Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hier mijn eerste probleem met mijn Espace, tijdens het rijden voel je een bonk , daarna storings weergave op het display, vervolgens automaat in noodloop ( denk ik ) want hij schakelt niet op naar de vierde versnelling.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik eraan kan doen.
Laat de auto eens uitlezen? Je zal een dp0 automaat hebben. Vaak voorkomend probleem is een defecte electro-modulatie klep in je automaat. Dit geeft altijd een storing.
Heb vandaag auto laten uitlezen, bij zo`n automaten boer, zijn idd de modulatiekleppen. Kosten ong. 400 euro.
Toch nog bedankt voor de tip, heb idd dp0 automaat.
Dan even een vraag, een kennis werkt bij een renault dealer, die zegt tegen mij "als je eenmaal een storing hebt gaat deze ook niet meer weg", dus als ik mijn modulatiekleppen laat maken, komt de storing ooit weer terug, wat zijn de ervaringen van andere hierover? Hij gag mij wel een tip nl nieuwe versnellingsbak olie + dat reinigingsmiddel(forte o.i.d.) dat zou kunnen helpen. De ervaring van mijn kennis is dat veel mensen een hoop geld uitgeven maar dat het toch niet helpt. Graag zou ik van andere mensen willen weten hoehun ervaringen hiermee zijn? Zijn beste en misschien enigste optie is verkopen.
Het is onzin als je de storing eenmaal gehad hebt deze niet meer weggaat. Je laat het defecte onderdeel immers vervangen.
Bij het vervangen van deze klep loopt een deel van de automaat olie weg, en moet je deze dus weer aanvullen met nieuwe olie en goed op peil brengen.
hoi, ik heb denk ik dezelfde problemen, auto rijdt al anders weg (meer toeren dan normaal) en bij het overschakelen houdt hij iets in en dan een ferme bons en vervolgens noodloop.
ik stop direkt de motor ,start en de melding is weg.
soms irritant maar geld uitgeven doe ik liever voor leuke dingen.
ik rijd inmiddels 40.000 km hiermee.
de laatste tijd komt het iets vaker voor maar de vorige eigenaar had een powerflush gedaan bij Ganzeboom in almelo.
dus ik ben zo weer aan een nieuwe flush (iedere 60.000 km)toe en dan kan ie weer
de automaat en motor hebben inmiddels de 300.000 km bijna bereikt, toch niet gek voor een laguna
De electrokleppen worden vervangen door een verbeterd type.
Bij mij zijn ze 5 jaar terug onder garantie vervangen en nooit meer problemen gehad!
De software vd bak moet ook worden ge-upgrade ivm het andere type electrokleppen
Ik vraag me trouwens af of Renault hier een coulance regeling voor heeft, omdat het een bekend zwak onderdeel bij de DP0 bak is. Maar dat zal wel niet vrees ik.
Er wordt nu trouwens door vernieuwde inzichten aangeraden de automaat olie om de 80.000 km volledig te laten spoelen, de zogenaande Powerflush. Ik heb dit bij die van mij laatst ook laten doen met 140.000 op de teller, puur preventief. Kwestie van goed onderhoud van je bak want de automaat olie krijgt heel wat te verduren.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hoevaak zal ik het nog zeggen : geloof niet in lifetime vulling van je bak!!! net zo min als motorolie verversen om de 30.000km.
Door het gebruik verouderd de olie en zeker zal het slijtage delen gaan bevatten(voeringmateriaal vd koppelingen, ed) ook hoge temperaturen zorgen voor afbraak van de dope's. Het kost idd wat geld maar gewoon iedere 60/80.000km. de olie laten vervangen, het is maar een gedeelte van de totale inhoud maar je merkt direkt het verschil. En motorolie ieder jaar.
En die elektrokleppen zijn na vervanging van een betere soort.
mvg
Hoi allemaal,
even een update; mij laguna uit 2005 heeft ook deze storingen , na een flush op 320.000 km probleemloos naar de 350.000 maar nu komt de storing weer naar boven , niet zo vaak als voor de flush maar toch af en toe een dikke bons/klap in de bak.
Ik ga er geen geld meer aan uitgeven en hij staat te koop op marktplaats, ga weer over naar de ster, helaas voor renault, alhoewel deze wel de minste mankementen heeft vertoont op dik 100.000 km in drie jaar.
pbakker schreef:Hoi allemaal,
even een update; mij laguna uit 2005 heeft ook deze storingen , na een flush op 320.000 km probleemloos naar de 350.000 maar nu komt de storing weer naar boven , niet zo vaak als voor de flush maar toch af en toe een dikke bons/klap in de bak.
Ik ga er geen geld meer aan uitgeven en hij staat te koop op marktplaats, ga weer over naar de ster, helaas voor renault, alhoewel deze wel de minste mankementen heeft vertoont op dik 100.000 km in drie jaar.
Ik neem aan dit ook netjes vermeld in de advertentie of wordt dat een verassing voor de nieuwe eigenaar? Lijkt me namelijk wel zo netjes....
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Bij een auto,renault, met deze stand kan je eigenlijk ook niet veel verwachten. Maar netjes is het zoiezo.
Een revisie van de bak zit er gewoon aan te komen. Een beetje particuliere koper weet dit ook
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Sinds vanmorgen kreeg ik plots de storing inspuiting controleren
De auto laten uitlezen en er stond code DTC05714F
Remsignalen, te sterke motor vertraging
Wat houd dit in ??
Onze Espace V uit 2016 geeft de melding storing remsysteem . We hebben de auto gekocht bij een universeel autobedrijf met een jaar garantie. Hiervan is inmiddels bijna een half jaar voorbij, dus wat dat betreft hebben we nog even voor dit probleem....
Bij onze Grand Scenic 1.2 TCE (benzine dus) uit 2014, (150k op de teller) hebben we regelmatig een melding Controleer inspuitsysteem als we op de snelweg rijden.
Uitlezen door garage leerde dat het de nokkenas positie sensor bank 1 was (P0365)....
Ik ben Hensie en Ik ben nieuw hier, woon in het noorden van het land. wij rijden al jaren Franse auto's maar pas sinds anderhalf jaar rijd en we Renault: scenic 3 uit 2016.
Met veel plezier lees door de verschillende topics en kom...
Zoals de titel al suggereert heb ik een renault master ii t35 2.5 dCi uit 2010 met een motor management storing. Wanneer ik deze uit probeer te lezen krijg ik geen storingscode. Tijdens het rijden rijden heb ik het volgende ervaren: in...
Heb een probleem met mijn [Renault Kangoo 2010, Motorcode K4MA7 (1.6 16V) Benzine.
Het probleem begon bij een storing met in de display (controleer remmen). Dus had ik de Kangoo laten uitlezen bij de Renault Dealer. Die kwamen uit...