Bouwjaar :2009
Brandstof :Benzine/LPG
Hallo
Hier zijn we weer ...
Ik heb een tijd geleden een stukje gepost over de melding " controleer uitlaatgas " .
Nieuwe bobijn , zelfde melding bleef , ook de symptomen , schokken en storing op de 2de bougie bleven .
Nu , een tijdje later startte de auto niet meer , touring gebeld en die stelden vast dat de benzinepomp niet meer aan sloeg .
Weggesleept naar de garage , die heeft de benzinepomp geforceerd gestart , aangestuurd met de computer .
De auto reed weer .
2 weken later starte de auto weer niet meer , het zelfde verhaal , terug naar de garage .
Daar stelden ze vast dat de benzinepomp niet meer draaide en dat het kwam doordat een van de pinnetjes van de stekker verbrand was .Het pinnetje is dikker dan de 3 pinnetjes ernaast , dus kan wat meer stroom aan .
De benzinepomp vernieuwd en 670 euro lichter ...
Na een kilometer of 50 , wat denk je ... Het motoricoontje in het dashboard begint terug te pinken , de melding "controleer uitlaatgas" verschijnt weer .
De garagist vertelt me dat de uitvoering van de bekabeling te licht is voor wat het moet doen , de kabels zijn niet dik genoeg en blablabla ... de werknemer daar zegt me dat er te veel amperage op de kabel zat , maar waarom is dat dan ? en heeft het te maken met de andere symptomen of is het een alleenstaand probleem ?
Nu is het mogelijk dat mijn nieuwe benzinepomp terug aan het verbranden is en dat ik binnenkort nog es 700 euro kan ophoesten , zonder dat het probleem echt verholpen is .
Kan het te maken hebben met de besturing van de LPG-installatie of heb ik iets fout gedaan bij het aansluiten van mijn trekhaak ? Zelf heb ik ook een 3 dubbele sigarettenaansteker voorzien in mijn wagen , maar zou een mogelijke fout in zoiets zo een probleem kunnen veroorzaken ?
Als jullie denken te weten wat het zou kunnen zijn laat dan iets weten , want ik ben het spuugzat ...