Of dit een aparte ervaring is of niet weet ik niet maar ik vind het in ieder geval leuk te melden

Degenen die mij kennen (via dit forum) weten dat mijn Zoe (13000 km sinds oktober vorig jaar met een pauze van 2 weken) een echt stadsautootje is. 90% thuisladen en geen lange afstanden.
Desalniettemin meende ik een weekje EV te willen rijden en de dieselcabrio (met dit mooie weer) te laten staan. Zo heb ik nu ca. 1000 kilometer gereden in een weekje: Amsterdam - Den Bosch en retour. Amsterdam - Markelo en retour. Zo ook Amsterdam Gouda en drie keer Amsterdam Zandvoort.
Overall genomen ben ik dik en dik tevreden over het autootje; hoogstens zou ik stellen dat de stoelen van een Zoe minder comfortabel zijn dan die van een (ander segment) middenklasse auto

Voor een keertje niet zo erg maar als ik dagelijks 200 kilometer zou rijden wel een dealbreaker.
- Als je rustig de tijd neemt om tussentijds te laden kun je prima afstanden rijden van 300 kilometer per dag DANKZIJ 43kWh laadpalen. 22kWh kan ook maar dan vind ik het net te lang wachten.
- De (iOS) app van OPlaadpalen.nl is geweldig; je kiest je eindbestemming, kijkt of de lader beschikbaar is en drukt op navigeren via TomTom (op iOS niet Rlink); en gaan.
- Ik durf inmiddels zonder voorbereiding of zenuwen locaties te kiezen die verder zijn dan mijn 'retour' range
- Kilometertje lopen is prima voor mij
IMG_5523.JPG
Op de bonnefooi naar Gouda of Zandvoort. Met de app lukt het prima!
IMG_5347.JPG
Even laden op de A1 Palmpol; prima 22 kWh maar zo onderweg duurt dit mij net te lang. Helaas wordt deze niet op korte termijn vervangen.
IMG_5354.JPG
A1 de Wilp; eindelijk 43kWh full pull.
IMG_5352.JPG
De dikke stekker/ kabel nodig voor 43kWh
IMG_5357.JPG
Even hondje uitlaten tijdens het laden
IMG_5375.PNG
Wel erg goedkoop; foutje?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.