AC Snellaadpalen in NL en BE

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.
Gebruikersavatar

Topic author
E-mission
lid
lid
Posts in topic: 85
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door E-mission »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Was niet bedoeld om je te haasten, dacht dat het wellicht over hoofd gezien was. Gefeliciteerd Martijn met je dochter! Weer een nieuw persoon er bij op aarde die opgroeit met het idee dat auto's met stekker de norm zijn ("tanken? wat is dat?").
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door Roy-ZOE »

@Martijn, gisteren op weg naar een klant een korte stop gemaakt bij Renault bij Rotterdam Alexander.

Daar zijn inderdaad 4 werkende 22KW aansluitingen (doorrijden tot op het dak); te gebruiken zonder laadpas en eigenlijk alleen toegankelijk voor klanten. Hun eigen demo wagens staan er geparkeerd en op te laden. Het vrije punt kon ik mooi even testen voior de ac-lader kaart.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door MartijnEV »

Ja onze kleine meiden rijden in 99,9% van de ritten elektrisch :-D

Bedankt voor alle input, de kaart is weer bijgewerkt: ac-lader.nl
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 83
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door Ad van der Meer »

Ik was enige tijd geleden op Zuidpark, Amsterdam, maar die 40 laders geven (nog) maar 3,7 kW. Dit werd ook bevestigd door Taxi Electric.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 105
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door GertjanVB »

Renault Dealer Oving in Zwolle geeft aan dat hun laadpalen 24 uur per dag bereikbaar zijn. Komt mooi uit voor mijn ritje naar Oosterhout-Groningen morgen. Een van de laadpalen heeft op dit moment een storing. Dit is het derde punt vanaf links gezien
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door MartijnEV »

De kaart http://www.ac-lader.nl heb ik 'opgekuist' zoals de Vlamingen zo mooi kunnen zeggen: alle 'unconfirmed' (met name EV-Box) locaties heb ik van de kaart verwijderd en op een nieuwe, aparte kaart gezet, genaamd 'Possible 22/43kW AC fast charge locations': http://goo.gl/maps/U4wne

Zodoende hebben we nu een écht schone kaart voor dagelijks gebruik, en een aparte kaart voor diegenen die zin/tijd hebben om onbevestigde locaties uit te proberen.

ac-lader.nl heeft inmiddels overigens al meer dan 72000 views gehaald !!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 105
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door GertjanVB »

Niet ten onrechte; ik merk mn bij het vooraf plannen van een rit dat de kaart heel prettig werkt door het overzicht van terzake doende laadpalen. Bedankt voor de energie die je erin steekt!
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ZOE ZEN ZEdriver
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jan 2014 17:27
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door ZOE ZEN ZEdriver »

@Martijn, die paal in Assen is geen 22kw paal. Uitgaande van 1:39 minuten laden voor 1%. Het gaat trouwens om huisnummer 8 (Gezondheidscentrum).
100% elektrisch sinds 28 november

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansdeboer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 20
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 dec 2013 21:23
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door hansdeboer »

GreenFlux nieuws
Wij hebben een nieuwe 22kW laadlocatie operationeel in Drachten, bij Van der Valk Drachten,
Lavendelheide 4 met Postcode 9202PD, vlak bij de A7 tussen Heerenveen en Groningen. Voorlopig zijn het 2 laadplekken totdat het gebruik om meer vraagt :D
Komt dus alle laden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 105
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door GertjanVB »

Goed bezig! Het vd Valk/greenflux net groeit gestaag op goede locaties
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 79
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door PieterZoe »

Wederom hartstikke goede lokatie. Dat maakt het noorden goed bereikbaar vanuit de randstad

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door MartijnEV »

Goed nieuws inderdaad, Greenflux/Hans!
Kunnen jullie misschien ook Van der Valk Hengelo gaan voorzien van de befaamde goed werkende Greenflux 22kW laadzuil? Er staan nu een DBT Chademo en een Lolo Type2 lader van The New Motion, pal voor de ingang, beide al maanden defect. Dat is geen reclame voor de EV business...
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansdeboer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 20
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 dec 2013 21:23
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door hansdeboer »

We doen ons best, maar afspraken maken met vestigingseigenaren is een langdurig en zorgvuldig proces. Je kan de eigenaar altijd een tip geven uiteraard :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door MartijnEV »

Hebben jullie al eens eerder een The New Motion locatie vervangen door Greenflux?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door electronaut »

Vundelaar is klaar. Volgens twitter wordt het station woensdag officieel geopend, maar kun je nu al laden. Zoals aangekondigd door Fastned zouden alle nieuwe stations 43 kW AC hebben. Wie is de eerste om te testen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 71
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door renault15.17 »

Waar is Vundelaar?

Edit: al gevonden. Aan de A1 bij Twello. Aan de noordzijde, dus in de richting van Amsterdam.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EVerhard
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jan 2014 16:12
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door EVerhard »

Vandaag een teleurstellend bericht van Fastned, er komen voorlopig geen 43kW laders op hun stations! Dit bericht ontving ik gisteren al van hun via Facebook n.a.v. een vraag van mij i.v.m. de opening van hun station Vundelaar en vandaag staat het zelfs op hun eigen Facebook pagina. Ze schuiven het af op de Renault dealers en ABB, zeer zwak van Fastned!! De hele informatie voorziening van hun is sowieso niet goed te noemen. Als je toch echt aan de weg wilt timmeren dan moet je actuele informatie geven wat de status is van elk station dat in inbouw is en wat de volgende stations zijn die op de planning staan. Nee, die uitrol in 2014 gaat echt niet lukken als dat zo doorgaat, helaas.
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 83
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door Ad van der Meer »

Ik denk ook dat de informatie via de sociale media en hun website te wensen over laat, maar ze zijn wel afhankelijk van de leveranciers van de laadpalen. Zoals vaak in het beginstadium van nieuwe technologie, word er meer beloofd dan waar gemaakt.

Als je ergens druk wilt leggen, dan is dat bij DBT of ABB of idd Renault, want zij houden zich wel erg stil in deze.

Overigens las ik nog een stukje over de storingen van de DBT laders: http://t.co/8CRhnUXANh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door MartijnEV »

EVerhard schreef:Ze schuiven het af op de Renault dealers en ABB,
Wat hebben de Renault dealers daar mee te maken??
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 83
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door Ad van der Meer »

Niet de dealers, maar wel Renault zelf. De verkoop van de Zoe blijft ernstig achter bij de Leaf en het ontbreken van snelladers heeft daar m.i. veel mee te maken. 19 stuks vs 138 stuks in maart 2014!

Overigens 190 Tesla Model S'sen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door MartijnEV »

Voordat hier twee discussies door elkaar gaan lopen:
Verkoopaantallen, soit.

Maar Fastned en ABB hoeven om 43kW aan te kunnen bieden op Fastned locaties niet te wachten op Renault.
De Zoe is al lang klaar voor 43kW laden.
Kennelijk zijn er andere technische problemen, maar daar valt Renault niets te verwijten.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 79
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door PieterZoe »

Met 43kw laden gaat prima, dat heb ij zelf al een paar keer gedaan. De gemiste kans voor Renault Nl is dat ze actied mey Fastned hadden kunnen samenwerken om een 43kw netwerk in NL uit te rollen. Dmv sponsoring bijvoorbeeld. Het bestaan van zo'n netwerk zou de aantrekkelijkheid van de zoe sterk vergroten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door MartijnEV »

Helemaal mee eens!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 83
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door Ad van der Meer »

Stelt zich de vraag: Zijn er al betrouwbare 43 kW beschikbaar die Renault kan sponsoren en/of Fastned kan kopen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door MartijnEV »

ABB zou de beste moeten zijn. En daar heeft Fastned al voor gekozen. Het probleem zit niet in de betrouwbaarheid, maar technische issues, ik vermoed dat het deels ook ligt bij de toeleveranciers van ABB. Kabel? Controller?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansdeboer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 20
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 dec 2013 21:23
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door hansdeboer »

Nog even een reactie op Martijn zijn vraag aan mij. Het is aan elke eigenaar en/of huurder van een wegrestaurant met wie ze afspraken maken over laadinfrastructuur. Dus ik zie het niet zo zeer als vervangen maar meer wie je selecteert :)

Voor ons is een 43kW laadpunt geen technisch vraagstuk, kan met dezelfde behuizing en controller. Het is wel een kosten vraag, met name de netwerkkosten kunnen flink oplopen, maar als Renault ons daar bij helpt dan zouden we dat zeker aanbieden. Ik kan de situatie voor ABB niet helemaal overzien, maar voor hun lijkt het mij ook een kwestie van de juiste interne bedrading, zwaardere automaat, laadkabel ed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door MartijnEV »

Ha ja Hans, inderdaad, ik moet mijn vorige antwoord wel toelichten: voor multi-standard (DC en AC) is ABB de beste.
Voor puur AC 22kW (en optioneel 43kW zoals ik nu lees in jouw bericht) is de Chargepoint laadzuil die door Greenflux/ANWB wordt toegepast een uitstekende keuze, die zich in de Zoe-praktijk al lange tijd bewijst.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansdeboer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 20
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 dec 2013 21:23
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door hansdeboer »

Dank voor de toelichting, kwestie van scherp formuleren :D

Wij sluiten het ook niet uit in de toekomst DC laders bij te plaatsen, wanneer en hoeveel hangt af van de EV markt en het groeien naar 1 Europese standaard. Wij geven met de kennis van nu dan wel de voorkeur aan gescheiden AC/DC laders, vooral uit kosten overweging.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 79
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door PieterZoe »

Dank Hans, voor je toelichting. Ik zal Renault NL nog eens wijzen op deze discussie op ons forum (ik heb contact met RNL via het NIPO-onderzoek waar ik recentelijk aan meedeed) want het is toch wel een beetje een open deur.
Ps. Ik schrijf dit berichtje vanaf het VdValkterras in Breukelen terwijl mijn Zoe...inderdaad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 71
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door renault15.17 »

Op zich jammer dat er nog geen 43 kw oplaadpunten zijn. En als Fastned nu afhaakt, dan denk ik ook niet dat ze er snel zullen komen. Want bij de Greenflux/Anwb formule zal de wegrestaurant eigenaar niet snel meer netwerkkosten willen betalen voor een 43 kw punt, terwijl dan tegelijkertijd de kans toeneemt dat de Zoe eigenaar in zijn auto blijft wachten. De laadtijden bij een 22 kw paal zijn nu wel acceptabel, maar wel zo lang dat de kans op omzet in het restaurant veel groter is. :wink:

Maar als ik dat verkeerd zie mag je me gerust corrigeren Hans.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door MartijnEV »

Even Out of The box gedacht: Zullen wij anders als Zoe rijders zélf een fonds opzetten waarmee enkele Chargepoint 43kW laadzuilen geplaatst kunnen worden op enkele Fastned locaties? De dikke netwerkaansluiting ligt daar al, en de Chargepoint AC 43 kW zuil zelf zal niet ontzettend kostbaar zijn. Tegen het snellaadtarief is zo'n laadzuil zo terugverdiend! Op een spaarrekening levert het geld nauwelijks iets op. Is dit een leukere investering.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 71
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door renault15.17 »

Op zich vind ik dat een leuk idee, ik heb er ook al over zitten denken. Maar gaan we er dan uitkomen waar die paal moet komen staan? Ik ga er niet van uit dat de terugverdientijd kort zal zijn, dus dan wil ik er op een andere manier profijt van hebben.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 79
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door PieterZoe »

Martijn, goed idee en leuke woordspeling. Ik sta daar in beginsel ook wel positief tegenover. Maar ik wil jullie nog wel even een scenario/vraag voorleggen. Ik heb de laatste maanden verschillende langere ritten gemaakt en bij 22kw stations onderweg geladen (in combinatie met de koffie, lunch etc). Één keer tussenladen is altijd voldoende in NL en op de bestemming kun je doorgaands weer laden. Ik vraag me soms wel eens af of er een meerwaarde is van 43kw boven 22kw. Waarom? Die snellaadpunten staan altijd op wat grotere afstanden van elkaar langs de snelweg. Dat betekent dat je altijd met een marge in je batterijlading rekeninghoudt. Ik probeer altijd tussen de 35 en 55% bij zo'n oplaadpunt uit te komen. Simpelweg omdat de kans bestaat dat het punt bezet of defect is. En dan moet je dus ruim marge overhouden. Dit betekent dat ik meestal maar een halve batterij of minder hoef te laden om bij m'n afspraak te arriveren, want tot 90% is al genoeg. Dat is met 25minuten of minder gebeurd. De tijdwinst in geval van 43kw is dus maar 12 min. En in praktijk nog minder want bij begin en einde van laden heb je geen 43kw terwijl 22kw meteen voluit door auto opgenomen wordt is en doorgaat tot je bijna bij de 99% bent. Die paar minuten verschil is dus eigelijk niet zo belangrijk. En ik wacht liever 10 minuten extra op een lokatie waar ik warm (winter) binnen kan staan en koffie (of lunch want zo kun je het vaak plannen) kan gebruiken. Kortom: als snelladen in 5 minuten gebeurd was en het alternatief minstens 45 minuten zou duren dan is er een business case. Maar bij dit verschil van 10 tot 12 minuten heb ik daar nog wel twijdel over. Wat zijn jullie ervaringen? Pieter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansdeboer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 20
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 dec 2013 21:23
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door hansdeboer »

Mijn mening, los van de diensten die wij als GreenFlux aanbieden, is dat voor mij 22kW ook voldoende snel is. Het gaat vooral om beschikbaarheid en betrouwbaarheid. Een paar 22kW laders bij elkaar die het doen op een lokatie waar je kan internetten op voldoende plekken in Nederland en dan kan ik de tijd verder wel plannen.

Dit weekend ga ik vanuit Amsterdam eerst naar Weesp en Hilversum (vrienden ophalen) en dan naar Groningen. Wat ik dan eigenlijk wil is een 22kW in/nabij Zwolle voor heen en terug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door MartijnEV »

Renault dealer Oving in Zwolle biedt 24x7 4 22kW laders publiek aan. Buiten openingsuren is een email vooraf handig, zodat ze een plek aan de laadpalen vrij kunnen houden.
Op de terugweg kan je langs Fastned Heerde.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: AC Snellaadpalen in NL en BE

Bericht door electronaut »

Tja, wat kan ik zeggen? Je kon dit eigenlijk van mijlenver zien aankomen, het patroon was allang duidelijk. Teleurgesteld ben ik daarom niet. De rest is door de anderen al gezegd.

Ik ben in elk geval blij dat mijn Renault geleast is en ik er nog maar een jaar of twee aan vast zit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in