Bouwjaar : 1999
Brandstof : Benzine
Goedemorgen iedereen,
Ik heb nu twee jaar een Twingo in mijn bezit.
Deze heeft zo zei de vorige eigenaar vaak stilgestaan en is niet actief gebruikt. Dit kon kloppen, toen ik de auto kocht stond hij op 57.000 kilometer, nu is dit ongeveer 75.000 kilometer.
Toch kwam ik er al snel achter bij mijn eerste APK keuring dat de auto niet goed onderhouden was. Hij had toen een piepend en jankend geluid. Omdat er weinig gegevens beschikbaar waren heb ik toen in overleg met de monteur de distributieriem laten vervangen. Dat hij slecht onderhouden was, werd steeds duidelijker. Zo zat de fabrieksbrandstoffilter etc. nog in de auto (ondertussen rijp voor het Renault museum). Ik gebruik de auto best wel veel, hierdoor laat ik sowieso ieder jaar de olie en de filters vervangen. Ik weet dus zeker dat het geluid daar niet vandaan kan komen.
De auto is prima, maar ik heb nu sinds kort weer een jankend geluid bij mijn wielen vandaan. Een half jaar geleden is de aandrijfas (2de hands) vervangen en toen was het geluid weg. Een week geleden is dit geluid teruggekomen na een reis van Alkmaar - Brussel en weer terug. Het is een zeurend geluid, wat naar mijn idee bij de banden/ assen vandaan komt. De banden zijn in Maart bij de APK vervangen. De auto heeft toen ook weer een grote beurt gehad.
Nu heb ik gisteren geconstateerd dat als ik op een lage snelheid de handrem aantrek dat de auto amper remt en alleen de achterkant naar het wegdek duikt. Het geluid wat de auto produceert is van een dusdanig geluid dat als de radio op 80% sterkte staat het geluid de radio weet te overstemmen.
Heeft iemand van jullie weleens dit geluid gehad, of weet wat dit misschien kan zijn?
Alvast bedankt