Injector continu open door injector?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
spacious
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 mar 2012
Laatste bezoek: 24 feb 2016 11:40
Actief als: particulier

Injector continu open door injector?

Bericht door spacious »

Model/uitvoering : espace iv 3.5v6_
Bouwjaar :2003 _
Brandstof : benzine_
Na het vervangen van de bobines en enkele pakkingen loopt de auto nog niet lekker. Is begonnen met een p0350 storing. Nu loopt hij nog slechter en geeft hij een p0300. Na inspectie bleek 1 cilinder vol met benzine te zitten. Injectoren van voorste rij met achterste rij gewisseld, inclusief de bobines. Probleem gaat niet mee. Conclusie garagist is dat de ecu de injector continu open stuurt. Want bobines en injectoren zijn dus goed. Bij ander bedrijf waar ik de auto heb weggehaald omdat hij er al meer dan 1 maand stond, hadden ze de ecu ook door extern bedrijf laten checken, meetrapport heb ik opgevraagd en hoop ik volgende week te krijgen. Omdat ik telkens aan het lijntje werd gehouden heb ik hem daar maar opgehaald.

Omdat ik niet makkelijk bij de achterste rij injectoren kom, zonder het spruitstuk te demonteren, vroeg ik me af of ik misschien andere opties heb om dit nog te checken? Het gaat om de middelste cylinder van de bank aan de raamzijde. Accubak demonteren en kan ik dan makkelijk op de ecu stekker zelf meten of kom je daar bijna niet bij? Nogmaals door gespecialiseerd bedrijf de ecu laten checken? Cat loopt ook mogelijk al vol met benzine wat wel eens fataal kan zijn..

Nog andere stappen te ondernemen? Auto lijkt nu duidelijk op misschien wel twee cylinders minder te draaien, de linker cylinder aan de raamzijde hebben we ook zo de twijfels over.

Bedankt voor de reacties alvast.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Injector continu open door injector?

Bericht door WillemS »

Zit er niet een probleem in de bedrading van die betreffende cilinder?
Is de ECU goed en storingvrij bevonden door dat externe bedrijf?
Cilinder vol met benzine kan tot grote schade leiden!!.Bij het ronddraaien van dem motor kan er drijfstang schade ontstaan door die volle cilinder, pas dus goed op. Heb zelfs al eens gezien dat de drijfstang gewoon breekt.
Het continu aansturen van een injektor moet door een vakman te meten zijn.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
spacious
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 mar 2012
Laatste bezoek: 24 feb 2016 11:40
Actief als: particulier

Re: Injector continu open door injector?

Bericht door spacious »

ECU door ander bedrijf was goed bevonden. Andere garage twijfelt daar weer aan.. Injector is toch default dicht met spoel die hem open stuurt? Heb de auto nu niet hier, morgen even kijken of ik met een mechanische verbinding bij de injector mee kan luisteren of deze goed klikt. Probleem is dat ik het volgens mij niet kan doen als de luchtinlaat eraf is..

Eerst ga ik de injectoren nog eens onderzoeken en de aansturing ervan. Zelfde geldt voor de bobines. Volgende stap ecu eruit en bekabeling ohms doormeten van zowel injector signalen als de bobines.

Hoe is de aansturing van de injectoren? Schakelt de ecu naar de massa of pulseert de ecu de voedingsspanning? Sluiting naar de massa misschien?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Injector continu open door injector?

Bericht door WillemS »

Het is zaak bewijs te vinden voor de bewering van de garagist die zegt dat de betr.injektor continue wordt aangestuurd.
Een injektor kan lekken zonder aansturing, maar je stelt dat het probleem niet meeverhuisd na wisseling. Het is vreemd dat er nu kennelijk 2 cil. niet meedoen. P0300 is een ad random misfire. kan dus ook een kapotte bougie zijn oid. Zelfs een nieuwe bougie kan al defekt in het doosje zitten!!
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht