Hello,
Het betreft de motor van de Renault Espace 2.0 diesel 1996 van mijn schoonbroer.
Eerst even waarover en dan een vraag:
Ik werd een paar dagen geleden gevraagd om eens te luisteren naar een schreeuwend geluid dat van onder de motorkap kwam. Met mijn stethoscoop heb ik het geluid kunnen lokaliseren. Het was waarschijnlijk de lager van de spanrol van de distributieriem. Ik heb de raad gegeven om de wagen meteen buiten dienst te stellen, maar ja… spijtig genoeg werd deze raad niet opgevolgd.
Vandaag werd me verteld dat tijdens het rijden, de motor vermogen verloor en het toen ineens gedaan was met rijden. Tijdens het proberen om terug te starten maakte de motor alleen een verschrikkelijk lawaai.
Het lawaai lijkt van de distributieriem te komen die over de tanden van de riemwielen getrokken wordt.
De nokkenas blijft stilstaan.
Normaal, bij de meeste, motoren is dit de doodsteek. De zuigers botsen tegen de kleppen en het is gedaan. Maar er zijn enkele types van motoren die door hun ontwerp wel zoiets overleven. Gewoon een nieuwe distributieriem en je kan verder rijden.
Nu is de vraag of de motor van deze Renault Espace 2.0 diesel van 1996 ook zo’n type motor is die een defecte distributieriem kan overleven?
De motor (krukas) draait nog rond als je de starter in werking zet.
Hopelijk is het wrede lawaai enkel de riem die over de riemwielen getrokken wordt en niet meer.
Volgend weekend zal ik er de distributieriem helemaal afhalen en de motor dan nog eens laten ronddraaien.
Ook enige goede raad is altijd welkom.
Dank U.
MVG.
Overleeft motor Espace 2.0D '96 falen van distributieriem?
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 13 aug 2010 00:17
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Re: Overleeft motor Espace 2.0D '96 falen van distributieriem?
Een '96 Espace heet, afhankelijk van welk type je hebt, 2 of 3, een 2.1 of een 2.2 dieselmotor.
Bij deze motoren breken een paar tuimelaars wanneer de zuigers tegen de kleppen slaan.
Met een beetje geluk zijn de kleppen dan ook niet krom.
Een nieuwe distributieset en een paar nieuwe tuimelaars en de auto rijdt weer als vanouds.
Antonio.
Bij deze motoren breken een paar tuimelaars wanneer de zuigers tegen de kleppen slaan.
Met een beetje geluk zijn de kleppen dan ook niet krom.
Een nieuwe distributieset en een paar nieuwe tuimelaars en de auto rijdt weer als vanouds.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-