Laadpaal ervaringen (openbaar)

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.
Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door electronaut »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Een tijdje terug had ik ook een storing gemeld aan een paal van E-laad in Zaandam. Toen ik enige weken daarna weer bij die paal stond, deed hij het prima. Of ze iemand langsgestuurd hebben, weet ik niet. Laadproblemen lijken nogal eens een random-factor te hebben. Dus het kan ook zijn dat ik geluk gehad heb. Ik gun ze het voordeel van de twijfel, en ga ervan uti dat ze de paal inderdaad hebben nagekeken.

In elk geval moet je alle storingen melden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MartijnEV »

Storingen als gevolg van een slecht geslagen aardpen kunnen afhankelijk zijn van het weer...! In zandgrond na dagen zonder regen versus kleigrond die altijd vochtig is.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Roy-ZOE »

Utrecht Elektrisch is goed bezig. Al meer dan 100 publieke laadpalen in Utrecht.
Deze week weer een nieuwe bij mij om de hoek aan het Wilhelminapark.

Helaas nog een klein foutje, want m'n ZOE ging direct op 'Controleer regelaar'; de bekende melding. Uurtje wachten en nu laden aan een andere paal die wel goed functioneert. Eerste keer dat ik een storing ervaar op de Ballast Nedam palen.
Storing doorgegeven incl vermoeden van foute aarding.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Lolo laadproblemen: opgelost!

Bericht door MartijnEV »

Ik heb de oplossing voor probleemloos laden bij Lolo's gevonden!!!
De oplossing bestaat uit een ELPA-kabel en een custom verloopstekker naar Mennekes met daarin een custom door ons ontwikkelde elektronische schakeling.
Erg blij hiermee, want nu kan ik eindelijk laden op ons kantoor in Amsterdam als ik daar aan het werk ben.

Als er interesse is kan ik eventueel een kleine serie produceren en aanbieden inclusief de ELPA-kabel en optioneel tevens een Schuko verloopkabel, zodat je dubbel profijt van de ELPA-kabel hebt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door PieterZoe »

Martijn, wat was precies het probleem met die Lolo's? Ik zie ze af en toe wel eens en als ik me niet vergis kan onze Mennekestekker er gewoon in toch? Groet Pieter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

De Lolo's geven bij mij geen problemen. Met onze Zoe heb ik er meerdere keren geladen (AC Oosterhout, AC Meerkerk, Parkeergarage Zuidplein). Voor het laden maak ik gebruik van een NewMotion laadpas, misschien is dat een verschil?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MartijnEV »

Pas maakt niet uit.
Mennekes stekker past er inderdaad gewoon in, dat is niet het issue.
Maar lees bijvoorbeeld het verhaal van avdvee (4-11-2013 en 5-12-2013): dat gebeurde mij ook gisteren bij de Lolo II in Borculo met mijn lichtblauwe laadkabel in de Lolo: na enkele minuten gaat het relais in de Lolo hard klapperen en klapt de zekering van de Lolo eruit, en zit je kabel vast in de laadpaal.
Een andere Lolo in Q-Park Mahler, Amsterdam Zuidas, een Lolo Model III, wil (alleen icm de Zoe) helemaal niet starten met laden.
Nu ik deze ELPA-gebaseerde oplossing heb, zijn die problemen dus te omzeilen.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door electronaut »

MartijnEV schreef:Ik heb de oplossing voor probleemloos laden bij Lolo's gevonden!!!
Ja dat probleemloos laden is echt een probleem waar wat aan gedaan moet worden :wink:

Bij de klant waar ik nu werk hebben ze ook een sliert lolo's en die gaan als een speer. Is dit probleem er alleen bij bepaalde versies?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MartijnEV »

Haha, een taalslordigheidje in mijn enthousiasme :-)

Hoe dan ook: Het wel of niet succesvol kunnen laden bij een Lolo is kennelijk afhankelijk van de hardwareversie van de Lolo (model II of III), de softwareversie in de Lolo, én de opzet van de elektrische installatie waar de Lolo op aangesloten is.
Kortom: het is situatie-afhankelijk.

Maar het is wel specifiek de Lolo waar de twee genoemde problemen kunnen optreden.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DutchTrafficConsult
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2014 14:14
Actief als: professional
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door DutchTrafficConsult »

En er zijn lolo's die alleen TNM-pasjes accepteren en lolo's die alles eten. Maar dat geeft niet de storingen die hier genoemd worden.

Hoe reageert een ZOË op DBT-palen (E-laad palen met een ID dat begint met DB). Daar zijn issues mee met de Volt en Ampera.

Groet, Alex
Enthousiast van elektrisch rijden, rijd al sinds mei 2012 Chevrolet Volt. Houd mij professioneel bezig met verkeer, vervoer en parkeeroplossingen (waaronder elektrisch rijden: http://www.allesoveropladen.nl)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MartijnEV »

Ik weet een DBT laadpaal in Zutphen die niet met de Zoe werkt. Maar ook een DBT in Olst die het uitstekend doet. E-laad heeft er diverse geplaatst.
Ik heb mijn ELPA-gebaseerde "Lolo-oplossing" nog niet op de DBT's getest maar zal binnenkort kijken of het probleem in Zutphen er mee op te lossen is.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Aparte ervaringen met laden; ik zou mijn ervaring in Gouda nog delen.
Afgelopen donderdag moest ik in het centrum van Gouda zijn en warempel was er dicht in de buurt een laadpaal; achter de vismarkt. Gearriveerd bij de laadpaal bleken er 2 parkeerplaatsen voor ladende auto's gereserveerd te zijn. Helaas stonden er 2 ICE's waarvan van een de bestuurder net geparkeerd had en weg wilde lopen. Ik attendeerde de beste man op het feit dat hij op een laadplaats stond met een niet elektrisch voertuig en dat ik juist daar wilde laden;
- wat ik me wel in het hoofd haalde om een parkeerplaats op te eisen
- de parkeerplaats was voor iedereen, het bord geeft alleen aan dat je hier kunt laden als er plaats is
- dat ik moest opzouten met die kut-electrisch auto
- of de stroom hier goedkoper was en dat ik beter thuis kon opladen
- was mijn auto wel een elektrische auto?
Het was na een korte woordenwisseling duidelijk; die auto ging niet weg en ik wilde wel doorrijden, maar de man ging nu los en de reden van zijn ergernis werd wat duidelijker; de man woonde in dat straatje en waar of hij dan wel moest parkeren?
Ik heb uiteindelijk ongeschonden kunnen vertrekken en heb zelf nog even moeten zoeken naar een parkeerplaats en veel meer parkeerplaatsen waren er idd niet in dat straatje. Hoewel zijn taalgebruik en intonatie wat beter en rustiger kon, snap ik de irritatie wel.
Een dilemma; hartstikke leuk 2 gereserveerde plaatsen, maar hoe rechtvaardig je dit als die plaatsen niet al te vaak gebruikt zullen worden in een buurt waar parkeerplaatsen zeldzaam zijn? Hoe handhaaf je dat, is het idd een overtreding om daar als niet elektrische auto te parkeren?
Wat vinden we er van?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door electronaut »

Je hebt zijn dag gemaakt! Hij heeft zijn gram gehaald door zo'n eco-hippie eindelijk eens goed zijn vet te geven.

Wat in elk geval blijkt, is dat gemeenten heel goed moeten letten op het aspect 'draagvlak' en dus bij plaatsing van een laadpaal op plaatsen waar het aantal parkeerplaatsen beperkt is, waar mogelijk, een gelijk aantal nieuwe parkeerplaatsen te creëren. En dat ook goed onder buurtbewoners laten weten.

Een rondje google leert dat er bij de Nederlandse gemeenten nog weinig beleid op dit punt is. In het algemeen wordt er niet opgetreden tegen parkeren bij een laadpaal. (met parkeren bedoel ik je auto neerzetten maar niet opladen, ongeacht of de auto elektrisch is of niet) Het lijkt erop dat het probleem bij de gemeenten wel bekend is, maar dat ze nog niet een gevoel van urgentie hebben om er snel iets aan te doen.

Het zou kunnen helpen je ervaringen aan de gemeente door te geven. Als er nooit iemand klaagt, krijgen ze ook nooit de idee dat er een probleem is. Ik geloof dat gemeenten best bereid zijn actie te ondernemen want je gaat niet dure infrastructuur aanleggen om vervolgens lijdzaam toe te zien dat er geen gebruik van gemaakt kan worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DutchTrafficConsult
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2014 14:14
Actief als: professional
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door DutchTrafficConsult »

Er is al aardig wat beleid bij de Nederlandse gemeenten, althans, de meesten plaatsen duidelijk handhaafbare verkeersborden. Ik heb zojuist de betreffende ambtenaar een linkje naar dit item gestuurd.

Overigens wel stereotype: BMW :shock:

Groet, Alex
Enthousiast van elektrisch rijden, rijd al sinds mei 2012 Chevrolet Volt. Houd mij professioneel bezig met verkeer, vervoer en parkeeroplossingen (waaronder elektrisch rijden: http://www.allesoveropladen.nl)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door E-mission »

Het is verboden bij zo'n paal geparkeerd te staan als je niet ingeplugged bent met die auto. Je mag dan weggesleept worden, ook als je de Zoe niet ingeplugged hebt dus.

Dat het druk kan geven op de beschikbare ruimte is duidelijk. Dat zal nog wel even blijven in deze transitie de komende jaren van carbon naar electron. Maar het is tevens een wens van de gemeentes om zo schoner en stiller te worden. Dat is dus de straf voor de mensen die er voor kiezen om een auto zonder stekker aan te schaffen. Niet dat iedereen die luxe nog heeft, maar deze bmw rijder wel zo te zien.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door fivari »

Het is duidelijk dat zo'n plaats, als die niet gereserveerd was, gewoon bezet zou zijn door een andere auto. Het is maar omdat er reservatiebord staat, dat die plaats lang vrij blijft tot er dan toch iemand met asociaal gedrag, de plaats inneemt. Hetzelfde geldt voor plaatsen voor mindervaliden. Er is niets verkeerd met het reserveren van 1% van de parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen: die voertuigen hebben de laadinfrastructuur nodig om verder te kunnen. Wie dat niet begrijpt, moet beginnen twijfelen aan zijn intellectuele capaciteiten.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MartijnEV »

Vandaag weer een Lolo (bij Canon Europa, Amstelveen), waar met de standaard laadkabel de zekering er na 5 minuten laden uitklapte. Na resetten van de zekering de speciale ELPA kabel met extra elektronica gebruikt: vanaf dat moment probleemloos geladen op de Lolo.
Ook in Q-Park Mahler, Amsterdam Zuidas werkt het Lolo-laden met de Zoe nu eindelijk wél, dankzij deze speciale 'ELPA-plus' kabel.
Uiteraard niet zo snel, want de ELPA is slechts één fase. Maar iets is beter dan niets en/of storingen.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door fivari »

Martijn,
Fijn dat je die Elpa-oplossing hebt gevonden. Ik denk eraan iets gelijkaardigs te maken of te kopen. Ik vraag me wel af of het allemaal wel conform is. Ik dacht dat verlengkabels niet konden en wat jij gebruikt is een vorm van verlengkabel. Bovendien is het, als ik het goed heb, zonder probleem mogelijk om de kabels los te koppelen tijdens het laden.
Los daarvan heb ik enkele vragen:
waar kocht je die Mennekes-kabel en die Elpa?
Hoe zit het met het doorverbinden van de pilot of verbind je enkel de vermogendraden in het stukje tot de Elpa?
alvast bedankt.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MartijnEV »

De ELPA kabel kan rechtstreeks bij ELPA (Davide) in Italië worden besteld. Ik heb gekozen voor de versie met 32A blauwe CEE connector.
De Mennekes verloopkabel is een eigen ontwikkeling, inclusief het stukje custom elektronica daarin.
De ELPA kabel voldoet inderdaad niet aan de norm omdat er een losneembare connector in de kabelset zit. Voorzichtig en zorgvuldig gebruik met verstand van zaken is dus zeker van belang.
Overigens ben ik van plan om binnenkort een slot op de connectors te maken zodat ze niet meer zomaar los te trekken zijn.
Het doel is om een oplossing te hebben die volledig voldoet - en blijft voldoen - aan de IEC norm.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door E-mission »

Sowieso kan je een Schuko stekker altijd los trekken, ook die van Renault.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MartijnEV »

Klopt, echter laden met Schuko (met een regelaar in de kabel ingebouwd) valt in de norm onder "Modus 2" laden en dan is het toegestaan ivm de lagere maximale stroomsterkte en 1-fase.
In Modus 3 (laden met Mennekes Type2 stekker) is het kunnen loskoppelen onder spanning niet 'conform'.

Mijn ELPA-oplossing zit daar een beetje tussenin, Modus 2,5 zeg maar... :-)
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door E-mission »

Ik snap niet hoe de Elpa anders is dan de Renault / Ampera / Volvo stekker. Allemaal Schuko met regelaar dus type 2. Of bedoel je het feit dat aan de Zoe kant een Mennekes vrouwtje zit? Lijkt me dat dat nog geen modus 3 inhoudt. Gaat toch meer om de voedingskant lijkt me ivm de hogere spanning.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MartijnEV »

Klopt, de ELPA zelf is inderdaad qua opzet niet anders dan soortgelijke Modus 2-kabels van Renault zelf, of bijvoorbeeld die van Volvo.
Maar het wordt wel anders met de (optionele) custom made toevoeging die ik heb gedaan - zie de eerdere posts in dit topic voor uitleg.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 20
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door renault15.17 »

Vandaag naar Safaripark de Beekse Bergen (Hilvarenbeek) geweest. Je kunt je elektrische auto daar gratis opladen. Er staat slechts een laadpaal (EV box), met een mennekes stekkeraansluiting en aan de ander kant een schuko aansluiting. Je kunt niet met je eigen laadpas laden, daarvoor moet je de laadpas bij de klantenservice ophalen. De borg daarvan is 50 Euro.
De oplaadplek(ken) kan/kunnen niet gereserveerd worden.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Roy-ZOE »

Woensdag uitgebreid gesproken met Ballast Nedam die de palen in Utrecht aanlegt.

Bij de meeste BN palen kan ik probleemloos laden, maar de nieuwe paal aan de Koningslaan gaf storing. Dat is nu opgelost door naar de aarding te kijken. Werkt naar behoren! Top service van Ballast Nedam. Binnen 24 uur opgelost en teruggekoppeld.

Binnen 500 m van mijn huis nu 4 openbare oplaadpunten en 1 bij de universele garage, die ook 24h/dag beschikbaar is.
Regelmatig allemaal dubbel bezet.

Moeten ze nog even aan wennen bij mij in de straat, veel protest tegen een laadpunt bij ons voor de deur

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door electronaut »

Roy-ZOE schreef:Moeten ze nog even aan wennen bij mij in de straat, veel protest tegen een laadpunt bij ons voor de deur
Laadpalen worden de nieuwe windmolens.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door Roy-ZOE »

Inderdaad; we beginnen denk ik nu pas een beetje te zien welk leed we anderen aandoen door ze kolen voor ons uit de grond te laten halen, of dat we de olie onder ze vandaan pompen.

De koningsspelen in je achtertuin, dat geeft pas lawaai! (wel gezellig hoor)

Lang leve de stilstand! :clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door MartijnEV »

Bij ons in de gemeente was een paar maanden geleden sprake van de eerste 'weggepeste' laadpaal van Nederland.
De buurt vond de laadpaal en daar ladende auto's het straatbeeld ontsieren en heeft net zo lang bij de Gemeente aangedrongen op het verwijderen ervan, totdat dat ook daadwerkelijk is gebeurd.
Bizar, want dit is juist een straat waar altijd parkeervakken vrij zijn, dus zonder de gebruikelijke 'parkeerconcurrentie' die vaak als reden wordt aangevoerd..
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door electronaut »

Dit is te idioot voor woorden. Een laadpaal die het straatbeeld ontsiert? Zullen we het eens over al die auto's hebben?

Maar ja, wat er al was toen de mensen geboren werden, wordt nooit aan de kaak gesteld. Alleen wat nieuw is moet te vuur en te zwaard bestreden worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DutchTrafficConsult
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2014 14:14
Actief als: professional
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door DutchTrafficConsult »

Ik had de post van GertjanVB van 4 april 2014 doorgezet naar de betreffende ambtenaar van de gemeente Gouda. Ik ontving vandaag de volgende reactie:
hoewel al weer enige tijd geleden,

sowieso bedankt voor het doorzetten van deze reactie. Ik kend ‘m niet, maar weet wel van de problemen die het reserveren van parkerplekken het laden van auto’s hier en daar oproept.
We zullen er rekening mee houden bij de ontwikkeling van het verdere beleid hiervoor,
en ik ben in gesprek met onze handhavers,

met vriendelijke groet,
(...)
Gemeente Gouda
Enthousiast van elektrisch rijden, rijd al sinds mei 2012 Chevrolet Volt. Houd mij professioneel bezig met verkeer, vervoer en parkeeroplossingen (waaronder elektrisch rijden: http://www.allesoveropladen.nl)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Bedankt voor de update!

Inmiddels heb ik zojuist de twee laadzuilen bij Maasmechelen Outlet Village om zeep geholpen. Beide palen aangemeld met TheNewMotion pas, stekker in, lampjes blauw, tien tellen wachten en zekering eruit. Gelukkig kreeg ik mijn stekker terug, maar de paal ernaast zelfde verhaal. Telefonisch contact met de provider gaf aan dat er op afstand niets aan te doen was. De Volvo die er voor stond heeft wel geladen. Zelf heb ik vanmorgen op drie andere locaties zonder problemen geladen en heb gelukkig nog km's om bij de laadpaal in Leende te komen. :(
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door fivari »

Erg vreemd is dat omdat
* die palen zonder problemen de Tesla's blijken op de laden (= ook 22 kW)
*de palen van Blue Corner mij al tientallen keren hebben volgeladen zonder enig probleem en ik me niet kan voorstellen dat noch de architectuur noch de componenten van deze laadpalen verschillend zou zijn van de andere Bluecorners.
Zou je voor feedback kunnen zorgen van zodra je de reden kent? Maasmechelen is voor ons toch wel een mogelijke bestemming en in de buurt zijn er langs Belgische kant niet al te veel laadmogelijkheden.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Op de kaart van Martijn stond ZOË getest en goedbevonden, ik dacht dat jij (fivari) dat had gedaan?

Volgens de beheerder ter plekke, waren de zekeringen in de kast van MOV er uit gesprongen. Ze zijn weer terugingeschakeld, dus de palen werken wel maar niet met een ZOË. Ze hadden nog nooit zo'n autootje gezien (alleen op batterijen, geen andere motor?)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door PieterZoe »

Gertjan, heb je dit ook wel eens bij andere palen meegemaakt? Het doet me namelijk toch stiekem denken aan de BCB...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door GertjanVB »

Eerste ervaring. Ik laad regelmatig en heb daarbij wisselende contacten (palen/providers) zonder problemen. Nu hangt hij weer aan de E-laadpaal in Leende maar dat ging niet helemaal zo als het hoort. Vanmorgen moest ik hier het laadpasje nogmaals tegen de lezer houden om het laden te activeren, voor deze laadsessie heb ik de stekker weer verwijderd en de koppelprocedure weer herhaald waarna hij wel een volwaardige laadsessie heeft gedaan.
Bij het loskoppelen was echter wel de fan hoorbaar en nu ik hem thuis aankoppel begint die fan direct te blazen. Toch niet iets helemaal pluis.
Ik post hierover wel een berichtje in de technische afdeling zodat we er daar verder over kunnen praten (advies gewenst).

Overigens, al deze ervaringen opgedaan tijdens ons (pa ma en de twee dochters) dagje Limburg;
Vanmorgen volgeladen (batterij en personen) vertrokken uit Oosterhout, bakje koffie in de Jagershorst te Leende, geladen aan de E-laadpaal op de carpoolplaats aldaar. Dit is geen snellader, maar genoeg bijgeladen om in Maastricht aan te komen.
Aangekomen in Maastricht geparkeerd aan de E-laadpaal aan de Aylvalaan onder aan de St. Pietersberg. Met 5 min ben je bij Chalet Bergrust waar je de grotten Noord rondleiding kunt doen. Daarna naar beneden naar het centrum gelopen (20 min), terrasje gepikt en in een volgeladen Zoe gestapt. Let op dat je voor de zekerheid een parkeerkaartje koopt.
Richting Margraten naar de Amerikaanse begraafplaats als onderdeel van de opvoeding van de dochters en om daar respect te tonen. De laadpaal in Margraten niet gebruikt want de batterij was nog prima vol. Op de terugweg (bergaf) blijkt wat regeneratie bergaf oplevert. Door naar Maasmechelen waar laden niet lukt, wel even het mooie Outlet Village rondgelopen met enige volle tasjes tot gevolg. Nog een laatste tussenstop in Leende bij de Jagerhorst voor het diner en voldoende bijgeladen om weer in Oosterhout uit te komen.
Leuk dagje :thumb: hoop wel dat de ZOE tot rust komt en de problemen met de BCB meevallen :think:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 20
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door renault15.17 »

Toevallig zeg. Wij hebben vandaag een dagje Valkenburg gedaan. Maar..... zeer tegen mijn principe hebben we dit niet met de Zoe gedaan. De kaart van Martijn liet me ten zuiden van hier alleen het 22 kW punt in Maasmechelen zien. En omdat ik twijfelde of dat wel zou lukken in België, hebben we toch maar de Laguna genomen. Voor deze keer ben ik daar dan maar blij mee. :?
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht