airco
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 24 jul 2014 10:21
- Actief als: particulier
airco
Megane 1
2002
benzine
Bruijne
Van mijn Megane 1 1.6 16V uit 2002 is de airco uitgevallen. Oorzaak is een scheurtje in de leiding vanaf de pomp naar de expansieklep. Eigenlijk is het niet de pijp maar de flens waarmee hij aan de expansieklep vastzit. Deze is gescheurd.
Mogelijk is er meer schade door het weglopen van het koelmiddel, maar dat is pas goed te testen als het systeem onder druk gezet kan worden. Ik kan ook niet achterhalen hoe het geheel vastzit, wellicht vormt de buis 1 geheel met de expansieklep en is de buis niet apart te vervangen. Is er iemand die hier meer van weet en wellicht ook weet hoe ik eventueel aan vervangend onderdeel kan komen zonder de hoofdprijs te moeten betalen. Gezien de leeftijd van de auto wil ik aan deze reparatie niet al te veel spenderen.
Nico.
2002
benzine
Bruijne
Van mijn Megane 1 1.6 16V uit 2002 is de airco uitgevallen. Oorzaak is een scheurtje in de leiding vanaf de pomp naar de expansieklep. Eigenlijk is het niet de pijp maar de flens waarmee hij aan de expansieklep vastzit. Deze is gescheurd.
Mogelijk is er meer schade door het weglopen van het koelmiddel, maar dat is pas goed te testen als het systeem onder druk gezet kan worden. Ik kan ook niet achterhalen hoe het geheel vastzit, wellicht vormt de buis 1 geheel met de expansieklep en is de buis niet apart te vervangen. Is er iemand die hier meer van weet en wellicht ook weet hoe ik eventueel aan vervangend onderdeel kan komen zonder de hoofdprijs te moeten betalen. Gezien de leeftijd van de auto wil ik aan deze reparatie niet al te veel spenderen.
Nico.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
Re: airco
Leiding laten repareren indien de scheur niet te groot is.
Hide post links |
-
De scheur loopt over meer dan de helft van de omtrek van de flens. Is misschien nog wel te lassen maar het vulventiel zit er vlak naast en kan mogelijk beschadigen door de hitte.
Ben eigenlijk dus op zoek naar een vervangend (sloop) onderdeel. Helaas kan ik het onderdeelnummer niet achterhalen.
Nico
Ben eigenlijk dus op zoek naar een vervangend (sloop) onderdeel. Helaas kan ik het onderdeelnummer niet achterhalen.
Nico
Hide post links |
-
Heb inmiddels iets wat lijkt op een onderdeelnummer. Er zat om de leiding nog een label met daarop het volgende nummer: 820015491A. Is er iemand die mij hier eventueel aan kan helpen?
Heb al plaatselijk demontagebedrijf gecontact maar die hadden het niet.
Nico
Heb al plaatselijk demontagebedrijf gecontact maar die hadden het niet.
Nico
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Hoe interieurfilter vervangen? (Twingo 2004 met airco)
door Vertrokken gebruiker 45857 » » in Techniek algemeen - 4 Reacties
- 1041 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken gebruiker 45857
-
-
- 2 Reacties
- 686 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 16 Reacties