stuk van zo’n 220km en ik heb gewoon onrust die wellicht helemaal niet nodig is. Alvast bedankt voor je Info!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Re: Onderweg laden met Zoë ZE40

Bericht door zoe2goe »

- Ik vind persoonlijk ECO niet erg veilig op de snelweg. Bovendien doet het technisch niet anders dan je kachel en rechtervoet temperen, m.a.w., dat kun je ook zelf wel. Qua tijd is het een beetje loof om oud ijzer. Sneller rijden = sneller op bestemming = vaker laden is = later op bestemming.

- hoe leger hoe beter, zeker als je wilt snelladen (als je een Q model hebt. Voor een R model maakt het niet zo veel uit). Maar nog belangrijker is: zorg voor een plan B en C. Verder: als het lukt met de planning niet volladen, maar laden wat je nodig hebt: het laden gaat langzamer naarmate de batterij voller is.

- Ja (marge), maar in de praktijk alleen als je reis dat vereist. Het maakt natuurlijk niks uit of je met 55% of 20% lading aankomt.

- Dat is erg persoonlijk. Dus voor mij: Fastned voor de absolute noodgevallen (gillend duur voor incidenteel, maar dat maakt dan ook niet uit), Chargemap voor het opzoeken, Plugsurfing voor de dongle / app.

- Wel fijn als er koffie of nog beters in de buurt is. Soms is dat pal aan de snelweg, soms iets verder. Leidend is uiteraard een fatsoenlijke paal met minimaal 22 kW

- Nee je wacht niet tot hij vol is. Hou max 90% aan, of wat je nog nodig hebt (aangenomen dat je op bestemming kunt laden. Daar is wachten namelijk niet ECHT wachten)

- LIgt aan de paal. Reken bij een 22 kW paal op helemaal leeg naar helemaal vol op ruim 2 uur.

220 met een ZE40? Moet met een beetje normaal doen vrijwel zonder laden kunnen, misschien na 170 even bijnippen voor de mentale rust.

Succes!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Anouk68
3-posting-rookie
3-posting-rookie

Re: Onderweg laden met Zoë ZE40

Bericht door Anouk68 »

Dank je Jeroen voor al je bruikbare informatie. Ik ben er gewoon nog niet vertrouwd mee. Laatst ging ik 70km rijden naar Zwolle. Oké, windkracht 6-8 …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 9 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken